IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Theatre of Tragedy Vorige pagina | Volgende pagina
Zenial
Usericon van Zenial
Posted 28-08-2003 12:01 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 20 augustus 2003 21:17 schreef JFrost het volgende:
Wwat the fuck? Geen Theatre of Tragedy topic. Oh well, here goes:

Wie weet op welke cd het nummer "Lament of the Perishing Roses" staat? Heerschnummer.

ff googlen:

The first song was "Lament of the perishing roses" and was originally only written without female vocals and was the beginning of the band Theatre of Tragedy in the incarnation we all know them. There was a band prior to this but I leave that to Raymond to elaborate about this one…….

We have put "Lament of the perishing roses" on the homepage as a gift for the dedicated Theatre of Tragedy fans and users of Pages of Tragedy. They offer us a diverse yet brutally honest opinion of our music and concerts. We appreciated this allot, Thanks.

This version was recorded in the same studio as our DEMO 1994 was. This was just to see if the song had potential to be included on our debut album. We never included it, and I still can't remember why, as I think at the time it would have fitted perfectly on this release.

But please bear in mind that this song was recorded for less than NOK 2000,- and does not have the best sound quality and playing on it as we didn't have much time available to do it. Another thing is to disregard the incredible out-of-tune violin the mid-section. A former friend of the band did it, and we sort of forgot to check out her playing before recording the bit. Well, ha ha ha, we all learn from our mistakes.

I hope you enjoy it as much as we did doing it back then….

Zenial

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 28-08-2003 13:20 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Wow dat nummer lamenting is echt stoer! lekker oude stijl Theater!!

Ik vind de 1e 2 van TOT toch echt het beste!!

supermooi! Aegis is ook nog mooi! zeer relaxend album daarna staat het mij niet echt meer na aan het hart maar die VNV nation remix van machine is toch echt wel stoer!!!!

I Find That I Am Not There...

JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 28-08-2003 13:24 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

Ah bedankt Zenial

En ja, dat nummer is gewoon een van de betere ToT nummers imo. Het lijkt alleen alsof het onder water is opgenomen

this user is dead

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 28-08-2003 13:25 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2003 13:24 schreef JFrost het volgende:
Het lijkt alleen alsof het onder water is opgenomen

he he, nu je het zegt ja! vooral de cello!

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-08-2003 13:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

De zangeres (Liv Kristine) is er trouwens uitgestapt

JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 28-08-2003 14:01 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2003 11:49 schreef DarknessThere het volgende:
Ik heb het ook al via newssubmit doorgestuurd, maar Theatre of Tragedy heeft Liv Kristine uit de band gezet.
source: www.theatreoftragedy.com en www.livkristine.com

quote:
Op 28 augustus 2003 13:50 schreef Jenje het volgende:
De zangeres (Liv Kristine) is er trouwens uitgestapt

echt?

this user is dead

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-08-2003 14:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

grmbl ja ...

JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 29-08-2003 12:50 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2003 13:20 schreef rvanderholst het volgende:
Wow dat nummer lamenting is echt stoer! lekker oude stijl Theater!!

Ik vind de 1e 2 van TOT toch echt het beste!!

supermooi! Aegis is ook nog mooi! zeer relaxend album daarna staat het mij niet echt meer na aan het hart maar die VNV nation remix van machine is toch echt wel stoer!!!!

Je vergeet trouwens 'A Rose for the Dead' denk ik. Want die is ook fijn.

this user is dead

lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 29-08-2003 16:00 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Liv Kristine eruit? Boeie, ze maken toch kutmuziek tegenwoordig...

no text supplied

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 30-08-2003 7:31 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2003 12:50 schreef JFrost het volgende:
Je vergeet trouwens 'A Rose for the Dead' denk ik. Want die is ook fijn.

je hebt gelijk! die is ook goed!!! vooral die Joy Devision Cover! Heerlijk!

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-11-2003 17:20 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Heb nu Velvet Darkenss They Fear op staan, leuke CD, alleen ik irriteer me aan de zangeres... Te weinig power, te weinig overtuiging, te vlak, te saai, te standaard. Weet ik veel, het is in ieder geval niet wat.

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-11-2003 17:22 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Enorm heersend gebruik van die sample in And when He Falleth, trouwens

Wie weet waar die sample vandaan komt?

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 04-11-2003 17:24 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2003 17:20 schreef ZelThoR het volgende:
Heb nu Velvet Darkenss They Fear op staan, leuke CD, alleen ik irriteer me aan de zangeres... Te weinig power, te weinig overtuiging, te vlak, te saai, te standaard. Weet ik veel, het is in ieder geval niet wat.

Eh , mijn idee, maar veel "power" in haar stem zou op dat album compleet fout geweest zijn. Het is net dat frele dat het hem doet: vergeet niet: ze hebben die stijl mee gevormd, niet klakkeloos afgekeken.

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-11-2003 17:28 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2003 17:24 schreef Gunman het volgende:
Eh , mijn idee, maar veel "power" in haar stem zou op dat album compleet fout geweest zijn. Het is net dat frele dat het hem doet: vergeet niet: ze hebben die stijl mee gevormd, niet klakkeloos afgekeken.

Ze hebben die stijl mee gevormd, da's wel waar, bij veel slechte gothic metal hoor ik ook precies zo'n stem

Te veel power zou zeker verkeerd zijn. Maar waar ik meer op doelde dat ze nu gewoon een zwak geluid, dat het dan frele wordt is positief, maar je kunt ook breekbaar zingen zonder zo fucking zwak te klinken. Ik denk trouwens dat het vooral komt omdat ze een vrij vlakke stem heeft, ik mis de diepte vooral.

En nee, ik ga het niet voor doen

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 04-11-2003 17:29]

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-11-2003 17:31 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2003 17:22 schreef ZelThoR het volgende:
Enorm heersend gebruik van die sample in And when He Falleth, trouwens

Wie weet waar die sample vandaan komt?

Laat maar:

Dialog from "And when He Falleth"
taken from the film "The Masque of the red death" with Vincent Price (1964)

Iemand die film gezien?

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 04-11-2003 17:53 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2003 17:28 schreef ZelThoR het volgende:
...Ik denk trouwens dat het vooral komt omdat ze een vrij vlakke stem heeft, ik mis de diepte vooral.

En nee, ik ga het niet voor doen

Mja, dat vlakke, goed, ik ben toen te snel aan haar stem gewend geraakt vrees ik, het viel me wel op toen enige tijd later de tonen van Tarja van Nightwish uit mijn stereo kwamen of als ik het *kuch* ging vergelijken met Sharon's werk (was toen toch wel goed)

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-11-2003 18:03 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2003 17:53 schreef Gunman het volgende:
Mja, dat vlakke, goed, ik ben toen te snel aan haar stem gewend geraakt vrees ik, het viel me wel op toen enige tijd later de tonen van Tarja van Nightwish uit mijn stereo kwamen of als ik het *kuch* ging vergelijken met Sharon's werk (was toen toch wel goed)

True that, true that Ik vind Anneke van the Gathering het ook beter doen.

Undertaker
Wapenbroeder
Usericon van Undertaker
Posted 04-11-2003 18:09 by Undertaker Wijzig reactieProfiel van UndertakerQuote dit bericht

Lament of the Perishing Roses
dat is het allereerste nummer van Theatre of Tragedy... maar toen wisten ze nog geen naam voor hun band
ze dachten toen aan "Suffering Grief" als naam

is nooit uitgebracht verder

heb ik van de site

~ We drincken heel wat pilschners en vechten met onsch zwaard, maar luischteren naar echte Metal is waar het om gaat ~

Undertaker
Wapenbroeder
Usericon van Undertaker
Posted 04-11-2003 18:10 by Undertaker Wijzig reactieProfiel van UndertakerQuote dit bericht

oeps
had niet doorgelezen in dit topic
oud nieuws

~ We drincken heel wat pilschners en vechten met onsch zwaard, maar luischteren naar echte Metal is waar het om gaat ~

JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 04-11-2003 18:52 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2003 18:03 schreef ZelThoR het volgende:
True that, true that Ik vind Anneke van the Gathering het ook beter doen.

Niet te vergelijken he... Anneke zingt veel krachtiger en bij vlagen veel lager ook ...

Die vrouwelijke vocalen, gemengd met de grunt is juist zo meesterlijk op bijvoorbeeld "Fair and 'Guiling Copesmate Death". Prachtplaat!

this user is dead

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-11-2003 18:55 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2003 18:52 schreef JFrost het volgende:
Niet te vergelijken he... Anneke zingt veel krachtiger en bij vlagen veel lager ook ...

Die vrouwelijke vocalen, gemengd met de grunt is juist zo meesterlijk op bijvoorbeeld "Fair and 'Guiling Copesmate Death". Prachtplaat!

Wel te vergelijken, alles is te vergelijken Anneke zingt soms ook erg breekbaar, check Bad Movie Scene en Amity maar eens. Ik zei ook niet dat ze hier beter bij zou passen, maar dat ze het beter doet.

En van wie is dat album?

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 04-11-2003 18:59 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2003 18:55 schreef ZelThoR het volgende:
Wel te vergelijken, alles is te vergelijken Anneke zingt soms ook erg breekbaar, check Bad Movie Scene en Amity maar eens. Ik zei ook niet dat ze hier beter bij zou passen, maar dat ze het beter doet.

En van wie is dat album?

Eh album? Da's een nummer op "Velvet darkness they fear"

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-11-2003 19:34 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ohja, ik zie het
Ik raakte in de war doordat JForst er "prachtplaat" direct achter zette.

JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 04-11-2003 20:15 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

Sorry

this user is dead

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-11-2003 20:59 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2003 20:15 schreef JFrost het volgende:
Sorry

eikel

offtopic: morgen rocks? misschien zeggen we dan niet alleen hallo tegen je

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 04-11-2003 21:00]

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com