|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Cool quote: Ja ja ja hebben hebben hebben Sorry |
|
quote: Ik heb ruimte voor bijlages, hm.... Dankje |
|
quote:Ja! Het bestaat zelfs trouwens... I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
quote: Het probleem met genre's of subgenre's zo je wil, is dat het geneigd is een commerciele houding aan te nemen. Versimpeling van muziek, zoals bij veel numetal bandjes. Dat is juist waarom numetal zo'n slechte naam heeft. Metal wil niets te maken hebben met commercie, tenminste, tot op zekere hoogte! "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
Metal is een te algemeen onderwerp voor een profielwerkstuk, je moet het echt een heel stuk indammen, doe het dan over death of thrash metal ofzo, dat is makkelijker denk ik, black metal wordt ook te moeilijk omdat iedereen een andere definitie van black metal heeft. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
quote:kijk maar op www.displeasedrecords.nl |
|
quote: Commercie hoeft de metal of een andere genre helemaal niet slecht gezind te zijn. Sterker nog, de grootste muzikale werken die de mens ooit voortgebracht heeft waren puur commercieel. Het grootschalig maken van kunst 'om de kunst' is een relatief nieuwe begrip. Tot aan de 18e/19e eeuw werden nagenoeg alle kunstwerken en dus ook de muziek op bestelling gemaakt. Of je het persoonlijk mooi vindt of niet kan de genialiteit van artiesten als Verdi, Bach of Michelangelo (geen musicus uiteraard ) niet ontkend worden. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote:Kan best algemeen over metal gaan. Wil prima... I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
quote: hmm, mij is geleerd dat het niet te algemeen moet zijn, tweede wereld oorlog mag niet, maar concentratiekampen is ook te algemeen... Maar wat is de probleemstelling eigenlijk? one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Ach ja...ik stond een 4 voor nederlands op mijn eindexamen en met een examenopstel over metal in het algemeen heb ik dat toch mooi opgehaald naar een 6 gemiddeld...dus niks te algemeen. I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
Mijn Engels spreekbeurt over Mayhem ging ook wel erg goed totdat ik mijn cassettebandje in de klas aanzwengelde... one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
quote: Voor sommige subgenres is een van bovenstaande elementen gewoon evident. Bij death metal horen gewoon grunts. Death metal zonder grunts bestaat niet. Verder is power metal zonder keyboards toch wel ondenkbaar. Terwijl bij gothic metal eigenlijk ook altijd wel keyboards zitten. Met andere woorden, als je weet in welk (sub)genre een band zich bevindt, dan kun je meestal wel voorspellen welke van deze elementen ze zullen gebruiken. Neem bijvoorbeeld "medieval metal", dan weet je gelijk dat ze wel klassieke instrumenten zullen gebruiken. Maar nu zijn er een aantal bands die bepaalde van deze elementen in hun muziek integreren, terwijl je dat niet van hen zou verwachten. Er heeft al wel iemand gezegd dat violen niet in death metal thuishoren, maar er is een Italiaanse band, Dark Lunacy genaamd, die dat dus wel doet, terwijl het niet geforceerd overkomt. Verder is er nog een heel onbekend Duits bandje, Saruman; die gebruiken cello bij death metal. Conclusie: Stuk voor stuk vind ik de dingen die jij noemt, een verrijking voor de metal en als ze dan ook nog eens gebruikt worden bij een band waar je dat niet verwacht, mits het niet geforceerd overkomt, dan vind ik het helemaal fantastisch. Dus in principe zou ik voor elk punt "gewenst" willen antwoorden. Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening, veroorzaakt door mijn nogal brede smaak. De gemiddelde death metal fan zal bij "grunten" noodzakelijk zeggen en bij "keyboards" verwerpelijk. De gemiddelde power metal fan zal bij "keyboards" noodzakelijk zeggen en bij grunten juist "verwerpelijk". Dit hangt eigenlijk puur af van welke subgenres binnen de metal je allemaal luistert. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: @Black Tulip: Ik kan me voorstellen dat je door zo'n reply van de wijs raakt, maar zoals ik in mijn vorige post al schreef, zijn er dus best bands te verzinnen die tegen de door Judge M. omschreven regeltjes in gaan. Een ander voorbeeld: Wolverine is een progressive metal band (je weet wel, zoiets als Dream Theater), maar naast cleane zang gebruiken zij ook grunts, hetgeen voor dat genre niet gebruikelijk is. Verder zijn bepaalde subgenres juist ontstaan uit het gebruiken van invloeden uit andere subgenres: Gothenburg metal bijvoorbeeld, waarbij grunts gecombineerd worden met melodieus gitaarspel. Of een ander voorbeeld "dark metal", een term die door Aeternus de wereld in is geslingerd en (in die betekenis die Aeternus eraan geeft) een mix is van death en black metal. Met andere woorden, hoewel er een bepaald logisch verband is tussen de subgenres binnen de metal en de elementen die jij noemt, mag er aan dat logische verband best getornd worden en dat wordt dus ook gedaan. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Ik dacht dat Bethlehem die term al eerder gebruikte voor hun depressieve deuntjes. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
quote: quote: Het werkstuk is een combinatie van de vakken muziek en maatschappijleer. Dit is de hoofdvraag: In welk opzicht is het waar dat de muziek, bands en fans van metal negatief worden beoordeeld door een groot deel van de tegenwoordige Nederlandse maatschappij? Ik heb al eerder threads hierover gepost, als je meer wil weten, kan je kijken op http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=954537, http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=956267 en http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=957154 altx en Chelman, bedankt De poll is dan wel niet gelukt, maar ik kan het een en ander wat door jullie gezegd is goed gebruiken in mijn werkstuk. |
|
quote:*proest* nee...sorry |
|
quote: |
|
quote: Deeathmetal met soms ene heldere zang: Edge of Sanity :D. Maar dats maar 1 voorbeeldje, en idd death zonder grunts is echt ondenkbaar. Je vergelijking qua powermetal vind ik wat minder. Powermetal is ontstaan ZONDER keyboards. Doro gegroeit vanuit Iron Maiden en groot geworden door oa. ManOwar, Hammerfall, Vigin Steelle. en Iced earth. In die bands komen heel soms geluids samples voor en dergelijke, maar bestaat over het algemeen alleen uit gitaren, bass drum en vocals. |
|
quote: Graag gedaan! By the way, ik vind persoonlijk dat je het goed aanpakt door eerst een beter besef (te proberen) te krijgen van wat metal nu precies inhoudt, voordat je daadwerkelijk je hoofdvraag probeert te beantwoorden. Anders kun je mijns inziens daarover namelijk niet oordelen. O ja, als je verder nog gebruik wil maken van mijn expertise (ahum...), kun je altijd ff een mailtje sturen of eventueel ICQ (ik gebruik geen MSN meer, dat brakke programma laat altijd mijn compu crashen). E-mail adres en ICQ-nummer staan in mijn profiel. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: De stroming die nu aangeduid wordt met power metal, is - voor zover ik weet - ontstaan uit Helloween en later Gamma Ray. ManOwar en Iced Earth zijn geen power metal, net zo min als Iron Maiden. Iron Maiden komt uit de NWOBHM en Iced Earth is ook gewoon heavy metal. Maar dit gaat waarschijnlijk weer uitmonden in een welles/nietes-discussie, dus laten we het er maar op houden dat de meningen hierover verschillen. Wat ik met mijn uitspraak eigenlijk bedoelde is dat als je nu aan power metal denkt, je dat toch gelijk associeert met supervrolijke keyboard-riedeltjes, onafhankelijk van de ontwikkeling die dat subgenre doorgemaakt heeft. Maar dat hier de meningen over verschillen, komt eigenlijk ook door het feit dat sommige subgenres niet vastomlijnd zijn beschreven. Vraag een aantal metalheads om te vertellen hoe zij tegen power metal aan kijken en je krijgt toch een aantal verschillende beschrijvingen. Net zoals - hierboven ergens te lezen - dark metal, waarover de meningen ook nogal uiteenlopen. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: heel ff snel: ik beweer NIEt dat IM powermetal is, maar heavy metal. Powermetal is daarvanuit ontstaan. Oja IE en MoW is WEL powermetal. maar voor de rest ben ik het helemaal met je een hoor |
|
Mee eens! Discussies over of dit of dat 'toelaatbaar' zou zijn, oftewel vanuit je luie stoel mensen die keihard werken voor hun muziek jou wil proberen op te leggen, wat bereik je ermee? Een viool in trashmetal, nou en? Als het goed klinkt dan klinkt het goed, vind je het niks dan koop je het niet. Het is hoe dan ook een uitdaging om er WEL iets interessants mee te doen. Met Thy Withering Orchard gaan we steeds meer richting de Zweedse DM. Maar dat geweld wordt wel opgesierd met sfeervolle keyboardpartijen, waarbij de muzikale ontdekkingsreis voorop blijft staan. En vind je het niks, neuk jou, wij vinden van wel! Oh sorry, ik verstond toch echt dat je serieus genómen wou worden... |
|
quote: Thy Withering Orchard, zeg je. Die naam noteer ik ff! (Ik ben de laatste tijd op zoek naar bands die muzikaal geweld aan de ene kant combineren met meer sfeervolle elementen aan de andere kant.) Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: check de nieuwe Edge of Sanity (CrimsonII)!! Combinatie van Deathmetal met Progressive metal! Heel apart en steengoed! |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |