IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : ouwe mossels..fossielen Volgende pagina
invictis
Usericon van invictis
Posted 10-09-2003 12:03 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

moguh..oki bijna middag dan...
Ik vroeg me af hoeveel veteranen hier nu eigenlijk rondstuiteren?
Ikzelf hobbel al mee sinds 1984, ik begon toendestijds met Maiden, Motorhead en Slayer en ik ben opgegroeid in de omgeving van Katwijk alwaar ooit het almachtige Scum stond en heb er vele goeie herrineringen aan en ook heimwee naar die oude goeiuh tijen
Dus hoeveel veteranen zijn er hier?
En hoe ervaren jullie de hedendaagse metalscene t.o.v. vroeger?
Voor mezelf kan ik zeggen dat ik me nog steeds wel thuis voel in de metal-wereld.
Het is altijd wel cool om de newbreed oude shit te laten horen en dat ze dan verbaasd kijken hoe tof sommige bands wel niet kunnen klinken
En ook de reacties van die mensen als je vertelt wat je vroeger allemaal voor bands hebt gezien en als je ze dan ook nog backstage fotos laat zien, dat vinden ze best wel ok
Ik vind wel dat er veel! metalheads zijn, vroeger waren het er best weinig t.o.v. nu en was het ook best zeldzaam als je een metalhead zag en begroette je elkaar ook best relaxed en maakte men veel sneller een babbeltje, maar aan de andere kant; hoe meer zielen, hoe meer vreugd, toch?
Ben zeer benieuwd
greetz,

Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-09-2003 12:06 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ik hobbel ook al sinds 1984 rond...

sorry voor de offtopic

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 10-09-2003 12:08 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Hmmz..ik ben begonnen met Europe en Def Leppard Ik denk dat ik toen rond de 12 jaar oud was..sinds 1988 dus..

Some cause happiness wherever they go , others whenever they go

FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 10-09-2003 12:08 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2003 12:06 schreef ZelThoR het volgende:
Ik hobbel ook al sinds 1984 rond...

sorry voor de offtopic

Het gaat om de tijd dat je in de metalscene belandde, niet de geboorte datum

Er is trouwens al een soortgelijk topic hierover, namelijk http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=2984

Maar we zien wel even hoe dit topic gaat lopen.

[Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 10-09-2003 12:12]

Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 10-09-2003 12:13 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 10 september 2003 12:08 schreef FireFox het volgende:
Maar we zien wel even hoe dit topic gaat lopen.
Daarom, schopje: Algemeen -> Heavy Metal.

Dan gaat dit topic dus over de metal-ervaringen. Probeer het een beetje ontopic te houden.

I'm not being rude. You're just insignificant.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-09-2003 12:13 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2003 12:08 schreef FireFox het volgende:
Het gaat om de tijd dat je in de metalscene belandde, niet de geboorte datum

Echt??? Oh, wat dom van mij

Tsja, wanneer belandde ik in de metalscene... Eigenlijk pas vorige collegejaar, toen ik in Enschede ging wonen. Daarvoor, in Bathmen en in de buurt Deventer was er niet echt sprake van een scene, alhoewel ik al wel metal luisterde

Dus:

Moment dat ik klaar was voor de scene: toen ik zo'n beetje 15/16 was denk ik, dus in 1999, 2000.

Moment dat er een scene available was: 2002

Verder hecht ik niet veel waarde aan scenes, of de staat daarvan. Als ik relaxed elke woensdag naar metal/hardrock kan luisteren in de kroeg, met leuke mensen, en als ik leuk bandjes kan blijven hebben, kan het mij weinig schelen dat "vroeger alles beter was".

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 10-09-2003 12:26 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

1984 is niet ewcht fossielig te noemen hoor

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 10-09-2003 12:29 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Ik ben wel blj met de muziek die er "voor mijn tijd" is gemaakt, maar er wordt overal gezeurd over "vroeger", iedere leeftijdsgroep claimt dat het toen beter was...t is zo goed als je het zelf maakt,...

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 10-09-2003 12:29 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

Ik ben in groep 7 begonnen met Metallica, da's dus zo'n 9 a 10 jaar geleden gok ik..

leader
Pffffffffff™
Usericon van leader
Posted 10-09-2003 12:30 by leader Wijzig reactieProfiel van leaderQuote dit berichthttp://www.hatred.nl

Mijn metal leven begon circa 1982 met Kiss, saxon en Motörhead. In de jaren '80 kwam de Death/Thrash Metal in opmars en was de overstap klein naar: Slayer, Kreator, Death, Sepultura enz. Destijds altijd trouw naar Metalconcerten in het 't Beest (Goes), Death, Gorefest daar nog gezien en vele andere namen. Niemand deelde mijn interesse en ging altijd alleen (andere waren blijven steken bij Bon Jovi). Metalscene een beetje uit het oog verloren tussen '92-'98, rond die tijd een goede vriend ontmoet die wel dezelfde muzieksmaak had. Kort daarop samen een band op gericht "HATRED" (Death/Thrashmetal) daar vind je de oldskoel invloeden duidelijk in terug. Tot op heden vandaag treden we veel op, doen we regelmatig een buitenlandse tour. Sinds een jaar hou ik me veel bezig met forums (Z.M. & de Muur) om te discuteren en interesses te delen met andere Metalheads.

Skullcrushing Deathmetal From Holland - www.hatred.nl

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 10-09-2003 12:36 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Ik begon zo in '89 met Guns N' Roses en The Sex Pistols...toen was ik dus 11...

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-09-2003 12:39 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Toevoeginkje:
Ik was zwaar onder de indruk van Metallica's One toen die in Nederlands wat fanatieker gedraaid werd (dat was toch pas in 1991/92/93 ofzo?), maar omdat ik toen nog geen CD's kocht is dat 't uit m'n geheugen verdwenen is, tot ik het later (1e klas, 1996/1997) bij een top 100 allertijden weer eens voorbij zag komen, feest der herkenning, toen weer geïnteresseerd geraakt, maar toen pakte ik naast dingen als Metallica, vooral Offspring, Nirvana en dat soort dingen mee. Metal kwam pas (zoals ik al zei) toen ik 15/16 was ofzo.

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 10-09-2003 13:20 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2003 12:36 schreef Voice Of Doom het volgende:
Ik begon zo in '89 met Guns N' Roses en The Sex Pistols...toen was ik dus 11...

Was wel een periode dat "rock" weer meer aandacht kreeg, GnR en godbeware: BonJovi waren me niet onbekend, maar dat ging voor mij samen met andere muziek, t boeide me als prille tiener niet echt. Wel raar dat ik me goed herinner vaak naar headbangers ball enzo te kijken, dat bleef dan toch wel ergens hangen. Maar die muziek kopen, neuh: geen geeld daarvoor als tiener. Pas rond mn veertien wat Metallica gaan luisteren, maar niet consequent doorgegaan, de jaren erop een beetje de zeer algemene alto toer opgegaan....om dan toch in (extremere)metal te belanden en daar lekker te blijven zitten

Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 10-09-2003 13:27 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Jezus ja..Bon jovi ook nog...

zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 10-09-2003 13:31 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

Ik hobbel mee sinds mijn 5e... hehe Zie het Kiss topic..
Dat was in 1981... Maar toen ben ik er even tussenuit geweest.
Pas op mijn 14e weer naar Metal gaan luisteren.
En dat begon met Metallica, Megadeth, en Guns and roses.

On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.

Jebes
Usericon van Jebes
Posted 10-09-2003 13:33 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

Ik ben nog lang geen fossiel, dus zal over een aantal jaar hier mijn 'metal geschiedenis' wel eens posten.

Praat vooral lekker verder oudjes

Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -

draconian power
Usericon van draconian power
Posted 10-09-2003 13:50 by draconian power Wijzig reactieProfiel van draconian powerQuote dit bericht

Haha deze fossiel begon in 1980 met kiss iron maiden, motorhead, metallica.
Wat een tijd was dat zeg als ik daar nog aan terugdenk. Venom heeft toen veel indruk op me gemaakt! Concerten gingen we toen niet hadden we geen poen voor en organiseerden zelf muziekavondjes met een ouwe platenspeler.

Let´s bring back the METAL

zillah-morte
Posted 10-09-2003 13:52 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 10 september 2003 13:50 schreef draconian power het volgende:
Haha deze fossiel begon in 1980 met kiss iron maiden, motorhead, metallica.
Wat een tijd was dat zeg als ik daar nog aan terugdenk. Venom heeft toen veel indruk op me gemaakt! Concerten gingen we toen niet hadden we geen poen voor en organiseerden zelf muziekavondjes met een ouwe platenspeler.

Jij wint.... Maar je bent ook al echt oud

On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.

draconian power
Usericon van draconian power
Posted 10-09-2003 13:54 by draconian power Wijzig reactieProfiel van draconian powerQuote dit bericht

.....maar wel lekker...OUD

Let´s bring back the METAL

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Posted 10-09-2003 13:57 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2003 13:20 schreef Gunman het volgende:
Was wel een periode dat "rock" weer meer aandacht kreeg, GnR en godbeware: BonJovi waren me niet onbekend, maar dat ging voor mij samen met andere muziek, t boeide me als prille tiener niet echt. Wel raar dat ik me goed herinner vaak naar headbangers ball enzo te kijken, dat bleef dan toch wel ergens hangen. Maar die muziek kopen, neuh: geen geeld daarvoor als tiener. Pas rond mn veertien wat Metallica gaan luisteren, maar niet consequent doorgegaan, de jaren erop een beetje de zeer algemene alto toer opgegaan....om dan toch in (extremere)metal te belanden en daar lekker te blijven zitten

Oh ja ik vergat Bon Jovi te noemen...

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 10-09-2003 14:00 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2003 13:57 schreef Voice Of Doom het volgende:
Oh ja ik vergat Bon Jovi te noemen...

ttt , maar laten we vooral ook Europe niet vergeten hé...

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Posted 10-09-2003 14:02 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

*grijns* ja dat was nog weer een paar jaar eerder...op de lagere school zelfs...

Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 10-09-2003 14:10 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2003 14:00 schreef Gunman het volgende:
ttt , maar laten we vooral ook Europe niet vergeten hé...

die zal ik nooit vergeten..John Leven..teenage crush

zillah-morte
Posted 10-09-2003 14:35 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 10 september 2003 13:54 schreef draconian power het volgende:
.....maar wel lekker...OUD

Oh ja?

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 10-09-2003 15:03 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Het begon bij mij allemaal bij Guns n' Roses toen ik 10 jaar was ('88).
Een jaar later ontdekte ik natuurlijk Metallica en toen begon de trip door de wereld die metal heet.

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-09-2003 15:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ben in de metal gerolt toen ik zo'n beetje 17 was (dus 10 jaar geleden) kan het precieze moment niet herinneren .....

Maar moet zeggen dat er op het moment minstens zulke goede muziek uit komt als 10 jaar terug.
Mt name de diversiteit is flink toegenomen!

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com