IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Griekse black metal, wat is ermee gebeurd? Volgende pagina
webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 19-04-2002 20:48 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

ik noem:

rotting christ - thy mighty contract
- non serviam
varathron - black arts lead to everlasting sins
- his majesty at the swamp.

necromantia is nooit mijn ding geweest.

ze hebben altijd een apart blackmetal geluid gehad, vooral de drums zijn tijdens de midtempo stukken heel anders dan "normale" black metal bands, haast een soort groove, de snelle stukken zijn hypnotizerend, maar wel anders dan darkthrone etc.
moeilijk uit te leggen, wie heeft er een mening over deze 2 bands die tegenwoordig niet meer om aan te horen zijn (vind ik!)
en zijn er nieuwe sterren aan de griekse "hemel" verschenen?

p.s. rotting christ met "transform all suffering into plagues"
en varathron met "the tressrising of nyarla thoter"
AAAAAAAAAAAHHHH -----> <-----

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 17-09-2007 23:32]


Oud Vuil.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 19-04-2002 20:50 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 19 april 2002 20:48 schreef webblaster wim het volgende:
ik noem:

rotting christ - thy mighty contract
- non serviam
varathron - black arts lead to everlasting sins
- his majesty at the swamp.

necromantia is nooit mijn ding geweest.

ze hebben altijd een apart blackmetal geluid gehad, vooral de drums zijn tijdens de midtempo stukken heel anders dan "normale" black metal bands, haast een soort groove, de snelle stukken zijn hypnotizerend, maar wel anders dan darkthrone etc.
moeilijk uit te leggen, wie heeft er een mening over deze 2 bands die tegenwoordig niet meer om aan te horen zijn (vind ik!)
en zijn er nieuwe sterren aan de griekse "hemel" verschenen?

p.s. rotting christ met "transform all suffering into plagues"
en varathron met "the tressrising of nyarla thoter"
AAAAAAAAAAAHHHH -----> <-----


Heb Rotting Christ toevallig nog live gezien eind vorig jaar (samen met Vintersorg en Tristfuckia, Finntroll was ziek, vrij brakke avond dus.. ) .. Anyway.. R.C. was erg saai..



webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 19-04-2002 20:52 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

ja, ze rulen bepaald niet meer, al is die laatste plaat khronos weer iets beter, tenminste niet zoveel gothic invloeden. ken je het oude materiaal niet?


Oud Vuil.


totenkopf
Usericon van totenkopf
Posted 19-04-2002 20:55 by totenkopf Wijzig reactieProfiel van totenkopfQuote dit bericht

Hmmm probeer eens bands als Vorphalack of Kawir zit wel een beetje in de stijl van oude Rotting Christ, verder heb je ook nog Thou art lord, Legion of Doom, Walpurgisnacht etc.....


Only suicide is real, kill yourself


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 19-04-2002 20:57 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

kheb 1 lp van thou art lord(helemaal vergeten )
is er nog meer? bedankt voor de andere namen!


Oud Vuil.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-04-2002 21:03 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Van Varathron heb ik die split met Necromantia en 'Walpurgisnacht'. 'His Majesty At The Swamp' staat nog op het programma. Die band is cool inderdaad... hele aparte melancholische black metal, echt heel typisch inderdaad. Ik vind die heavy metal melodieën erdoorheen ook erg tof.
Het oude werk van Rotting Christ ken ik helaas nog niet (staat ook op het programma). Necromantia is vet! Hele aparte black metal, ook typisch Grieks maar ruiger, meer een beetje à la Bathory of zo. Ik wil nog steeds 'Crossing the Fiery Path' ergens vandaan halen.
Legion of Doom is NSBM, ik heb er een nummer van gehoord en ik vond het vreselijk ruig. Ook DIE band staat op m'n lijstje (zucht...). Thou Art Lord (van M.W. Daoloth) ken ik niet, Diabolos Rising (van M.W. Daoloth en Mika Luttinen geloof ik) is belachelijk en nu weet ik even niet meer Grieks spul te bedenken. Oh ja je hebt ook Deviser maar die zijn niet zo cool.

Geen idee wat er met al die bandjes gebeurd is, nieuwe Varathron ken ik niet, het lijkt me dat M.W. Daoloth zich meer is gaan interesseren voor politiek dan voor black metal en aangezien die Griekse scene ontzettend incestueus was houdt het daarmee - ben ik bang - wel zo'n beetje op.


totenkopf
Usericon van totenkopf
Posted 19-04-2002 21:08 by totenkopf Wijzig reactieProfiel van totenkopfQuote dit bericht

tsja er zijn er zoveel, Nergal, Agatus is half grieks geloof ik, Astarte die wijfe BM band, Elysian Fields en dan heb je nog genoeg NSBM zoals Der Sturmer, Naer Mataron, The Shadow Order, Wolfnacht, Nachtkaiser, Unholy Archangel, Demogorgon etc...., en dan nog wat minder BM maar meer ambient/industrial zoals Naos, en Diabolos Rising


Only suicide is real, kill yourself


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 19-04-2002 21:21 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Godver, ik vergeet die Varathron de hele tijd. Morgen ga ik daar voor kijken.

Niet vergeten Vargen!

Vargen pakt pen en papier...

Oh shit, hoe werkt pen en papier ook al weer?



Emperor
wroah!
Usericon van Emperor
Posted 19-04-2002 21:33 by Emperor Wijzig reactieProfiel van EmperorQuote dit bericht

Je hebt natuurlijk ook nog Opera IX, da's geloof ik ook Grieks en ook nog eens goed (tenminste dat vind ik)


Een probleem is pas een probleem als er een oplossing is, anders is het een feit!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-04-2002 21:34 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Dat is Italiaans.


Emperor
wroah!
Usericon van Emperor
Posted 19-04-2002 21:36 by Emperor Wijzig reactieProfiel van EmperorQuote dit bericht

Het was er blijkbaar wel in de buurt.


Een probleem is pas een probleem als er een oplossing is, anders is het een feit!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-04-2002 21:40 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Het was ook een goede band (nadruk op was; nu ja 'The Black Opera' is niet slecht maar voor mij wel een teleurstelling).
Maar niet Grieks he, niet Grieks.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 19-04-2002 22:20 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

ja die split heb ik ook, heb ook nog the lament of gods van varathron( cd '99 dacht ik) maar die sucks, zeg!!!
cover van mercyful fate - nuns have no fun


Oud Vuil.


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 19-04-2002 22:57 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

De griekse black metal draagt ook een aantal bands met de nodige nazi-invloeden...

Ik vind de black metal daar toch al niet al te geweldig! en Rotting Christ....tja....kweenie


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 19-04-2002 23:02 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 19 april 2002 20:50 schreef Valorian666 het volgende:
Heb Rotting Christ toevallig nog live gezien eind vorig jaar (samen met Vintersorg en Tristfuckia, Finntroll was ziek, vrij brakke avond dus.. ) .. Anyway.. R.C. was erg saai..


Ik vond het wel heerschen maar ik ken ze al wel langer dan dat jij ze kent.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 19-04-2002 23:03 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

tjsa, texten, is weer een andere discussie, ik persoonlijk lees ze niet, ik zie de zang meer als instrument. weer die vraag, ken je de eerste rotting christ dan wel? idd erg melodisch, maar daar hou ik wel van. kzie veel vergelijkingen met mercyful fate, en dat geld ook bv voor varathron.


Oud Vuil.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-04-2002 23:10 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Yeah, die heavy metal melodieën erin zijn tof! Ik kan je trouwens wel aanraden om je te verdiepen in teksten, er wordt niet voor niets over nagedacht en sommige bands hebben echt iets te zeggen, of hebben teksten die zeer goed in hun artistiek concept passen.

Begin maar eens bij Fenriz' teksten...


Mordheim
No rest for the wicked
Usericon van Mordheim
Posted 20-04-2002 13:23 by Mordheim Wijzig reactieProfiel van MordheimQuote dit bericht

Deviser uit griekenland: killer atmosferische black metal


"The stars themselves once lived and died at my command, and yet you still dare to oppose my will."


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 20-04-2002 13:27 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Zemial & Agatus natuurlijk! mogen dan tegenwoordig niet meer in Griekenland wonen, ze hebbe grieks bloed en het klinkt grieks. GOED!!


Ik, Wil Schuurman


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 20-04-2002 19:31 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

Rotting Christ is goud. Over het algemeen vind ik griekse black metal niet echt wat, ik prefereer toch het Noorse spul, maar deze band is wel meer dan acceptabel.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 21-04-2002 23:17 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ok, maffe vraag oven de Varathron Walpurgisnacht CD:

Is het normaal dat hij is sommige CD spelers in het eerste nummer op 3:13 minuten blijft hangen (tiktiktik...)? CD is niet beschadigd....



Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 21-04-2002 23:23 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Was bij die van mij ook, ik zag ook geen grove beschadigingen...maar een vriend van zegt dat die van hem het niet doet (maar hij heeft hem ergens in Engeland besteld...misschien een andere pressing?)


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 21-04-2002 23:29 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ja, ik dacht ook dat het aan de pressing lag. Het ligt ook heel erg aan de CD-speler natuurlijk. Het rare is dat een oud ding dat ik hier heb hem dus niet afspeelt terwijl dat apparaat normaal gewoon alles slikt.

Nou ja, ik heb een mail gestuurd naar de lui waar ik hem gekocht heb met de vraag of ze meer problemen hadden. Ik zie wel wat ze zeggen...



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-04-2002 2:04 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2002 23:17 schreef Vargen666 het volgende:
Ok, maffe vraag oven de Varathron Walpurgisnacht CD:

Is het normaal dat hij is sommige CD spelers in het eerste nummer op 3:13 minuten blijft hangen (tiktiktik...)? CD is niet beschadigd....

Dat heb ik nou ook!! Geen grap!

RAAAR zeg dat zo'n persing dat heeft. Er valt dan ook weinig aan te doen ben ik bang, ontzettend irritant!

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 22-04-2002 2:05]


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 15-06-2003 2:26 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2002 23:29 schreef Vargen666 het volgende:
Ja, ik dacht ook dat het aan de pressing lag. Het ligt ook heel erg aan de CD-speler natuurlijk. Het rare is dat een oud ding dat ik hier heb hem dus niet afspeelt terwijl dat apparaat normaal gewoon alles slikt.

Nou ja, ik heb een mail gestuurd naar de lui waar ik hem gekocht heb met de vraag of ze meer problemen hadden. Ik zie wel wat ze zeggen...
Heb je hier nog een reactie op gehad?

Ik heb net de split van Necromantia en Varathron gekocht en hij is goooooeeeeeeeeed


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 15-06-2003 2:39 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Bij dat belgische tentje op wacken, geloof LSP ofzo, hebben ze me een halfkapotte cd verkocht van Rotting Christ - mystical meeting...

wat het deed was erg goed...



Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen