|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Ja ik vind dat deze band toch wel wat aandacht verdiend stiekum (Mods ik had al gekeken en zag dat er een Sabbat topic was maar deze behandelt de japanse Sabbat en ik vind toch dat deze Sabbat uit Engeland een opstekertje en aparte topic verdiend! dus ik hoop dat jullie deze please laten staan, alsjeblieft? ) Ik ben helemaal verslaafd aan Sabbat uit Engeland zeker van hun eerste 2 elpee's; "History of a time to come" en "Dreamweaver". Liefhebbers van super sfeervolle trash kunnen dit op zeker aanschaffen. Later is de zanger Martin van Sabbat verder gegaan met Skyclad. Het laatste wat ik gehoord heb is dat ze bezig zijn met een Reunie, ik heb ze zelf ooit live mogen aanschouwen toen in de ouwe 013 nog (ze waren voorprogramma van Manowar, maar ik haat Manowar maar het bezoekje voor Sabbat was het zeker waard) Heeft er iemand nog een shirt van Sabbat die die aan mij zou willen verkopen? En heeft iemand het nummer "blood for the bloodgod" op cd? (ik heb alleen de flexidisc versie uit de White Dwarf) andere materialen van Sabbat zijn ook van harte welkom. Hier wat artikeltjes over Sabbat, check deze band uit en laat eens weten wat je ervan vind? greetz, Alco some stuff: SABBAT "History Of A Time To Come" Noise ©1988 SABBAT's debut really had the underground buzzing as I remember it in 1988. After catching one of their songs on a local Metal radio show I jammed to the first record shop in site. Soon after, it was on my turntable for weeks. This English band seemed like the most promising thing coming out of Europe at that time and History Of A Time To Come is still one of those albums that you want to brandish proudly in your CD rack. What intrigued me most about it was its overall style which was unlike anything I was hearing in the late 1980's despite untold numbers of Thrash bands exploding all over the scene. In fact, when I look back on what was undoubtedly one of the finest years for the genre, I always think of this album and its effect on me. SABBAT come up with some tremendous material, both musically and ideologically. Dodging the usual satanic nonsense, SABBAT found others ways to portray their evil music. The cover art itself is a good indication of what you might expect is on the disc. Borrowing from old folk tales, history and vocalist Martin Walkyier's unrivaled imagination, SABBAT pummel you with seven tracks of knife-edged Power/Thrash, made razor sharp by Walkyier's scathing vocal approach. I considered him one of the best pure Thrash vocalists of the time, and still do as a matter of fact. Lyrically he is more brilliant than anyone I've heard in this genre of music. The band key up the album with a classic intro which sounds like some ancient invocation of sorts then explodes into "Hosanna in Excelsis", a great song to open an album with if there ever was one. Though I thought the guitars could have used a little more attention by the sound engineer, the general feel of the album is tight and relatively heavy. The best track illuminates the band's all-around style; a track called "Behind The Crooked Cross" (no it isn't a SLAYER cover either) which is one of my favorite Thrash songs of all time. To me, this song was a prototypical example of how this type of music should be played. There is good structural tempo in SABBAT's style and I am especially fond of Walkyier's voice which just seems to blend seemlessly into the music. Other outstanding tracks are "Horned Is the Hunter" and the closing masterpiece of religious criticism, "The Church Bizarre". There is some rather average parts scattered about the album but on the whole its pretty darn solid and a release that should be honored for its originality. From what I can tell this release is becoming increasingly scarce so if you are interested in some good English Thrash, this is one you'll not want to pass on. SABBAT "Dreamweaver" Noise ©1989 SABBAT's second album was among the heaviest of 1989. I hadn't expected such a strong comeback after their first album but here it was, bruising as hell! SABBAT further progress in style and efficiency with Dreamweaver, widening their scope of originality with seven solid tracks of pure Metal fury. Again, vocalist Martin Walkyier is at the forefront, unleashing a scathing barrage of intelligently written lyrics that blend flawlessly into the structurally sound compositions. The album goes off like a bomb with the sensational "The Clerical Conspiracy", a speedy and vicious assault that grinds along perfectly with all sorts of time and riff changes. A nice acoustical intro follows that escalates into SABBAT's finest track, the oddly titled "Do Dark Horses Dream of Nightmares?" This track is pure mayhem and anchored by some heavy chugging by both guitarists. The album keeps rolling with the excellent "The Best of Enemies", a very memorable song. Other goodies include "How Have Thy Mighty Fallen" and "Wildfire". The tracks are well-textured and intricately constructed which makes this album so enjoyable even after ten years. Sadly this was SABBAT's last recording with Martin Walkyier. His later departure had a dramatic effect on SABBAT's music which never seemed to recover. After one more release the group disbanded. This is a must have! voor meer info: http://sabbat.op.nu/ "HORNED IS THE HUNTER!!!!" Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie. |
|
Vette band. Jammer dat Andy Sneap, die toch al de muziek schreef, zich nu alleen toelegt op produceren. Hij zou best weer eens wat met zijn talent als componist mogen doen. |
|
dus de reunie is niks eigenlijk dan? ... ja Andy sneap zou eigenlijk weer eens herrie moeten maken; ben zeer benieuwd wat daar uit komt , want die gast kon echt musiceren 1e klas! (Cathedral elpee komt snel je kant op hoor ben je niet vergeten! ) Hebben jullie er misschien nog shirts van Sabbat als oude metalheads? Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie. |
|
Nope, geen shirts. Sabbat is zo'n band die ik pas na hun split heb leren kennen. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
Ik heb "History of a time to come" (wel een rip, maar kom), die is wel héél vet Jammer dat deze band er niet opnieuw tegenaan gaat. [Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 08-10-2003 13:33] I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
quote: Offtopic: mijn mail van onlangs niet gehad? Je kan me de bout hachelen! |
|
dman dan heb je echt serieus heel wat leuks gemist (mail me je adres nog een keer als je wil voor die elpee, ok?) zijn er echt niet meer mensen die deze band kennen?...of zijn de oude metalmossels echt een uitstervend ras ? Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie. |
|
Sabbat is een superband, zeer complexe songs, doch slaan er stevig tegen. Ik heb een Sabbat Patch, maar die gebruik ik om Grimgaert zijn ogen mee uit te steken, dat ik hem heb en hij niet. Je platgeslagen pannenkoekenkop. |
|
gave band en dan inderdaad die eerste twee elpees (later werk heb ik trouwens ook niet). hoort bij dat rijtje bands waarvoor ik graag in een tijdmachine zou willen stappen om ze een keertje te zien spelen. leuk gitaarwerk vooral, maar de nummers zitten ook wijs in elkaar. toen ik begon met spelen coverden we met een bandje 'eye for an eye'. "7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain" |
|
VET SABBAT is mijn favoriete Engelse thrash band... HAHHA "dreamweaver" is zooo vet...maar dan moet je zeker ook de eesrte 3 releases van SKYCLAD checken daar zong Martin Walkyier in nadat hij Sabbat verlaten had! Het derde album "mourning has broken" vind ik geen hol aan.. Ik heb ook hun enige officiele video "the beginning of the end" van het optreden in Oost Berlijn in 1990.. |
|
Enne het is nog steeds niet vergen hoooor..... Only suicide is real, kill yourself |
|
Zeer gave thrash, Sabbat. wat heb ik dreamweaver ongelovelijk grijs gedraaid. Deze band is absoluut een topic waard! Hoeraatje voor Invictis. Btw binnenkort een Onslaught-topic? http://www.scrotum.tk Überhammer |
|
Onedr de drie THRASH topics zijn al heel wat van dat soort bands de revue gepasseerd voel je vrij om er lekker op os te lullen over ook mijn favoriete bandS! |
|
Mourning Has Broken vond ik zwaar tegenvallen, maar de eerste twee zijn zwaar okay, klassiekers, met name de eerste. Een van de weinige bands die paganistisch en toch heel intelligent uit de hoek kon komen, en Martin Walkyier is eigenlijk een hele sympathieke toffe metalgast. Hij heeft twee eigen sites, waaronder een winkeltje met gave shirts... www.martinwalkyier.com www.prick-tees.com [Dit bericht is gewijzigd door Vampire John op 14-11-2003 21:29] Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis... |
|
ja mourning has broken is ook zonder walkyier en is dus een stuk minder...ik prefereer persoonlijk Dreamweaver..en de live video the end of the beginning! |
|
YEAAHHH EINDELIJK MENSEN MET HETZELFDE GEVOEL ALS IK!!!!!!!!SABBAT HEB IK OP VINYL GRIJS GEDRAAID EN HEB NU OOK DE EERSTE 2 LP,S OP CD GEKOCHT.IK DENK DAT ZELFS EEN BLACKFAN ER IETS MEE KAN WANT ZE HEBBEN ZO'N ZELFDE SFEERTJE EN DE TEKSTEN ZIJN 100 PROCENT SATANIC.VIND HET EIGENLIJK DE BESTE THRASH BAND OOIT!!HAIL SABBAT het geven van je mening is LEVENSGEVAARLIJK!!! |
|
Begin volgend jaar komt (Return to the) Sabbat naar Nederland, mèt Martin Walkyier en Frazer Craske. Heb ze eergister gezien in Londen en ze zijn er zeker niet slechter op geworden. Spelen overigens uitsluitend nummers van HOATTK en Dreamweaver. |
|
quote: Goed, serieuze blunder dus , tof om te weten dat dit toch nog live te beleven valt I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
Ik zal er iig zeker bij zijn, maar ik begreep dat ze alleen nog een paar optredens zouden doen in Duitsland, en dat martin zich daarna zou gaan richten op zijn nieuwe band met de ex immortal bassist...hopelijk ook SABBAT style.. Zou de lyrics trouens niet satanic willen noemen...maar pagan maar ihet is inderdaad een hele goede band, en als iemand inderdaad Dreamweaver op Cd heeft gevonden heeft ie erg veel geluk gehad die CD is nooit gereissued en is rete zeldzaam op ebay doet ie snel $ 50 en hoger. Jammer inderdaad dat er niet gewoon een full blown sabbat reunie is geweest! |
|
quote: idd, een titel als Horned is the hunter zegt voor een beetje kenner genoeg. quote: Verdomme! *schrapt van wishlist wegens onzinnig geprijsd* I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
Nou je kan mazzel hebben ik heb een vriend vorige week heel blij gemaakt met zijn verjaardag... Ik zag hem staan bij een tweedehands zaak smaen met de originele persing van de eerste CD en heb ze natuurlijk gelijk meegenomeen ondanks dat ik hem allang had AHHA! Hij was er erg blij mee...het is ook misschien wel de beste thrash CD van Engelse bodem...alhoewel de eerste XENTRIX ook supervet is! |
|
quote: En wat dacht je van Onslaught's "Power from hell"? |
|
quote: Dat is eigenlijk de enige die ik van ze ken. Hoe is de rest van de albums? I can't shoot straight unless I've had a pint! |
|
Ik vind power from hell wel goed, maar is speltechnisch niet te vergelijken met XENTRIX of SABBAT. productie technisch ook niet.. Ik vind het een goeed plaat begerijp me niet verkeerd... de tweede ONSLAUGHT "the force" is ook heel goed betere gespeelde en geproduceerd dan die eerste, maar de derde "ïn search of sanity" is een stuk minder daar zingt die gast van GRIM REAPER op, HAHAH die lijkt net op Andre HAZES! |
|
quote: Ik heb hun tweede ook, "the force". die is ook heel goed maar iets minder rauw. Ik vind hun eerste dus het beste. |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |