IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Familie stamboom Volgende pagina
Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 08-12-2003 9:46 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Wie heeeft er ervaring met het uitzoeken van familie stambomen? Ik en m'n vader zijn een beetje onze stamboom aan het uitspitten (haha een woordgrapje! haha! ) maar op sommige punten lopen we vast (dan gaan we wel erg ver terug), wel hebben we het familiewapen gevonden:

Dit wapen kan ook een variant zijn, maar dit moet in de buurt komen.

Mijn vraag: Wie heeft er ooit zijn stamboom uitgezocht en hoever ben je gekomen? En misschien enige tips?

ook nog: http://www.solcon.nl/svermeer/begin.html
quote:
Adviseurs:

Public relations Ruud Vermeer
Algemene zaken Sietse Vermeer

Die Sietse, Elessar?

[Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 08-12-2003 9:47]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-12-2003 9:47 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Volgens mij is dat het meest voorkomende wapen wat er bestaat.


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 08-12-2003 9:47 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Dat wapen komt me idd bekend voor Tsjah, je zou het toch aan Sietse (uit Friesland geloof ik) kunnen vragen, die houdt er zich al eeuwen mee bezig... maar zoals ik al zei is dat een opdringerig figuur.

http://welcome.to/SGAV

[Dit bericht is gewijzigd door elessar op 08-12-2003 9:51]



Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 08-12-2003 9:56 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Ik zag het al, hij is Adviseur Algemene Zaken daar, ik zal maar wel eens contact opnemen (met iemand anders, bedankt voor je tip ) misschien hebben ze iets aan ons gedeelte van de stamboom! Grappig: Mijn vader heet Johannes Vermeer


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 08-12-2003 9:57 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Dit is de mijne:




beetje groot en onzinnig Feyenoord-logo

[Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 08-12-2003 10:08]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 08-12-2003 10:04 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Post dan niks..


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 08-12-2003 10:11 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 8 december 2003 9:47 schreef Jenje het volgende:
Volgens mij is dat het meest voorkomende wapen wat er bestaat.
Weet je toevallig ook welke families dat wapen nog meer gebruiken?


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 08-12-2003 10:35 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Ik weet dat mijn bedovergrootvader een bastaard was van een kuisvrouw en haar welgestelde werkgever (met blauw bloed, ha).
Dus echt ver zal ik wel niet komen met mijn officiële stamboom.


mvg wk10


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 08-12-2003 11:04 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 8 december 2003 10:35 schreef windkracht10 het volgende:
Ik weet dat mijn bedovergrootvader een bastaard was van een kuisvrouw en haar welgestelde werkgever (met blauw bloed, ha).
Dus echt ver zal ik wel niet komen met mijn officiële stamboom.

Net wel toch? Blauw bloed is netjes geregistreerd en makkelijk te achterhalen.

Mijn voorouders zijn vooral van Noord-Frankrijk (Parijs en zowat alles erboven), België, Engeland (Norwich, Folkestone), Congo (tssk), Nederland (Utrecht, Leiden, Amsterdam), VS (om.in Brussells, Wisconsin.. hehe) etc.. De vroegste datum die ik kon vinden is 1365; toen woonde ene voorvader in België.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-12-2003 11:07 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Mijn familie is behoorlijk op één plek gebleven. Leuk detail: ik ben naamhouder mijn naam komt al een aantal honder jaar voor in de familie.


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 08-12-2003 11:25 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht



het motto hervan is: "Without God there is nothing, with God enough".

The MEREDITH family traces their ancestral roots back to Welsh origin, and first appeared in ancient medieval records in Denbighshire .The MEREDITH family can trace their ancestors back to the ancient territories of between the 11th and 12th centuries.
--------------
en hier in belgie was mijn overgroot vader een ongeenst kind van blauw bloed en in een weeshuis beland


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 08-12-2003 11:34 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Onze familie gaat tot 1600 terug in groningen. En schijnbaar hebben mijn voorouders nog een stad gesticht in Duitsland die nu vervallen is. Die zou ik nog wel een keer willen opzoeken...


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-12-2003 11:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

blablabla duitsland blablabla

OOHHHHHH


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 08-12-2003 11:36 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 8 december 2003 11:34 schreef Jenje het volgende:
blablabla duitsland blablabla

OOHHHHHH




I can't shoot straight unless I've had a pint!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-12-2003 11:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 8 december 2003 11:36 schreef Dunne_Hein het volgende:

Je bent een duitser


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 08-12-2003 11:37 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 8 december 2003 11:37 schreef Jenje het volgende:
Je bent een duitser


ja, und?


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Visor
Ravage, Laserbeak, Frenzy... Eject!
Usericon van Visor
Posted 08-12-2003 11:37 by Visor Wijzig reactieProfiel van VisorQuote dit bericht

Mijn roots liggen ook in Duitsland, een neef van me die werkt met archieven heeft een x een stamboom gemaakt, ik zal em eens nakijken. Volgens mij gaat deze terug naar 1600.


Soundwave: 'Cries and screams are music to my ears'.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-12-2003 11:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 8 december 2003 11:37 schreef Dunne_Hein het volgende:
ja, und?
das magt eigentlich nichts aus.
ich ferfiele mich gewohn kats

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 08-12-2003 11:39]


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 08-12-2003 11:45 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com



I'm not being rude. You're just insignificant.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 08-12-2003 11:58 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

De oudste broer van m'n ma heeft dat helemaal uitgezocht omdat 'ie ergens halverwege de jaren 80 ineens "mormon" werd. MORON JA! Die gruwelijke mafkezen uit Utah, VS!

Maar goed ik weet alleen DAT we een familiewapen hebben maar wat voor een niet. (BOHÓRQUEZ - met accent und aus Spanien)


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 08-12-2003 12:05 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

@Elessar:
quote:


In goud een zittende aap, in de rechterhand een gebladerde groene tak houdend, vergezeld in de schildvoet van twee toegewende zwijnskoppen, alles van natuurlijke kleur.

Jacob Vermeer - Vroedschap van Alkmaar, overl. 10-12-1642.

Bron:

1. G.A. Delft, W. van der Lelij: "Namen en wapenen der Ed. Agtbaare Heeren Vroedschappen der stad Alckmaar", blz. 6.

Overigens wel leuk om te weten: Mijn opa heeft een aantal broers en zussen die naar Alkmaar zijn verhuisd, volgens de tijdlijn zou jij een nicht van me kunnen zijn


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 08-12-2003 12:07 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Mijn familie komt uit Amsterdam, Haarlem, die kant op volgens mij. Ik had nog een ouwe tante in Hilversum, maar die is dood. Weet niet waar de ouders van mijn opa vandaankwamen, hij is zelf in Indië geboren. Dus ik vraag me af of we familie zijn...



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 08-12-2003 12:08 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Ik stam af van een boze kardinaal uit Frankrijk.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 08-12-2003 12:09 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Hehe, zwaar bizar, ik heb inderdaad nog steeds familie in de randstad!

Indie..hm..das erg vreemd, misschien is vroeger de familie wat uitgespreid, zou goed kunnen sinds er veel zeevaarders/ontdekkers in de familie zaten (Net als Rechters/Advocaten en heel bizar: Dieven en Plunderaars)

Dieven/plunderaars komt trouwens mooi overeen met het gedeelte van m'n familie dat op het kamp woont hier in Hoorn


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 08-12-2003 12:10 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 8 december 2003 12:08 schreef Misanthrope het volgende:
Ik stam af van een boze kardinaal uit Frankrijk.


Richelieu?

Ik stam af van d'Artagnan! En garde! Vuile Hond! For King And Country!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 08-12-2003 12:10 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Het kamp? Woonwagens? Ik heb idd advocaten in m'n directe familie, maar over dieven heb ik nooit wat gehoord



Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen