IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : bas tops en speakerkasten Vorige pagina | Volgende pagina
SAMAEL
Ron Jeremy for president
Usericon van SAMAEL
Posted 11-03-2005 16:52 by SAMAEL Wijzig reactieProfiel van SAMAELQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2005 16:15 schreef Embodiment of Fire het volgende:
Wel mooie kasten enz, maar geen prijzen en ook geen 4x12...




die markbass prijzen zijn ook erg hoog,m`n ashdown was al duur maar markbass is naar mijn idee nog duurder. dat hoeft van mij ook weer net niet. maar mooi is het zeker wel.


Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 11-03-2005 17:10 by Embodiment of Fire Wijzig reactieProfiel van Embodiment of FireQuote dit bericht



of dat moet typisch hartke zijn hehehe



Tja, als ik erop terug kijk vond ik het wel wat ruisig en zo. Maar ik had genoeg laag en hoog. Ik zat ook meer te stunten met de scherpte van het geluid... Nou ja, volgende keer beter.


SAMAEL
Ron Jeremy for president
Usericon van SAMAEL
Posted 11-03-2005 17:11 by SAMAEL Wijzig reactieProfiel van SAMAELQuote dit bericht



Zo`n type set heb ik momenteel alleen het vorige model. met een korg tuner en wil over een tijd een 4x 10 inch speakerkast er boven op.uiteraard ook ashdown. maar eerst komt er een zender.


Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 11-03-2005 17:15 by Embodiment of Fire Wijzig reactieProfiel van Embodiment of FireQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2005 17:11 schreef SAMAEL het volgende:


Zo`n type set heb ik momenteel alleen het vorige model. met een korg tuner en wil over een tijd een 4x 10 inch speakerkast er boven op.uiteraard ook ashdown. maar eerst komt er een zender.


Heb je dan 6 x 10?


SAMAEL
Ron Jeremy for president
Usericon van SAMAEL
Posted 11-03-2005 17:39 by SAMAEL Wijzig reactieProfiel van SAMAELQuote dit bericht

nu heb ik 2x10 + 1x15 + horn.
maar ik wil graag extra 4x10. dus dan wel totaal 6x10+1x15+horn.



[Dit bericht is gewijzigd door SAMAEL op 11-03-2005 17:42]


Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 14-03-2005 22:54 by Embodiment of Fire Wijzig reactieProfiel van Embodiment of FireQuote dit bericht

Lekkerrrr...


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 19-03-2005 12:19 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

een ampeg svt en een lekker ampeg cabinet + een lekkere bas met nieuwe snare/goeie elementen en je bent de man.

maar dan ligt nog de helft aan je zelf, jij bent toch degene die er geluid ui moet krijgen.

check een hele FOUTE bassound in de remix van BEGREPEN? op www.myspace.com/havenblasters


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-03-2005 16:23 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hmm ik zoek een beetje naar een basversterker van rond de 200 W om nog erg ver mee te groeien. is de Nemesis NC 210(broertje van eden) iets? want dat kan misschien net nog qua prijs en schijnt erg goed te zijn.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 25-03-2005 18:21 by Embodiment of Fire Wijzig reactieProfiel van Embodiment of FireQuote dit bericht

Nog even doorgaan op de Ampeg kwestie, heb intresse in de volgende boxen:

BSE410HLF 4x10 + horn (800 W) E 915.81

SVT412HED 4x12 + horn (400 W) E 1009.58

Is die 12 inch box nu zo'n stoomtoeter of kun je daar ook nog wel wat mooie mid uithalen. En die watt, ik zou denken dat die 4x12 toch meer had dan die 4x10. Of ligt dit aan het ohm gehalte?


[Dit bericht is gewijzigd door Embodiment of Fire op 27-03-2005 12:36]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-03-2005 19:35 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 maart 2005 16:23 schreef ElitE het volgende:
hmm ik zoek een beetje naar een basversterker van rond de 200 W om nog erg ver mee te groeien. is de Nemesis NC 210(broertje van eden) iets? want dat kan misschien net nog qua prijs en schijnt erg goed te zijn.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 29-03-2005 19:46 by Embodiment of Fire Wijzig reactieProfiel van Embodiment of FireQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2005 19:35 schreef ElitE het volgende:



Sorry, ik ken dat hele merk niet.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-03-2005 19:49 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

dochtermerk van Eden stond er in het fietbek foldertje.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 29-03-2005 19:56 by Embodiment of Fire Wijzig reactieProfiel van Embodiment of FireQuote dit bericht

Toch ken ik het merk niet.


Dragonsfire
In Silence I Despair
Usericon van Dragonsfire
Posted 29-03-2005 22:09 by Dragonsfire Wijzig reactieProfiel van DragonsfireQuote dit berichthttp://www.silentdespair.nl

Ik zweer al jaren bij Marshall. Heb (zeker in de laatste 3 jaar) regelmatig andere merken geprobeerd maar nooit die vette en toch scherpe klank gevonden die mijn Marshall voortbrengt.

Ik speel over een 2x 200 watt transistorversterker met een 2x 18" speakerkast eronder (black widows, meen ik). Niet te tillen maar een o zo stevig geluid.
Ook met distortion (7th Heaven van Fender) blijft het geluid strak en helder.

Ik zeg het nog maar eens; Marshall, Marshal, Marshall.


Be Patient, Death Will Come Eventually...


Jerome
Usericon van Jerome
Posted 29-03-2005 23:35 by Jerome Wijzig reactieProfiel van JeromeQuote dit bericht

ik heb helaas nog niet de VBA400 (8x6550!!!!) van Marshall gehoord, maar verder vind ik Marshall basversterkers en basboxen maar matig.

Ik zweer sowieso bij volledig buizen tops....speel op een Ampeg Svt-2Pro en Fender Bassman 135, beide erg fijne versterkers.



B-O-L-D-E-Y
Schaamlappen: 1 verse kut, beetje peper, bakken...
Usericon van B-O-L-D-E-Y
Posted 31-03-2005 12:54 by B-O-L-D-E-Y Wijzig reactieProfiel van B-O-L-D-E-YQuote dit berichthttp://www.grinroth.nl

Ik speel over een Ampeg SVT3Pro (Thanx Jerome ) Echt geweldig hoe strak en diep dat ding kan klinken.... 5 voorversterkerbuizen met 450 watt transistor eindtrap bij 4 ohm.... echt een lekkere Ampeg-ronk kan er uitgetoverd worden, maar een modern fel geluid is ook geen probleem... erg veelzijdig apparaat...

Ik ben alleen nog steeds op zoek naar een kabinet, heb ook geen geld nu trouwens, maar ben er nog niet helemaal uit wat ik wil... of 4 x 10" of 1 x 15' + 2 x 10" of 2 x 12". Ik heb veel interesse in Avatar speakers (www.avatarspeakers.com) De 2 x 12" is hier te krijgen via een importeur voor 499 euro... en ze schijnen echt heel erg vet te zijn....

Iemand trouwens ervaring met Behringer speakerkasten? Die zijn best heel erg goedkoop nl, aangezien ik weinig geld heb nu...maar het moet wel een beetje klinken natuurlijk....



B-O-L-D-E-Y
Schaamlappen: 1 verse kut, beetje peper, bakken...
Usericon van B-O-L-D-E-Y
Posted 31-03-2005 13:02 by B-O-L-D-E-Y Wijzig reactieProfiel van B-O-L-D-E-YQuote dit berichthttp://www.grinroth.nl

quote:
Op 29 maart 2005 23:35 schreef Jerome het volgende:
ik heb helaas nog niet de VBA400 (8x6550!!!!) van Marshall gehoord..



Daar speelt de bassist van Ozric Tentacles over op hun live DVD... klinkt erg mooi en warm....



blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 31-03-2005 13:51 by blastmaster Wijzig reactieProfiel van blastmasterQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 31 maart 2005 12:54 schreef B-O-L-D-E-Y het volgende:
Ik speel over een Ampeg SVT3Pro (Thanx Jerome ) Echt geweldig hoe strak en diep dat ding kan klinken.... 5 voorversterkerbuizen met 450 watt transistor eindtrap bij 4 ohm.... echt een lekkere Ampeg-ronk kan er uitgetoverd worden, maar een modern fel geluid is ook geen probleem... erg veelzijdig apparaat...

Ik ben alleen nog steeds op zoek naar een kabinet, heb ook geen geld nu trouwens, maar ben er nog niet helemaal uit wat ik wil... of 4 x 10" of 1 x 15' + 2 x 10" of 2 x 12". Ik heb veel interesse in Avatar speakers (www.avatarspeakers.com) De 2 x 12" is hier te krijgen via een importeur voor 499 euro... en ze schijnen echt heel erg vet te zijn....

Iemand trouwens ervaring met Behringer speakerkasten? Die zijn best heel erg goedkoop nl, aangezien ik weinig geld heb nu...maar het moet wel een beetje klinken natuurlijk....


Als je maar geen behringer koopt dan hang je maar een doek voor je speaker. Een beetje goede band komt niet met Behringer aanzetten dat zou Zonde zijn van je Ampeg.



B-O-L-D-E-Y
Schaamlappen: 1 verse kut, beetje peper, bakken...
Usericon van B-O-L-D-E-Y
Posted 31-03-2005 14:32 by B-O-L-D-E-Y Wijzig reactieProfiel van B-O-L-D-E-YQuote dit berichthttp://www.grinroth.nl

quote:
Op 31 maart 2005 13:51 schreef blastmaster het volgende:
Als je maar geen behringer koopt dan hang je maar een doek voor je speaker. Een beetje goede band komt niet met Behringer aanzetten dat zou Zonde zijn van je Ampeg.


Nou van jou neem ik dat wel aan, jij moet er immers naast zitten



Jerome
Usericon van Jerome
Posted 31-03-2005 14:41 by Jerome Wijzig reactieProfiel van JeromeQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 12:54 schreef B-O-L-D-E-Y het volgende:
Ik ben alleen nog steeds op zoek naar een kabinet, heb ook geen geld nu trouwens, maar ben er nog niet helemaal uit wat ik wil... of 4 x 10" of 1 x 15' + 2 x 10" of 2 x 12". Ik heb veel interesse in Avatar speakers (www.avatarspeakers.com) De 2 x 12" is hier te krijgen via een importeur voor 499 euro... en ze schijnen echt heel erg vet te zijn....


Boldey, moi!

Ik zou gewoon ebay.de afspeuren naar een 1x15" mesa/boogie met EV speaker. Dan kan je later nog kiezen wat je erop zet. Die Electrovoice speakers blazen echt enorm hard. Mijn 2x15" MesaBoogie gaat (bij dezelfde volume stand) veel harder dan de 4x12" Ampeg, de gevoeligheid is enorm hoog.

Maar omdat mijn top op 2 ohm kan, zet ik ze er lekker allebei onder, wuhahahaha

EDIT:

heb even gekeken naar die Avatar dingen, kosten in de VS maar 280$! Zonde eigenlijk om er dan hier 499 euro voor te dokken, kun je beter tweedehands iets kopen (voor 350 euro extra heb je een oude Ampeg SVT810). De gevoeligheid van die speakers is ook erg laag, pas bij 1,5 khz gaat het wat omhoog, niet echt fijne frequentie om hard te hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door Jerome op 31-03-2005 14:52]


Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 31-03-2005 17:02 by Embodiment of Fire Wijzig reactieProfiel van Embodiment of FireQuote dit bericht

Wil zaterdag bestellen, heren bassisten, help deze jonge uit de brand...
Welke moet ik hebbe?


BSE410HLF 4x10 + horn 4 Ohm E 915.81
(400 RMS - 800 Piek)
Freq Response 55-3.8kHz
Usabable Low 40 Hz


SVT410HE 4x10 + horn 8 Ohm E 805.22
(500 RMS - 1000 Piek)
Freq Response 62-18kHz
Usabable Low 43 Hz

SVT410HLF 4x10 + horn 4 Ohm E 974.28
(500 RMS - 1000 Piek)
Freq Response 48-18kHz
Usabable Low 28 Hz


Hoe zit dat nou met dat Ohm en dat kHz/Hz gedoe??? Ik heb zelf ook nog een Hartke box en die wil ik ook gebruiken, moet ik dan ook rekening houden met het Ohm dinges?


[Dit bericht is gewijzigd door Embodiment of Fire op 31-03-2005 18:13]


Jerome
Usericon van Jerome
Posted 01-04-2005 0:39 by Jerome Wijzig reactieProfiel van JeromeQuote dit bericht

Als je één cabinet genoeg vindt, ga dan voor de 410HLF, is bovendien gepoort (bass reflex) dus geeft meer laag. Is ook 4 ohm, dus trekt (in geval van transistor) de volle lading uit je top.

Kan je versterker op 2 ohm, dan zou ik sowieso de 410HLF nemen, dan kan er dus ooit nog iets onder mocht dat nodig zijn.

Kan je versterker op minimaal 4 ohm en wil je misschien nog een extra box erbij, dan kun je voor de svt410he gaan. Maar dan heb je eerst weinig laag, de svt410he is namelijk niet gepoort, en omdat ie 8 ohm is zul je maar 66% van de kracht van je top gebruiken.

hopelijk heb je er wat aan....

EDIT

die BSE kast ken ik verder niet overigens...

ik lees nu dat je ook een Hartke box hebt, als je die persé wilt gebruiken (dat is ding is vast 8 ohm), dan moet je er een 8 ohms box bij nemen om 4 ohm te krijgen op je amp. Maar als je eenmaal Ampeg hebt wil je de Hartke toch wel kwijt denk ik....

[Dit bericht is gewijzigd door Jerome op 01-04-2005 0:56]


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 01-04-2005 11:11 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht



In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 01-04-2005 12:15 by blastmaster Wijzig reactieProfiel van blastmasterQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 31 maart 2005 14:32 schreef B-O-L-D-E-Y het volgende:
Nou van jou neem ik dat wel aan, jij moet er immers naast zitten


Dat was toen bij dat optreden in Heathcliffs erg. Allemaal torens met versterkers naast mij ik heb toen een halve week met een piep in m'n oren gelopen



Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 02-04-2005 10:54 by Embodiment of Fire Wijzig reactieProfiel van Embodiment of FireQuote dit bericht

quote:
Op 1 april 2005 0:39 schreef Jerome het volgende:
Als je één cabinet genoeg vindt, ga dan voor de 410HLF, is bovendien gepoort (bass reflex) dus geeft meer laag. Is ook 4 ohm, dus trekt (in geval van transistor) de volle lading uit je top.

Kan je versterker op 2 ohm, dan zou ik sowieso de 410HLF nemen, dan kan er dus ooit nog iets onder mocht dat nodig zijn.

Kan je versterker op minimaal 4 ohm en wil je misschien nog een extra box erbij, dan kun je voor de svt410he gaan. Maar dan heb je eerst weinig laag, de svt410he is namelijk niet gepoort, en omdat ie 8 ohm is zul je maar 66% van de kracht van je top gebruiken.

hopelijk heb je er wat aan....

EDIT

die BSE kast ken ik verder niet overigens...

ik lees nu dat je ook een Hartke box hebt, als je die persé wilt gebruiken (dat is ding is vast 8 ohm), dan moet je er een 8 ohms box bij nemen om 4 ohm te krijgen op je amp. Maar als je eenmaal Ampeg hebt wil je de Hartke toch wel kwijt denk ik....


'k Ga pas volgende week heen, dus nog even tijd om te bedenken. Maar ik kan mijn versterker niet schakelen of zo. Heb 2 uitgaan poorten (dus 2 snoeren) die op een box aangesloten kunnen worden. Dus heb geen id of dat nu 2, 4 of 8 Ohm is...

En dat van die Hartke had ik wel verwacht, alleen dat wil ik eerst zelf ontdekken.

Waarschijnlijk dat ik eerst voor de SVT410HLF ga, en mocht ik de loterij winnen, dan ga ik dan nog voor de 410HE voor er boven op. Of is dat niet handig.


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen