IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Bier consumptie en dikke buiken Volgende pagina
Buried_Alive
Usericon van Buried_Alive
Posted 04-10-2003 14:42 by Buried_Alive Wijzig reactieProfiel van Buried_AliveQuote dit bericht

LONDEN (ANP) - Britse wetenschappers hebben de hardnekkige mythe ten gronde gericht over de relatie tussen het drinken van bier en de buikomvang. Bier blijkt helemaal geen bierbuik te veroorzaken, zo meldde de Britse krant The Times zaterdag op gezag van onderzoeker Martin Marmot.

Marmot is van het University College London. Een groep wetenschappers die het fenomeen bierbuik wilde onderzoeken, ging uit van de geijkte ideeën dat veel bier onlosmakelijk verbonden is aan de buikomvang. ,,Maar we vonden dat er weinig echte bewijzen voor zijn in de wetenschappelijke literatuur'', aldus Marmot.

Hoogste bierconsumptie

Om de zaak diepgravend te onderzoeken, vertrok het team naar Tsjechië dat claimt de hoogste bierconsumptie per hoofd van de bevolking te kennen ter wereld. Onderzoek onder een groep van bijna 2000 mensen leidde tot de opmerkelijke conclusie dat er geen significante relatie bestaat tussen bierconsumptie en bierbuiken. Sterker nog; vrouwen die bier plachten te drinken, wogen over de hele linie genomen minder dan vrouwen die helemaal geen bier dronken.

In het onderzoek, dat is gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift European Journal of Clinical Nutrition, hebben de wetenschappers factoren als roken meegewogen. Echte verschillen tussen Tsjechische bieren en Brits bier vonden ze ook niet. ,,De Tsjechen brouwen uitstekend bier, maar het bevat hetzelfde aantal calorieën en dezelfde hoeveelheden suiker en alcohol'', aldus Marmot.

Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 04-10-2003 14:47 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

hahaha, wat een nieuws.

So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)

Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 04-10-2003 14:48 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Shit zeg, nu heb ik geen reden/excuus meer voor mijn buikje!

..."Hate can only create more hate"...

hammer
Usericon van hammer
Posted 04-10-2003 14:51 by hammer Wijzig reactieProfiel van hammerQuote dit berichthttp://www.naxtstage.nl

hmmmz.... dan weet ik niet waar mijn bierbuik vandaan komt.....

Buried_Alive
Usericon van Buried_Alive
Posted 04-10-2003 14:52 by Buried_Alive Wijzig reactieProfiel van Buried_AliveQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2003 14:51 schreef hammer het volgende:
hmmmz.... dan weet ik niet waar mijn bierbuik vandaan komt.....

Dat idee had ik ook al, todat ik stopte met bier drinken. Hierop volgde dat ik wel afslankte, dus...??

H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 04-10-2003 15:17 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

IS het niet zo dat er in bier gewoon veel calorieen zitten en je er ook veel meer van drinkt dan wanneer je iets anders drinkt. Dan is het toch logisch dat je als je veel pils drinkt je ook veel calorieen binnenkrijgt.
Ze zeggen niet voor niets dat een pilsje gelijk staat aan een boterham met kaas.

Life doesn't get much better than this!

hammer
Usericon van hammer
Posted 04-10-2003 15:20 by hammer Wijzig reactieProfiel van hammerQuote dit berichthttp://www.naxtstage.nl

quote:
Op 4 oktober 2003 15:17 schreef H-K het volgende:
IS het niet zo dat er in bier gewoon veel calorieen zitten en je er ook veel meer van drinkt dan wanneer je iets anders drinkt. Dan is het toch logisch dat je als je veel pils drinkt je ook veel calorieen binnenkrijgt.
Ze zeggen niet voor niets dat een pilsje gelijk staat aan een boterham met kaas.

gelijk aan een boterham met kaas??

WOW! dan ga ik vanavond heeel veel boterhammen met kaas drinken!

Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 04-10-2003 15:21 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2003 15:20 schreef hammer het volgende:
gelijk aan een boterham met kaas??

WOW! dan ga ik vanavond heeel veel boterhammen met kaas drinken!

Ja en dan zeker MIJN auto onderkotsen??????
DACHT HET NIET!!

hammer
Usericon van hammer
Posted 04-10-2003 15:22 by hammer Wijzig reactieProfiel van hammerQuote dit berichthttp://www.naxtstage.nl

quote:
Op 4 oktober 2003 15:21 schreef Immortella het volgende:
Ja en dan zeker MIJN auto onderkotsen??????
DACHT HET NIET!!

tsss van boterhammen met kaas hoef ik nie te kotsen hoor!

Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 04-10-2003 15:23 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2003 15:22 schreef hammer het volgende:
tsss van boterhammen met kaas hoef ik nie te kotsen hoor!

LOL! Hebben ze in Podium boterhammen met kaas dan?

hammer
Usericon van hammer
Posted 04-10-2003 15:25 by hammer Wijzig reactieProfiel van hammerQuote dit berichthttp://www.naxtstage.nl

zekor! alleen noemen ze het dan een tosti... zonder ham

Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 04-10-2003 15:26 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Túúrlijk! Nja, wordt vanavond vast wel weer gezellig...

grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 04-10-2003 15:44 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

thank god dat ik geen bierbuik heb.

Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 04-10-2003 15:51 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Ik heb dergelijke dingen al een flinke tijd terug gehoord bij een rondleiding in de Oranjeboom fabrieken..

Daar vertelde ze ook dat het bierdrinken niet overdreven veel dikker maakt dan frisdrank drinken.
Wat zij als verklaring gaven voor het bierbuikje is dat alcohol hongerig maakt en dat mensen die bier drinken daar meestal ook flink wat vettigheden bij wegkauwen.

"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-10-2003 15:52 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Maar bij een biertje is vet eten wel weer lekker dus word je wel weer dik en je word er ook wat luier van. dus ik blijf die dikke buiken bierbuiken vinde

en ik ga ook maar eens gezonder leven ik begin met boterhammen met kaas

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-10-2003 15:53 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 oktober 2003 15:51 schreef Phaestus het volgende:

Wat zij als verklaring gaven voor het bierbuikje is dat alcohol hongerig maakt en dat mensen die bier drinken daar meestal ook flink wat vettigheden bij wegkauwen.

Shit hij is me voor

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 04-10-2003 16:54 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

Bullshit.. Ik heb pas geleden op discovery gezien dat een bierbuik veroorzaakt word door de vrouwelijke hormonen die in het bier zitten. Het mannelijk lichaam kan hiermee niet omgaan en daarom hoopt het op in de buik. Vrouwen krijgen geen bierbuik omdat hun lichaam deze hormonen gewoon kan verwerken.

[Dit bericht is gewijzigd door Morgil op 04-10-2003 16:54]

Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 04-10-2003 16:55 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2003 15:51 schreef Phaestus het volgende:
Ik heb dergelijke dingen al een flinke tijd terug gehoord bij een rondleiding in de Oranjeboom fabrieken..

Daar vertelde ze ook dat het bierdrinken niet overdreven veel dikker maakt dan frisdrank drinken.

Volgens mij klopt dat wel.
Als ik gedronken heb krijg ik altijd honger.

Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 04-10-2003 17:40 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2003 16:54 schreef Morgil het volgende:
Bullshit.. Ik heb pas geleden op discovery gezien dat een bierbuik veroorzaakt word door de vrouwelijke hormonen die in het bier zitten. Het mannelijk lichaam kan hiermee niet omgaan en daarom hoopt het op in de buik. Vrouwen krijgen geen bierbuik omdat hun lichaam deze hormonen gewoon kan verwerken.

Discovery weet het natuurlijk beter dan een hele zwik wetenschappers..

"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."

Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 04-10-2003 18:07 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2003 16:55 schreef Frietbal het volgende:

als ik gedronken heb, heb ik helemaal geen honger meer voor de rest van de dag

respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 04-10-2003 18:09 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

als ik honger heb.... drink ik bier ... want staat gelijk aan een bruine boterham met kaas... hahahahaha

"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"

grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 04-10-2003 18:19 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

ik wil dronken zijn.
maar niet van bier.
Maar van rum of port.

webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 04-10-2003 18:26 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

ik wist het wel, ik blijf maar 59 kilo, ondanks de jarenlange bier-consumptie.

Oud Vuil.

elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 04-10-2003 18:27 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 4 oktober 2003 16:55 schreef Frietbal het volgende:

Komt omdat je suikerspiegel daalt door alcohol.

webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 04-10-2003 18:28 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

mmm, als ik s'avonds aan het bier zit, eet ik nix, maar dan ook altijd nix. geen chips of wat dan ook.

Oud Vuil.

impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 04-10-2003 18:31 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

ik krijg volgens mij gewoon honger omdat als ik uiben dan al zo'n 8 uur niets gegeten heb.

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com