|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
Maar over die sjoemelende bankmanagers en fraudepraktijken wordt in de 'kwaliteits'-media wel redelijk wat bericht. Natuurlijk niet over alles, maar daar kan je niet alleen de media de schuld van geven. Witteboordcriminaliteit is vaak veel beter verborgen dan bende-agressie. |
|
Terwijl het mijns inziens veel nefaster is voor een maatschappij. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
Dat is corruptie ook (vaak), maar dat maakt het niet gemakkelijker om ontdekt en verholpen te worden. |
|
quote: als ze niet luisteren ga ik die idd niet kopen. En idd, als er niets verandert dan verander ik. Dat is ook het geval, ik kijk nu vooral internetnieuws, dan kun je zelf aanklikken wat je wens te lezen in plaats van een selectie te doorgaan waar je geen controle over hebt en geen invloed. quote: ja ik wil de slechte dingen weten. De Disneymaatschappij maakt me al blij genoeg quote: ik noem dat geen blootstelling wat er nu gebeurt. Het moet eerst - desnoods kunstmatig - escaleren tot er actie ondernomen wordt. quote: cijfers? Hoeft niet. Het is er genoeg om actie te ondernemen naar mijn gevoel. quote: het is maar wat je je voorstelt bij "een verstoord beeld". In mijn ogen is de blik van veel mensen verstoord. Snap je? Dan mag het beeld nog juist zijn, ze zien het niet meer zoals het is. Als je dan een verstoord beeld geeft dan compenseer je de boel zo goed en zo kwaad tot je de mensen in actie krijgt. Natuurlijk komt dat vanuit jouw eigen visie, die je probeer op te dringen aan mensen. Natuurlijk. Noem het propaganda, noem het wat je wil, provocatie desnoods. Ik meen dat mijn bedoelingen goed zijn en leiden tot beterschap. quote: absoluut. En dat is voor een stuk naïef. Maar ik zeg ook niet dat het totaal tot nul zal gereduceerd worden, want daar kan ik me niets bij voorstellen. Alleen zal het dan wel significant veranderen of kunnen de media dan lekker zeggen dat de daders voor de snelrechtbank gebracht zijn of zwaardere straffen krijgen, wat me een lekker knus en fijn gevoel zal geven. quote: moet dat dan? Is 1 geval niet erg genoeg? Statistieken moet je ook interpreteren, in dit geval heb ik ze zelfs niet nodig omdat ik net een geval gezien heb. Ik wil ze op mijn statistiek zetten hoor en posten, heb je daar meer aan dan dat ik het je zeg? [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 24-01-2013 13:33] signature |
|
quote: Dat soort zelfcensuur is anders ook uiterst gevaarlijk, want er is een reele kans dat je in een zelfbevestigend patroon terecht raakt. Oftewel, je klikt alleen aan wat jij relevant acht omdat het jouw preconcepties staaft. Zelf je bronnen kiezen is zowat een garantie voor tunnelvisie en eenzijdigheid. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: absoluut! Maar het is ook goed om cynisme te voorkomen omdat berichten als deze http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130124_00444682&utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding zo ver voorbij de ergernis zijn dat je ze liever niet meer leest dan je er in op te jagen. signature |
|
Om het op z'n Cannibal Corpse te zeggen: The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
quote:Nee, natuurlijk is dat niet erg genoeg. En de meeste mensen vinden de huidige situatie ook niet erg genoeg om in dezelfde mate als jij verandering te willen, of hebben andere bezwaren. quote:Doe maar. Wat moet er volgens jou nu echt gebeuren dan? Wetswijzigingen en harder aanpakken ja, maar concreet gezien? En kan je dan ook aantonen dat die maatregelen echt gaan werken? |
|
quote: passiviteit levert sowieso niets op baadt het niet dan schaadt het niet niet geschoten is altijd mis ik heb het gisteren aan de lijve meegemaakt dat geweld om de hoek al gebeurd trouwens. 2 gebroken ribben en een gat in mijn trommelvlies... [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 25-01-2013 21:27] signature |
|
Wat, klappen gehad? Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft. |
|
quote:Wat dacht je van geld of ethische bezwaren? Voor sommigen speelt dat wel een rol. |
|
Het is allemaal propaganda praatprogramma's,nieuws ect.. |
|
quote: quote: Uit de 'Help'-sectie van dit forum. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Wat probeer jij te verhullen met die aanval? "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
oke, ik zal er rekening meehouden. [Dit bericht is gewijzigd door metaaltje op 26-01-2013 13:59] |
|
quote: Dat één dezelfde emoticon volstaat, in plaats van veertien dezelfde. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: jip, gescheurd trommelvlies en gebroken ribben, net nadat ik me zo "druk" gemaakt heb over het feit dat geweld een serieuze zaak is in dit topic . ik zal maar mijn mond houden verder want globaal gezien maakt het allemaal niets uit. Blijvende schade of niet, wat maakt het allemaal uit... het zal wel niet ethisch genoeg zijn en teveel belastingsgeld kosten om daar iets maatschappelijks van te maken signature |
|
quote: Je begrijpt het echt niet. Heel cru om te zeggen, maar je hebt gelijk: het maakt erg weinig uit dat jou dit overkomen is. Zegt geen ene klap over hoe goed of slecht het nu gaat met 'de wereld' of zelfs 'België', laat staan over hoe de media erover rapporteert en of dat goed of slecht is. Je slachtofferrol in dit topic is -hoewel begrijpelijk vanuit 'gefrustreerd' oogpunt- dan ook erg ongepast en zwaar theatraal. Verder hoop ik dat je snel herstelt en dat je dit soort leed verder bespaard blijft, dat dan weer wel. Want dat staat hier dus totaal los van Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Ja, veel beterschap Hypnos. Niemand die het toevallig heeft kunnen filmen? The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
quote: Nu vind ik het jammer genoeg voor mij wel gepast geworden. Er zijn echter inderdaad geen benchmarks over wat "normaal" is of niet. Wat betekent het trouwens als het wat meer is dan het jaar er voor? Allemaal zo extreem relatief ja. Jullie zullen wel gelijk hebben. Niet druk in maken, het is er nu eenmaal het enige wat je kunt doen is in mijn geval dan gewoon maken dat je beter voorbereid bent. Er iets uit leren bijvoorbeeld. Niet socializen met bepaalde groepen, je neerleggen bij geweld in de maatschappij, (harder) terugslaan omdat er toch geen repercussies zijn of het recht in eigen handen nemen met acties achteraf. Lekker Amerika achterna en thanx. hopelijk gaat die tinnitus weg, al 3 dagen Merzbow aan de linkerkant quote: neej, alleen enkele bands die buiten stonden, maar die hebben niet gezien wat er binnen gebeurd was. [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 28-01-2013 21:09] signature |
|
Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
'Binnenkort wraakacties dankzij social media' AMSTERDAM - Het is een kwestie van tijd voordat iemand het slachtoffer wordt van een wraakactie, dankzij aandacht op sociale media. Dat stelt hoogleraar Henri Beunders maandag in een interview met RTL Nieuws. Volgens de professor Geschiedenis van Maatschappij, Media en Cultuur aan de Rotterdamse Erasmus Universiteit worden wraakacties in de hand gewerkt, doordat "minister Opstelten, staatssecretaris Teeven (beiden Justitie) en de media steeds meer aansturen op de hulp van het publiek en de sociale media''. Beunders onderzocht de rol van sociale media in de opsporing door politie. Eén van zijn conclusies: ''Nu begint de vervolging al in de media en dat leidt in de toekomst tot een heksenjacht of lynchpartijen.'' Door: ANP |
|
imo terecht en een goeie zaak. Mensen moeten leren omgaan met hun gevoelens, ook die van wraak. Gans die prozac-maatschappij moet escaleren tot een maatschappij waar angst heerst om misdaden te plegen en een geloof in de rechtstaat zodat mensen zelf het recht niet in eigen handen moeten nemen. signature |
|
Jee, eigenrichting! BOE, praesumptio innocentiae!! Niets beter dan een quasi-geïnformeerde menigte met hooivorken en fakkels om te bepalen wie er iets verkeerd heeft gedaan, vooruit! Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |