|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
wat is je definitie van ECHTE black metal? ik heb bv wel Sepultura - Morbid Visions/Bestial Devastation voor je als dat ECHTE black metal is IK NEUK ALLEEN EEN KUT MET VROUWSCHURFT |
|
quote: Sepultura - Morbid Visions....black metal.....Sepultura - Morbid Visions....black metal.....Sepultura - Morbid Visions....black metal..... Het moet niet gekker worden!!! http://www.vampire-magazine.com [1997-2008 RIP, nu Archaic Magazine]; http://www.myspace.com/vampiremagazine |
|
quote:Ik denk dat hij bedoelt dat die gasten van Sepultura een getinte huidskleur hebben ... maar ik zat ook even raar te kijken. |
|
whehehehehe Toen waren ze nog een ruig satansclubje (CRUCIFICTION! CRUCIFICTION! CRUCIFICTIOOOON!) IK NEUK ALLEEN EEN KUT MET VROUWSCHURFT |
|
quote: Leer schrijven! Pulp Cruci Fiction I am a Mortal, but am I a Human? |
|
jammer Heaven, once so proud, look as it comes down |
|
lekker vaag allemaal........ Suck my piss |
|
wat een bullshit! als het ruig is, is het zeker blackmetal ofzo... ik vind blackmetal helemaal niet ruig. die zgn "echte" dan... trouwens, de nieuwe vesperian sorrow is GAAAAAAFF!!! teeeeering wat lekker! melodieuze, snelle en bombastische black a la emperor, beetje dimmu, beetje sear bliss. jumjum Hoezo past ie niet? Scheuren zul je!! |
|
whahahahaha jammer strotgrunt.. heel JAMMER! Heaven, once so proud, look as it comes down |
|
noem me blond, maar wat is er jammer? dat ik blackmetal niet ruig vind? Hoezo past ie niet? Scheuren zul je!! |
|
WHAHAHAHAHAHAHAHAHA, dat je Vesperian Sorrow leuk vindt!!!! hahahahahahaha Godver!!! Salacious Gods roelt de pann'n van 't dak |
|
ik weet dondersgoed dat de vorige QUATSCH is, ik heb het toch ook over de nieuwe, achterlijke idioot! eerst luisteren, dan pas zeiken! die nieuwe is vet! Hoezo past ie niet? Scheuren zul je!! |
|
Dat je daar naar luisterd is noch jammerder!!!! WHAHAHAHAHAHAHAHA Godver!!! Salacious Gods roelt de pann'n van 't dak |
|
hmm, blijkbaar geen enkele vorm van intelligentie in dat boerenkoppie van jou! Hoezo past ie niet? Scheuren zul je!! |
|
Ik denk dat Strotgrunt bedoelt dat-ie die lo-fi ondergeproduceerde black metal à la 'Under a Funeral Moon' of zo niet vet vindt. En inderdaad, dat soort black metal is niet vet. Dork Funeral is veel vetter, en Marduk ook. Maar die lo-fi black metal is mijns inziens veel extremer dan Marduk ooit zal zijn. Niet extreem in de zin van aantal beats per minute, of hoe vet het klinkt, maar wel extreem in de opbouw van de nummers, en extremer om naar te luisteren (intenser, vooral). Geef maar toe, Marduk is lekker achtergrondlawaai, terwijl 'Under A Funeral Moon' of zo zich vanzelf naar de voorgrond dringt. Zeer intens (en af en toe vermoeiend) om naar te luisteren, veel extremer dan welk norsecore-bandje dan ook ooit zal zijn. Een van de weinige melodieuze black metal bands die ik wel tof vind is Kvist, jammer dat ze maar 1 CD hebben uitgebracht... |
|
ik vind melodie en afwisseling belangrijk. satyricon vind ik bijvoorbeeld supergoed (tot en met nemesis divina dan), marduk vind ik al gauw te saai worden... Hoezo past ie niet? Scheuren zul je!! |
|
quote: Dat vind ik idd een heel goede benaming Dork Funeral (ook al bedoel jij het waarschijnlijk niet zo ) Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
http://www.vampire-magazine.com [1997-2008 RIP, nu Archaic Magazine]; http://www.myspace.com/vampiremagazine |
|
wat voor mij echt een typîsch kenmerk is van extreme blackmetal is het "evil" gevoel in de muziek. hier aan denkend springen er gelijk twee bands in mijn gedachten en dat zijn de oude mayhem en burzum. van nummers als deatcrush en dunkelheit lopen de koude rillingen over mijn rug(positief bedoeld) in deze nummers hoor je gewoon dat die bands het menen en verder overal het schijt aan hebben en dat mis ik tegenwoordig bij veel bands. ik vrees dat zulke blackmetal niet veel meer wordt geproduceerd.zelfs geweldenaren als marduk , satyricon, dimmu, cradle etc kunnen zo een speciaal onheilspellend gevoel niet bij mij oproepen |
|
ja, da's het grote verschil... ik zoek zo'n sfeer niet. die tijd heb ik wel gehad... ik wil melodieen die in mn kop blijven rondspoken, en ritmewisselingen waar ik 's nachts wakker van word! Hoezo past ie niet? Scheuren zul je!! |
|
hahahaha kan me niet eens herinneren dat ik die sepultura posts gemaakt heb gaaf zeg zo'n forum, kan je nog een keer lezen wat voor zooi je tikt IK NEUK ALLEEN EEN KUT MET VROUWSCHURFT |
|
Oh, Dork Funeral was zeker opzettelijk, ik vind dat namelijk een onvervalste Kutband . Ik vind de meeste black metal bandjes van vandaag de dag totaal niet boeiend. Technisch is het allemaal op-en-top maar het gevoel dat ze met iets 'echts' bezig zijn dat meer is dan zomaar muziek, is weg. Ik vind dat black metal verder gaat dan slechts wat bierdrink-lawaai en bij veel platen van voor 1995 is dat ook zo. Daarna kreeg je een paar albums die er bij het publiek ingingen als zoete koek waardoor duizenden bandjes de bandwagon opsprongen. Ik heb het dan over albums als 'Enthrone Darkness Triumphant', 'Nemesis Divina', enzo. Veel mensen zijn via die albums black metal binnengerold. Ergens vind ik dat jammer, want ik (en velen met mij) hebben het gevoel dat op die albums een groot deel van het black metal gevoel te grabbel hebben gegooid. Het resultaat is een groot aantal black metal fans die, als je met ze gaat praten, weten wat Satyricon is maar bv. Darkthrone ondergeproduceerd vinden, of niet genoeg variatie. En dat terwijl Darkthrone zo ongeveer de essentie van black metal was! (de ouwe Darkthrone, na Soulside Journey, tot en met Panzerfaust). Bands die na 1995 ook nog goede platen maken onder anderen: Abigor, Golden Dawn, Heidenreich, Averse Sefira, Nargaroth, Lunar Aurora, Manes, etc. Verder is er een black metal underground met tientallen bandjes die nog onvervalste onbeschofte teringherrie maken, maar daar zit ik niet zo dicht bovenop. Naar mijn mening is black metal als geheel dood. Het idee is uitgewerkt, de bands hebben hun zegje gedaan (vooral in de eerste helft v/d jaren 90), en de ideeën raken gewoon op. Het heeft z'n beste tijd gehad. Al zal ik blijven ageren tegen bands als Satyricon omdat ik die dus echt om te vindt. Maar ja daar heb ik gelukkig een forum voor |
|
"Naar mijn mening is black metal als geheel dood" hmm.. dit is klinkklare onzin... er zijn nog genoeg bands in de underground die vette muziek maken.. kijk bv. naar de zweedse undergroudn scene... die leeft meer dan ooit te voren! Heaven, once so proud, look as it comes down |
|
Zoals ik al zei, er is een hele underground vol bandjes die onvervalste onbeschofte teringherrie maken. Die underground leeft. Maar ik vraag me af wat de artistieke relevantie daarvan is, aangezien het meeste toch al wel gedaan is. Begrijp me goed, ik luister er met veel plezier naar, maar echt nieuwe dingen of zo hoor ik niet meer gebeuren. De bands die wel nieuwe dingen doen, doen dat naar mijn mening op een dusdanige fake-manier dat ik het niet interessant vindt. Ik vind de meeste aangeklede hardrock bands die teveel steroiden ophebben. Dus, artistiek super vernieuwende black metal hoor ik nauwelijks meer. Ik kan het mis hebben natuurlijk. En er zijn best een aantal goede bands die nog wel de energie en geest hebben om door te gaan. Maar over het algemeen vind ik het huidige black metal aanbod zeer, zeer schraal. Ik ga er trouwens niet om zitten rouwen, er zijn muzieksoorten genoeg, ik zal ook black metal altijd in de gaten houden en er zijn nog meer dan genoeg releases die ik nog niet heb. Black metal zal altijd één van mijn favoriete muzieksoorten blijven. Maar ja, het leven gaat door. |
|
hey dwaallicht, ik ben op zoek naar bandjes die ongeveer zou rauw en agressief ( en de muziek mag ook best simpel zijn) als mayhem ten tijden van deathcrush. als jij (of iemand anders) nog goede tips heb, laat maar komen. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |