|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Wie kent deze band van Kai Hansen (ex-Helloween)? Eigenlijk ken ik ze pas vanaf het schitterende album Somewhere in time. Daarna heb ik ook de albums Powerplant en No world order maar aangeschaft. Hun oudere cd's ken ik dus niet. Muziekaal is het een beetje de ruigere versie van Helloween. Ze lijken ook behoorlijk op Judas priest (inclusief het onvermijdelijke jat-werk). Vooral live is dit een pracht band. Lekker meebrullen met nummers als Send me a sigh. Alle Hammerfall fans moeten dit zeker eens gaan uitchecken want ik ben van mening dat Hammerfall een afgewaterde kopie is van Gamma ray (Oei neggie, nu begeef je je op glad ijs). http://www.gamma-ray.com/ I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Heb ze live gezien op Graspop, vond het niets. Bazzio Attacks!!! |
|
ken alleen send me a sign, en hoorde mijn oud huisgenoot dit welleens draaien |
|
Daaaaaaaaaar komt ie ... gamma ......... GAY ! (sorry) Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Nou Claw, ik ben weer diep onder de indruk van je niveau. Jij bent ook een van die mensen die constant voorop loopt met je grote bek over hoe er teveel onzin op ZM is. Houd de serieuze metal topics dan zelf ook onzin vrij...KNEUS! I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Eens. Ik heb ze ooit gemist op DOA. Hoorde ze tijdens het in slaap vallen. Had ze overigens best willen zien, maar ik treur er ook niet om... |
|
quote: Je hebt helemaal gelijk, maar tegenwoordig zijn er nauwelijks nog metalheads die metal luisteren omdat het muziek is die wat doet met je. Nee, tegenwoordig is het een grote image-scene waarbij het nou eenmaal stoerder is om een 'hardere' band te luisteren dan bijv. Gamma Ray. Opmerkelijk, want Kai Hansen vind ik heel wat meer metal dan de lui van weet ik veel wat ... Ik weet ook niet wat er gay aan is, maar dat zal ongetwijfeld weer met het feit te maken hebben dat de meneer totaaaal niet weet waar hij het over heeft, laat staan wat metal inhoud. |
|
Helemaal mee eens. Kai Hansen heeft trouwens ook een prachtige stem die precies bij dit soort powermetal past. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Inderdaad, hij kan flink uithalen zonder de agressie te verliezen. Mensen die dit soort muziek als 'gay' bestempelen hebben duidelijk wat gemist, want ik vind Gamma Ray wel degelijk vele malen heaviër dan de hedendaagse trend bands (het meerendeel daarvan dan) |
|
|
|
Kijk, gasten uit Den ham hebben in ieder geval smaak! I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: Nou XnegativeX, ik kan het nou eenmaal niet laten om de grootste open deur ooit toch even in te trappen. Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Ik heb een periode gehad dat ik dat soort metal wel goed vond je zelfs Hammerfall tioen het pas uitkwam! Gamme Ray vind ik nog steeds wel goed maar luister er niet veel meer naar, geef toch de voorkeur aan Primal Fear! Maar het is een zeer vette live band heb ze zeker 6 keer gezien! De laatset 3 albums vind ik erg goed, het oudere werk ook wel maar zoals ik zei luister het niet veelmeer. ben sinds een jaar of 2 helemaal op de thrash toer, altijd al geweest trowuesn LOL! |
|
Gamma Ray is zeer vet ja, die nieuwere nummers zijn echt goed, van het oude werk ken ik niet echt veel. Ik snap alleen niet waarom jullie deze band linken met Hammerfall, qua stijl vind ik niet dat hij er in de buurt komt, bovendien is Hammerfall lang zo vet niet. |
|
Nou ja ik linkt het niet direct met Hammerfall, maar ze zitten zeer welin hetzelfde genre, OK de muzikanten van gamma ray zijn misschien beter (alhoewel Stefan Elmgren en die drummer van HF ook zeker niet de minste zijn!). Ik snap eigenlijk niet waarom jij deze link niet begrijpt! |
|
Ik vind dat Gamma Ray veel meer oude invloeden heeft, rechtstreeks van Helloween en Judas Priest bijvoorbeeld. In kan ik die invloeden bij Hammerfall niet goed horen. |
|
Ik vind Gamma Ray een geweldige band ! Punt! Bruce Banner |
|
Hohohoh... Er zitten wel degelijk verschillen tussen Hammerfall en Gamma ray. Hammerfall is een trendband, gesticht door een paar malloten die durfden te beweren "Dat zij heavy metal weer 'heropgericht' hebben". Hammerfall is een image band, waarbij de muziek ook nog eens gekopiërd word én door een ander muzikant geschreven. Hammerfall is GEEN knappe band, gewoon een stel roze ridders die nep-heavy metal maken. Gamma Ray, met als opperhoofd Kai Hansen hebben geen image nodig, maar spelen al jaaaareen oprechte muziek, die ze spelen omdat ze in de muziek geloven. De muziek is veeel puurder, echter en ook veel knapper. |
|
land of the free is gaaf http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/959/1 :::::::: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/1122748 |
|
Live is Gamma Ray best minder, maar op album zijn ze best wel . Ik heb zelf No World Order en een dubbel verzamelalbum. Vooral Heading For Tomorrow is mijn favoriet Bring Us Love .... Let Us See ... Set Us Free |
|
quote: Oh gut, hij verzint ook eens wat. Bring Us Love .... Let Us See ... Set Us Free |
|
Primal Fear is mijns inziens ook een stuk beter. |
|
quote: Ramme Gay mvg wk10 |
|
Invedels |
|
Fuck het tegenwoordige Helloween!!! Gamma Ray heeft oudgediende Michael Kiske ( de Duitse Bruce Dickinson) als zanger aangenomen en daarmee is het zwakste punt van deze band opgeheven EN is de kern uit de gloriedagen van Helloween herenigd!!!! Ik was dus nooit into Gamma Ray maar ben nu zeer benieuwd naar het aankomende werk!!!! The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |