IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Led Zeppelin Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-08-2003 15:16 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik heb verrassend genoeg geen topic over deze band kunnen vinden. Dat is vreemd aangezien er zelden een band was die zo constant eigenlijk alleen top kwaliteit platen heeft uitgebracht. Bovendien zijn hun ivloeden in de rock en metal scene nog tot op de dag van vandaag hoorbaar.

De gitaar kwaliteiten van Jimmy Page zijn vele malen besproken. Wat wel minder besproken wordt zijn de 'metal' kwaliteiten van deze gitaargod. Die zijn met name op Led Zeppelin II goed hoorbaar waar hun blues invloeden gemengd worden met zware en nog steeds zeer modern klinkende riffs. In mindere mate is dit ook op Physical Graffitti aanwezig.

Wat vindt de gemiddelde ZMer van deze geweldige band?

En wat zijn jullie favoriete platen?

Voor mij is dat in ieder geval Led Zeppelin II.

NP: Great White - Great Zeppelin: A tribute to Led Zeppelin (live)


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 23-08-2003 15:18 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Fantastische band natuurlijk. Mijn favoriet is niet een "normaal" album, maar de BBC Sessions dubbelcd. Led Zeppelin op hun rauwst en natuurlijkst.


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 23-08-2003 15:20 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal

Led Zeppelin is geweldig. Mijn favoriete elpees zijn Zep I en IV.


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 23-08-2003 15:21 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

LZ was geweldig. Ik heb er een aantal platen van. Om de een of andere reden gooi ik toch altijd weer Led Zeppelin I op m'n platenspeler.

"Babe, Babe, Babe, Babe, Babe, Babe, Baby, I'm gonna leave you." Robert Plant is volgens mij de enige die zoiets kan flikken!


Touché, pussycat!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-08-2003 15:23 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik heb ooit wel eesn een LZ topic geopend(in heavy metal):

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=552307

Maar goed, LZ is een superband. Een van de weinige band die wel goed veel variatie in hun stijl kan aanbrengen zonder slecht te gaan klinken.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-08-2003 15:39 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 23 augustus 2003 15:23 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik heb ooit wel eesn een LZ topic geopend(in heavy metal):

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=552307

Maar goed, LZ is een superband. Een van de weinige band die wel goed veel variatie in hun stijl kan aanbrengen zonder slecht te gaan klinken.




Die vond ik ook maar wilde een algemenere topic openen

Dat laatste ben ik roerend met je eens. Kijk maar naar bijvoorbeeld een plaat als In Through The Outdoor. Die is volstrekt anders dan het eerdere werk maar blijft gewoon een supergoede plaat.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 23-08-2003 15:44 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Heb geen normale albums van ze, alleeen de drie-dubbel-cd 'How the west was won' (live)


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-08-2003 15:45 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

HOe is die? Ik zag hem ook laatst liggen....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 23-08-2003 15:50 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 23 augustus 2003 15:45 schreef Chelman het volgende:
HOe is die? Ik zag hem ook laatst liggen....


Ik moet hem nog verkennen .. heb hem pas onlangs gedownload (samen met een dubbel cd van Deep Purple (anthology) en gefikt (op 2 cd's ipv 3) .. overigens ben ik zowiezo een slecht persoon om zoiets aan te vragen, aangezien ik geen ander zeppelin materiaal heb en het dus nergens echt mee kan vergelijken...


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 23-08-2003 17:21 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Wat mij betreft ook een aanrader:

"No Quarter: Jimmy Page and Robert Plant Unledded"


Touché, pussycat!


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 08-11-2003 21:58 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal

Ik heb de DVD gekocht: Een must have voor de ZEP fans. Geweldige beelden en het geluid is zeer goed.
Veel nieuw materiaal. Niet geeditte beelden van Madison Square Garden (Song Remains the Same-concert) en Knebworth 1979.

[Dit bericht is gewijzigd door scotfan op 17-12-2003 9:32]


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


headbanger013
Usericon van headbanger013
Posted 05-12-2003 9:16 by headbanger013 Wijzig reactieProfiel van headbanger013Quote dit bericht

Led Zeppelin is ge-wel-dig! Favoriete Album is zeker Led Zeppelin II


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 05-12-2003 9:37 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Led Zeppelin is geweldig, mijn favorite plaat van hun blijft: Houses Of The Holy


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-12-2003 8:32 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Houses of the Holy is een leuke plaat idd. Toch gaat mijn voorkeur zoals eerder gezegd altijd uit naar LZII.

Trouwens...bonuspunten als je weet wie de meisje is die over de rotsen klautert op Houses of the Holy.....






*en ze zijn beter dan Mars Volta*


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 17-12-2003 9:09 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

NP Physical Graffiti ... erg goeie cd... nu die 2de cd aan het luisteren... super relaxed


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


venom rules
..
Usericon van venom rules
Posted 30-11-2004 22:02 by venom rules Wijzig reactieProfiel van venom rulesQuote dit berichthttp://..

Ik krijg met sinterklaas hun DVD...
Ik ben benieuwd.
Spelvout...

[Dit bericht is gewijzigd door venom rules op 30-11-2004 22:04]


..


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-11-2004 22:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

... d ...


Satanic Majestic
Usericon van Satanic Majestic
Posted 30-11-2004 22:14 by Satanic Majestic Wijzig reactieProfiel van Satanic MajesticQuote dit bericht

Led Zeppelin heersch!


acid
Usericon van acid
Posted 30-11-2004 22:16 by acid Wijzig reactieProfiel van acidQuote dit bericht

Hmm, ik vind het altijd lastig. Ik vind I een geniale plaat, maar II ook. IV is ook wel erg goed, maar heeft een paar mindere nummers. Het nummer "Rock 'n Roll" blijft een geniaal lijflied, hehe.


"Jullie stemmen Pechtold!!"


Odal
Usericon van Odal
Posted 01-12-2004 13:15 by Odal Wijzig reactieProfiel van OdalQuote dit berichthttp://www.hammerarts.cjb.net

ik heb 1 nummer van em die ik GENIAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAL vind!!!!
"Led Zeppelin - Bron-Yr-Aur" <----- heerlijk stukje muziek


Violent God
Usericon van Violent God
Posted 01-12-2004 17:40 by Violent God Wijzig reactieProfiel van Violent GodQuote dit berichthttp://www.myspace.com/violentgod

Ik heb de dvd vandaag ook eindelijk opgehaald. Straks maar eens even kijken.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-12-2004 17:43 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 30 november 2004 22:16 schreef acid het volgende:
Hmm, ik vind het altijd lastig. Ik vind I een geniale plaat, maar II ook. IV is ook wel erg goed, maar heeft een paar mindere nummers. Het nummer "Rock 'n Roll" blijft een geniaal lijflied, hehe.


Ik snap niet waarom III altijd zo ondergesneeuwd wordt.....

Dat is namelijk een GE-WEL-DI-GE plaat.

Immigrant Song


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 01-12-2004 17:45 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

III vind ik hun minste van de beginperiode. Heb 'm niet eens.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 01-12-2004 17:46 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

I t/m V (houses of the holy) zijn allemaal klassiekers! Mijn voorkeur ligt echter bij I en V....


acid
Usericon van acid
Posted 01-12-2004 17:48 by acid Wijzig reactieProfiel van acidQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2004 17:43 schreef Chelman het volgende:
Ik snap niet waarom III altijd zo ondergesneeuwd wordt.....

Dat is namelijk een GE-WEL-DI-GE plaat.

Immigrant Song


Ja, III vind ik ook heel goed. Had eigenlijk gewoon I tm IV moeten noemen. Ik vind alles van Led Zeppelin wel goed, enkel "Presence" heb ik nooit zo kunnen waarderen.


"Jullie stemmen Pechtold!!"


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 01-12-2004 17:48 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht



Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen