IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Premier wil 'joods-christelijke traditie' in Grondwet Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-11-2003 12:33 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Van FOK:


Minister-president Jan Peter Balkenende gaat gewoon door met zijn pogingen om een verwijzing naar de 'joods-christelijke tradities van Europa' in het voorwoord van een Europese Grondwet te krijgen. De premier trekt zich niets aan van kritiek van de Eerste Kamer, waar een ruime meerderheid liet weten geen behoefte te hebben aan zo'n gedetailleerde verwijzing. Volgens Balkenende heeft hij in de Tweede Kamer genoeg steun om door te gaan, en zal hij dat ook doen.

In de Eerste Kamer zijn het PvdA, VVD, D66, SP en GroenLinks die niets zien in de uitgebreide verwijzing. Een verwijzing naar de culturele, religieuze en humanistische waarden, zoals nu in de preambule van de ontwerptekst staat, is voldoende menen zij. Alhoewel wat hun betreft het hele voorwoord wel geschrapt mag worden.

Toch werd er in de Eerste Kamer geen motie ingediend om de preambule af te wijzen. Dat kwam doordat VVD-senator Willem Hoekzema, die eerst zei vóór een motie te zullen stemmen, daar ineens op terugkwam. Hij zei geen behoefte te hebben aan ''scherpslijperij'' op dit punt.

brrrrrrrrrrrrrrr, de gelovige engerd laat z'n ware gezicht deels zien. religie en staat moeten gewoon gescheiden blijven. punt uit.


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 05-11-2003 12:34 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

ach zolang er gee islamitische tradietie staat


campske666
Usericon van campske666
Posted 05-11-2003 12:35 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Zolang de grote religies gesponserd worden door belastingsgeld, is de scheiding tussen religie en staat een ilusie.
Maar wat die idioot bij jullie van plan is gaat het er in ieder geval niks beter op worden.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 05-11-2003 12:36 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Ik heb het gisteren al gezien bij Netwerk inderdaad. Belachelijk.. hoe haalt die vent het in z'n hoofd... gewoon de democratie aan de kant schuiven.

Een minderheid in de Eerste en Tweede kamer "genoeg steun" noemen.. idioot.


I'm not being rude. You're just insignificant.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-11-2003 12:36 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 12:34 schreef impaled succubus het volgende:
ach zolang er gee islamitische tradietie staat

als de wat extremere christenen het voor het zeggen zouden krijgen is dat minstens zo erg. en trouwens wat heeft het oorspronkelijk europese geloof met het christendom te maklen? als het echt europees zou zijn zou er toch een ander geloof moeten komen.


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 05-11-2003 12:39 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 12:36 schreef attila_de_hun het volgende:
als de wat extremere christenen het voor het zeggen zouden krijgen is dat minstens zo erg. en trouwens wat heeft het oorspronkelijk europese geloof met het christendom te maklen? als het echt europees zou zijn zou er toch een ander geloof moeten komen.
Christenen lopen tenminste geen jihad te gillen e gebruiken deo.


campske666
Usericon van campske666
Posted 05-11-2003 12:40 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 12:36 schreef attila_de_hun het volgende:
en trouwens wat heeft het oorspronkelijk europese geloof met het christendom te maklen? als het echt europees zou zijn zou er toch een ander geloof moeten komen.


Idd


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-11-2003 12:42 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 12:39 schreef impaled succubus het volgende:
Christenen lopen tenminste geen jihad te gillen e gebruiken deo.

Dat komt omdat het niet nodig is voor christenen om jihad te gillen, ze zitten nl. in het kabinet en bekleden ministersposten. Maar met die deo heb je wel een punt.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-11-2003 12:42 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 12:39 schreef impaled succubus het volgende:
Christenen lopen tenminste geen jihad te gillen e gebruiken deo.


nee, dat komt omdat de meeste christenen stiekemerds zijn.

maar kijk maar eens naar die amerikaanse dominee's, de inquisitie, de kruistocht, mensen in staphorst etc etc.allemaal leuk. en niet alle moslims gillen Jihad maar zijn normale gematigde gelovigen. maar desalniettemin moet geloof en staat mijlenver gescheiden blijven


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 05-11-2003 12:45 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

Tja het christendom was vroeger idd ook wel agressief, kijk idd maat naar de katharen etc.
Maar ik denk dat je er tegen woordig weinig meer van te vresen hebt, van de islam daar in tegen....... Maar dat is een hele andere discussie.

Die deo was natuurlijk wel erg serieus bedoeld



campske666
Usericon van campske666
Posted 05-11-2003 12:46 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Tuurlijk gebruikte de inquisitie geen deo, maar dat kan je toch niet als een argument tegen hun gebruiken...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-11-2003 12:48 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 12:45 schreef impaled succubus het volgende:
Tja het christendom was vroeger idd ook wel agressief, kijk idd maat naar de katharen etc.
Maar ik denk dat je er tegen woordig weinig meer van te vresen hebt, van de islam daar in tegen....... Maar dat is een hele andere discussie.

Nou ja, zoals ik al zei, we hebben een overwegend christelijke regering en geen islamitische. Jij vindt dat we van de moslims 'meer te vrezen' hebben maar door 'de christenen' worden we bestuurd; wat zijn nu eigenlijk je prioriteiten?


campske666
Usericon van campske666
Posted 05-11-2003 12:50 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 12:48 schreef Dwaallicht het volgende:
Nou ja, zoals ik al zei, we hebben een overwegend christelijke regering en geen islamitische. Jij vindt dat we van de moslims 'meer te vrezen' hebben maar door 'de christenen' worden we bestuurd; wat zijn nu eigenlijk je prioriteiten?


"Bestuurd worden door" is op korte termijn toch minder gevaarlijk dan "een molotov-cocktail in je reet geramd krijgen door"...

edit: dt fout

[Dit bericht is gewijzigd door campske666 op 05-11-2003 12:50]


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 05-11-2003 12:50 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 12:48 schreef Dwaallicht het volgende:
Nou ja, zoals ik al zei, we hebben een overwegend christelijke regering en geen islamitische. Jij vindt dat we van de moslims 'meer te vrezen' hebben maar door 'de christenen' worden we bestuurd; wat zijn nu eigenlijk je prioriteiten?
Ik zie het Christelijke niet echt terug in deze regering en ik ben meer vvd ingesteld dus ben het wel met dit cabinet eens.
Maar wat hebben jullie in gods naam zo erg tegen het Christelijk geloof zoals we het NU kennen?

[Dit bericht is gewijzigd door impaled succubus op 05-11-2003 12:52]


campske666
Usericon van campske666
Posted 05-11-2003 12:51 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 12:50 schreef impaled succubus het volgende:

Maar wat hebben jullie in gods naam zo erg tegen het Christelijk gellofr zoals we het NU kennen?


Auw...mijn arme hart...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-11-2003 12:52 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 12:50 schreef impaled succubus het volgende:
Maar wat hebben jullie in gods naam zo erg tegen het Christelijk gellofr zoals we het NU kennen?

Dat hangt ervan af hoe het beleden wordt natuurlijk. Op geloof heb ik trouwens niets tegen (waarom zou ik, is persoonlijk) maar religie is een ander verhaal. Scheiding van kerk en staat is blijkbaar iets dat niet in Balkenende's woordenboek voorkomt.


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 05-11-2003 12:55 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 12:52 schreef Dwaallicht het volgende:
Dat hangt ervan af hoe het beleden wordt natuurlijk. Op geloof heb ik trouwens niets tegen (waarom zou ik, is persoonlijk) maar religie is een ander verhaal. Scheiding van kerk en staat is blijkbaar iets dat niet in Balkenende's woordenboek voorkomt.
Ja maar ik denk dat de achterban van de CDA het er wel mee eens is dat hun geloof mee weegt in het busturen van het land, Anders heet de partij voor jan lul CHRISTELIJK democratische appel. En het is de grootste partij dus democraties gezien hebben ze er nog enigsinds recht op ook.
Niet helemaal natuurlijk want het is geen kamer meerderheid.


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 05-11-2003 12:56 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 12:51 schreef campske666 het volgende:
Auw...mijn arme hart...
leg uit


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-11-2003 12:57 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 12:55 schreef impaled succubus het volgende:
Ja maar ik denk dat de achterban van de CDA het er wel mee eens is dat hun geloof mee weegt in het busturen van het land, Anders heet de partij voor jan lul CHRISTELIJK democratische appel. En het is de grootste partij dus democraties gezien hebben ze er nog enigsinds recht op ook.
Niet helemaal natuurlijk want het is geen kamer meerderheid.

Dat klopt, ik vind dan ook dat geen enkele politieke partij religieuze beginselen zou moeten hebben en dat mensen dat voor zichzelf zouden moeten houden, maar ja.... ik vind wel meer...


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 05-11-2003 12:59 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 12:57 schreef Dwaallicht het volgende:
, maar ja.... ik vind wel meer...
ken het idee


campske666
Usericon van campske666
Posted 05-11-2003 13:01 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 12:56 schreef impaled succubus het volgende:
leg uit


Komt erop neer wat dwaallicht net zegde: Op geloven is niks op tegen, het is persoonlijk. Religie is een andere zaak (verknoeide wereld-beelden opdringen aan naive mensen en dergelijke )


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 05-11-2003 13:02 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Welke zijn alweer de andere landen die ook geen benul hebben van scheiding van kerk en staat? Spanje, Portugal, Italië, Grienkenland, als ik me niet vergis?? Volgens mij gaat die rommel dus gewoon in de Europese grondwet komen hee..

Gvd, ik heb er genoeg van, ik verhuis.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 05-11-2003 13:02 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

Die balkenende is een enorm slappe zak, met (naar mijn mening) behoorlijk foute, achterhaalde, ouderwetse, en vooral Fangoriously strange ideeën.

...kijk nu al uit naar de volgende verkiezingen, waar Nederland eindelijk weer de kans krijgt om een fatsoenlijk bestuur te kiezen


Bruce Banner


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 05-11-2003 13:05 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 13:02 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
Die balkenende is een enorm slappe zak, met (naar mijn mening) behoorlijk foute, achterhaalde, ouderwetse, en vooral Fangoriously strange ideeën.

...kijk nu al uit naar de volgende verkiezingen, waar Nederland eindelijk weer de kans krijgt om een fatsoenlijk bestuur te kiezen
Dat gewoon doorgaat met uitgeven en voorzieningen verstrekken zodat er straks helemaal geen reserves en economie meer over zijn


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 05-11-2003 13:07 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 5 november 2003 13:05 schreef impaled succubus het volgende:
Dat gewoon doorgaat met uitgeven en voorzieningen verstrekken zodat er straks helemaal geen reserves en economie meer over zijn


deze discussie kan wel even duren, en is ook al meer dan eens gevoerd lijkt me...



Bruce Banner


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 05-11-2003 13:08 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 13:07 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
deze discussie kan wel even duren, en is ook al meer dan eens gevoerd lijkt me...


ik heb me er nog nooit mee bemoeid


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen