IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Kater Volgende pagina
rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 05-10-2001 11:42 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

Mischien leuk om het 'ns ergens over the hebben waar mensen echt iets aan hebben d8 ik. dus: Hebben mensen nog goede ideeën om van je kater af te komen cq voorkomen.
Mensen laten we elkaar eens helpen.



De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 05-10-2001 11:43 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

ja, gewoon flink door drinken. Vergeet je vanzelf dat je een kater hebt.


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 05-10-2001 11:45 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Precies, de beste oplossing schijnt te zijn gewoon een glas van hetzelfde nemen als waar de problemen door zijn ontstaan. Of je rookt een jointje.


Dead things grow from deep inside...


Hirogen
Usericon van Hirogen
Posted 05-10-2001 11:53 by Hirogen Wijzig reactieProfiel van HirogenQuote dit bericht

Je moet voor als je gaat pitten een paar glazen water drinken.
Alcohol droogt je lichaam uit, en door uitdroging heb een kater. Als dan wat water drinkt, droog je niet uit en heb je geen kater. Het werkt echt, en ik kan het weten.
Alleen vergeet ik het wel eens.




Heads I win, tails you lose


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 05-10-2001 12:04 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2001 11:53 schreef hirogen het volgende:
Je moet voor als je gaat pitten een paar glazen water drinken.
Alcohol droogt je lichaam uit, en door uitdroging heb een kater. Als dan wat water drinkt, droog je niet uit en heb je geen kater. Het werkt echt, en ik kan het weten.
Alleen vergeet ik het wel eens.



Dat is dus bullsh!t...


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Hirogen
Usericon van Hirogen
Posted 05-10-2001 12:17 by Hirogen Wijzig reactieProfiel van HirogenQuote dit bericht

Jij mag het van mij bullshit vinden, maar bij mij werkt het echt.
Als ik veel gezopen heb, drink ik een paar glazen water en ik heb nergens last van de volgende morgen. Drink ik geen water, heb ik een kater.

Ik heb dit gelezen in de consumentengids.
En volgens mij weten die lui wel waar ze over praten.


Heads I win, tails you lose


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-10-2001 12:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

voor dat je gaat zuipen melk drinken is ook een bewezen middeltje


Amarantha
Usericon van Amarantha
Posted 05-10-2001 12:36 by Amarantha Wijzig reactieProfiel van AmaranthaQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2001 11:53 schreef hirogen het volgende:
Je moet voor als je gaat pitten een paar glazen water drinken.
Alcohol droogt je lichaam uit, en door uitdroging heb een kater. Als dan wat water drinkt, droog je niet uit en heb je geen kater. Het werkt echt, en ik kan het weten.
Alleen vergeet ik het wel eens.

dit klopt inderdaad. En als het niet werkt heb je niet genoeg water gedronken


No regrets and no remorse...


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 05-10-2001 13:04 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

Maar et is niet zo dat je een kater krijgt door uitdroging, dit komt omdat je lichaam niet alle alcohol kan afbreken, als je jong bent lukt dit nog wel heel goed maar hoe ouder je wordt (normaal gesproken) hoe meer moeite je lever ermee gaat krijgen.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 05-10-2001 13:06 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

Trouwens koffie drinken om te ontnuchteren werkt ook niet het is "wetenschappelijk bewezen" dat koffie de afbraak van alcohol vertraagd, so koffie + =
cheers


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Hirogen
Usericon van Hirogen
Posted 05-10-2001 13:31 by Hirogen Wijzig reactieProfiel van HirogenQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2001 13:04 schreef FireFox het volgende:
Maar et is niet zo dat je een kater krijgt door uitdroging, dit komt omdat je lichaam niet alle alcohol kan afbreken, als je jong bent lukt dit nog wel heel goed maar hoe ouder je wordt (normaal gesproken) hoe meer moeite je lever ermee gaat krijgen.


FireFox,
leest U dit maar eens. Vooral de zin die begint met "Uitdroging" en die eindigd met "Kater".

Alcohol verstoort de nierfunctie. Bier wordt bijna net zo snel uitgeplast als gedronken. Heel veel bier kan zelfs tot uitdroging leiden, omdat alcohol vocht aan het lichaam onttrekt. Uitdroging resulteert in een 'houten kop': de welbekende kater. Om dat te voorkomen is het verstandig af en toe een rondje water te laten aanrukken tijdens het bier drinken.

Als je het niet geloofd, kijk hier maar http://www.consumentenbond.nl/ en zoek op kater. Je zult 1 resultaat vinden.

Dank U,
I rest my case.



Heads I win, tails you lose


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 05-10-2001 13:40 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

Iemand die zijn kater WEERT, is iemand die zijn BIER niet eert !!!!!


Wiegen Meister !


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-10-2001 13:52 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Goedemiddag allemaal,

dit is m'n eerste post hier! yeah! Ik weet toevallig dat Rajackar naar katers vraagt omdat-ie gisteren wat teveel Das naar binnen heeft geslurpt (hij is niet de enige, trouwens). Maar dat ging ik niet zeggen.
Even een kort college over katers: een kater is de reactie van je lichaam op een ware toxische aanval. Jaja, alcohol is slecht voor je! Alcohol wordt omgezet door je lever in aceetaldehyde (en van dàt stofje word je dronken, bovendien is het giftig) en blijft lange tijd in je bloedsomloop circuleren. Verder weet iedereen dat als je bier drinkt en je gaat eenmaal naar die plee, dat je aan het pissen blijft. Bier heeft een dehydraterende werking, zoals anderen al zeiden.
De volgende morgen is je lichaam zich al aan het herstellen en je lever druk aan het werk, maar dat kost moeite: je voelt je moe/brak/klote. Verder kan het zijn dat je uitgedroogd bent (teveel bier uitgepist) waardoor je hersens te weinig vocht hebben. Dit is beter bekend als een KATER. AUUUWW!

Hoe kan je een kater voorkomen?
1. Sterke drank drinken in plaats van bier Maar ja dat heeft weer andere negatieve gevolgen (voor je lever bijvoorbeeld). Van whisk(e)y ga je echter niet elke vijf minuten naar de plee. Je wordt er wel brak van, maar een whisk(e)y-kater zal minder vaak voorkomen dan een bierkater.
2. Niet zat worden is natuurlijk een goede, maar niet altijd mogelijk, heh.
3. Water drinken voordat je gaat slapen, zoals al gezegd was. Het werkt niet bij iedereen. Je wordt de volgende morgen wakker met een blaas die op springen staat, maar het kan een hoop ellende voorkomen.
4. Wat bij mij goed werkt is nadat ik gedronken heb een uurtje of zo wakker te blijven. Even wat surfen, CDtje luisteren, of zo. Misschien wat eten. Als je meteen gaat pitten moet je stofwisseling en de alcoholverwerking de volgende dag op gang komen, maar ik heb het idee dat als je een uurtje of zo wakker blijft, er al een hoop werk door je lichaam verzet wordt. Het lukt lang niet altijd, maar als ik het doe val ik weer relatief nuchter in slaap en word ik de volgende dag weer veel frisser wakker.

Mocht alles fout gaan en je wakker worden met bonkende slapen, waarbij elke beweging pijn doet (ik ken het, ik ken het) dan is het uh, te laat . De volgende zaken kunnen onderdeel zijn in het revalidatieproces:

1. Een aspirientje nemen. Tja, het is eigenlijk voor mietjes maar als je die dag moet werken zit er misschien niets anders op.
2. Twee glazen melk drinken voor je maag (zodat het daar niet zo zuur is) en daarna water drinken. VEEL water. Elk kwartier een glas, of meer. Dit een paar uur volhouden. Op een gegeven moment moet je naar de WC en dan weet je dat de spoelbeurt al voor de helft geslaagd is.
4. Een douche!
3. METAL. Immolation of zo. Lekker over je heen laten razen, heeft een rustgevende werking
5. Frisse lucht.
6. Dutje van een uurtje.

Tja, meer kan ik niet bedenken. Veel succes. Pas goed op jezelf. En op elkaar.


Hirogen
Usericon van Hirogen
Posted 05-10-2001 14:05 by Hirogen Wijzig reactieProfiel van HirogenQuote dit bericht

Is goed, Jerry Springer


Heads I win, tails you lose


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-10-2001 14:05 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Jerry ! Jerry ! Jerry ! Jerry ! Jerry ! Jerry ! Jerry ! Jerry ! Jerry ! Jerry ! Jerry ! Jerry ! Jerry ! Jerry ! Jerry ! Jerry ! Jerry ! Jerry ! Jerry ! Jerry ! Jerry ! Jerry ! Jerry ! Jerry ! Jerry ! Jerry ! Jerry ! Jerry ! Jerry ! Jerry !


The mighty reaper
A Jedi's strengthflows from the Force
Usericon van The mighty reaper
Posted 05-10-2001 15:56 by The mighty reaper Wijzig reactieProfiel van The mighty reaperQuote dit bericht

weeet je wat bij mij nog wel eens werkt tussen het zuipuhhhhhhh wat aldi ice tea te drinken klinkt raar maar werkt bij mij


Hier tussen gletchers Regeer ik de volken, Dit is mijn Hamer, MjÖlnir de sterke....!!!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-10-2001 16:07 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Is helemaal niet raar, thee zorgt voor veel vocht in je
zelfde werking als water


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 05-10-2001 16:07 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
FireFox,
leest U dit maar eens. Vooral de zin die begint met "Uitdroging" en die eindigd met "Kater".

Alcohol verstoort de nierfunctie. Bier wordt bijna net zo snel uitgeplast als gedronken. Heel veel bier kan zelfs tot uitdroging leiden, omdat alcohol vocht aan het lichaam onttrekt. Uitdroging resulteert in een 'houten kop': de welbekende kater. Om dat te voorkomen is het verstandig af en toe een rondje water te laten aanrukken tijdens het bier drinken.

Als je het niet geloofd, kijk hier maar http://www.consumentenbond.nl/ en zoek op kater. Je zult 1 resultaat vinden.

Dank U,
I rest my case.


Je mag wel je tegen me zeggen hoor
en de dat van het verwerken van alcohol door de lever heb ik ook maar eens gehoord van een oudleraar scheikunde van me, (als zo'n man dat zegt tja dan is het niet zo gek dat ik dat dan gewoon voor waar aanneem, toch ?)
Maar eh proost


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Hirogen
Usericon van Hirogen
Posted 05-10-2001 16:36 by Hirogen Wijzig reactieProfiel van HirogenQuote dit bericht

het is natuurlijk wel zo dat als je veel alcohol drinkt dat je lever veel groter word.

maaruh ook proost

[Dit bericht is gewijzigd door Hirogen op 05-10-2001 16:39]


Heads I win, tails you lose


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 05-10-2001 17:30 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Van je kater afkomen: schop em naar het asiel.
Voorkomen: gewoon niet uit het asiel halen


Bazzio Attacks!!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-10-2001 17:48 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Een echte vent heeft geen katers ..
Die heb leeuwen !


Ok .. ik moet toch wat zeggen ...


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 05-10-2001 17:55 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

KATERS!, bij de marine daar heb je pas katers


Bazzio Attacks!!!


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 05-10-2001 18:03 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Ik heb nooit katers, wel een poesje.

En een hond.


Dead things grow from deep inside...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 05-10-2001 18:10 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

nog ff dat aspirientje; werkt agressief op de maag; als je op kotsen stond werk je 't er meteen uit.

Ken gasten die na 't uitgaan voor het slapen gaan nog ff een vinger in hun keel steken; weggekotst= kwijt en de volgende ochtend fris genoeg om opnieuw te beginnen!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 05-10-2001 18:14 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

quote:
Op 5 oktober 2001 15:56 schreef The mighty reaper het volgende:
weeet je wat bij mij nog wel eens werkt tussen het zuipuhhhhhhh wat aldi ice tea te drinken klinkt raar maar werkt bij mij


Moet het perse van de Aldi zijn dan??


the only pleasure is pain


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 05-10-2001 19:15 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2001 17:55 schreef bazzio het volgende:
KATERS!, bij de marine daar heb je pas katers

Fuck the navy!


God hates us all ! God hates us all !


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen