IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Wie welke mac? Vorige pagina | Volgende pagina
Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 20-05-2009 18:16 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2009 18:06 schreef Argus het volgende:



Ja, wat?

Vraag het alleen maar.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-05-2009 18:22 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2009 18:08 schreef Argus het volgende:
Het grote voordeel van niet apple is dat je die gui er gewoon zelf op kan mikkeren.
Windows mobile heeft daar plenty opties voor en er zijn zat gratis shells te vinden die een iphone ver achter zich laten op zowel gemak als snelheid.

En anders moet je beter zoeken


+ heel veel


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-05-2009 21:16 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Waarom zou ik een goed concept willen vervangen? altijd het argument van de window-boys, je kan zelf tweaken.. boeiend.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 20-05-2009 22:10 by *Sander* Wijzig reactieProfiel van *Sander*Quote dit berichthttp://www.facebook.com/sander.vd.meer

Na mijn 1st gen Iphone overal gekeken en geprobeerd wat evt ter vervanging beter zou zijn. Daarna een nieuwe Iphone 3g gehaald, blijft voor mijn persoonlijke smaak toch de ideale phone qua gebruikersgemak, looks en functionaliteit.

Verder nog steeds ubertevreden met mijn MacBook en Imac om dezelfde redenen, daarbij vind ik het OS veel beter werken dan Windows. T'is maar net wat je aanspreekt.

[Dit bericht is gewijzigd door *Sander* op 20-05-2009 22:11]


But there is no real me: only an entity, something illusory................


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 20-05-2009 22:50 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Ik heb alle anti-windows of anti-mac sentimenten nooit helemaal begrepen. Ik kan met allebei prima uit de voeten. Het zal alleen wennen worden als ik volgende maand weer met windows ga werken ivm nieuwe baan..


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 23-05-2009 10:02 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Bij het behalen van een diploma mag ik dus een laptop uitzoeken. Volgend jaar hoogstwaarschijnlijk journalistiek doen.

Wat zijn nu de voordelen van mac t.o.v. windows? als die er zijn...


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Snark
Usericon van Snark
Posted 23-05-2009 10:49 by Snark Wijzig reactieProfiel van SnarkQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2009 10:02 schreef Alterprince het volgende:

Wat zijn nu de voordelen van mac t.o.v. windows? als die er zijn...


de euroknallers en de macflurry


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 23-05-2009 10:58 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 23 mei 2009 10:49 schreef Snark het volgende:
de euroknallers en de macflurry



[Dit bericht is gewijzigd door Alterprince op 23-05-2009 10:58]


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Snark
Usericon van Snark
Posted 23-05-2009 11:05 by Snark Wijzig reactieProfiel van SnarkQuote dit bericht

buiten het feit dat een mac een heel overzichtelijke computer is en er (nagenoeg) geen gevaar is voor virussen en in tegenstelling tot wat veel mensen beweren er voor elk programma wel een mac variant is en het natuurlijk heel hip is zie ik alleen maar nadelen


aastVGL
Usericon van aastVGL
Posted 23-05-2009 12:04 by aastVGL Wijzig reactieProfiel van aastVGLQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2009 10:02 schreef Alterprince het volgende:
Bij het behalen van een diploma mag ik dus een laptop uitzoeken. Volgend jaar hoogstwaarschijnlijk journalistiek doen.

Wat zijn nu de voordelen van mac t.o.v. windows? als die er zijn...


Wat mij betreft zijn er veel voordelen van een Mac. Ik zal proberen een aantal punten te noemen die minder discussie gevoelig zijn...
1. OSX is een zeer stabiele OS
2. Er zijn minder virussen voor Mac dan voor de PC.
3. De Macbook (pro) is licht (MBP +/- 2.5 kg) en lekker compact (Ja, dat is een enorm voordeel als je hem iedere dag moet meezeulen)
4. ik kan nog veel meer bedenken maar dat is dan wel weer discussie gevoelig (OSX werkt prettig, Mac is geweldig voor het geven van presentatie's, design)

Nadelen
1. Redelijk duur
2. Niet alle programma's draaien op de Mac.

Je moet gewoon goed kijken wat je ermee gaat doen. Maak een lijstje met wat je met je laptop wil gaan doen en wat je minimale systeemeisen zijn. Ga van daar uit verder.
Als je je laptop als een desktop vervanger gaat gebruiken zou ik persoonlijk zeker een MacBook pro kopen. Ik heb er een gekocht toen ik dit jaar met mijn opleiding begon en ik kan niet meer zonder. Het was even wennen met schakelen van XP naar OSX maar het is het wel waard.
Als je er alleen een tekstverwerker en internet op gebruikt zou ik een "gewone" computer kopen omdat, in mijn ogen, de kosten van een Mac dan gewoon te hoog zijn. Als je per se een Mac wil zou je dan ook een MacBook Air kunnen kopen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Als je nog vragen hebt hoor ik het graag


Snark
Usericon van Snark
Posted 23-05-2009 12:20 by Snark Wijzig reactieProfiel van SnarkQuote dit bericht

quote:

Als je er alleen een tekstverwerker en internet op gebruikt zou ik een "gewone" computer kopen omdat, in mijn ogen, de kosten van een Mac dan gewoon te hoog zijn. Als je per se een Mac wil zou je dan ook een MacBook Air kunnen kopen.




dan zou ik juist een mac kopen... en zeker geen macbook air, die is nog duurder. gewoon een 13" macbookie voor 1000 e ofzo

als je m toch krijgt is de prijs geen probleem... toch?


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 23-05-2009 12:40 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 23 mei 2009 12:20 schreef Snark het volgende:
dan zou ik juist een mac kopen... en zeker geen macbook air, die is nog duurder. gewoon een 13" macbookie voor 1000 e ofzo

als je m toch krijgt is de prijs geen probleem... toch?

Nuja, da's makkelijk gezegd want m'n ouders geven ook liever geen onnodig geld weg natuurlijk, en als ik denk dat een 'gewone' laptop met windows beter voor mij is, is dat ook alleen maar beter denk ik. Ik las trouwens ook iets dat vista het beste draait op een mac ofzo?

@aastVGL: bedankt voor je uitleg;
een stabiel besturingssysteem is natuurlijk erg prettig
presentaties hoef ik er niet mee te houden, dus dat speelt geen rol
het moet vooral goed werkend internet hebben en ik zou het prettig vinden als het gewoon veel programma's kan runnen (op dat gebied is windows breder geloof ik), een beetje schijfruimte en het liefst ook zo licht mogelijk, maar niet zo'n minilaptop.
Een desktop vervanger hoeft het echt niet te worden.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


aastVGL
Usericon van aastVGL
Posted 23-05-2009 13:17 by aastVGL Wijzig reactieProfiel van aastVGLQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2009 12:40 schreef Alterprince het volgende:
Ik las trouwens ook iets dat vista het beste draait op een mac ofzo?



Zoiets heb ik ook wel gehoord, maar de precieze cijfers weet ik ook niet.

Ik kan zelf met bootcamp Windows XP draaien. Dit is een dual boot. Het werkt bij mij prima en snel.
Je kan ook met parallels (of andere) werken en dan maak je binnen OSX een virtuele XP venster. Dit schijnt ook goed te werken. Alleen lever je wat in op je prestatie's
Zo heb je alsnog windows op je Mac.

Het blijft een hele lastige keuze. Ik heb er ook bijna een maand over gedaan voor ik het echt helemaal zeker wist wat ik wilde hebben.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 23-05-2009 13:26 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Sarah MacKenzie





Van computerspul, mediaspelers en software nul komma nul niks noppes ende nada...
En dat hoop ik nog lang zo te houden.
*niet Apple minded*

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 23-05-2009 13:26]


 


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 23-05-2009 18:17 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Ik heb tot nu toe voor alle toepassingen van windows een mac-equivalent gevonden, dus bootcamp nog niet hoeven installeren.
De nieuwste versie van bootcamp schijnt trouwens zodanig opgebouwd te zijn dat je een windows-programma in je mac-omgeving kan laden, dus geen dual-boot ofzo.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


aastVGL
Usericon van aastVGL
Posted 24-05-2009 12:27 by aastVGL Wijzig reactieProfiel van aastVGLQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2009 13:26 schreef Forever After het volgende:
Sarah MacKenzie





Van computerspul, mediaspelers en software nul komma nul niks noppes ende nada...
En dat hoop ik nog lang zo te houden.
*niet Apple minded*


wauw! zelden zo'n ontzettende off topic post gezien


Snark
Usericon van Snark
Posted 24-05-2009 13:16 by Snark Wijzig reactieProfiel van SnarkQuote dit bericht

gezien de titel van het topic valt t nog wel mee




spectre
Usericon van spectre
Posted 24-05-2009 14:45 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Raar dat niemand het grootse pluspunt niet opnoemt.. onderhoud

Eenmaal OSX erop staat heb je er geen omkijken meer naar, geen gekut met drivers voor hardware of slomer worden met de tijd. Als je hem aanslingert weet je gewoon dat het werkt en dat je gewoon je werk kunt doen zonder gezeur. Tijd = Geld.. tenminste bij mij


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Nameless shadow
Usericon van Nameless shadow
Posted 24-05-2009 16:35 by Nameless shadow Wijzig reactieProfiel van Nameless shadowQuote dit berichthttp://jeroendekker.com

Eergister heb ik een 13 inch macBookje gekocht voor 580 euro nieuw in doos. Ik vond het een hele leuke koop



aastVGL
Usericon van aastVGL
Posted 24-05-2009 17:04 by aastVGL Wijzig reactieProfiel van aastVGLQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2009 14:45 schreef spectre het volgende:
Raar dat niemand het grootse pluspunt niet opnoemt.. onderhoud

Eenmaal OSX erop staat heb je er geen omkijken meer naar, geen gekut met drivers voor hardware of slomer worden met de tijd. Als je hem aanslingert weet je gewoon dat het werkt en dat je gewoon je werk kunt doen zonder gezeur. Tijd = Geld.. tenminste bij mij


Ja en nee.

Ik zit al een tijdje te kloten met de drivers voor het aansluiten van mijn Canon op mn mac. Is me, mede door tijdgebrek, nog niet gelukt.

Ook heb ik het idee dat mijn mac wel iets slomer is geworden in de loop van de tijd. Het zou niet moeten maar ik zal wel iets fout doen...

[Dit bericht is gewijzigd door aastVGL op 24-05-2009 17:04]


Snark
Usericon van Snark
Posted 24-05-2009 17:08 by Snark Wijzig reactieProfiel van SnarkQuote dit bericht

ik moet zeggen dat mn pc sinds ik m heb gekocht ook op geen enkel vlak rare shit vertoond. Dit komt zeker weten ook omdat ik er niet mee internet en geen rare zooi op installeer, hiermee heb je gelijk een erg minpunt van de gemiddelde gebruiker te pakken... de spreuk " een computer is zo kut als z'n gebruiker" gaat in vele gevallen op. Als ik soms zie wat een ongelofelijke kutzooi mensen van hun pc maken is het niet verwonderlijk dat zo'n apparaat na een tijdje rare dingen gaat doen.

ook nog even aanmerken: als je windows op een mac gaat zetten, realiseer je dan wel dat je dan wel vatbaar bent voor de virus en worm shitzooi en dus ook effe een virusscanner regelt.


Snark
Usericon van Snark
Posted 24-05-2009 17:14 by Snark Wijzig reactieProfiel van SnarkQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2009 17:04 schreef aastVGL het volgende:
Ja en nee.

Ik zit al een tijdje te kloten met de drivers voor het aansluiten van mijn Canon op mn mac. Is me, mede door tijdgebrek, nog niet gelukt.




type?

quote:

Ook heb ik het idee dat mijn mac wel iets slomer is geworden in de loop van de tijd. Het zou niet moeten maar ik zal wel iets fout doen...


laat hem van tijd tot tijd een nachtje aanstaan, er zit een ingebouwde opruim/defragmenteerfunctie in je mac die ergens rond 2 u 's nachts de boel opruimd voor je

Voor het systeem Leopard 10.5 moest je zo af en toe je Mac een nachtje aan laten staan. Om 02.00 u. pleegde de Mac dan automatisch intern onderhoud. Sinds systeem Leopard 10.5 doet de Mac dit zo af en toe als hij aangezet wordt, daarom duurt het soms wat langer voor hij gebruiksgereed is.
Ook zijn er programma’s waarmee je diep in het systeem kunt. Je ziet dan zaken die normaal aan het zicht onttrokken zijn. Om met dit soort programma’s te kunnen werken moet je wel weten wat je doet. Je kunt snel teveel weggooien, waarna je Mac niet meer goed werkt. We gaan hier dan ook niet dieper op in.
Als je de Mac opstart met de toetsen comand-alt-p-r ingeduwd dan wis je het pram geheugen. In dit geheugen onthoud de Mac allerlei zaken van vele verschillende programma’s. Door het pram geheugen te wissen begint de Mac deze gegevens opnieuw op te bouwen als je een programma opstart. Vooral als je problemen hebt met programma’s kan deze oplossing wellicht helpen.



spectre
Usericon van spectre
Posted 24-05-2009 18:08 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2009 13:26 schreef Forever After het volgende:

Van computerspul, mediaspelers en software nul komma nul niks noppes ende nada...
En dat hoop ik nog lang zo te houden.



Klaar voor de toekomst dus, goed bezig


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 24-05-2009 18:17 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2009 18:08 schreef spectre het volgende:
Klaar voor de toekomst dus, goed bezig

Waar Apple, Mac, I-whatever op staat dan hè...

De door mijzelf opgebouwde PC draait als een zonnetje.


 


aastVGL
Usericon van aastVGL
Posted 24-05-2009 19:19 by aastVGL Wijzig reactieProfiel van aastVGLQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2009 17:14 schreef Snark het volgende:
type?



Canon powershot A720 IS

En dank je voor de verdere tip's. Ik ga ze zeker uitproberen

[Dit bericht is gewijzigd door aastVGL op 24-05-2009 19:20]


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen