IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Oi! Volgende pagina
Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 19-11-2003 19:43 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Na de topics over Hardcore en Punk toch maar een over Oi! Ik zit Section 5 weer eens te luisteren en dat blijft gewoon heerlijke simpele typisch Engelse beukende Oi!
Ook bands als The Last Resort, Combat 84, Cock Sparrer, The 4 Skins en The Cockney Rejects zijn erg goed te pruimen vind ik. Veel mensen denken dat Oi! nazi-muziek is, maar dat is dus niet zo. Over het algemeen is het wel altijd nationalistisch. Maar ook All Skrewed Up, de eerste Skrewdriver is een fantastische Oi! plaat, en nog geen NS-teksten. Nog meer liefhebbers hier van lekkere simpele meeschreeuw Oi?


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 19-11-2003 19:51 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Om eerlijk te wezen ken ik niks van die bands.........misschien toch es beluisteren...


spelfout weggehaald...


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 19-11-2003 19:51 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

THE BUSINESS!!!


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 19-11-2003 19:52 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

The Business is idd ook erg kicken, heb ik 2 keer live mogen aanschouwen in mijn kaalkop-jaren.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 19-11-2003 19:52 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

skrewdriver heerst dus ben wel benieuwd naar de rest dan

*start kazaa*


Je moeder.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 19-11-2003 19:56 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Vooral Section 5 is een aanrader als het je om de muziek gaat. Als je Skrewdriver luistert om de inhoud kan ik je wel wat andere tips geven.
Maar oude Skrewdriver is erg goede Oi!, nummers als Streetfight en Back with A Bang zijn monumentale nummers.



Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 19-11-2003 19:59 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Waarom heb ik dit toch altijd overgeslagen? Ik heb nooit naar Oi! etc. geluisterd. geen flauw idee waarom niet, eigenlijk. Waarschijnlijk omdat het vaak in 1 rokerige adem met punk en hardcore genoemd werd...


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 19-11-2003 20:01 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Tsja, Oi! Om heel eerlijk te zijn kunnen echte oi bands me maar weinig boeien. D'r zijn wel hardcore bands die Oi door hun sound mixen (zoals Blood for blood of Dropkick murphys) en dat doet me wel wat. Maar pure oi is mij vaak te saai. D'r zit geen pit in.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 19-11-2003 20:02 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Het lijkt ook wel op punk, maar dan echt de oude vierkwartsmaat beuk-stijl, niet die huppelmuziek wat men tegenwoordig onder punk verstaat.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 19-11-2003 20:04 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

"men"? Je hebt het hier wel tegen mij he


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 19-11-2003 20:05 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 20:01 schreef XnegativeX het volgende:
Tsja, Oi! Om heel eerlijk te zijn kunnen echte oi bands me maar weinig boeien. D'r zijn wel hardcore bands die Oi door hun sound mixen (zoals Blood for blood of Dropkick murphys) en dat doet me wel wat. Maar pure oi is mij vaak te saai. D'r zit geen pit in.


Dan zou ik toch eens een band als Section 5 beluisteren, dat is een beuk op je oog pit wat daar in zit. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Of Close Shave, helemaal vergeten te noemen, ook lekker asociale Engelse Oi!


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 19-11-2003 20:07 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

fuck, zijn er nog algemenere bandnamen?? zo vind ik dus echt niks (en nee ik kan niet zoeken)


Je moeder.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 19-11-2003 20:08 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik ken vooral The templars. Daar heb ik vaak genoeg wat van geluisterd. Maar toch pakt het me niet. Discipline doet me ook al niet echt wat. Hardsell, zelfde verhaal. Het is allemaal wel goed hoor, daar niet van. Maar het mist voor mij de agressie die punk en hardcore wel uitstralen.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 19-11-2003 20:09 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 19 november 2003 20:07 schreef karnivoor het volgende:
fuck, zijn er nog algemenere bandnamen?? zo vind ik dus echt niks (en nee ik kan niet zoeken)


Cock sparrer, The business?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 19-11-2003 20:09 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Ik ken eigenlijk alleen Skrewdriver en dat kon mij niet zo boeien...


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 19-11-2003 20:09 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Hoe bedoel je? Kun je die bands niet vinden? Cock Sparrer moet minstens te vinden zijn. Probeer anders the Business, maar dat is niet mijn favoriete band. Wel goed, maar niet aggro genoeg.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 19-11-2003 20:11 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

@ Heiden: waar en wanneer precies is die platenbeurs???


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 19-11-2003 20:11 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 19 november 2003 20:09 schreef Heiden het volgende:
Hoe bedoel je? Kun je die bands niet vinden? Cock Sparrer moet minstens te vinden zijn. Probeer anders the Business, maar dat is niet mijn favoriete band. Wel goed, maar niet aggro genoeg.


Cock sparrer heeft toch dat nummer OI OI OI dat Tech 9 nog een keer heeft gecoverd?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 19-11-2003 20:13 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

oeps mijn fout, cock sparrer wel een paar nummers gevonden waarvan er misschien nog wel 1 of 2 te downloaden is... maar de rest: of alleen maar andere namen, of niet te downloaden


Je moeder.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 19-11-2003 20:15 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 20:08 schreef XnegativeX het volgende:
Ik ken vooral The templars. Daar heb ik vaak genoeg wat van geluisterd. Maar toch pakt het me niet. Discipline doet me ook al niet echt wat. Hardsell, zelfde verhaal. Het is allemaal wel goed hoor, daar niet van. Maar het mist voor mij de agressie die punk en hardcore wel uitstralen.


The Templars vind ik ook niet erg goed, Hardsell heb ik ontelbare keren live gezien, vooral die zanger is een aardige gast, maar het is een wat slap aftreksel in mijn ogen. Je moet toch wel een Londonse asociale Skinhead van 42 zijn om echt goede Oi! te kunnen brengen, Section 5 heb ik ook een keer live gezien en dat zijn dus van dat soort gasten, super! Ook Discipline speelt Oi!, coole lui, maar ze hebben die impact gewoon niet.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 19-11-2003 20:16 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Zegt Conflict je ook wat? Geen oi maar wel behoorlijk asociaal. Gewoon punk eigenlijk.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 19-11-2003 20:17 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 20:11 schreef Chantalie het volgende:
@ Heiden: waar en wanneer precies is die platenbeurs???


De 23e op de zelfde plaats als die een paar maanden geleden. Was dat niet de schouwburg op het Vrijthof?


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 19-11-2003 20:19 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 20:16 schreef XnegativeX het volgende:
Zegt Conflict je ook wat? Geen oi maar wel behoorlijk asociaal. Gewoon punk eigenlijk.


Het zegt me wel wat, maar ik heb er nooit intensief naar geluisterd. Ik hou niet zo van punk.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 19-11-2003 20:19 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 20:17 schreef Heiden het volgende:
De 23e op de zelfde plaats als die een paar maanden geleden. Was dat niet de schouwburg op het Vrijthof?


Geen idee, toen was ik er niet bij.
Maar goed, 't theater aan 't Vrijthog is 10 minuutjes lopen vanaf m'n vriends' kamer.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 19-11-2003 20:20 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 19 november 2003 20:19 schreef Heiden het volgende:
Het zegt me wel wat, maar ik heb er nooit intensief naar geluisterd. Ik hou niet zo van punk.


Het is je vast ook te links


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 19-11-2003 20:21 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik post een dezer dagen de precieze locatie, moet ik morgen ofzo even bellen met een kameraad van me.

NP: Crowbar - Hippie Punks (niet die Crowbar)


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen