IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Ephel Duath Vorige pagina | Volgende pagina
bonobo
drs.
Usericon van bonobo
Posted 31-07-2003 17:29 by bonobo Wijzig reactieProfiel van bonoboQuote dit berichthttp://www.moslimswiththeirlimbschoppedoff.gr/eatfun.htm

Asstovibrator, wie had het hier over een vibrator, homofiel? Ik had slechts je wezen bij je naam genoemd, schaamvlo.

En nu opgefucked, snotneus, voordat ik je grondig ga verbouwen rond je nek, gezicht en hoofd.

Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com

HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 31-07-2003 17:30 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

quote:
Op 31 juli 2003 17:29 schreef bonobo het volgende:
Asstovibrator, wie had het hier over een vibrator, homofiel? Ik had slechts je wezen bij je naam genoemd, schaamvlo.

En nu opgefucked, snotneus, voordat ik je grondig ga verbouwen rond je nek, gezicht en hoofd.
wat lief

[Dit bericht is gewijzigd door HgarrothwulfF op 31-07-2003 17:30]

We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla

Astovidatu
Usericon van Astovidatu
Posted 03-08-2003 13:23 by Astovidatu Wijzig reactieProfiel van AstovidatuQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2003 17:29 schreef bonobo het volgende:

Oei,hahahaha,jij bent nog lager dan een wankende Internet-held,waarschijnlijk gebruik je het woord vibrator zo vaak,omdat je waarschijnlijk in je jeugd daarmee mishandeld was ... ?

Black Metal to revive the Glory of Aryana !!!

zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 03-08-2003 13:35 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 30 juli 2003 0:06 schreef rvanderholst het volgende:
Iemand die deze band kent?? Ephel Duath.

Ze hebben net een nieuwe cd uit getiteld: Painter's Palette.

Dit is zeer technische muziek met veel jazz invloeden. Black metal met jazz en jungle erdoor.... Heel apart en zeker de moeite waard voor de mensen die Solefald goed vinden.

ik vind het wel wat hebben.

geeft het een kans!

Zoals ik begrijp hebben ze toch maar 1 plaat met jazzy invloeden? De rest is toch pure metal..
Coole band....

On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-09-2003 22:15 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 30 juli 2003 13:18 schreef bonobo het volgende:

2. Geen vermenging met muzieksoorten die niet duister, gewelddadig en/of diabolisch zijn (vermengingen met hiphop, jazz, fusion, new wave, disco, house, soul etc vallen dus af)

Bonobo is gebanned dus een antwoord zal niet komen, maar toch. Jazz werd natuurlijk in de vroege dagen veel meer als het verderfelijke werk van de duivel gezien dan metal dat ooit is geweest. In mindere mate gold dit ook voor soul en R&B (niet wat tegenwoordig voor R&B doorgaat maar het oude Motown werk bijvoorbeeld). Ja ik luister graag naar goede soul en jazz en blues en daarom kan een Jazz/Metal fusion a la Ephel Duath mij zeer bekoren. Zelf vind ik alle werken van dit gezelschap van veel originaliteit en creativiteit getuigen en draai ze regelmatig.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Blunt-W
Usericon van Blunt-W
Posted 30-12-2003 22:44 by Blunt-W Wijzig reactieProfiel van Blunt-WQuote dit berichthttp://www.dreadlockpussy.tk

Supervette band! Hopelijk binnenkort eens in Nederland te bewonderen (naast Amersfoort of waar ze ook komen...)
Zojuist nog ff clippie bekeken van de Earache iCrusher dvd. En zo maar weer ff rephormula en painters pallete luisteren.

K kan er geen genoeg van krijgen

Maar idd... tis geen kant en klaar bakkie, vooral niet voor conservatieve true-black-metal sufkutten.
NB. nix tegen true black metal, zeer vet hoor, maar dat conservatieve... beetje jammer.

Open Minded Metal de gekstuh

By the pain I see in others

hammer
Usericon van hammer
Posted 30-12-2003 23:15 by hammer Wijzig reactieProfiel van hammerQuote dit berichthttp://www.naxtstage.nl

`k heb een copie van de laatste cd van hun gekregen..., heb het nu een aantal keren geluisterd..,

volgens mij ga ik het wel leuk vinden...

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 31-12-2003 1:11 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2003 22:44 schreef Blunt-W het volgende:
Supervette band! Hopelijk binnenkort eens in Nederland te bewonderen (naast Amersfoort of waar ze ook komen...)
Zojuist nog ff clippie bekeken van de Earache iCrusher dvd. En zo maar weer ff rephormula en painters pallete luisteren.

K kan er geen genoeg van krijgen

Maar idd... tis geen kant en klaar bakkie, vooral niet voor conservatieve true-black-metal sufkutten.
NB. nix tegen true black metal, zeer vet hoor, maar dat conservatieve... beetje jammer.

Open Minded Metal de gekstuh

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 31-12-2003 23:01 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Alhoewel ik Painter's Palette persoonlijk (nog) niet zo heel erg kan waarderen - IMHO is de balans iets te veel richting jazz uitgeslagen - kan ik dit soort initiatieven wel op prijs stellen. In het algemeen kan het me niet gek genoeg zijn...
Maar ik gun 'em nog wel wat luisterbeurten...

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 31-12-2003 23:04 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2003 22:15 schreef Chelman het volgende:
Bonobo is gebanned dus een antwoord zal niet komen, maar toch. Jazz werd natuurlijk in de vroege dagen veel meer als het verderfelijke werk van de duivel gezien dan metal dat ooit is geweest. In mindere mate gold dit ook voor soul en R&B (niet wat tegenwoordig voor R&B doorgaat maar het oude Motown werk bijvoorbeeld). Ja ik luister graag naar goede soul en jazz en blues en daarom kan een Jazz/Metal fusion a la Ephel Duath mij zeer bekoren. Zelf vind ik alle werken van dit gezelschap van veel originaliteit en creativiteit getuigen en draai ze regelmatig.

Als ik me niet vergis staat de ene R&B (de Motown-versie) dan ook voor Rhythm & Blues, terwijl de andere R&B voor Rhythm & Bass staat, toch?

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 05-11-2005 0:22 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

ghe zit nu the painter's pallete te luisteren, wat een briljante plaat zeg! jammer dat ik dit nooit eerder heb ontdekt!

lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 05-11-2005 2:16 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Ze hebben inmiddels een nieuwe cd en die is wederom behoorlijk freaky...
edit: veel jazz dus

[Dit bericht is gewijzigd door lykle_wolfheart op 05-11-2005 2:20]

no text supplied

astathica
No dolby on snake detectors
Usericon van astathica
Posted 07-11-2005 18:05 by astathica Wijzig reactieProfiel van astathicaQuote dit berichthttp://www.myspace.com/astathica

hmmm, ik moet die nieuwe maar eens halen. zowel "The Painter's Palette" alswel de oudere meer (black-)metalgerichte albums zijn vet.

www.myspace.com/astathica - tsjonge jonge jonge jonge jonge... wat een leuk filmpje!

FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 07-11-2005 20:14 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

ah yeah! op plaat idd erg vette band! Maar 1x live gezien, ik kon ze niet echt serieus nemen met hun appepakkies en quasi-gestoorde zangert hehe

Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 27-11-2005 13:05 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

Pain Necessary To Know is een fijne plaat geworden. Erg freaky vind ik em niet, Opeth zou hier eens naar moeten luisteren. Misschien dat hun composities dan iets 'verfrissender' worden... Het is nu wel vaak veel van hetzelfde, zijn ze wel goed in, maar toch..

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 16-12-2005 19:22 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Het gaat op PNTK idd weer van het een in het andere uiterste. Geweldige plaat, beste ED tot nu toe. Zonder twijfel.

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 18-01-2006 19:12 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

Ik heb de nieuwe ook maar eens aangeschaft en ik moet zeggen dat ik hem wel jazz gerichter vind dan Painter's palette. Ik had gehoord dat dit album een echt jazz album zou worden maar dat is gelukkig overdreven.
Daarvoor zit er domweg teveel distortion gitaarwerk in en daarvoor is de krijserige zang veel te extreem.

Sterkste punt: Ondanks al het gefreak en de complexe songstructuren zijn de nummers goed te volgen en zit er ook lekker veel sfeer in de muziek.

Zwakste punt: Ik hoor toch enigsinds een gimmick in de muziek van Ephel duath. Even keihard freaken, dan even een rustig jazzy stukje en daarna weer door het lint. En dit gaat in elk nummer zo.

Maar dat zwakke puntje mag de pret absoluut niet drukken want Pain necessary to know is een zeer fijne jazz-metal/math-metal plaat geworden.

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 18-01-2006 19:27 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Afgelopen weekend live gezien... de tering wat kent die bassist veel technieken

Daops
Usericon van Daops
Posted 18-01-2006 19:40 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2006 19:27 schreef Tormented soul het volgende:
Afgelopen weekend live gezien... de tering wat kent die bassist veel technieken
Inderdaad, gold overigens ook voor drummer en gitarist. Gave vond ik dat ze de metal niet vanuit een typische metal-benadering speelden. Meer met de dynamiek van jazz

www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."

Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 18-01-2006 19:46 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

inderdaad. Geen Dillinger/psyOpus achtige fratsen, maar beheerste jazz loopjes die wél technisch hoogstaand waren

Animus
Usericon van Animus
Posted 18-01-2006 20:29 by Animus Wijzig reactieProfiel van AnimusQuote dit bericht

Luister nu Pleonasm, en dat nummer heerscht

Geweldige stukjes jazz afgewisseld met mathmetal

Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 23-05-2007 21:39 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

Remix Album

Ephel Duath are announcing an upcoming remix album planned for June 2007 via Earache Records. "Pain Remixes The Known", an electro dub version of the latest "Pain Necessary to Know" captured by Eraldo Bernocchi and Lorenzo Esposito Fornasari.

--------------------

Ephel Duath is a trio

Ephel Duath have become a trio. In order to explore more experimental music dimensions, the band has decided to let go of the typical guitar/bass/drums/voice line-up. Fabio Fecchio, ED bass player since 2001, has been dismissed from the band for both personal and musical differences and will not be substituted. Ephel Duath will be playing as a trio starting next May for a headlining UK tour and will enter in studio with this new impetus at the end of the year to record the fourth full length album entitled "Through My Dog's Eyes".

-------

Van de myspace.

1e: goed nieuws
2e: kut-nieuws, wat een vette bassist was dat

Inter faeces et urinam nascimur

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 28-05-2007 11:23 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 5 november 2005 0:22 schreef Markam het volgende:
ghe zit nu the painter's pallete te luisteren, wat een briljante plaat zeg! jammer dat ik dit nooit eerder heb ontdekt!

+1 haha, zit nu ook naar dat album te luisteren, tjonge jonge wat lekker zeg. Lekker freaken!

Hoe zijn de albums die hierna komen? Nóg meer jazz? (blazers? )

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 28-05-2007 11:23]

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 28-05-2007 12:19 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 28 mei 2007 11:23 schreef M. het volgende:
+1 haha, zit nu ook naar dat album te luisteren, tjonge jonge wat lekker zeg. Lekker freaken!

Hoe zijn de albums die hierna komen? Nóg meer jazz? (blazers? )

Ik vind Painters Palette nog niet zo super. Het idee is wel al leuk, maar de jazz wordt nog niet echt goed vermengd met de metal naar mijn mening. Het is veel te veel om en om, te voorspelbaar.
Hierna hebben ze geloof ik nog 1 CD uitgebracht, Pain Necessary to Know, en hierop zijn ze echt gegroeid. Het is minstens net zo jazzy als de vorige CD, maar het is een stuk minder voorspelbaar. De agressie van de metal/hardcore wordt echt in de nog iets complexere jazzy songstructuren geintegreerd. Het enige nadeel van deze CD vind ik dat het toch allemaal nog wat te gelikt klinkt.

Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 29-05-2007 10:58 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

Het eerste album Phormula / heruitgave Rephormula is blackmetal met jazzinvloeden
Het tweede album The Painter's Pallette is het meest experimentele album met vooral wat meer cleanere zangstukken en rustigere passages, desalniettemin wel gefreaked.
Het derde album Pain Necessary to Know is imho het meest gefreaked, en leunt dicht tegen mathcore aan, vermengd met (Free)jazz(ritmes) natuurlijk.

Ben benieuwd wat dat remix album wordt, en naar de vierde cd als 'trio'.

Inter faeces et urinam nascimur

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com