IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : bas tops en speakerkasten Vorige pagina | Volgende pagina
Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 18-08-2004 22:45 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

elektro voice, green backs?


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 18-08-2004 23:28 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 18 augustus 2004 22:01 schreef Orion het volgende:
tsjah tis mischien ook een kwestie van smaak maar mijn basleraar vertelde dat dus tegen me , ik wou precies dezelfde kopen.
hij heeft dat ding ook gehad.(mischien was het wel een rotte appel)
maar die 4 die jij had was dat met die "aliminium" speakers met die tweater in het midden?
Ik had begrepen dat de vx serie best nieuw was. Dus ik vraag me af of hij het over dezelfde kast heeft.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Orion
Usericon van Orion
Posted 18-08-2004 23:29 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

jonger dan een jaar?


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 18-08-2004 23:30 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 18 augustus 2004 23:29 schreef Orion het volgende:
jonger dan een jaar?
Ik weet het niet precies.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 19-08-2004 18:58 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

quote:
Op 18 augustus 2004 23:29 schreef Orion het volgende:
jonger dan een jaar?
volgens mij zijn ze iets van twee jaar oud



enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 15-10-2004 20:24 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Ben geen bassist mara wil toch een leuk basrig hebben voor thuisopnames..

Heb een Ashdown MAG300 C210 combootje gekocht!
ben er zeer over te spreken 307 watt, 2x 10" en een horn!








Buried_Alive
Usericon van Buried_Alive
Posted 16-10-2004 15:17 by Buried_Alive Wijzig reactieProfiel van Buried_AliveQuote dit bericht

Heb in het begin van dit jaar de hele basinstallatie verkocht, maar als ik weer wat ga kopen (zal niet meer heel lang duren) koop ik de kasten zekers van Eden. Dat vind ik het spul op bas(kast)gebied.



Michaeltjuh
Blaat
Usericon van Michaeltjuh
Posted 03-03-2005 21:33 by Michaeltjuh Wijzig reactieProfiel van MichaeltjuhQuote dit berichthttp://www.cyberstronghold.com

Heb nu mijn live set bij elkaar.

Al naar gelang van de grootte van de zaal speel ik mijn USA Fender Jazz custom draadloos over 2 maal Hartke 3500 met 2 maal 410 XL's en 2 115XL's, waarbij 1 groep mid-hoog en 1 sub-laag (met octaver).

Is altijd genoeg herrie ende dreun.



Mekker


Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 04-03-2005 10:29 by Embodiment of Fire Wijzig reactieProfiel van Embodiment of FireQuote dit bericht

Ik ga binnenkort maar eens een Ampeg 6x10 halen. Speel nu op een 4x10 Hartke maar ik wil meer power hebben!


Jerome
Usericon van Jerome
Posted 05-03-2005 13:01 by Jerome Wijzig reactieProfiel van JeromeQuote dit bericht

heb gisteren de Ampeg SVT412HE gekocht, 4x12" speakers... erg lekker!


Kheos
Usericon van Kheos
Posted 07-03-2005 7:29 by Kheos Wijzig reactieProfiel van KheosQuote dit berichthttp://www.tartaar.be

quote:
Op 3 maart 2005 21:33 schreef Michaeltjuh het volgende:
Heb nu mijn live set bij elkaar.

Al naar gelang van de grootte van de zaal speel ik mijn USA Fender Jazz custom draadloos over 2 maal Hartke 3500 met 2 maal 410 XL's en 2 115XL's, waarbij 1 groep mid-hoog en 1 sub-laag (met octaver).

Is altijd genoeg herrie ende dreun.



da's interessant. hoe eq je ze dan? en welke octaver pedaal heb je? zoek namelijk ook een goede met 2 uitgangen


Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 07-03-2005 21:38 by Embodiment of Fire Wijzig reactieProfiel van Embodiment of FireQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2005 13:01 schreef Jerome het volgende:
heb gisteren de Ampeg SVT412HE gekocht, 4x12" speakers... erg lekker!


Hoeveel kost dat?

Ga denk toch maar iets van een 4 x 10 kopen, sjout wat beter. En er dan een 15" bij doen of zo...


Jerome
Usericon van Jerome
Posted 07-03-2005 23:41 by Jerome Wijzig reactieProfiel van JeromeQuote dit bericht

900 euro kost het cabinet

12" speakers hebben wel veel meer "ronk" dan 10", bovendien is deze box 4 ohm zo trek je direct het volle wattage uit je top. Het cabinet is gepoort en geeft voldoende laag naar mijn smaak (ik stem in A).


Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 08-03-2005 10:55 by Embodiment of Fire Wijzig reactieProfiel van Embodiment of FireQuote dit bericht

Jezus vet man!!

Ik was van plan om er dan misschien nog een 15" bij te kopen maar jij vind dat dus niet nodig?

Oh ja, ik sta in

G
D
A
D
A

Dus ook in A.

[Dit bericht is gewijzigd door Embodiment of Fire op 08-03-2005 10:56]


Jerome
Usericon van Jerome
Posted 09-03-2005 0:44 by Jerome Wijzig reactieProfiel van JeromeQuote dit bericht

mijn top kan op 2 ohm, ik denk erover nog zo een erbij te nemen, of een 1x18" voor extra sublaag.

Maar dit cabinet geeft voldoende bas en druk om als "standalone" goed werk te verrichten...vanavond nog mee geoefend en voor het eerst voluit gegaan, klonk prima. Een perfect compromis tussen 10" en 15" speakers.

Speel je met overdrive op je bas?


Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 09-03-2005 18:01 by Embodiment of Fire Wijzig reactieProfiel van Embodiment of FireQuote dit bericht

Een 18" !?!?!?

Speel niet met overdrive...

'k Speel progressieve metal dus hou ervan om een lekker vol geluid te hebben met veel mid.


Michaeltjuh
Blaat
Usericon van Michaeltjuh
Posted 09-03-2005 19:46 by Michaeltjuh Wijzig reactieProfiel van MichaeltjuhQuote dit berichthttp://www.cyberstronghold.com

quote:
Op 9 maart 2005 0:44 schreef Jerome het volgende:
mijn top kan op 2 ohm, ik denk erover nog zo een erbij te nemen, of een 1x18" voor extra sublaag.



Extra sublaag achter in de zaal that is.
18" is veel te groot, hoor je op het podium niks van, terwijl op de bar achterin de glazen omvallen.

Geloof me: been there, donr that!


Mekker


Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 09-03-2005 20:01 by Embodiment of Fire Wijzig reactieProfiel van Embodiment of FireQuote dit bericht

Ga denk ik dan ook eerst voor een 15".

Daarna alsnog voor die 4x12 want dat is toch echt wel vet!

En trouwens, waar haal ik die? Mijn locale dealer houd er binnenkort mee op. Heb wel ergens gelezen dat er in Den Haag een officiele dealer zit, maar das voor mij wel heel ver weg...

[Dit bericht is gewijzigd door Embodiment of Fire op 09-03-2005 20:12]


Jerome
Usericon van Jerome
Posted 10-03-2005 12:14 by Jerome Wijzig reactieProfiel van JeromeQuote dit bericht

volgens mij kan elke winkel Ampeg bestellen, mits ze zaken doen met importeur BMI.


Jerome
Usericon van Jerome
Posted 10-03-2005 12:16 by Jerome Wijzig reactieProfiel van JeromeQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2005 19:46 schreef Michaeltjuh het volgende:
Extra sublaag achter in de zaal that is.
18" is veel te groot, hoor je op het podium niks van, terwijl op de bar achterin de glazen omvallen.

Geloof me: been there, donr that!


haha dat geeft niets, is mooi zelfs, die andere box zorgt er wel voor dat ik me goed hoor. Bas moet je voelen, anders kun je net zo goed gitaar gaan spelen.


Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 10-03-2005 14:26 by Embodiment of Fire Wijzig reactieProfiel van Embodiment of FireQuote dit bericht

Oh oke, al zitten wij in Heerenveen een beetje met een Monopolie positie wat het er niet goedkoper opmaakt.


SAMAEL
Ron Jeremy for president
Usericon van SAMAEL
Posted 10-03-2005 14:47 by SAMAEL Wijzig reactieProfiel van SAMAELQuote dit bericht

Ik ben een trotse eigenaar van de ashdown abm 500 top en ashdown abm bp 1510 speakerkast. zo`n spatzuivere versterker echt super. wat ik graag nog eens wil uitproberen is het merk,markbass.
www.markbass.it


Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 10-03-2005 16:15 by Embodiment of Fire Wijzig reactieProfiel van Embodiment of FireQuote dit bericht

Wel mooie kasten enz, maar geen prijzen en ook geen 4x12...



Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 11-03-2005 0:31 by Embodiment of Fire Wijzig reactieProfiel van Embodiment of FireQuote dit bericht

Heb net op een Hartke 4x10 XL met een 15" gespeeld. Dit in combinatie met een Hartke 350W vesterker.
Genoeg power!!!


Jerome
Usericon van Jerome
Posted 11-03-2005 16:43 by Jerome Wijzig reactieProfiel van JeromeQuote dit bericht

ja wel power genoeg, alleen totaal geen eigen geluid (of dat moet typisch hartke zijn hehehe). Ik prefereer volledig buizen tops.


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen