quote:
Op 18 juni 2003 11:36 schreef AmmAr_GGedoN het volgende:
Vanuit een vormgevers point of view vind ik hem er niet zo mooi uitzien. Ik hou zowiezo niet echt van die 3D dingen, maar deze zien er een beetje cheap uit.
Heh jups, ik ben absoluut geen goede vormgever. Deze vormgeving is zelfs door iemand anders gemaakt, en is al stukken beter dan wat ik zelf daarvoor had geknutseld. Misschien dat ik er ooit een echte pro op kan loslaten. Maargoed, verder is het ook geen doelstelling van mij om een 'mooie' site te maken, maar gewoon eentje waar duidelijk en overzichtelijk informatie op terug te vinden is.
quote:
Op 18 juni 2003 11:36 schreef AmmAr_GGedoN het volgende:
verder is mij het doel van de website niet echt duidelijk.
Ik bied informatie aan over metalbands die moeilijk op andere plekken te vinden is. Natuurlijk kan je op officiele bandsites vaak ook wel veel informatie terugvinden, maar regelmatig blijkt dat daar geen volledige of compleet geen discografie terug te vinden is. Die heb ik op mijn site dus voor de duidelijkheid bij elkaar gezet.
Ook zijn er weinig plekken waar GOEDE scans van cd-covers te vinden zijn. (vaak vindt men een plaatje van 200x200 pixels al meer dan genoeg). Aangezien ik vind dat de cd hoesjes vaak al kunstwerkjes op zich zijn, bied ik hier ook hoge-resolutie scans van op mijn site aan.
En tenslotte heb je nog het interactieve gedeelte. Bezoekers kunnen cijfers geven aan cd's en er recenties voor schrijven. Zo probeer ik een beetje in imdb.com - stijl een overzicht te krijgen over welke cd's worden aangeraden door de mensen.
quote:
Op 18 juni 2003 11:55 schreef R. het volgende:
ik mis anders wel wat major bands.
Natuurlijk missen er bands. Hoeveel bands ik er ook opzet, er zullen altijd mensen zijn die hun favoriete bands niet terugvinden. Daarom gebruik ik ook de simpele regel (die ik regelmatig op mijn forum en over email moet uitleggen):
Dit is MIJN site, en de bands die erop staan zijn de bands die IK tof vind. Ik moet er erg veel werk instoppen om het geheel up-to-date te houden, en dat werk ga ik niet doen voor pagina's van bands die ik niet leuk vind of niet eens ken... Als je een band mist, voel je vrij er zelf een homepage voor te maken.
quote:
Op 18 juni 2003 11:57 schreef Judge M. het volgende:
Zenial:
Hoe krijg je het in jezusnaam voor elkaar om zoveel traffic te hebben?? Zijn dat alleen je samples?
Hehe absoluut niet. Ik zat op ruim 100 Gb traffic per maand. Sinds ze dreigen deze in te perken heb ik alle samples van de site verwijderd, meer thumbnails gemaakt en nog wat maatregelen maar ik zit nu nog op ongeveer 75 Gb traffic per maand. Dit is omgerekend bijna 2 Mb per bezoeker, en aangezien een goede scan van een cd hoes al snel 300 Kb is, is dit niet al te verwonderlijk. (ook mijn eigen internet gebruik zit trouwens bij die 75 Gb opgeteld)
quote:
Op 18 juni 2003 12:16 schreef AmmAr_GGedoN het volgende:
hehe .. idd, kan er zo een paar opnoemen met nog veel meer bands .. maar dat doe ik niet
Hehe er zijn inderdaad een paar sites die ook een goed archief hebben, maar die zijn op een hand te tellen vrees ik. Natuurlijk bestaan er veel sites die informatie hebben over meer bands dan op mijn site, maar die informatie bestaat dan meestal uit slechts een linkje naar een andere (officiele) site, of een summiere incomplete lijst van releases zonder coverscans, lyrics, tracklistings, etc. Veel bands betekent niet een goed archief.
quote:
Op 18 juni 2003 12:41 schreef AmmAr_GGedoN het volgende:
het kan aan mij liggen, maar misschien dat Zenial het misschien wat duidelijk op z'n site kan zetten ...
Mwoah mijn bezoekers weten meestal wel waarom ze op mijn site komen