|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Bah Duvel Amstel, Grolsch en Dommelsch Soundwave: 'Cries and screams are music to my ears'. |
|
duveltje met jonge kaas |
|
Duvel aanbid ik naast het bier: Hertog Jan. Ja, Duvel is toch wel 1 van m'n favo speciaal-biertjes |
|
Duvel is niet zo speciaal. |
|
quote: Hoe maakt men bier dat iedereen lekker vind Soundwave: 'Cries and screams are music to my ears'. |
|
quote: maar is fotogeniek: After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain) |
|
|
|
zeg dat wel |
|
quote: op algemeen verzoek --> |
|
Do androids dream of electric sheep? |
|
dat mag toch wel bij het zien van die foto? |
|
quote: Is de grote duvel te machtig voor het kleine mannetje ? |
|
ik zuip duvel als limonada ja! en ik opende dit topic over deze godendrank Do androids dream of electric sheep? |
|
quote: You are a blessed man! After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain) |
|
en ben nog belg ook!! ook al woon ik in nederland Do androids dream of electric sheep? |
|
meer info vind je hier: http://www.obcebdbh.be/export/centre-information/publications/dossiers/es/2002_nl/es-bier/part3_nl.html After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain) |
|
quote: Oh ja |
|
prettig |
|
heerst . uit! Duvel is een bier hergist op fles. De uit deze (tweede) gisting voorkomende biergist vormt een bezinksel onderaan de fles. Dit bier moet dan ook behandeld worden als een oude wijn, en kan zo jarenlang bewaard worden. 1. Houd de perfecte kwaliteit in stand door de flessen steeds rechtop te bewaren in een koele en donkere ruimte. (Ook in de koelkast steeds rechtop.) 2. Schenk uw Duvel in het geschikte bierglas, en dat is uiteraard een Duvel degustatieglas. 3. Zorg ervoor dat het glas zuiver en droog is. Het glas wordt niet in de diepvriezer bewaard en ook niet voorgespoeld met koud water. 4. Schenk het bier op een temperatuur van 6 à 10 °C, volgens uw eigen voorkeur. 5. Hou het Duvel glas schuin en giet vanop een stilaan vergrotende afstand. Voor een rijke, volle schuimkraag, het glas langzaam rechtbrengen. Zorg ervoor dat +/- 1 cm bier in de fles blijft. Zo bekomt u een rijke en volle schuimkraag en kan u genieten van de Duvel zijn uitzonderlijke smaak en aroma. Op uw gezondheid ! O ja, wel ff een vette bak herrie opzetten om het genot compleet te maken! |
|
Het is alsof d'n Duvel d'r mee speelt Laat hem maar lekker spelen... "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
Zit nu aan een Duveltje |
|
quote: zo moet het dus niet. Meteen BATS het flesje ondersteboven in het glas zetten en dan langzaam, heeeeel langzaam omhoog halen, af en toe stilhouden om luchtbellen te voorkomen en het bier er langzaam uit te laten lopen. Alleen dan blijft er het meeste gist achter in het flesje en krijg je een mooi fatsoenlijk uitgeschonken Duveltje met een schuimkraag van normaal niveau. Overigens begrijp ik nog steeds de ophef over Duvel niet, er zijn zoveel bieren die karakteristieker zijn . |
|
Je kan het gist er gewoon uit zien stromen, dus waarom zou je je moeilijk gaan doen. |
|
Geloof me nou maar... ik ben ervaringsdeskundige. |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |