IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Drummers achterstevoren op het podium Volgende pagina
Rob Guts
Vi brenner guds barn på bålet, Vi brenner guds hus
Usericon van Rob Guts
Posted 15-10-2003 19:16 by Rob Guts Wijzig reactieProfiel van Rob GutsQuote dit berichthttp://www.putrid.tk

Of het nog meer gebeurt weet ik niet maar de drummer van de Poolsche heerschende band Yattering zit dus achterstevoren op het podium. Op die manier heeft het publiek een beter zicht op zijn spel.

Wel oké, want het is vaak interessant wat een drummer allemaal doet en achter die kit verstopt is het vaak moeilijk om te zien wat er allemaal gebeurt. Het lijkt misschien wat patserig daarom denk ik dat een boel drummers moeite hebben om te breken met de traditie.

Ik heb gekeken of er al een topic hierover bestaat maar kon het niet vinden. Wordt het al wel ergens genoemd dan excuses en delete deze maar.

Oh sorry, ik verstond toch echt dat je serieus genómen wou worden...

MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 15-10-2003 19:27 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Zoals met alles wat onorthodox is zal het een flinke poos gewenning vergen van het publiek.

Ik zelf -misschien mede omdat ik geen prof drummer ben- heb echt geen behoefte hieraan.
Ik vind het vele malen leuker om de drummer -voor zover het kan- van voren te zien.
Ik vind meestal dat ik zijn spel visueel nog redelijk kan volgen afhankelijk van de opstelling en hoeveelheid attributen.

Helena
Usericon van Helena
Posted 15-10-2003 19:33 by Helena Wijzig reactieProfiel van HelenaQuote dit bericht

sean reinert van Cynic zat altijd 'zijwaarts' op het podium en dat vond ik erg leuk, omdat je zo beter op z'n spel kon letten

erg indrukwekkend trouwens

I practice reversed alchemy: I turn money into crap

MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 15-10-2003 19:39 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Helena, dat vind ik idd een goed compromis.
Laatst nog de drummer van Disharmonic Orchestra live zo zien spelen en ik vond het helemaal niet irritant. Bovendien had hij prima interactie met het publiek zo.

Sater
Usericon van Sater
Posted 15-10-2003 19:39 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

lijkt me irritant om bierflesje niet in je richting te zien komen als je kut speelt, de neigeing tot achterom kijken zal wel niet te vermijden zijn.

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 15-10-2003 19:40 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

ja zijwaarts is wel oke!

achterste voren.. hmm, dan wil ik dat wel eens zien bij Pain Of Salvation & Dream Threater...

maar bij Slapshot ofzo zal het nie veel uitmaken..

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 15-10-2003 19:43 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

De drummers van Tool en Deftones doen dit ook (zijwaarts). Vooral bij Tool is dit natuurlijk geweldig om te zien!

Danny Carey heerscht!

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 15-10-2003 19:54 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ik ben zelf ook drummer, en zou absoluut niet achterstevoren op het podium willen zitten achter m'n kit. Je ziet dan niet wat er in de zaal gebeurt, en ik vindt het als drummer zijnde juist te gek om (ookal zit je achter de rest van de band) toch een vorm van interactie met het publiek te hebben en natuurlijk met de rest van je bandleden. Je zonderd jezelf in mijn optiek nml. wel heel erg af. Ik heb zelf ook wel eens schuin gezeten, maar vondt dat toch niet zo prettig spelen.

[Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 15-10-2003 19:56]

"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"

collision-tammi
leuke jongen
Usericon van collision-tammi
Posted 15-10-2003 20:01 by collision-tammi Wijzig reactieProfiel van collision-tammiQuote dit berichthttp://www.collisiongrind.nl

heideroosjes ook zijkant

Imotep
metal drummer
Usericon van Imotep
Posted 15-10-2003 20:30 by Imotep Wijzig reactieProfiel van ImotepQuote dit berichthttp://listen.to/imothep

Ik zou zelf ook niet achterstevoren op het podium willen zitten. Zijwaarts lijkt me ook al apart.

Maar ik zou het graag bij andere bands zo zien. Ik zou graag bij al die snelle metal drummers van dichtbij zien wat ze nou allemaal doen. Bij dimmu zou ik de voeten van Nicolas weleens willen zien, hoe de techtniek is enzo. Dat kan je live nooit zien, soms bij drummers met een double-bass pedaal wel, dat is wel leuk om te zien.

blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!!

MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 15-10-2003 22:02 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Ik vraag me wel vaker af hoe het zou zijn als ze gewoon de plaats van de muzikanten omdraaien. Drummer (en evt. toetsenist) voorop, daarachter de bassist en de gitaristen, en dan de zanger(es) helemaal achteraan. Geeft best een grappig effect volgens mij

webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 15-10-2003 23:01 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

of drummers dmv een camera van onderen zien, en als ze thuis zijn, en op de wc.

hmmm, een drummer reality-soap.

Oud Vuil.

Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 15-10-2003 23:02 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Het is niet netjes om met je rug naar je publiek te gaan zitten.

Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 15-10-2003 23:15 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Gooi de drummer dan gewoon op een ronddraaien podiumpje. Iedereen zn zin.
Maar ik denk dat het grootste gedeelte van het publiek vooral naar de zanger(es) en de gitaristen kijkt.

Winter is coming

mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 15-10-2003 23:20 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Ik zou liever hebben dat drummers vooraan zitten (vooral Frost), want de rest van de band kan er toch makkelijk omheen lopen?

Not all who wander are lost. - JRR Tolkien

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 16-10-2003 0:08 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

hmm... Drummers moeten gewoon met hun gezicht naar het publiek zitten, en het liefst op een flinke drumriser, zodat de boel niet zo wegvalt bij de wat diepere podia..

En als ze echt een waardige drumshow neerzetten, en dit willen laten zien, dan moeten ze maar een videoschermpje neerzetten

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-10-2003 0:11 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Een drumriser is minimaal ja!

Ik ben zelf "drummer in een band" en met mijn rug naar het publiek toe zitten lijkt me _helemaal _niets.. Het is juist super als je het publiek en je band kan zien (mede dankzij de riser..)

Rob Guts
Vi brenner guds barn på bålet, Vi brenner guds hus
Usericon van Rob Guts
Posted 16-10-2003 13:22 by Rob Guts Wijzig reactieProfiel van Rob GutsQuote dit berichthttp://www.putrid.tk

quote:
Op 15 oktober 2003 20:01 schreef collision-tammi het volgende:
heideroosjes ook zijkant

Ja, die valt dus onder de categorie Slapshot...

Het verbaasd me wel dat er veel drummers met de zijkant naar het publiek zitten. Volgens mij een hele goede ontwikkeling want zo kan het publiek je zien en jij kunt de band volgen.

Ik zag op de video van Yattering op Fuck the Commerce inderdaad dat het mannetje de hele tijd de neiging had zich om te draaien.

Oh sorry, ik verstond toch echt dat je serieus genómen wou worden...

El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 16-10-2003 13:34 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

quote:
Op 15 oktober 2003 19:33 schreef Helena het volgende:
sean reinert van Cynic zat altijd 'zijwaarts' op het podium en dat vond ik erg leuk, omdat je zo beter op z'n spel kon letten

erg indrukwekkend trouwens

daar had ik graag bij willen zijn...

dave lombardo speelde met phântomas ook zijwaarts, was erg cool.

lijkt me voor de overige bandleden in een band ook gunstiger, want dan staan ze niet het grootste deel van de tijd met hun rug naar de drummer

Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 16-10-2003 13:50 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 15 oktober 2003 19:54 schreef Staalman het volgende:
Ik ben zelf ook drummer, en zou absoluut niet achterstevoren op het podium willen zitten achter m'n kit. Je ziet dan niet wat er in de zaal gebeurt, en ik vindt het als drummer zijnde juist te gek om (ookal zit je achter de rest van de band) toch een vorm van interactie met het publiek te hebben en natuurlijk met de rest van je bandleden. Je zonderd jezelf in mijn optiek nml. wel heel erg af.

Juist. Daarbij geeft een drummer die me de rug toekeert mij het gevoel dat ie niets met de zaal te maken wil hebben, ofzo. Zoals iemand anders (Heiden?) al zei: "Het is niet netjes." De drummer van Rage Against the Machine deed het ook wel eens. Ik vond het een noodkijk.

Touché, pussycat!

Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 19-10-2003 20:55 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

*Geniale inval*
Spiegels achter/boven de drummer, iedereen blij en we leefden nog lang en gelukkig.

Sater
Usericon van Sater
Posted 19-10-2003 21:39 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

maar dan zie je het in spiegelbeeld

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 19-10-2003 22:36 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

mwah, ik vind het maar niks. Je kan op de normale positie ook wel een beetje zien wat er gebeurd als z'n kit niet asociaal groot is

"This one is older than shit, heavier than time!"

Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 19-10-2003 22:37 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2003 21:39 schreef Sater het volgende:
maar dan zie je het in spiegelbeeld

Ik weet het, ze hebben nog geen spiegels uitgevonden die dat niet hebben.

Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 19-10-2003 22:50 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

die bestaan wel, maar die staan ergens in een museum in amerika.

[Dit bericht is gewijzigd door Infaustus op 19-10-2003 22:51]

No meat is sweater

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 19-10-2003 23:42 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 19 oktober 2003 22:36 schreef 0Tolerence het volgende:
mwah, ik vind het maar niks. Je kan op de normale positie ook wel een beetje zien wat er gebeurd als z'n kit niet asociaal groot is

Yup, en drummers horen toch wel of het goed of niet goed is neem ik aan...

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com