|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Zoals met alles wat onorthodox is zal het een flinke poos gewenning vergen van het publiek. Ik zelf -misschien mede omdat ik geen prof drummer ben- heb echt geen behoefte hieraan. Ik vind het vele malen leuker om de drummer -voor zover het kan- van voren te zien. Ik vind meestal dat ik zijn spel visueel nog redelijk kan volgen afhankelijk van de opstelling en hoeveelheid attributen. |
|
sean reinert van Cynic zat altijd 'zijwaarts' op het podium en dat vond ik erg leuk, omdat je zo beter op z'n spel kon letten erg indrukwekkend trouwens I practice reversed alchemy: I turn money into crap |
|
Helena, dat vind ik idd een goed compromis. Laatst nog de drummer van Disharmonic Orchestra live zo zien spelen en ik vond het helemaal niet irritant. Bovendien had hij prima interactie met het publiek zo. |
|
lijkt me irritant om bierflesje niet in je richting te zien komen als je kut speelt, de neigeing tot achterom kijken zal wel niet te vermijden zijn. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
ja zijwaarts is wel oke! achterste voren.. hmm, dan wil ik dat wel eens zien bij Pain Of Salvation & Dream Threater... maar bij Slapshot ofzo zal het nie veel uitmaken.. |
|
De drummers van Tool en Deftones doen dit ook (zijwaarts). Vooral bij Tool is dit natuurlijk geweldig om te zien! Danny Carey heerscht! Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Ik ben zelf ook drummer, en zou absoluut niet achterstevoren op het podium willen zitten achter m'n kit. Je ziet dan niet wat er in de zaal gebeurt, en ik vindt het als drummer zijnde juist te gek om (ookal zit je achter de rest van de band) toch een vorm van interactie met het publiek te hebben en natuurlijk met de rest van je bandleden. Je zonderd jezelf in mijn optiek nml. wel heel erg af. Ik heb zelf ook wel eens schuin gezeten, maar vondt dat toch niet zo prettig spelen. [Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 15-10-2003 19:56] "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
heideroosjes ook zijkant |
|
Ik zou zelf ook niet achterstevoren op het podium willen zitten. Zijwaarts lijkt me ook al apart. Maar ik zou het graag bij andere bands zo zien. Ik zou graag bij al die snelle metal drummers van dichtbij zien wat ze nou allemaal doen. Bij dimmu zou ik de voeten van Nicolas weleens willen zien, hoe de techtniek is enzo. Dat kan je live nooit zien, soms bij drummers met een double-bass pedaal wel, dat is wel leuk om te zien. blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!! |
|
Ik vraag me wel vaker af hoe het zou zijn als ze gewoon de plaats van de muzikanten omdraaien. Drummer (en evt. toetsenist) voorop, daarachter de bassist en de gitaristen, en dan de zanger(es) helemaal achteraan. Geeft best een grappig effect volgens mij |
|
of drummers dmv een camera van onderen zien, en als ze thuis zijn, en op de wc. hmmm, een drummer reality-soap. Oud Vuil. |
|
Het is niet netjes om met je rug naar je publiek te gaan zitten. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
Gooi de drummer dan gewoon op een ronddraaien podiumpje. Iedereen zn zin. Maar ik denk dat het grootste gedeelte van het publiek vooral naar de zanger(es) en de gitaristen kijkt. Winter is coming |
|
Ik zou liever hebben dat drummers vooraan zitten (vooral Frost), want de rest van de band kan er toch makkelijk omheen lopen? Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
hmm... Drummers moeten gewoon met hun gezicht naar het publiek zitten, en het liefst op een flinke drumriser, zodat de boel niet zo wegvalt bij de wat diepere podia.. En als ze echt een waardige drumshow neerzetten, en dit willen laten zien, dan moeten ze maar een videoschermpje neerzetten |
|
Een drumriser is minimaal ja! Ik ben zelf "drummer in een band" en met mijn rug naar het publiek toe zitten lijkt me _helemaal _niets.. Het is juist super als je het publiek en je band kan zien (mede dankzij de riser..) |
|
quote: Ja, die valt dus onder de categorie Slapshot... Het verbaasd me wel dat er veel drummers met de zijkant naar het publiek zitten. Volgens mij een hele goede ontwikkeling want zo kan het publiek je zien en jij kunt de band volgen. Ik zag op de video van Yattering op Fuck the Commerce inderdaad dat het mannetje de hele tijd de neiging had zich om te draaien. Oh sorry, ik verstond toch echt dat je serieus genómen wou worden... |
|
quote: daar had ik graag bij willen zijn... dave lombardo speelde met phântomas ook zijwaarts, was erg cool. lijkt me voor de overige bandleden in een band ook gunstiger, want dan staan ze niet het grootste deel van de tijd met hun rug naar de drummer Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
quote: Juist. Daarbij geeft een drummer die me de rug toekeert mij het gevoel dat ie niets met de zaal te maken wil hebben, ofzo. Zoals iemand anders (Heiden?) al zei: "Het is niet netjes." De drummer van Rage Against the Machine deed het ook wel eens. Ik vond het een noodkijk. Touché, pussycat! |
|
*Geniale inval* Spiegels achter/boven de drummer, iedereen blij en we leefden nog lang en gelukkig. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
maar dan zie je het in spiegelbeeld one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
mwah, ik vind het maar niks. Je kan op de normale positie ook wel een beetje zien wat er gebeurd als z'n kit niet asociaal groot is "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Ik weet het, ze hebben nog geen spiegels uitgevonden die dat niet hebben. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
die bestaan wel, maar die staan ergens in een museum in amerika. [Dit bericht is gewijzigd door Infaustus op 19-10-2003 22:51] No meat is sweater |
|
quote: Yup, en drummers horen toch wel of het goed of niet goed is neem ik aan... Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |