IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Auteur:
Topic : elpees (vinyl) Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 06-07-2013 22:07 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2013 21:53 schreef iPim het volgende:
Ah, cool! Daar eens even rondneuzen, dan! Ik zoek echt gewoon een begininstallatie. Mijn trieste studentenbudget laat ook niet meer toe dan dat. Als je steeds stapjes van 100 euro omhoog gaat ''omdat dat toch net iets meer waarde voor je geld is'', ben ik dalijk volledig blut

Waar ik nu nog inzicht in moet verkrijgen is een phono (?) pre-amp om mijn LP-speler aan te kunnen sluiten op mijn koptelefoon. Omdat ik hem niet over een stereo-installatie zou gooien, heb ik zo'n apparaatje nodig waar de draaitafel-draden en mijn koptelefoon in kunnen en dat daar dan ook nog een volumeregelknop aan zit. zodat ik het volume kan veranderen. Hebben mensen hier nog tips voor?


Volgens mij zei je ergens 400 euro, vandaar. De Music Hall is precies dit bedrag


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 06-07-2013 22:07 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

IPim:

Optie A: je plugt je headphones in je huidige versterker. Platenspeler aansluiten moet dan wel waarschijnlijk een pre-amp tussen. Geluid regel je gewoon met de versterker.

Optie B: usb uitgang gebruiken zoals ik beschreef

Optie C: zo'n pauperding van DE bestellen


... hoe de hazen lopen ...


spectre
Usericon van spectre
Posted 06-07-2013 22:08 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Oh, Stassen heeft ook phono versterk dinkies.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 06-07-2013 22:11 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2013 22:05 schreef iPim het volgende:
Maar DE, ik moet wel iets meer audiofielhipsterness hebben dan dat hoor


Oh, ze hebben ook duurdere zag ik.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 06-07-2013 22:12 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2013 22:07 schreef faalhaas het volgende:
Optie A: je plugt je headphones in je huidige versterker. Platenspeler aansluiten moet dan wel waarschijnlijk een pre-amp tussen. Geluid regel je gewoon met de versterker.


Ik heb een 10 jaar oude, 100 euro stereo-installatie van Philips, eens even kijken of het daar over zou kunnen?

quote:
Optie B: usb uitgang gebruiken zoals ik beschreef


Is last resort, denk ik.

quote:
Optie C: zo'n pauperding van DE bestellen


Dan kan ik mijn eerste vinyl beter meteen in de prullenbak gooien


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 06-07-2013 22:13 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Optie D: Je vader een high-end platenspeler aan laten schaffen en die inpikken.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 06-07-2013 22:29 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2013 22:12 schreef iPim het volgende:
Ik heb een 10 jaar oude, 100 euro stereo-installatie van Philips, eens even kijken of het daar over zou kunnen?


Moet wel lukken. Waar het even om gaat is de aarding. Oude versterkers met phono ingang icm een oude platenspeler hadden naast de 2 audiokabels ook nog een aardstekker (gnd) nodig om goed af te spelen. Kijk even of jouw versterker dat heeft. Zo niet heb je een pre-amp nodig, gewoon een klein kastje tussen je versterker en je platenspeler in, kost maar een paar tientjes.



... hoe de hazen lopen ...


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 06-07-2013 22:35 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2013 22:29 schreef faalhaas het volgende:
Moet wel lukken. Waar het even om gaat is de aarding. Oude versterkers met phono ingang icm een oude platenspeler hadden naast de 2 audiokabels ook nog een aardstekker (gnd) nodig om goed af te spelen. Kijk even of jouw versterker dat heeft. Zo niet heb je een pre-amp nodig, gewoon een klein kastje tussen je versterker en je platenspeler in, kost maar een paar tientjes.





Mijn dank is groot


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 06-07-2013 22:49 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Succes!

Ik denk trouwens niet dat jouw versterker een phono ingang met gnd heeft aangezien ie 10 jaar oud is.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 06-07-2013 22:50]


... hoe de hazen lopen ...


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 07-07-2013 0:18 by ErikS Wijzig reactieProfiel van ErikSQuote dit bericht

Zelf heb ik deze:

http://hificorner.nl/hifi/platenspelers/rpm-1-3-genie.html

icm

http://hificorner.nl/accessoires/phono-naalden/phono-box.html

En als je versterker een phono ingang heeft met aarde is dat het makkelijkst, maar anders zou ik de phono box nemen.

Samen zijn ze net iets meer dan €400, maar het klinkt wel fantastisch.

Die ION en andere goedkope plastic troep zoals die van Lenco zou ik iig mijden als de pest. Ze zijn net af te regelen, en dat is én de pest voor je platen én je hebt de kans dat ze niet eens afgespeeld kunnen worden.


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 07-07-2013 12:30 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Die Debut III is een prachtding. Enige nadeel is dat je handmatig de snaar moet verleggen als je wisselt tussen 33-45rpm. Charme was daar voor mij snel vanaf, vooral als je grappen krijgt als kant A en C op 33rpm, B en D op 45. 7"s draai ik nauwelijks meer.


You have time. You are doing fine.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 07-07-2013 12:33 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2013 12:30 schreef intothevoid het volgende:
Die Debut III is een prachtding. Enige nadeel is dat je handmatig de snaar moet verleggen als je wisselt tussen 33-45rpm. Charme was daar voor mij snel vanaf, vooral als je grappen krijgt als kant A en C op 33rpm, B en D op 45. 7"s draai ik nauwelijks meer.


Met de Pro-Ject Speed Box S kan je voor ongeveer honderd euro met één druk op de knop de snelheid verwisselen tussen 33rpm en 45rpm.

http://www.project-audio.com/main.php?prod=speedboxs&cat=boxes&lang=en


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 07-07-2013 12:41 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Cool.


You have time. You are doing fine.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 07-07-2013 12:52 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Dan is de lol er wel af ja als je niet eens ff fatsoenlijk kunt switchen tussen 33 en 45 toeren.

Voor het bedrag dat iPim te besteden heeft zou ik sowieso trouwens voor een high end Technics op Marktplaats gaan, maar dit terzijde

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 07-07-2013 12:53]


... hoe de hazen lopen ...


Disgusting-noise
Usericon van Disgusting-noise
Posted 07-07-2013 14:56 by Disgusting-noise Wijzig reactieProfiel van Disgusting-noiseQuote dit bericht

Ik vraag me trouwens af waarom iemand zei dat je beter voor een direct drive kunt gaan. Is alleen handig als je wil DJ'en met je platen.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 07-07-2013 15:02 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2013 14:56 schreef Disgusting-noise het volgende:
Ik vraag me trouwens af waarom iemand zei dat je beter voor een direct drive kunt gaan. Is alleen handig als je wil DJ'en met je platen.


Niet alleen dat. Ik heb mij door een kenner laten vertellen dat die qua snelheid ook stabieler zijn. Zo'n snaar gaat uitrekken, wordt broos, knapt een keer, etc.


... hoe de hazen lopen ...


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 08-07-2013 23:42 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Pim, nog ongeveer een kwartiertje:

http://hificorner.nl/tt5005.html


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 23-07-2013 14:07 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

leuke serie



IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 23-07-2013 14:20 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

Volgens Bub ben je stom als je geen platenspeler hebt. Ik vind Bub dom.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 30-08-2013 19:29 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

iPim is het nog gelukt met de platenspelert?

Dit is mijn bescheiden collectie. Niet superveel, maar wel allemaal platen die ik supertof vind.



... hoe de hazen lopen ...


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 30-08-2013 19:39 by Sgeiterdt Wijzig reactieProfiel van SgeiterdtQuote dit berichthttp://www.aratron.net

Mooi hoor, maar volgens mij ben je de speakers vergeten.


5 Euro's? Op je muil!!


Buried
Usericon van Buried
Posted 30-08-2013 19:45 by Buried (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BuriedQuote dit bericht

quote:
Op 30 augustus 2013 19:29 schreef faalhaas het volgende:
iPim is het nog gelukt met de platenspelert?

Dit is mijn bescheiden collectie. Niet superveel, maar wel allemaal platen die ik supertof vind.




Die inrichting, zalig
Echt mooi gedaan! Mijn collectie is wel véél kleiner, damn.



faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 30-08-2013 19:51 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 30 augustus 2013 19:39 schreef Sgeiterdt het volgende:
Mooi hoor, maar volgens mij ben je de speakers vergeten.


Die hangen uiteraard in de zithoek


... hoe de hazen lopen ...


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 30-08-2013 20:55 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Geweldig ingericht inderdaad


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 30-08-2013 20:58 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Heb je geen kap over de platenspeler, faalhaas?


Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen