IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : De Nederlandse Antillen Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-07-2003 15:38 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Wat de huidige status van onze laatste overzeese "landsdeel" is is mij volledig onduidlijk. Strikt genomen vallen ze onder ons bestuur maar schreeuwen ze niet altijd moord en brand als "we" ons te veel met ze bemoeien??? maar als er weer problemen zijn moet de geldkraan weer open of worden criminelen op het vliegtuig richting nederland gezet.

Kijk, ik zie het zo: Ik prefereer dat de Nederlandse Antillen onafhankelijk worden verklaard, liever vandaag dan morgen. Geef ze eventueel nog een bedrag om ze de goede richting op te helpen. Maar dan ook echt onafhankelijk, Nederland heeft dan niks meer in te brengen. Maar dan hoeven ze ook niet meer aan te kloppen voor steun (vooral centen) als ze het nodig hebben.
Maar als ze bij ons willen blijven moet dan ook de Nederlandse wetten en plichten en rechten volledig gelden. Voor mijn part wordt het een provincie.



Mithrandir
Olorin enútulië!
Usericon van Mithrandir
Posted 23-07-2003 15:41 by Mithrandir Wijzig reactieProfiel van MithrandirQuote dit berichthttp://www.headachemagazine.nl

Mee eens. (kort he? )


Arwen ná anvanya vendë ecénien


Agamidion
Gayheid
Usericon van Agamidion
Posted 23-07-2003 15:42 by Agamidion Wijzig reactieProfiel van AgamidionQuote dit bericht

mja konden wij dit maar beslissen *zucht* helaas werkt onze "democratie" niet zo


Nagels krabten bloedend, een teken van kracht door pijn.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-07-2003 15:42 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2003 15:41 schreef Mithrandir het volgende:
Mee eens. (kort he? )


Ja. (nog korter)


Mithrandir
Olorin enútulië!
Usericon van Mithrandir
Posted 23-07-2003 15:48 by Mithrandir Wijzig reactieProfiel van MithrandirQuote dit berichthttp://www.headachemagazine.nl

Helaas werkt het zo dat de 'boosdoeners' (wij -> koloniale tijdperk, eeeeeeuwen geleden) altijd het handje vast moeten van de 'zielige slachtoffertjes' (zij) omdat wij verantwoordelijk zijn voor hun situatie, blablabla...

Waarop ik zeg: 'Grow up!!'


Arwen ná anvanya vendë ecénien


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-07-2003 15:51 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2003 15:48 schreef Mithrandir het volgende:
Helaas werkt het zo dat de 'boosdoeners' (wij -> koloniale tijdperk, eeeeeeuwen geleden) altijd het handje vast moeten van de 'zielige slachtoffertjes' (zij) omdat wij verantwoordelijk zijn voor hun situatie, blablabla...

Waarop ik zeg: 'Grow up!!'


ja, idd. Als ik het woord slavernij hoor dan moet ik tegenwoordig braken. Hoevaak die term al misbruikt is (en voor de PC volledigheid: Ik vond slavernij vreselijk en ben blij dat het is afgeschafyt maar het is VOORBIJ!!!)
En wanneer hadden de mesnen in Suriname het het best? Toen ze nog bij ons hoorden of tijdesn hun onafhankelijkheid (onder dat maffia regime van o.a. Bouterse)


Mithrandir
Olorin enútulië!
Usericon van Mithrandir
Posted 23-07-2003 16:03 by Mithrandir Wijzig reactieProfiel van MithrandirQuote dit berichthttp://www.headachemagazine.nl

Maar gaat de Nederlandsche regering nu wel of niet die opleiding 'Bolletjes Slikken voor Gevorderden' subsidiëren? (Bedoelen ze nou beschuit?)


Arwen ná anvanya vendë ecénien


campske666
Usericon van campske666
Posted 23-07-2003 16:17 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Maak er een strafkolonie van. Kunnen jullie tenminste al het crapuul kwijt.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-07-2003 16:18 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2003 16:17 schreef campske666 het volgende:
Maak er een strafkolonie van. Kunnen jullie tenminste al het crapuul kwijt.


of alle vlaamse asielzoekers doorsluizen.

maar serieus: het is net andersom, al het "crapuul" komt naar ons.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 23-07-2003 16:20]


campske666
Usericon van campske666
Posted 23-07-2003 16:20 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2003 16:18 schreef attila_de_hun het volgende:
of alle vlaamse asielzoekers doorsluizen.




Gewoon doen, de zeikerts.
Hatelijke mentalliteit: We heben het hier verknoeit, en hebben niet de ballen/het verstand om het op te lossen => laten we ergens anders de boel gaan verzieken.





Jakhals
Usericon van Jakhals
Posted 23-07-2003 16:43 by Jakhals Wijzig reactieProfiel van JakhalsQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2003 15:48 schreef Mithrandir het volgende:
Helaas werkt het zo dat de 'boosdoeners' (wij -> koloniale tijdperk, eeeeeeuwen geleden) altijd het handje vast moeten van de 'zielige slachtoffertjes' (zij) omdat wij verantwoordelijk zijn voor hun situatie, blablabla...

Waarop ik zeg: 'Grow up!!'
Precies, wat nou:...ben ik van Duitsche bloed....de kohohohoningg van Hispanje...Dat hebben we toch ver achter ons gelaten.

[Dit bericht is gewijzigd door Jakhals op 23-07-2003 16:45]


Mithrandir
Olorin enútulië!
Usericon van Mithrandir
Posted 23-07-2003 16:55 by Mithrandir Wijzig reactieProfiel van MithrandirQuote dit berichthttp://www.headachemagazine.nl

quote:
Op 23 juli 2003 16:43 schreef Jakhals het volgende:
Precies, wat nou:...ben ik van Duitsche bloed....de kohohohoningg van Hispanje...Dat hebben we toch ver achter ons gelaten.


Nu je het 'volkschlied' tevoorschijn haalt, wat hebben we nu eigenlijk nog met die koning van Spanje. NL heeft een volkslied uit de middeleeuwen!!!! Kunnen we dat niet gewoon afschaffen?
Voor het voetbal hoeft het wat mij betreft ook niet, want ik hou niet van voetbal.

Of een nieuwe tekst op die melodie schrijven:
Willem Ahalehexander
die heeft een lehekker wijf
met veel te veeheeheeheel kleding
om het geiheile lijf
enz...enz...


Arwen ná anvanya vendë ecénien


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 23-07-2003 16:59 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Laat ik nou zo goed zijn geweest met Aardrijkskunde...

De hele zaak (ABC+SSS-eilanden) valt onder het nederlands koninkrijk met Aruba als kleine uitzondering met z'n zgn. "aparte status" en eigen munt sinds 1986.

De ruime meerderheid van de benedenwindse antillianen+Aruba (ABC-eilanden) wanen zich intelligent maar zijn vooral domweg te trots voor hun eigen bestwil. Eigenlijk zijn ze allemaal zo kortzichtig als de pest en denken ze alleen aan "nu".
Tot 1985 hadden ze een goed draaiende olie raffinaderij van de Shell (aanbouw: 1905, en tot voor kort de grootste van de westerse hemisferie. Tijdens WOII sterk verdedigd door de VS met oorlogsschepen en fighter-bombers juist vanwege de raffinaderij, dus ook een cruciale schakel voor de bevrijding van europa.)
Na 1985 werd het zaakje door de Shell verkocht voor een symbolisch bedrag van 1 gulden. De regering dacht het zaak veel betere te kunnen runnen maar in plaats daarvan verhuren ze in feite de boel aan de Venezolanen voor een miezerig bedragje van 2~3 miljoen euro.

Waarom zoveel info over deze raffinaderij?
Besef even dat de hele rit sinds 1970 t/m eind 80er jaren de Antillen het veeeel beter hadden dan Nederland. In grote mate vanwege de opbrengsten van deze raffinaderij. Beetje bij beetje viel alles in duigen vanwege de kortzichtigheid en uitstellend karakter van alle regeringen sindsdien. Minder opbrengsten, een extreem log en inefficient overheidsapparaat, de laatste paar jaren ook schrikbarend hoge accijnzen, (import-)heffingen (eilanden importeren veel )

"Alleen de beste, sjiekste, stoerste spullen aan m'n lijf en onder m'n kont" is voor velen het devies. Voeg daarbij toe de aantrekkingskracht van drugs en wapens en je hebt een explosieve cocktail.

De laatste 10 jaar is de maatschappij verkracht door de komst van illegalen en drugs bendes. Waar voorheen weinig corruptie bestond wordt iedere hooggeplaatste persoon nu met achterdocht aangekeken.

De bovenwindse lui zijn louter dom en hebben de pech dat hun 3 eilandjes zo fucking klein zijn dat ze per saldo amper iets kunnen produceren, zelfs toerisme valt tegen omdat de toerist daar in 1 of 2 dagen alles al 2x heeft gezien.
Zonder productie heb je dus subsidie nodig om je regering in stand te houden.
De Antillen krijgen (kregen?) geld van NL (subsidie). Curacao -met zijn grootste oppervlakte en meeste regeringsinstanties- verdeelt dit verder onder de eilanden (behalve Aruba misschien?).

Wat krijgen nederlanders hiervoor terug?
Een nederlandstalig paradijsje waar ze in relatief afgesloten gemeenschap hun vrijheden kunnen botvieren. Vergelijk het maar met een sterk verwaterde versie van de blanke afrikaner ten tijde van apartheids-Zuid-Afrika.
N.b. waren de Antillen pre-1969 idd vergelijkbaar met apartheids-Zuid-Afrika behalve dat de negers er niet in concentratiekampen werder gehuisvest.

Waarom laat ik me de bek openbreken?


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 23-07-2003 17:20 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal

De Nederlandse Antillen moet gewoon een provincie van Nederland worden. Het is immers gewoon Nederland, dus geen kolonie.
Dit heeft grote voordelen voor de Antillen én Nederland: Op de Antillen gelden dan de zelfde wetten en regels zoals ook de ABW, kinderbijslag en de WW. Dit is beter want dit is er nu niet op de Antillen waardoor de levensstandaard veel lager is dan in Nederland waardoor het criminele circuit erg lonkt. Ook zijn ze daardoor massaal naar Nederland gekomen.
Kijk naar St. Martin, het Franse deel van Sint Maarten, de levensstandaard is gelijk aan die van de Fransman in Parijs.
Sint Maarten, het Nederlandse deel is gewoon de derde wereld.
Door te investeren in de Antillen opent Nederland een markt van zeer grote omvang. Het Nederlands koninkrijk grenst immers dan ook aan het Noord- en Zuidamerikaans continent.


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 23-07-2003 18:00 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2003 17:20 schreef scotfan het volgende:
De Nederlandse Antillen moet gewoon een provincie van Nederland worden. Het is immers gewoon Nederland, dus geen kolonie.


N.a.v. een interview op 2Vandaag laatst: er zijn best veel mensen daar die dit zouden willen.
MAAR: Het GROTE probleem van dit scenario is dat traditioneel gezien de doorsnee antilliaan een overgevoeligheid en gruwelijke hekel heeft voor alles wat naar nederlandse inmenging riekt dus ook/vooral tot provincie gebombardeerd worden.

Mensen met verborgen agenda's daar willen alles behalve de bespiedende oog van de FIOD, AIVD e.d. instanties daar.
Een -veel te makkelijke- manier om dit te blokkeren is om te roepen "Kijk, de blanken willen weer over ons gaan heersen!" en gegarandeerd dat er diezelfde avond tienduizenden de straat opgaan.

Dusch: om dit te laten slagen moet een meerderheid van henzelf daarvoor stemmen in een referendum (werd al eens gehouden zo'n 10 jaar terug. Resultaat: behoud het status quo)
Om meer mensen achter dit idee te krijgen moet er een zeer intensief en langdurig media campagne opgestart worden om de mensen van de "overheersers-mythe" af te helpen.
(Then again: dit mentale blokkade is voor mij persoonlijk de perfecte illustratie van hoe hulpeloos kortzichtig en chronisch ondankbaar die lui daar zijn.)

quote:

Dit heeft grote voordelen voor de Antillen én Nederland: Op de Antillen gelden dan de zelfde wetten en regels zoals ook de ABW, kinderbijslag en de WW. Dit is beter want dit is er nu niet op de Antillen waardoor de levensstandaard veel lager is dan in Nederland waardoor het criminele circuit erg lonkt. Ook zijn ze daardoor massaal naar Nederland gekomen.
Kijk naar St. Martin, het Franse deel van Sint Maarten, de levensstandaard is gelijk aan die van de Fransman in Parijs.
Sint Maarten, het Nederlandse deel is gewoon de derde wereld.
Door te investeren in de Antillen opent Nederland een markt van zeer grote omvang. Het Nederlands koninkrijk grenst immers dan ook aan het Noord- en Zuidamerikaans continent.

En jij denkt zeker dat alles dar klakkeloos geintroduceerd kan worden zeker?
De omschakeling zal minstens 7~12 jaar duren - is mijn inschatting. Het levensstandaard opkrikken ook zoeits.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 23-07-2003 18:04 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Aruba totaal onafhankelijk maken binnen 'n mini gemenebest naar brits model. En van de rest gewoon 'n provincie maken, nederlandse wetgeving doorvoeren, de antillianen gewoon nederlands kies en verkies recht geven (en een voledig nederlands paspoort) en centraal van uit den haag besturen, er zal aardig was subsidie heen moeten de eerste 25 jaar, maar dat was met de flevo polder ook al zo (ok het bedrag zal nu wat groter zijn). Dan zijn we van het gedonder af.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 23-07-2003 18:07 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2003 18:00 schreef MBMarduk het volgende:
Een -veel te makkelijke- manier om dit te blokkeren is om te roepen "Kijk, de blanken willen weer over ons gaan heersen!" en gegarandeerd dat er diezelfde avond tienduizenden de straat opgaan.



Nou dan geef je ze toch gewoon 'n nederlands paspoort + burgerrechten dan hebben ze precies even veel te vertellen als elke blanke nederlandse jan boeren lul.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 23-07-2003 18:09 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2003 18:07 schreef Dargull het volgende:
Nou dan geef je ze toch gewoon 'n nederlands paspoort + burgerrechten ...

En wat DENK jij dat zij NU hebben?



























Hint: PRECIES HETZELFDE EU-PASPOORT ALS JIJ EN IK EN DUS DITTO BURGERRECHTEN.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-07-2003 18:11 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht




Maar goed, MBM, wat is volgens jou dan een betere oplossing?
Afstoten en ze zelf de Antilliaanse staat laten uitroepen o.i.d.? Of teken je dan het doodvonnis van die eilanden?


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 23-07-2003 18:16 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2003 18:09 schreef MBMarduk het volgende:
Hint: PRECIES HETZELFDE EU-PASPOORT ALS JIJ EN IK EN DUS DITTO BURGERRECHTEN.


Nou mooi niet dus, een antilliaan mag niet stemmen voor de regering in den haag en zich ook niet verkiesbaar stellen.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 23-07-2003 18:21 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2003 18:16 schreef Dargull het volgende:
Nou mooi niet dus, een antilliaan mag niet stemmen voor de regering in den haag en zich ook niet verkiesbaar stellen.

Ja en nee.

Hij/zij hoeft maar: zich daar uit het bevolkingsregister te laten schrijven, een documentje meenemen ter bevestiging, een vlucht hierheen, zich hier weer inschrijven, SOFI-nummertje te nemen, huisje nemen en klaar is kees.
Hij/zij krijgt zo prompt zijn kieskaartje opgestuurd. Deze persoon kan zich ook verkiesbaar stellen maar of het stemmen verzamelen lukt is een andere kwestie




[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 23-07-2003 18:23]


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 23-07-2003 18:29 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2003 18:11 schreef Dwaallicht het volgende:



Maar goed, MBM, wat is volgens jou dan een betere oplossing?
Afstoten en ze zelf de Antilliaanse staat laten uitroepen o.i.d.? Of teken je dan het doodvonnis van die eilanden?

Wat ik net zei over "beginnen met een media campagne".
De culturele verschillen tussen NL-nederlanders en de Antillianen (ZELFS antilliaanse nederlanders!!) zijn veel te groot om te kunnen denken dat je met een stempeltje met opdruk "provincie" je alles automagisch in een paradijsje van saamhorigheid kan veranderen.

IMO is er 1 ZEER belangrijk punt. Het "schuurvlak" wat heet het verschil tussen de 2 culturen. Deze is nog veeel te ruw.

Vergelijk het met de banden van een vliegtuig als die gaat landen. Het snelheidsverschil met de landingsbaan is zo groot dat er in zeer korte tijd veel warmte wordt gegenereerd met afstoot van rubber en rook.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-07-2003 18:35 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ja, ik geloof best dat de manier waarop ze daar leven en de manier waarop ze hier leven met alle culturele bepaaldheden van dien, nou niet bepaald compatibel zijn. De vraag is dan ook of het wenselijk is dat je de Antillen bij Nederland wil betrekken, of ze wil afstoten. Dat een media-offensief nodig zal zijn, willen we die overzeese gebiedsdelen zonder gedonder behouden, staat buiten kijf. Maar ja, willen we ze wel behouden? Waarom zijn de Antillen belangrijk? Wat zullen de positieve en negatieve effecten zijn als ze afgestoten worden?


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 23-07-2003 18:48 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Hmmm....

Je hebt natuurlijk veel (duizenden) nederlanders die je zo voor het blok zet. Zowel NL-geborenen als daar-geborenen. Je kan de bevolking aardig goed indelen naar (1) meest gebruikte taal (bijv. thuis) en (2) hoeveelheid talen die dagelijks gebruikt wordt. Dat zegt IMNSHO ook iets over hun IQ en laterale denkvermogen en vermijdt (ja!) zo het hekelpunt "huidskleur".

Verder hebben veel NL bedrijven veel belangen daar (o.a. van der Valk z'n tentakels), afzet van NL-goederen. NL makelaardijen zitten daar voor miljoenen vast
Er is een bloeiende off-shore banking sector.

Kortom: er zijn veel NL interesses daar aanwezig maar ik denk niets echt van onoverkombaar belang in de lange termijn (20+ jaren).

Ik denk dat de antillen veel meer te verliezen hebben als ze onafhankelijk zouden worden want dan zullen ze moeten leren voor hun eigen te zorgen. Iets wat ze absoluut niet (willen!) weten. Luiheid en kortzichtigehid troef daar bij de overheden.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 23-07-2003 19:26 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

off-shore banking???


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-07-2003 19:30 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2003 18:48 schreef MBMarduk het volgende:
Hmmm....

o.a. van der Valk z'n tentakels

Allen om van der Valk te pesten vind ik het een goed idee om de Antillen "los te laten".

Zeg jij bent erg goed op de hoogte. Hoe is het beleid van de Antillen ten opzichte van hun criminelen? In welke mate klopt het verhaal om ze maar richting Nederland te sturen. Toch niet allemaal want die ene gevangenis ,Koraalspecht(?) ofzoiets, zit toch bomvol?


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen