|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Wolverine, genoemd naar de Marvel-stripfiguur en dus niet naar het personage in een of andere loze actiefilm, is een Zweedse groep die melodieuze death metal speelt met veel progressieve invloeden (lees: beetje Dream Theater meets Edge of Sanity). Ze hebben zowel clean vocals als grunts (door de drummer) en blinken uit in zowel in hun technische capaciteiten als hun songteksten. Dit jong gezelschap heeft inmiddels al 2 platen uit - met name Fervent Dreams (1999) en The Window Purpose (2001) - en het zijn echt pareltjes naar mijn bescheiden mening. Binnenkort komen ze trouwens met hun nieuwe plaat uit. http://www.wolverine-overdose.com/ So I went to the dentist. He said "Say Aaah." I said "Why?" He said "My dog's died" |
|
grunt klinkt nogal gaar vind ik zelf. Past ook niet echt in de nummers, tenminste voor zover ik kan oordelen van de samples. Beetje te zweverig voor mijn smaak "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
ik vind die clean vocals niet echt tof... maar verder is het wel een leuke band op zich no text supplied |
|
Volstrek onzinnige band. Ik ben van mening dat je of pure death metal speelt of iets anders doet wat oploopt in de schaal van nichterigheid, zolang ze hun bagger maar niet death metal noemen en hun muziek niet promoten in de wereld van metal. Net zo onzinnig als Darkane, Dark Tranqueerity of In Flames. Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com |
|
Goed, ik kan me best voorstellen dat je Wolverine niet goed vind Bonobo, want smaken verschillen nou eenmaal. Maar om Wolverine met Death metal te gaan vergelijken is volstrekte onzin. Wolverine maakt pure progressieve metal en gebruiken sporadisch grunts om de sfeer te versterken. Misschien is het je nog niet op gevallen maar er zijn meer genres binnen de metal dan alleen death metal en wonder boven wonder zijn er nog mensen die er naar luisteren ook. Ik vind Wolverine echt prachtig. Met hun eerste cd was ik nog niet overtuigd maar hun tweede vind ik echt prachtig. Mooie sfeer, goede speltechniek en schitterende songs. Het zit allemaal prachtig in elkaar. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
xNegaytivex, ik heb ook negens gezegd dat ze death metal spelen, want dat doen ze niet. En ik houd best van GOEDE prog-metal zoals Fates Warning, (oude) Queensryche, False Witness, Havoc Mass en Watchtower. Ik houd alleen niet van die onsamenhangende crap met grunts om het geheel nog een heavy sausje te geven. Dat werk namelijk niet, althans niet bij een geweldenaar als Bonobo. Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com |
|
Oeh, subtiele belediging. Ik snap niet waar ik het aan verdiend heb maar goed. Zoals ik al zei, smaken verschillen. En je haalt de referentie naar death metal er toch zelf bij. Neemt niet weg dat ik het wel een vette band vind. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Heeft iemand Cold light of monday al gehoord? Als het goed is staat deze cd er binnenkort aan te komen. Ik ben de MP3's net aan het luisteren en ik ben weer zwaar onder de indruk. Het geheel klinkt allemaal iets meer zweverig en experimenteler dan op hun vorige plaat. Het doet me hier en daar zelfs iets denken aan Promised land van Queensryche (heel in de verte). Ik ga hem zeker aanschaffen. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Zo, das nog niet erg veel. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
hmmmm ik denk dat ik eens even ga zoeken naar wolverine liedjes... kheb er al vaker goeie dingen over gehoord, mn belangstelling is gewekt O'er the surging flood of sea my spirit flies... |
|
Ik heb vandaag Cold light of monday gekocht. Maar het is nogal stevige kost. Het gaat even duren voordat het kwartje helemaal is gevallen. Maar het klinkt in ieder geval al erg lekker. Hier en daar invloeden van de oudere Queensryche en ook Everon. Die laatste is niet zo gek omdat de jongens van Everon de cd ook hebben geproduceerd. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Cold Light Of Monday is toch wel zo'n tranentrekkend mooie cd, sfeervol, gepassioneerd en helemaal af!!! Ik heb hem destijds gelijk gekocht en was echt impressed. Terwijl hij eigenlijk best behoorlijk afweek van de voorgaand werk. Maar als een band zo groeit kan ik daar niets meer dan respect voor hebben.. Ik draai hem de afgelopen dagen eigenlijk weer continu, en hij groeit nog steeds... Ik zit dus ook niet te wachten op de re-release van The Window Purpose, ik wil een nieuwe cd die verder gaat waar C.L.O.M stopt. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
Displeased heeft Cold Light Of Monday voor 6,95 liggen, gelijk besteld! |
|
Allemaal 'Leaving Yesterday' van The Window Purpose luisteren, wat een ongelovelijk prachtig nummer! Penumbra hoards ye, God of revulsion |
|
Ik vraag me af hoe ik Wolverine heb kunnen missen. Ik had er in een ververleden wel eens van gehoord, maar de kwaliteit was me totaal onbekend. Ontdanks dat ze 2x op progpower hebben gestaan en de pers unaniem lovend is over hun twee laatste releases (cd van de maand hier, 9,5 dáár), heb ik vandaag voor 6,95 hun laatste album binnen gekregen. In alle reviews komen vele vergelijkingen voor. Pain of Salvation, Fates Warning, Into Eternity, Dream theater, Anathema en Pink Floyd, maar ook deathmetalbands. Ik heb daar weinig aan toe te voegen en ga hier slechts een eerste indruk neerzetten, gebaseerd op één luisterbeurd in de trein. De kwaliteit spat er vanaf! Composities zijn boeiend, afwisselend en vooral erg mooi. Ook is het een conceptalbum, wat ik zeker nog ga uitpluizen. vette shit! helaas blijkt het conceptalbum niet goed uit de verf te komen. Daarvoor mist het structuur en wil het nogal monotoon overkomen. en dat is zonde [Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 24-07-2006 19:06] |
|
op de myspace van de site is een nummer te beluisteren van de nieuwe cd STill die dit jaar via Candlelight uitkomt: http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=23386044 [Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 12-04-2006 16:05] |
|
Nieuwe Wolverine heerscht! Hun eerste album The Window Purpose is een fijne progmetal cd zonder echte eigen smoel (teveel Dream Theater/Pain of Salvation elementen), hun tweede album bezit afzonderlijk heel fijne nummers (voor de liefhebbers van Anathema en Katatonia) maar klonk wat te monotoon om de aandacht vast te houden. Nieuwe album si een zéér geslaagde mix van de eerste 2 cd's met vooral prachtige semi akoestische melodieën, Opeth achtige maatwisselingen en een eigen smoel. Al lijkt het wel veel op Dark Suns. Vet! |
|
Check ook eens hun allereerste mini-cd Fervent Dream waarbij de koekiemonster-vocalen nog prominent aanwezig waren www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
dat is de enige plaat van Wolverine die ik nog niet heb. Als ik 'm ooit nog eens zie liggen.. |
|
pas 2 daagjes verder en ik vind het een superalbum! Had de band bijna afgeschreven maar de balans op het album is zéér goed, en voor het eerst krijg ik ehct kippenvel bij nummers als This Cold Heart of Mine. Werkelijk super [Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 26-07-2006 18:00] |
|
Zit weer helemaal in een Wolverine trip.. Wat is Still toch een pracht plaat. De muziek straalt toch wel zo'n emotie uit! "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
\het is niet origineel, niet bombastisch maar gewoon keigoeie progmetal, gestript tot de essentie. Top, ook na veel luisterbeurten |
|
Idd Still vind ik ook heerlijk! " When the going gets weird, the weird turn pro!" |
|
Wat blijft dit toch een dijk van een band, van hun gehele discografie zijn i.m.o de laatse 2 werkjes hun toppers. Te weten: Cold Light Of Monday en Still. Heerlijke sfeervolle prog/rock. Heb net even hun site bekeken maar helaas nog geen nieuws over een mogelijk nieuw album. Jammer, want van mij mag er wel weer nieuw studiowerk verschijnen van Wolverine. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
WOLVERINE staat dit jaar weer op ProgPower, zowel op zaterdag 4 oktober als zondag 5 oktober staan ze op het podium. 4 oktober doen ze de set die ze in 1999 ook op ProgPower hebben gedaan (ze openden toen de eerste editie), zondag 5 oktober doen ze een reguliere set. Gezien de drukke bezigheden van de bandleden zou ProgPower wel eens het laatste optreden kunnen zijn dat ze doen. Het voortbestaan van deze band is namelijk heel onzeker. http://www.progpower.eu |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |