IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Zanglessen wat vindt men hiervan? Volgende pagina
MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 10-07-2002 13:48 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

Ik vraag me af wat jullie mening is wat betreft zanglessen voor vrouwen. Ik zelf heb nooit zangles gehad, maar ik kan toch behoorlijk zingen. Veel mensen zeggen tegen mij dat je niet kunt zingen als je geen zangles hebt gehad of als je geen noten kunt lezen,maar ik vind dat gewoon onzin want ik kan dat dus allemaal niet en heb gewoon van nature een zuivere stem. Bovendien vind ik vaak dat je je stem verziekt met zangles. Je kunt natuurlijk wel techniekjes leren om noten langer aan te halen en wat betreft ademhaling, maar het valt mij op dat zangeressen die zangles hebben gehad vaak binnensmonds zingen en woorden niet goed uitspreken. Wat vinden jullie hiervan?


[sorry ik kan niet tegen taalfouten in topictitels!]

[Dit bericht is gewijzigd door elessar op 20-07-2002 12:46]


Kankerlul


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 10-07-2002 13:49 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Zet eens wat van jezelf op MP3.
Kunnen we ff oordelen.
Dat zanglessen je stembanden verzieken heb ik ook vaker gehoord.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 10-07-2002 13:52 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Tja, ik denk dat het zinnigste wat je hierop kunt zeggen is dat een leerling zich naar de leraar gaat vormen. Dus als de leraar iets fout doet en fout aanleert dan zal de leerling het fout gaan doen en dan eventueel zijn of haar stembanden verzieken.

Zelfs is toch waar met bijvoorbeeld tennis? Als je de slagen fout aangeleerd krijgt sla je vroeg of laat je arm aan stuken..


I'm not being rude. You're just insignificant.


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 10-07-2002 13:54 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

ik heb ook nooit zanglessen gehad maar kan toch bijna zuiver screamen


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-07-2002 13:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hangt denk ik ook van de 'soort' zang af.
Wil je jezelf evenaren met bijvoorbeeld die muts van Nightiwsh, ja, dan moet je wel zangles nemen. Maar voor de wat normale stemmen geld denk ik vooral 'practice makes perfect'


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 10-07-2002 13:57 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

Als je goede ademtechnieken e.d wil leren kun je in een koor gaan zingen. Daar leer je woorden goed en duidelijk uitspreken, div stempatijen zingen en toonhouden (niet dat je dat nodig hebt als ik het bovenstaande zo lees).

Mij lijkt zangles wel wat, maar ik verdom het om met kopstem te zingen en opgeleid te worden tot WT-cloontje.


bla...bla...bla...


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 10-07-2002 14:00 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

precies... ik vind dat je natuurlijke stem het mooist klinkt.. ik irriteer me er vaak aan dat die zangeressen bijvoorbeeld woorden als 'found' uitspreken als 'foond' ofzoiets... ik hou best van hele hoge zang dat doe ik namelijk zelf ook, maar dan wel met mijn natuurlijke stem..


Kankerlul


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-07-2002 14:01 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

p.s. had je nou al een band gevonden ?


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 10-07-2002 14:03 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

Neej ik heb nog geen band gevonden, ik ga wel auditie doen dus bij een band, maar daar zijn erg veel zangeressen die dus auditie willen doen en die hebben allemaal zangles gehad... ik hoop dus niet dat zij daarom automatisch voorgaan, maar dat zie ik dan wel weer


Kankerlul


Angela Mortis
Sinistre Française
Usericon van Angela Mortis
Posted 10-07-2002 14:17 by Angela Mortis Wijzig reactieProfiel van Angela MortisQuote dit bericht

Zanglessen zijn best okee hoor, mits je een goede leraar (m/v) vindt. Veel mensen die geen zangles hebben gehad gaan (vooral bij hoge noten) erg schel zingen. Dit heeft ook we te maken met de klinker waar de nadruk op ligt, maar bij zangles leer je hoe je je zang zo goed mogelijk kunt laten resoneren, waardoor het veel mooier en dieper klinkt.

heb nu niet de tijd om veel erover te typen, zal vanaaf, als dat gewenst is, wel meer toelichten.

[Dit bericht is gewijzigd door Angela Mortis op 10-07-2002 14:18]


MuayThaigerrr!!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 10-07-2002 14:19 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

zangles is niet noodzakelijk als je al mooi kunt zingen, maar misschien dat je wat kleine dingen fout doet zonder dat je het weet en over 10 jaar is je stem naar de klote. maarre madonna heeft nooit zangles gehad is ze pas mee begonnen tijdens evita, zolang je maar doorzettings vermogen en uitsraling hebt kom je er wel, is veel belangrijker. (zeker aangezien madonna menig nootje mooi vals wist te brengen )


Angela Mortis
Sinistre Française
Usericon van Angela Mortis
Posted 10-07-2002 14:22 by Angela Mortis Wijzig reactieProfiel van Angela MortisQuote dit bericht

vals zingen, daar erger ik me zo aan. Dan begint iemand heel goed een nummer te zingen, en eindigt 2 noten hoger

ik krijg daar dus gewoon oorpijn van


MuayThaigerrr!!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 10-07-2002 16:12 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Ik heb 7 jaar zangles gehad en ik heb een aantekening om naar het conservatorium te kunnen.
Zangles is heel belangrijk., 9 van de 10 mensen zingen verkeerd. Blijf je het verkeerd doen, kan je je stem over een aantal jaar wel afscrijven.
BIj zangles leer je door verschillende technieken je stem optimaal te gebruiken.
Ook heb je bij zangeles een opening (mocht je echt talent hebben) om verder in de wereld van het zingen te komen. Helaas is er niet echt een grote zang wereld.


oh ja, ik heb klassiek en opera les gehad.


[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 10-07-2002 16:13]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 10-07-2002 16:38 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Les os altijd goed ook al is het maar om de goede technieken te leren


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 10-07-2002 16:40 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

juist, en je kan zelfs zuiver leren zingen


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 10-07-2002 16:41 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 10 juli 2002 16:12 schreef Cadaveria het volgende:
Ik heb 7 jaar zangles gehad en ik heb een aantekening om naar het conservatorium te kunnen.
Zangles is heel belangrijk., 9 van de 10 mensen zingen verkeerd. Blijf je het verkeerd doen, kan je je stem over een aantal jaar wel afscrijven.
BIj zangles leer je door verschillende technieken je stem optimaal te gebruiken.
Ook heb je bij zangeles een opening (mocht je echt talent hebben) om verder in de wereld van het zingen te komen. Helaas is er niet echt een grote zang wereld.


oh ja, ik heb klassiek en opera les gehad.



helemaal mee eens.
ik heb ook zangles (nightwish-achtige dingen en volgend jaar ook opera en klassiek) en het doet echt veel voor je stem. Het is veel beter.

maar goed, je moet het ook leuk vinden natuurlijk


I spy with my little and verrry evil eye.....


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 10-07-2002 16:43 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

quote:
Op 10 juli 2002 16:40 schreef Cadaveria het volgende:
juist, en je kan zelfs zuiver leren zingen


LOL idd ja hahah


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 10-07-2002 16:44 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

veel mensen zingen vanuit hun keel, maar je moet dus via je buik zingen (klinkt dat raar!)
Toen ik dat leerde om via mijn buik te zingen koste dat veel minder energie, zing je veel zuiverder en kan je hoger komen. Ook heb je veel meer adem om tonen lang aan te halen. Ook maken mensen die verschillende toon hoogten die snel achter elkaar komen met hun stembanden FOUT! Dit moet je echt met je mond (kaak) doen anders kan je je stembanden afschrijven!


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 10-07-2002 16:50 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Als je idd vanuit je keel zingt kun jeje stembanden wel bij het grofvuil zetten ja.......


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 10-07-2002 16:54 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

dus er is op voor mensen die vanzichzelf niet super bij stem zijn, zoals ik


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 10-07-2002 16:58 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 10 juli 2002 16:54 schreef ghoulliette het volgende:
dus er is op voor mensen die vanzichzelf niet super bij stem zijn, zoals ik
idd. Je hoeft niet echt een geweldig opera zanger(es) te zijn. Je kan leren met jou stem om te gaan om er toch een mooi stet geluid uit te krijgen


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


FOL
Usericon van FOL
Posted 11-07-2002 15:25 by FOL Wijzig reactieProfiel van FOLQuote dit bericht

quote:
Op 10 juli 2002 16:44 schreef Cadaveria het volgende:
veel mensen zingen vanuit hun keel, maar je moet dus via je buik zingen (klinkt dat raar!)



opstapje om te leren grunten >|-)


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 11-07-2002 16:07 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

quote:
Op 10 juli 2002 16:58 schreef Cadaveria het volgende:
idd. Je hoeft niet echt een geweldig opera zanger(es) te zijn. Je kan leren met jou stem om te gaan om er toch een mooi stet geluid uit te krijgen
Cadaveria: weet jij hoe ik aan een goede zangleraar of -lerares kan komen?


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 11-07-2002 16:10 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

Zanglessen zijn grappig zo lang je maar niet bij mij in de buurt gaat oefenen.


Ice Princess
Usericon van Ice Princess
Posted 11-07-2002 16:19 by Ice Princess Wijzig reactieProfiel van Ice PrincessQuote dit berichthttp://home.planet.nl/~jan86969/website/home.htm

ik heb ook een tijdje zangles gehad...mijn zang is er wel een klein beetje van beter geworden maar niet veel
ik kan nu dus nog steeds niet mooi zingen, ik heb idd wel geleerd om vanuit je buik te zingen, heb je ook goede buikspieren voor nodig. mijn leraar kon op de grond liggend met een persoon op zijn buik nog steeds heel mooi/goed zingen.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 11-07-2002 16:39 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

dus buikspieroefeningen is goed voor je stem


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen