IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Sludge (en sludgeverwanten) Vorige pagina | Volgende pagina
Suppository
Usericon van Suppository
Posted 12-05-2004 12:06 by Suppository Wijzig reactieProfiel van SuppositoryQuote dit berichthttp://www.suppository.nl

Het hoeft maar een naam te hebben. Boeien! Het is gewoon vettte muziek.


Suppository: www.suppository.nl Leng Tch'e: www.razorgrind.com


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-05-2004 12:12 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2004 1:32 schreef skyvalley het volgende:
hun laatste plaat (confederacy of ruined lives),de verzamelaar met zeldzaam materiaal(southern discomfort),en de demo/liveplaat (10 years of abuse,and still broke)zijn redelijk gemakkelijk te krijgen.
hun vorige platen heb ik ook tijdens een trip naar new york moeten kopen.
of bestel ze,al hun platen zijn geweldig.
Die verzamelaar kon ik krijgen maar vind verzamelaars meestal niet zo boeiend, als je e andere cd's koopt heb je alles dubbel ...


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 12-05-2004 12:15 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2004 12:03 schreef Jenje het volgende:
Lees je niet goed, zijn fiks wat bands ... is gewoon een klein genre, nog flink underground.




begon al in 1991 ofzo, is zeker nog flink underground dan. Voor mij is sludge bijna hetzelfde als stoner, maar dan zuigender...........maar goed, i'll stop whining


zombie
Usericon van zombie
Posted 12-05-2004 15:59 by zombie Wijzig reactieProfiel van zombieQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2004 12:12 schreef Jenje het volgende:
Die verzamelaar kon ik krijgen maar vind verzamelaars meestal niet zo boeiend, als je e andere cd's koopt heb je alles dubbel ...


"10 years of abuse..." vond ik toch redelijk tegenvallen. Het gaat hier dus om de eerste demo, wat live opnames en een radio sessie. Het geluid is vrij slecht en dat zelfs voor Eyehategod begrippen. Ik zou deze dus overslaan en gelijk gaan zoeken naar "Dopesick" of "In the name of suffering". "Southern discomfort" is dan wel een leuke Eyehategod verzamelaar met moeilijk te verkrijgen materiaal (waaronder de "Ruptured heart theory" 7 inch en nummers van de split met 13).


jimmyk
p. james kevorkian
Usericon van jimmyk
Posted 12-05-2004 16:15 by jimmyk Wijzig reactieProfiel van jimmykQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2004 12:00 schreef Spirit In Black het volgende:
ik vind het maar een vreemd sub genre met maar een paar bandjes, die tussen grunge en stoner inzitten, oftewel een overbodige benaming....net zoals screamo, mathmetal, etc.


ultra-slow-drone-feedback-doom...
goed idee, een sludge topic!

(vergeet Boris niet...)



o dark grace of the death of god


zombie
Usericon van zombie
Posted 12-05-2004 16:18 by zombie Wijzig reactieProfiel van zombieQuote dit bericht

Boris is al vaker genoemd, maar ik denk bij Sludge toch echt meer aan Black Sabbath riffs, feedback, low-fi / garage productie, emmers met drugs en overstuurd gekrijs. Boris, Earth, 5ive en bijvoorbeeld Sunn0))) vind ik daar niet echt tussen passen.


jimmyk
p. james kevorkian
Usericon van jimmyk
Posted 12-05-2004 20:38 by jimmyk Wijzig reactieProfiel van jimmykQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2004 16:18 schreef zombie het volgende:
Boris is al vaker genoemd, maar ik denk bij Sludge toch echt meer aan Black Sabbath riffs, feedback, low-fi / garage productie, emmers met drugs en overstuurd gekrijs. Boris, Earth, 5ive en bijvoorbeeld Sunn0))) vind ik daar niet echt tussen passen.

genres en subgenres liggen inderdaad best genuanceerd, zeker in doom e.d.


o dark grace of the death of god


jimmyk
p. james kevorkian
Usericon van jimmyk
Posted 14-05-2004 8:33 by jimmyk Wijzig reactieProfiel van jimmykQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2004 16:18 schreef zombie het volgende:
Boris is al vaker genoemd, maar ik denk bij Sludge toch echt meer aan Black Sabbath riffs, feedback, low-fi / garage productie, emmers met drugs en overstuurd gekrijs. Boris, Earth, 5ive en bijvoorbeeld Sunn0))) vind ik daar niet echt tussen passen.


Google vooral eens met 'sludge' en 'boris'.


o dark grace of the death of god


zombie
Usericon van zombie
Posted 14-05-2004 9:23 by zombie Wijzig reactieProfiel van zombieQuote dit bericht

Denk dat het meer te maken heeft met een bepaalde perceptie / verwachting tegenover een genre. Zoals ik al zei denk ik bij sludge gelijk aan feedback, nihilisme (Eyehategod), "over the top angst ridden vocals" (Dystopia, Damad) en een losse jam structuur (Corrupted). Zoiets als Black sabbath gespeeld door crusty hardcore schorem met aanpassingsproblemen.

Maar je hebt gelijk als je zegt dat de lijn tussen genres een vage genoemd kan worden.

Waar is mijn koffie?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-05-2004 9:25 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

koop gewoon alles van Acid bath(2 cd's maar) en je bent er. (tenzij Crowbar ook Sludge is want daar moet een zichzelf respecterende banger er ook minstens drie van in de kast hebben staan).


zombie
Usericon van zombie
Posted 14-05-2004 9:32 by zombie Wijzig reactieProfiel van zombieQuote dit bericht

Goed punt. Ben nog steeds benieuwd naar die Acid bath DVD. Ben hem uiteraard nog nergens tegengekomen, Rotten records heeft wat dat betreft een vrij 'rottige' distributie. Wil ook nog steeds wat van die Damaged CD's hebben die ze hadden uitgebracht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-05-2004 9:35 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2004 9:32 schreef zombie het volgende:
Goed punt. Ben nog steeds benieuwd naar die Acid bath DVD. Ben hem uiteraard nog nergens tegengekomen, Rotten records heeft wat dat betreft een vrij 'rottige' distributie. Wil ook nog steeds wat van die Damaged CD's hebben die ze hadden uitgebracht.


mijn broer heeft voor mij een kopie gemaakt maar de hoeveelheid gegevens per eenheid is wel lager om het op een dvd te krijgen. als je genoegen neemt met een mindere kwaliteit kan ik hem wel opsturen.


codex4
Usericon van codex4
Posted 14-05-2004 9:49 by codex4 Wijzig reactieProfiel van codex4Quote dit berichthttp://www.gardenofexile.com

Volgens mij is die Acid Bath DVD wel te krijgen via Boudisq ofzo. 2 kennissen uit Amsterdam hadden hem laatst aangeschaft. één spreek ik vanavond, zal het eens navragen!



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-05-2004 9:54 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2004 9:49 schreef codex4 het volgende:
Volgens mij is die Acid Bath DVD wel te krijgen via Boudisq ofzo. 2 kennissen uit Amsterdam hadden hem laatst aangeschaft. één spreek ik vanavond, zal het eens navragen!


het is wel alleen maar "bootleg opnamen" (plus een officiele clip) dus verwacht geen gladde, flitsende opnamen. ik vind het echter keigaaf. (neta zoeist als cliff'm all zeg maar)


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-05-2004 10:25 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2004 8:33 schreef jimmyk het volgende:
Google vooral eens met 'sludge' en 'boris'.


En anders kijk je hier: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=1330614


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-05-2004 10:26 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2004 9:23 schreef zombie het volgende:
Zoiets als Black sabbath gespeeld door crusty hardcore schorem met aanpassingsproblemen.



Kut. Bij crusty schorem denk ik gelijk aan vieze stinkpunks. Zo wordt mijn liefde voor sludge gelijk kleiner....


Ik vind het eerder een lompe, logge, zware, sloppy uiting van emoties op een 'olifant in een glasfabriek' manier zeg maar.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-05-2004 11:02 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2004 10:26 schreef Chelman het volgende:
Kut. Bij crusty schorem denk ik gelijk aan vieze stinkpunks. Zo wordt mijn liefde voor sludge gelijk kleiner....
.


er was een topic onlangs op FOK over vieze stinkpunks die pal achter jou makker Bush stonden. dus niet generaliseren he?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-05-2004 11:05 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2004 11:02 schreef attila_de_hun het volgende:
er was een topic onlangs op FOK over vieze stinkpunks die pal achter jou makker Bush stonden. dus niet generaliseren he?


Een blik op www.punx.nl gaf mij weer reden om te denken dat punx gewoon minderwaardig volk zijn.


...overigens is Bush helemaal niet mijn makker. John McCain was altijd mijn man. Ik ben alleen niet zo klakkeloos in het bekritiseren van elke scheet die hij laat.


On topic: Crowbar heerscht! En ik raad Burning Witch aan (al is dat meer dooooom).


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 14-05-2004 11:08 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 14 mei 2004 10:26 schreef Chelman het volgende:
Ik vind het eerder een lompe, logge, zware, sloppy uiting van emoties op een 'olifant in een glasfabriek' manier zeg maar.


Muziek van dikke mensen voor dikke mensen dus; niks voor mij...


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-05-2004 11:15 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2004 11:05 schreef Chelman het volgende:
Een blik op www.punx.nl gaf mij weer reden om te denken dat punx gewoon minderwaardig volk zijn.


...overigens is Bush helemaal niet mijn makker. John McCain was altijd mijn man. Ik ben alleen niet zo klakkeloos in het bekritiseren van elke scheet die hij laat.


On topic: Crowbar heerscht! En ik raad Burning Witch aan (al is dat meer dooooom).
Als je een keer op msn meld, zal ik je wat toffe sludge laten horen


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-05-2004 11:16 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2004 11:15 schreef Jenje het volgende:
Als je een keer op msn meld, zal ik je wat toffe sludge laten horen


Ga je windjes laten met je microfoon?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-05-2004 11:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2004 11:16 schreef Chelman het volgende:
Ga je windjes laten met je microfoon?

deep throaten


surrealm
guitar tech
Usericon van surrealm
Posted 18-05-2004 23:10 by surrealm Wijzig reactieProfiel van surrealmQuote dit berichthttp://surrealm.net

zaterdag krijg ik een copietje van de nieuwe sludge van marko.. ben erg benieuwd naar hoe het is geworden!!!


i said: "drink more honey", not: "drink more, honey"


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 19-05-2004 12:43 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 23:10 schreef surrealm het volgende:
zaterdag krijg ik een copietje van de nieuwe sludge van marko.. ben erg benieuwd naar hoe het is geworden!!!


marko, boris..... ,

is er ook een kees of een jan-peter?


surrealm
guitar tech
Usericon van surrealm
Posted 19-05-2004 12:53 by surrealm Wijzig reactieProfiel van surrealmQuote dit berichthttp://surrealm.net

dan bedoel ik dus kennelijk een ander Sludge dan jullie. geeft niet... ik bedoel de zwitserse band


i said: "drink more honey", not: "drink more, honey"


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen