IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Reïncarnatie Volgende pagina
Creepieboy
"Vrienden" betekenen NIETS!!!!!
Usericon van Creepieboy
Posted 25-09-2001 21:05 by Creepieboy Wijzig reactieProfiel van CreepieboyQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/creepieboy

Geloof je erin?? Ja / Nee.
En waarom wel/niet?

Ik wel, maar niet als in dat je als een dier terug komt, maar als een mens, en je fouten van je vorige leven goed maakt..


MOES MOES MOES MOES MOES MOES!!!!!


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 25-09-2001 21:06 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Ik denk dat ook.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 25-09-2001 21:25 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

I'll be back



Fire
Usericon van Fire
Posted 25-09-2001 21:25 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

We zien het wel tegen die tijd...



Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 25-09-2001 22:02 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

Ik wil wel als een kat terugkomen, lekker hangen de hele dag, en slapen, en eten, etc...etc...


the only pleasure is pain


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 25-09-2001 22:11 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 25 september 2001 22:02 schreef Vampire_girl het volgende:
Ik wil wel als een kat terugkomen, lekker hangen de hele dag, en slapen, en eten, etc...etc...


Inderdaad een goed streven



Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 25-09-2001 22:24 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Hmz, ik geloof er niet in hoewel ik er wel in WIL geloven. Maar je zult je er in elk geval niets van herinneren dus reïncarneer je ook eigenlijk niet, althans nooit bewust. Niet teveel over nadenken, raak je echt gestoord van


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-09-2001 23:04 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2001 22:02 schreef Vampire_girl het volgende:
Ik wil wel als een kat terugkomen, lekker hangen de hele dag, en slapen, en eten, etc...etc...


Als het bestaat, dan ik ook. De meeste katten die ik ken, hebben het echt erg goed...


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Amarantha
Usericon van Amarantha
Posted 25-09-2001 23:19 by Amarantha Wijzig reactieProfiel van AmaranthaQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2001 23:04 schreef Greycloak het volgende:
Als het bestaat, dan ik ook. De meeste katten die ik ken, hebben het echt erg goed...

de meeste katten wel ja, niet die van mijn benedenbuurman. Alhoewel, die worden natuurlijk wel zo af en toe door mij geknuffeld...


No regrets and no remorse...


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 25-09-2001 23:21 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 25 september 2001 22:02 schreef Vampire_girl het volgende:
Ik wil wel als een kat terugkomen, lekker hangen de hele dag, en slapen, en eten, etc...etc...

Ja lekker plat gereden worden door auto's en en dan weken blijven liggen rotten en aan gort gereden worden tot ze je niet meer van het asfalt af kunnen krijgen...

Maar ik heb zelf 2 katten. Die beestjes komen dus nooit het huis/tuin uit he! Ik pas wel op!

Maar back to subject, ik geloof half in reincarnatie alhoewel ik geen reden heb om er in te geloven. Nou ja, je moet toch iets...



Amarantha
Usericon van Amarantha
Posted 25-09-2001 23:21 by Amarantha Wijzig reactieProfiel van AmaranthaQuote dit bericht

ik geloof trouwens ook in reïncarnatie...


No regrets and no remorse...


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 25-09-2001 23:27 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Ik geloof wel enigszins in reïncarnatie, ik weet alleen niet op wat voor manier...


Dead things grow from deep inside...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-09-2001 23:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Onkruid vergaat niet
Ik ben onsterfelijk


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 26-09-2001 1:57 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Nee! het licht gaat gewoon uit and that's it!
Zal wel leuk zijn, maar ik denk dat het meer een doekje voor het bloeden is voor mensen die hun dood en de zinloosheid van het bestaan niet kunnen accepteren.

Als ik het mis heb zou ik wel terug willen komen als adelaar; lekker de poten van een andere adelaar grijpen en 'propelloren'!
(Oefen nu alvast met m'n haar)



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Errorx
paradoxaal individueel bekeken geheel
Usericon van Errorx
Posted 26-09-2001 10:51 by Errorx Wijzig reactieProfiel van ErrorxQuote dit berichthttp://www.madmacs.nl

ik ben er zelf van overtuigd dat reincarnatie bestaat. heb daar natuurlijk mijn eigen perwsoonlijke redenen voor.

ook een eigenkijk op hoe dat in zijn werk gaat. je gaat niet dood om meteen weer geboren te worden. dat zou weinig zin hebben.ik denk dat je van ieder leven meot leren. en dat ieder leven opzichzelf staat. maar dat je door het hele proces heen steeds verder komt. en uiteindelijk ook neit meer terug horfd naar deze wereld. kan er nog heel wat over lulluh maar da doek maar nie


"Slithering trough the night. Creeping in your dreams. Nothing is like what it seems. Where do you want to hide? I am the predator of darkness. The death's kiss."


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 26-09-2001 16:43 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Volgens mij wordt ik gewoon opgevreten door maden of anders tot as verbrand en blijft er nix van mij incl. geest over.Hetzelfde als de tv uitzetten, het lampje gaat uit en blijft uit(oke die tv dan niet maarre je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel).


Bazzio Attacks!!!


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 26-09-2001 19:15 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2001 16:43 schreef bazzio het volgende:
Volgens mij wordt ik gewoon opgevreten door maden of anders tot as verbrand en blijft er nix van mij incl. geest over.Hetzelfde als de tv uitzetten, het lampje gaat uit en blijft uit(oke die tv dan niet maarre je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel).


Denk ik ook.. alleen ik zou het iets anders zeggen ;].. hehe, maar het zou zowieso niet kunnen, omdat (het hele verhaal wat ik in de topic van greycloak? heb getiept, over 'wait, stop, think' was het geloof ik), is hier ook van toepassing..

Bovendien is dat allemaal veel te tegenstrijdig man, dan zou je dus ook niet geloven in geesten? Want je komt immers terug na je dood.. Dan zou er ook geen hemel zijn, en als ie er wel is, dan is het dus verdomd leeg daar (!). En er komen steeds meer mensen bij, die zouden hier plots ineens zijn? En dan reincarneren? Vaak zeggen mensen dan 'Ik zou wel graag een vogel willen zijn' (staat hier geloof ik ook in de topic) En beesten dan? Vliegen ook? Dus een vlieg zou ook een mens kunnen worden? Of blijft een vlieg een vlieg? Wat is het nut van reincarnatie? Je fouten goedmaken? Dan zou je toch moeten weten dat je een vorig leven hebt gehad lijkt mij zo..

Helaas, het is een fantasie, wel een mooie moet ik toegeven, maar reincarnatie en hemel enzo, dat wil alleen maar zeggen dat je bang bent om dood te gaan. Bovendien denk ik dat als je in zoiets gelooft, je dus of
1. Niet de beest uit gaat hangen omdat je toch 'onsterfelijk' bent
2. Je gigantisch de beest uit gaat hangen en je vbolgende leven alles goedmaakt???

Neah, helaas.. beetje teveel vraagtekens.

Ps. om te voorkomen dat ik aangevallen wordt -> Als je erin gelooft moet je dat zelf weten, ik val je niet aan en laat je in je waarde blablavbal. Als je het niet met me eens bent hoor ik dat graag, en dan boor ik het wel weer de grond in


God hates us all ! God hates us all !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-09-2001 19:25 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik geloof in reïncarnatie, niet omdat ik bang ben van de dood (ik verwelkom hem niet, maar bang is wat anders), maar omdat ik geloof dat de ziel van een mens onsterfelijk is. Die gaat dan over naar een ander lichaam.


NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 26-09-2001 21:25 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2001 23:27 schreef SheRa het volgende:
Ik geloof wel enigszins in reïncarnatie, ik weet alleen niet op wat voor manier...


Da heb ik nou ook, best verwarrend af en toe..


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 26-09-2001 21:57 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Ja, ergens wel, maar ik hoef niet meer alle antwoorden... er is zoveel onverklaarbaar, het is dom om conclusies te trekken.


Dead things grow from deep inside...


Errorx
paradoxaal individueel bekeken geheel
Usericon van Errorx
Posted 26-09-2001 22:31 by Errorx Wijzig reactieProfiel van ErrorxQuote dit berichthttp://www.madmacs.nl

(quote) Bovendien is dat allemaal veel te tegenstrijdig man, dan zou je dus ook niet geloven in geesten? Want je komt immers terug na je dood.. Dan zou er ook geen hemel zijn, en als ie er wel is, dan is het dus verdomd leeg daar (!). En er komen steeds meer mensen bij, die zouden hier plots ineens zijn? En dan reincarneren? Vaak zeggen mensen dan 'Ik zou wel graag een vogel willen zijn' (staat hier geloof ik ook in de topic) En beesten dan? Vliegen ook? Dus een vlieg zou ook een mens kunnen worden? Of blijft een vlieg een vlieg? Wat is het nut van reincarnatie? Je fouten goedmaken? Dan zou je toch moeten weten dat je een vorig leven hebt gehad lijkt mij zo.. (quote)

ik denk dat je inderdaad een vlieg zou kunnen zijn geweest maar dat is dan wel een hele tijd geleden. dat is in het begin van je reincarnatie leven. ieder leven heeft een doel en dat doel is "te leren". hoe verder je reincarneerd. hoe verder je komt qua wezen.

ook geloof ik dat er parrallelle werelden bestaan, waardoor geesten ook eenvoudig te verklaren zijn. geesten zijn zielen die wel uitgetreden zijn maar nog neit overgegaan zijn naar een parrallelle wereld. (demensie)

in deze zin kan er ook een soort hemel bestaan. tijd ruimte bestaat in deze factor ook niet. wat hier een heel mensen leven is kan ergens anders een dag zijn.

en zo kan ik nog wel ff doorgaan


"Slithering trough the night. Creeping in your dreams. Nothing is like what it seems. Where do you want to hide? I am the predator of darkness. The death's kiss."


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 26-09-2001 22:43 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

hmm.. Daar moet ik eens even goed met iemand over filosoferen. Je maakt me in de war.
Waarom? -> Omdat er best een kern van waarheid inzit, alleen dat is een vrij ingewikkelde formule..

Er zijn dus verschillende dimensies, waarin 'je' dus een beslissing neemt, en in de andere neem je die beslissing niet. Waardoor er dus verschillende tijden ontstaan, met als gevolg een groot scala aan mensen die leven in dezelfde tijd, maar in een andere dimensie. Dat vind ik een vrij goede geestenverklaring, aldan dat geesten nog geen lichaam hebben uitgezocht, dat snap ik dan niet helemaal. Wat betreft die reincarnatie,

dat zou dan nog niet kunne.... kan dat??.. hmm.. 10 minuten later -> Als je dus een groot aantal mensen hebt, in verschillende dimensies, waar in al die dimensies mensen sterven d.m.v. de beslissingen die ze nemen (steek ik wel over, of steek ik niet over), tegenovergesteld aan dat er dus mensen geboren worden.. zou dat uitkomen met het aantal 'geesten'? Of niet, en dat dan de geesten die overblijven soms op fotorolletjes etc. verschijnen??

Dat is een hele andere wending! Misschien was dit niet je bedoeling, maar je hebt me zeker aan het nadenken gebracht.. Dit ga ik eens ff lekker uitwerken!!

Mr. Error, ik dank U!
Filosoferen HEERST!


God hates us all ! God hates us all !


Errorx
paradoxaal individueel bekeken geheel
Usericon van Errorx
Posted 26-09-2001 22:52 by Errorx Wijzig reactieProfiel van ErrorxQuote dit berichthttp://www.madmacs.nl

tof dat ik je aan het denken heb gezet, ik vind filosoveren 1 van de leukere tijdsbestedingen. vandaar mijn lange reactie ook ghi ghi

de geesten die hier en nu zijn zijn zielen die nog niet overgegaan zijn naar de volgende demensie. ze zijn al wel hier in deze demensie uitgetreden maar nog niet verdergekomen omdat ze hier iets neit los kunnen laten. meestal zijn ze raar om het leven gekomen. (vermoord, verongelukt endergelijke) onverwachts dus.

het komt inderdaad soms voor dat ze op fotorolletjes verschijnen. dan zoeken ze aandacht. kunnen ze zich manifesteren, alleen moet de genen die de foto maakt er ook open voor staan, niet iedereen kan ze fotograferen.


"Slithering trough the night. Creeping in your dreams. Nothing is like what it seems. Where do you want to hide? I am the predator of darkness. The death's kiss."


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 26-09-2001 22:57 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

hm, dat vind ik altijd van die betwijvelende dingen.. Ik ben heel critisch, en wil altijd bewijzen zien..

de laatste zin (in iets andere woorden) : Je moet erin geloven, anders wil het niet.
Bij zoiets zet ik gelijk een '?'..

Kijk, ik sta open voor alles, maar het is er, of het is er niet, of je het nu wil geloven of niet. Maar ik ga nooit uit van een theorie die op de een of andere manier niet te bewijzen valt (dit is al vaker besproken en is niet bedoelt om over te discussieren), de hemel bijvoorbeeld.. maar dat ff terzijde.. ik moet even tijd nemen om het bovenste op een rijtje te zetten(mijn vorige reactie).. u hoort weer van mij!


God hates us all ! God hates us all !


Errorx
paradoxaal individueel bekeken geheel
Usericon van Errorx
Posted 26-09-2001 23:04 by Errorx Wijzig reactieProfiel van ErrorxQuote dit berichthttp://www.madmacs.nl

wat je ook nog hebt om het nog ingewikkelder te maken, zijn begeleiders.
hoe vaak heb je in je leven al een situatie gehad dat je ineens een reactie had uit het niets, waardoor je net geen ongeluk had of iets minder ernstig geen ruzie of over glas ree of weet ik het wat voor een iets. ik zelf heb dat behoorlijk vaak en nog steeds. sommige mensen hebben begeleide geesten. deze geesten hebben weer niets te maken met de geesten waar ik het net over had. deze zitten namelijk wel in een andere demensie. maar beinvloeden je leven wel en komen zo nu en dan over je schouder meekijken en soms dus ingrijpen. de 1 heeft er ook meer dan de ander. ik weet dat ik er zelf bijna altijd 2 om me heen heb. hoe ik dat weet. tja ik ga naar een paramagnetiseur, vandaar dat ik het ook allemaal wel behoorlijk duidelijk heb voor mezelf.

waarschijnlijk is dit voor de meeste te zweverig, maar ja voor de geinterreseerde heb ik het opgeschreven (getypt)



[Dit bericht is gewijzigd door Errorx op 26-09-2001 23:06]


"Slithering trough the night. Creeping in your dreams. Nothing is like what it seems. Where do you want to hide? I am the predator of darkness. The death's kiss."


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 26-09-2001 23:10 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

Inderdaad.. dat snap ik niet..
Wat bedoel je met 'een reactie uit het niets'?

Ik heb wel eens van die dromen, dat je dus doodflikkert of door een vrachtwagen geplet wordt..


God hates us all ! God hates us all !


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen