IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Media... indoctrinatie? Selectiviteit? Propaganda? Vorige pagina | Volgende pagina
PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 24-01-2013 9:42 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2013 18:37 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Precies daarom voor de duizendste keer de vraag om te laten zien hoe groot het probleem überhaupt is, omdat je dan pas kan zeggen of het écht erg is.


En dan kunnen we misschien ineens ook de witte boordcriminaliteit eens goed in kaart brengen, maar van sjoemelende (bank)managers en ander frauduleus gespuis zullen wel geen beelden zijn. Terwijl die criminaliteit au fond, en zeker op lange termijn, veel meer verstrekkende gevolgen op grotere schaal sorteert.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 24-01-2013 10:14 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Maar over die sjoemelende bankmanagers en fraudepraktijken wordt in de 'kwaliteits'-media wel redelijk wat bericht. Natuurlijk niet over alles, maar daar kan je niet alleen de media de schuld van geven. Witteboordcriminaliteit is vaak veel beter verborgen dan bende-agressie.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 24-01-2013 10:23 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Terwijl het mijns inziens veel nefaster is voor een maatschappij.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 24-01-2013 10:26 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Dat is corruptie ook (vaak), maar dat maakt het niet gemakkelijker om ontdekt en verholpen te worden.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-01-2013 13:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2013 18:37 schreef Ascendant Grotesque het volgende:

Als jij een iPhone 386 koopt bepaal jij niet opeens hoe de iPhone 387 eruit moet zien op basis van wat je niet zint aan 386. Misschien luistert Apple naar je kritiek, misschien niet, maar het is niet hun taak naar jou te luisteren omdat je toevallig de 386 gekocht hebt. Het is hun taak weer veel geld te gaan verdienen aan de 387. Als het je dan niet zint: niet kopen. Of buiten deze analogie: niet kijken.



als ze niet luisteren ga ik die idd niet kopen. En idd, als er niets verandert dan verander ik. Dat is ook het geval, ik kijk nu vooral internetnieuws, dan kun je zelf aanklikken wat je wens te lezen in plaats van een selectie te doorgaan waar je geen controle over hebt en geen invloed.


quote:


Omdat je dat zelf zegt, op meerdere plekken hiervoor. "Ik wil al het nare zien wat er in de buurt is, ik wil geen leuke dingen zien." Het enige wat er dus gaat gebeuren is dat het negatieve beeld wat je nu al hebt alsmaar bevestigd wordt omdat je ervoor kiest om je af te sluiten voor al het andere en jezelf over te stimuleren met ellende.



ja ik wil de slechte dingen weten. De Disneymaatschappij maakt me al blij genoeg

quote:



Waarom klaag jij dan zoveel? Alsmaar en masse incidenten oprakelen en daar collectief over verontwaardigd raken is alsmaar weer collectief klagen en NIETS OPLOSSEN. Met de mate waarin tegenwoordig gehuild wordt over incidenten zou als jij gelijk hebt (blootstelling leidt tot actie), allang alles opgelost zijn. Gezien jij hier zo zeurt is dat blijkbaar toch niet zo.


ik noem dat geen blootstelling wat er nu gebeurt. Het moet eerst - desnoods kunstmatig - escaleren tot er actie ondernomen wordt.


quote:

Ho ho, dat is de zaak omdraaien! Toon maar aan met cijfers dat het nu de verkeerde kant opgaat en welke factoren daaraan ten grondslag liggen, dán heb je misschien een punt om te pleiten voor meer aandacht in de media voor dit soort problematiek. En dan heb je meteen ook de cijfers die de media zouden moeten presenteren ipv die incidenten uit Brazilië :')


cijfers? Hoeft niet. Het is er genoeg om actie te ondernemen naar mijn gevoel.

quote:

Ik had het niet over kindjes in Afrika. [quote]

ik wel. Kan nog honderden andere voorbeelden geven over de toenemende apathie of ongevoeligheid voor beelden en berichten. De zoveelste verkrachting, wie ligt daar nu nog wakker van. Alleen als het bij de deur is wordt er es opgekeken.

[quote]

Ontevredenheid an sich is ook niet slecht, maar je ontevreden voelen op basis van een verstoord beeld van de werkelijkheid en daardoor gaan zoeken naar oplossingen voor de verkeerde problemen = verkeerd.


het is maar wat je je voorstelt bij "een verstoord beeld". In mijn ogen is de blik van veel mensen verstoord. Snap je? Dan mag het beeld nog juist zijn, ze zien het niet meer zoals het is. Als je dan een verstoord beeld geeft dan compenseer je de boel zo goed en zo kwaad tot je de mensen in actie krijgt. Natuurlijk komt dat vanuit jouw eigen visie, die je probeer op te dringen aan mensen. Natuurlijk. Noem het propaganda, noem het wat je wil, provocatie desnoods. Ik meen dat mijn bedoelingen goed zijn en leiden tot beterschap.
quote:


Geweld an sich is inderdaad structureel en zal nooit verdwijnen. In een land als België zijn genoeg mensen om ervoor te zorgen dat er altijd genoeg geweldsincidenten zijn om over te nuilen, dus jij zal altijd gebugged blijven.


absoluut. En dat is voor een stuk naïef. Maar ik zeg ook niet dat het totaal tot nul zal gereduceerd worden, want daar kan ik me niets bij voorstellen. Alleen zal het dan wel significant veranderen of kunnen de media dan lekker zeggen dat de daders voor de snelrechtbank gebracht zijn of zwaardere straffen krijgen, wat me een lekker knus en fijn gevoel zal geven.
quote:

Precies daarom voor de duizendste keer de vraag om te laten zien hoe groot het probleem überhaupt is, omdat je dan pas kan zeggen of het écht erg is.


moet dat dan? Is 1 geval niet erg genoeg? Statistieken moet je ook interpreteren, in dit geval heb ik ze zelfs niet nodig omdat ik net een geval gezien heb. Ik wil ze op mijn statistiek zetten hoor en posten, heb je daar meer aan dan dat ik het je zeg?

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 24-01-2013 13:33]


signature


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 24-01-2013 15:27 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2013 13:32 schreef Hypnos het volgende:
ik kijk nu vooral internetnieuws, dan kun je zelf aanklikken wat je wens te lezen in plaats van een selectie te doorgaan waar je geen controle over hebt en geen invloed.


Dat soort zelfcensuur is anders ook uiterst gevaarlijk, want er is een reele kans dat je in een zelfbevestigend patroon terecht raakt. Oftewel, je klikt alleen aan wat jij relevant acht omdat het jouw preconcepties staaft. Zelf je bronnen kiezen is zowat een garantie voor tunnelvisie en eenzijdigheid.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-01-2013 15:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2013 15:27 schreef Mark het volgende:
Dat soort zelfcensuur is anders ook uiterst gevaarlijk, want er is een reele kans dat je in een zelfbevestigend patroon terecht raakt. Oftewel, je klikt alleen aan wat jij relevant acht omdat het jouw preconcepties staaft. Zelf je bronnen kiezen is zowat een garantie voor tunnelvisie en eenzijdigheid.



absoluut! Maar het is ook goed om cynisme te voorkomen omdat berichten als deze

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130124_00444682&utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

zo ver voorbij de ergernis zijn dat je ze liever niet meer leest dan je er in op te jagen.



signature


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 24-01-2013 16:09 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Om het op z'n Cannibal Corpse te zeggen:





The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 24-01-2013 16:45 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2013 13:32 schreef Hypnos het volgende:
Is 1 geval niet erg genoeg?
Nee, natuurlijk is dat niet erg genoeg. En de meeste mensen vinden de huidige situatie ook niet erg genoeg om in dezelfde mate als jij verandering te willen, of hebben andere bezwaren.
quote:
Op 24 januari 2013 13:32 schreef Hypnos het volgende:
Ik wil ze op mijn statistiek zetten hoor en posten, heb je daar meer aan dan dat ik het je zeg?
Doe maar.

Wat moet er volgens jou nu echt gebeuren dan? Wetswijzigingen en harder aanpakken ja, maar concreet gezien? En kan je dan ook aantonen dat die maatregelen echt gaan werken?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-01-2013 21:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2013 16:45 schreef Helvete het volgende:
Nee, natuurlijk is dat niet erg genoeg. En de meeste mensen vinden de huidige situatie ook niet erg genoeg om in dezelfde mate als jij verandering te willen, of hebben andere bezwaren.Doe maar.

Wat moet er volgens jou nu echt gebeuren dan? Wetswijzigingen en harder aanpakken ja, maar concreet gezien? En kan je dan ook aantonen dat die maatregelen echt gaan werken?


passiviteit levert sowieso niets op

baadt het niet dan schaadt het niet

niet geschoten is altijd mis


ik heb het gisteren aan de lijve meegemaakt dat geweld om de hoek al gebeurd trouwens. 2 gebroken ribben en een gat in mijn trommelvlies...


[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 25-01-2013 21:27]


signature


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 25-01-2013 22:21 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

Wat, klappen gehad?


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 25-01-2013 22:29 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2013 21:26 schreef Hypnos het volgende:
baadt het niet dan schaadt het niet
Wat dacht je van geld of ethische bezwaren? Voor sommigen speelt dat wel een rol.


metaaltje
Usericon van metaaltje
Posted 26-01-2013 13:49 by metaaltje Wijzig reactieProfiel van metaaltjeQuote dit bericht

Het is allemaal propaganda praatprogramma's,nieuws ect..



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 26-01-2013 13:53 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2013 13:49 schreef metaaltje het volgende:
Het is allemaal propaganda praatprogramma's,nieuws ect..




quote:
Iedere smiley heeft een eigen betekenis, gebruik ze dus op de juiste manier, en gebruik er niet teveel. Irritant smileygebruik kan door moderators aangepast worden.



Uit de 'Help'-sectie van dit forum.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 26-01-2013 13:56 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Wat probeer jij te verhullen met die aanval?


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


metaaltje
Usericon van metaaltje
Posted 26-01-2013 13:57 by metaaltje Wijzig reactieProfiel van metaaltjeQuote dit bericht

oke, ik zal er rekening meehouden.


[Dit bericht is gewijzigd door metaaltje op 26-01-2013 13:59]


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 26-01-2013 13:57 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2013 13:56 schreef powertieke het volgende:
Wat probeer jij te verhullen met die aanval?


Dat één dezelfde emoticon volstaat, in plaats van veertien dezelfde.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-01-2013 23:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2013 22:21 schreef Count Steel het volgende:
Wat, klappen gehad?


jip, gescheurd trommelvlies en gebroken ribben, net nadat ik me zo "druk" gemaakt heb over het feit dat geweld een serieuze zaak is in dit topic .
ik zal maar mijn mond houden verder want globaal gezien maakt het allemaal niets uit. Blijvende schade of niet, wat maakt het allemaal uit... het zal wel niet ethisch genoeg zijn en teveel belastingsgeld kosten om daar iets maatschappelijks van te maken


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-01-2013 0:23 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2013 23:47 schreef Hypnos het volgende:
jip, gescheurd trommelvlies en gebroken ribben, net nadat ik me zo "druk" gemaakt heb over het feit dat geweld een serieuze zaak is in dit topic .
ik zal maar mijn mond houden verder want globaal gezien maakt het allemaal niets uit. Blijvende schade of niet, wat maakt het allemaal uit... het zal wel niet ethisch genoeg zijn en teveel belastingsgeld kosten om daar iets maatschappelijks van te maken

Je begrijpt het echt niet. Heel cru om te zeggen, maar je hebt gelijk: het maakt erg weinig uit dat jou dit overkomen is. Zegt geen ene klap over hoe goed of slecht het nu gaat met 'de wereld' of zelfs 'België', laat staan over hoe de media erover rapporteert en of dat goed of slecht is. Je slachtofferrol in dit topic is -hoewel begrijpelijk vanuit 'gefrustreerd' oogpunt- dan ook erg ongepast en zwaar theatraal.

Verder hoop ik dat je snel herstelt en dat je dit soort leed verder bespaard blijft, dat dan weer wel. Want dat staat hier dus totaal los van


Quis moderabat ipsos moderatores?


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 28-01-2013 11:14 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Ja, veel beterschap Hypnos.
Niemand die het toevallig heeft kunnen filmen?


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-01-2013 21:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2013 0:23 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Je begrijpt het echt niet. Heel cru om te zeggen, maar je hebt gelijk: het maakt erg weinig uit dat jou dit overkomen is. Zegt geen ene klap over hoe goed of slecht het nu gaat met 'de wereld' of zelfs 'België', laat staan over hoe de media erover rapporteert en of dat goed of slecht is. Je slachtofferrol in dit topic is -hoewel begrijpelijk vanuit 'gefrustreerd' oogpunt- dan ook erg ongepast en zwaar theatraal.

Verder hoop ik dat je snel herstelt en dat je dit soort leed verder bespaard blijft, dat dan weer wel. Want dat staat hier dus totaal los van


Nu vind ik het jammer genoeg voor mij wel gepast geworden. Er zijn echter inderdaad geen benchmarks over wat "normaal" is of niet. Wat betekent het trouwens als het wat meer is dan het jaar er voor? Allemaal zo extreem relatief ja. Jullie zullen wel gelijk hebben. Niet druk in maken, het is er nu eenmaal
het enige wat je kunt doen is in mijn geval dan gewoon maken dat je beter voorbereid bent. Er iets uit leren bijvoorbeeld. Niet socializen met bepaalde groepen, je neerleggen bij geweld in de maatschappij, (harder) terugslaan omdat er toch geen repercussies zijn of het recht in eigen handen nemen met acties achteraf. Lekker Amerika achterna

en thanx. hopelijk gaat die tinnitus weg, al 3 dagen Merzbow aan de linkerkant


quote:
Op 28 januari 2013 11:14 schreef PandroidJack het volgende:
Ja, veel beterschap Hypnos.
Niemand die het toevallig heeft kunnen filmen?



neej, alleen enkele bands die buiten stonden, maar die hebben niet gezien wat er binnen gebeurd was.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 28-01-2013 21:09]


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-01-2013 9:56 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht



Quis moderabat ipsos moderatores?


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 29-01-2013 22:19 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

'Binnenkort wraakacties dankzij social media'
AMSTERDAM - Het is een kwestie van tijd voordat iemand het slachtoffer wordt van een wraakactie, dankzij aandacht op sociale media.

Dat stelt hoogleraar Henri Beunders maandag in een interview met RTL Nieuws.

Volgens de professor Geschiedenis van Maatschappij, Media en Cultuur aan de Rotterdamse Erasmus Universiteit worden wraakacties in de hand gewerkt, doordat "minister Opstelten, staatssecretaris Teeven (beiden Justitie) en de media steeds meer aansturen op de hulp van het publiek en de sociale media''.

Beunders onderzocht de rol van sociale media in de opsporing door politie. Eén van zijn conclusies: ''Nu begint de vervolging al in de media en dat leidt in de toekomst tot een heksenjacht of lynchpartijen.''
Door: ANP


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-01-2013 22:44 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

imo terecht en een goeie zaak.
Mensen moeten leren omgaan met hun gevoelens, ook die van wraak. Gans die prozac-maatschappij moet escaleren tot een maatschappij waar angst heerst om misdaden te plegen en een geloof in de rechtstaat zodat mensen zelf het recht niet in eigen handen moeten nemen.



signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-01-2013 23:37 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Jee, eigenrichting!

BOE, praesumptio innocentiae!!

Niets beter dan een quasi-geïnformeerde menigte met hooivorken en fakkels om te bepalen wie er iets verkeerd heeft gedaan, vooruit!


Quis moderabat ipsos moderatores?


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen