|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik vind het zwaar vet om gewoon af en toe op te zetten. Heeft een goede beukende folk sfeer, en de BM stukken zijn ook niet al te slecht. Zitten wel nummers tussen die ik nooit luister. Maar bijvoorbeeld Naglfar op Vinterskygge heerst. A fronte praecipitium, a tergo lupi. |
|
goede band..vooral het nummer vinterskugge vind ik gaaf..maar het heeft ook wel iets geinigs in het vind ik |
|
*PATS!* Beide CD's net binnengekregen. Heerscherdeheersch! Høstmørke kende ik al sinds 2002 ofzo op MP3 maar Vinterskugge nog niet (nu pas 2de luisterbeurt). Eerste indruk: ALLE tracks op Vinterskugge heerschen. De tering! |
|
Ja, Vinterskugge heerst de pan uit. Die heb ik sinds de release. Høstmørke heb ik pas een jaar of 2 ofzo via internet te pakken gekregen. Ik vond het een stúk minder, delete. |
|
Er komt een derde Isengard-album aan! "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: quote: Doe ik gewoon een Hubje. Dit is Hub z'n signature: Hub de Gallier RIP 17-03-2013 Huh? Maar goed, nieuw werk, benieuwd. Naar de bron, ook. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Volgens mij is dat de datum dat hij eindelijk doorhad dat men hier zijn doorzichtige genamedrop en indianenverhalen over rabiate barebackparties spuugzat was en vertrok. "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote:Ik zit zelf liever bij het ballenbak gedeelte. |
|
Zeer benieuwd! I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|
quote: Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Nice. Isengard komt hier nog regelmatig uit de kast. Heel benieuwd. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
Heel goede schop omhoog dit, wel maf. Waar heb je dat vandaan Kwel? Dit zijn zulke rare platen... De CD's liggen ergens in een verhuisdoos te verstoffen maar gelukkig staat het op Spotify. Zoveel ideeën, meer dan schetsen zijn het vaak niet, soms klinkt het écht nergens naar, maar toch heeft het zijn eigen charme. Overigens krijg ik nu al luisterend het donkerbruine vermoeden dat Varg Vikernes de ideeën voor al zijn pling plong albums gewoon bij Fenriz heeft opgepikt (bv. "In the Halls and Chambers of Stardust the Crystallic Heavens Open"). Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Staat op verschillende nieuwssites. Release 2 oktober via Peaceville. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
Maar Det Som Engang Var is ouder toch? Daar staat ook al zo’n nummer op. Al heb ik geen idee wat er allemaal voor kruisbestuivingen achter de schermen plaatsvonden. Darkthrone gebruikte later teksten van Varg, maar geen idee of ze in deze tijd al matties waren. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
quote:Zoals CU aangeeft via Darkthrone-FB van Peacevile. Alles is al in kannen&kruiken, de merch. al bestelbaar. Lijkt mij derhalve legit en betrouwbaar. "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
En écht goed is Isengard natuurlijk niet, maar het heeft een bepaalde charme. Fenris beschouw ik als iemand die behoorlijk 'vrij' is en muzikaal lekker doet waar hij zelf zin in heeft. Dat hoor je ook in Darkthrone. Ja, het blijft metal, black metal, met een stevige dosis Celtic Frost, maar met een bepaalde dosis humor, zelfspot en schijt aan de critici. "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Materiaal opgenomen van 1989-1993 dus. Gelukkig geen heropnames of nieuwe nummers of dat soort gekkigheid, dat zou natuurlijk nergens op slaan. @Sater: ja het Burzum materiaal van de eerste albums is opgenomen van 1992 tot 1993, het zal inderdaad een kruisbestuiving zijn geweest. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Ik was eigenlijk juist wel benieuwd naar nieuw werk. Maar ach, mag de pret niet drukken. "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
Ik ken enkel Neptune Towers van Fenriz (buiten Darkthrone om). Hoe is dit in vergelijking met NT? |
|
quote: +1 Ik had nieuwe nummers ook juist heel gaaf gevonden. Nu Darkthrone steeds meer "vastgeroest" raakt in zijn nieuwe stijl, was een meer 90's aanpak anno 2020 wel leuk geweest. Edit: Als ik onderstaande lees, lijkt het me toch niet helemaal zeker dta het om oud materiaal gaat (fingers crossed). "It has been 25 years since the last one but finally my 3rd solo album has materialized on this earth. All tracks in the old trusty Necrohell studio soundscape as well." Edit 2: Ow, dus toch... " The tracks were all recorded between 1989 and 1993" [Dit bericht is gewijzigd door Count Usher op 22-07-2020 10:18] When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
quote:God, dat was ik me een partij vergeten! Heb daar volgens mij wel een CD van. Zo'n roze/paarse (of ben ik nu in de war met de debuut-EP van Troll?). NT is toch epische dark ambient, beetje zoals de eerste drie Mortiis-albums? Isengard is vooral bekend van proto-viking/folk metal. Erg brak, net niet echt goed. Redelijke punk attitude. Maar hij heeft onder deze moniker ook brakke blackend death metal-achtige nummers gedaan. Al waren dat volgens mij eigenlijk demo-opnames (voorzover iets het idee demo overstijgt). Zo te lezen wordt deze derde compilatie weer met anders. Zoals M. al schreef moet je Isengard meer als een ideeënproject zien. Niet een vastomlijnd concept. "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote:Ja, de verschillende berichten lijken elkaar aan- noch uit te sluiten. "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
Ik vind die stelling van een ideeënproject toch wat te kort door de bocht. Er staan toch best een paar sterke songs op die het predikaat "idee" ruimschoots overschrijden. Edit: Ik weet dat het KVLT ende EVIL is om spontaan klaar te komen bij het vernoemen van Vinterskugge en met afgrijzen te reageren op de vermelding van Høstmørke (want ja, die kwam later en kan dus alleen maar prut zijn), maar ik vind net Høstmørke een heel consistente plaat. Je moet wel een beetje van dronken-viking-vocale-aanpak van Fenriz houden op dat album, maar ik hou daar wel van (bij Darkthrone ook trouwens). [Dit bericht is gewijzigd door Count Usher op 22-07-2020 10:59] When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
Neptune Towers is ook gaaf ja, maar dat is puur ambient/drone. Hafgufa |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |