IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Auteur:
Topic : elpees (vinyl) Vorige pagina | Volgende pagina
blackstar666
Usericon van blackstar666
Posted 22-11-2011 11:45 by blackstar666 Wijzig reactieProfiel van blackstar666Quote dit bericht

Niet zeker of dit het juiste topic is maar bij deze: mijn platenspeler doet de laatste tijd vervelend. Als ik mijn versterker op phono zet begint de conus van mijn linkerbox enorm te trillen en er komt een harde rare ruis uit. Eerst hoorde ik dat niet goed omdat ik tegelijkertijd een plaat aan het afspelen was, maar soms komt er dan ineens een dikke knal tussendoor waar je je wezenloos van schrikt. Het ligt niet aan de box want als ik CDs luister of muziek via de computer is er niks aan het handje. Iemand enig idee hoe dit kan/ waar dit aan ligt? Kan nu geen vinyl meer draaien...



De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 22-11-2011 18:44 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Zit je aardedraad wel goed bevestigd?


Bareuh...


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-11-2011 18:47 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Of een los contactje in het stekkertje.
Lijkt mij meer voor een knal zorgen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


blackstar666
Usericon van blackstar666
Posted 23-11-2011 13:24 by blackstar666 Wijzig reactieProfiel van blackstar666Quote dit bericht

Ik heb even alle draden en kabels losgetrokken, schoongemaakt en weer ingeplugd/vastgemaakt maar nog steeds hetzelfde probleem...

er lijkt ook niet iets los te zitten in de stekkertjes, zou het misschien verkeerd gaan in de platenspeler en zo ja, hoe kom ik daarbij? Heb een Dual 504



Staalman
Usericon van Staalman
Posted 23-11-2011 13:28 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Gewoon wegbrengen en laten repareren...
Lijkt namelijk aan je draaitafel te liggen.

[Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 23-11-2011 13:28]


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Retardo
Vet Ziek
Usericon van Retardo
Posted 23-11-2011 13:32 by Retardo Wijzig reactieProfiel van RetardoQuote dit berichthttp://ortegaband.bandcamp.com/ | http://sufferingquota.bandcamp.com/

Klinkt als een voeding kwestie.
Idd wegbrengen en laten nakijken.



blackstar666
Usericon van blackstar666
Posted 13-12-2011 19:03 by blackstar666 Wijzig reactieProfiel van blackstar666Quote dit bericht

Weggebracht en de reparatie gaat 135 euro kosten... twijfel of ik dat moet doen. Zijn goedkope platenspelers zo veel slechter dan een oude in goede staat? Ik luister ook weer niet zo vaak vinyl, 1 plaatje in de week misschien...



De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 13-12-2011 19:11 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Als je maar één plaatje in de week draait zou ik geen 135 euro aan reparatiekosten gaan betalen als ik jou was.


Bareuh...


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 13-12-2011 21:35 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2011 19:11 schreef De Ulk het volgende:
Als je maar één plaatje in de week draait zou ik geen 135 euro aan reparatiekosten gaan betalen als ik jou was.


+1 Koop een kringloop speler voor een tientje en een nieuwe naald voor 4 tientjes...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


blackstar666
Usericon van blackstar666
Posted 13-12-2011 21:36 by blackstar666 Wijzig reactieProfiel van blackstar666Quote dit bericht

In plaats daarvan een schrale goedkope nieuwe halen bij de Mediamarkt ofzo? Voor een paar tientjes heb je dat al. Maar vraag me dan af hoeveel kwaliteitsverschil tussen zo'n goedkope zit en een Dual. En als ik het laat fixxen is het hopelijk weer jaren goed, heb er bij aanschaf zo'n 8 jaar geleden een nieuwe naald en element in laten zetten. Wat is wijsheid



intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 13-12-2011 21:37 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Naar de Kringloop, voor vier tientjes een Technics scoren, nieuwe naald erop en GAAN!


You have time. You are doing fine.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 13-12-2011 21:38 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2011 21:37 schreef intothevoid het volgende:
Naar de Kringloop, voor vier tientjes een Technics scoren, nieuwe naald erop en GAAN!


Sex?


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 13-12-2011 21:40 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Nou...


You have time. You are doing fine.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 13-12-2011 21:41 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Zie nu ook echt pas dat jij twee minuten eerder exact hetzelfde postte. :')


You have time. You are doing fine.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 13-12-2011 21:45 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2011 21:41 schreef intothevoid het volgende:
Zie nu ook echt pas dat jij twee minuten eerder exact hetzelfde postte. :')


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Disgusting-noise
Usericon van Disgusting-noise
Posted 13-12-2011 22:31 by Disgusting-noise Wijzig reactieProfiel van Disgusting-noiseQuote dit bericht

Als je redelijk wat vinyl luistert is een low-end platenspeler van een goed merk echt noodzakelijk. Denk Pro-ject Debut III of Rega P3.
Luister je maar af en toe, dan ga je inderdaad beter voor een tweedehands van een deftig merk.

Maar al die platenspelers van minder dan 100 euro die je nu in de winkels ziet...wat een rommel! Je kan niet eens je naaldgewicht regelen met die dingen. Ze maken je vinyl eenvoudigweg kapot.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 13-12-2011 22:36 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2011 22:31 schreef Disgusting-noise het volgende:
Pro-ject Debut III



You have time. You are doing fine.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 13-12-2011 22:38 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2011 22:31 schreef Disgusting-noise het volgende:
Pro-ject Debut III




Bareuh...


Disgusting-noise
Usericon van Disgusting-noise
Posted 13-12-2011 22:57 by Disgusting-noise Wijzig reactieProfiel van Disgusting-noiseQuote dit bericht

Zit momenteel zelf met een Debut III dus kan dat bevestigen! Het plan is wel om een stapje hoger te gaan, maar eerst zijn de versterker & boxen aan een serieuze upgrade toe.

Ging trouwens laatst naar de lokale KEF-verdelen en die had maar één paar floorstanders staan. Blijkbaar verkopen ze tegenwoordig zo goed als alleen nog maar "eitjes" en andere kleine boxen.
Zelfs in de audiowinkel, traditioneel het laatste toevluchtsoord van de conservatieve muziekfan, voel ik me nu ouderwets.


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 19-04-2012 17:08 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

Heeft er iemand nog tips voor wat betreft sites met info over releases enz, behalve deze:
http://www.vinylcollective.com/
http://deadformat.net/
http://www.omgvinyl.com/




Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 19-04-2012 17:16 by Sgeiterdt Wijzig reactieProfiel van SgeiterdtQuote dit berichthttp://www.aratron.net

Zo ik heb mijn platenspeler weer eens afgestoft, tijd om elpees te draaien!

Ik denk dat ik zin heb in Death...


5 Euro's? Op je muil!!


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 28-08-2012 18:16 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Ik ben van plan om een bescheiden vinylverzameling te beginnen, maar daar heb ik wel eerst een LP-speler voor nodig. Hebben mensen hier suggesties over kwaliteitsapparaten of betaalbare apparaten?

Ik ben totaal niet thuis in dit gebied en zou graag wat hulp krijgen!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 28-08-2012 18:26 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2012 18:16 schreef iPim het volgende:
Ik ben van plan om een bescheiden vinylverzameling te beginnen, maar daar heb ik wel eerst een LP-speler voor nodig. Hebben mensen hier suggesties over kwaliteitsapparaten of betaalbare apparaten?

Ik ben totaal niet thuis in dit gebied en zou graag wat hulp krijgen!


Van bijvoorbeeld een kwaliteitsmerk als Technics zijn tweedehands wel fraaie apparaten te verkrijgen. En vaak ook wel betaalbaar. Als je per sé iets nieuws wil zou ik Pro-Ject aanraden. Hun Debut-serie is betaalbaar en kwalitatief goed. Enige nadeel is het bedieningsgemak, je moet bijvoorbeeld eerst het draaiplateau optillen en vervolgens met de hand de snaar verleggen om het toerental te veranderen.


Bareuh...


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 28-08-2012 18:27 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Heb recentelijk bij de Kringloop een in nieuw-staat verkerende 'Akai ap206c' op de kop getikt voor 22,50 euro? Beetje een goede deal? Design is wat té fancy voor mijn doen, maar klinkt goed naar behoren (vorige platsenspeler is plots overleden, en zit krap bij kas momenteel, vandaar).



I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 28-08-2012 18:29 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2012 18:27 schreef Mythics het volgende:
Heb recentelijk bij de Kringloop een in nieuw-staat verkerende 'Akai ap206c' op de kop getikt voor 22,50 euro? Beetje een goede deal? Design is wat té fancy voor mijn doen, maar klinkt goed naar behoren (vorige platsenspeler is plots overleden, en zit krap bij kas momenteel, vandaar).




Als het goed klinkt dan vind ik het al gauw een goede deal.


Bareuh...


Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen