IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Pelican Volgende pagina
jimmyk
p. james kevorkian
Usericon van jimmyk
Posted 07-06-2004 21:39 by jimmyk Wijzig reactieProfiel van jimmykQuote dit bericht

Iemand voor Pelican? Zag dat ze nog geen topic hebben. Volgens deze info komen ze deze zomer naar Nederland: http://www.hydrahead.com/pelican/

Als je het nog niet kent, meteen gaan luisteren.

Hallo, is daar iemand?
(Geen paarlen voor de zwijnen mag ik hopen)

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 28-01-2006 18:52]


o dark grace of the death of god


Vow
Usericon van Vow
Posted 04-07-2004 20:01 by Vow Wijzig reactieProfiel van VowQuote dit bericht

Ik zag net op de stonerrock website dat ze 1 augustus, de datum die nog open stond, in Cafe Extase in Tilburg optreden!! Had stiekem gehoopt dat ze ook in Nederland zouden optreden, dus gelukkig maar.

Tot voor vorige week was ik helemaal niet bekend met Pelican, maar nadat ik goede reacties over deze band had gelezen op de Southern Lord website, heb ik de debuut cd besteld. Deze heb vorige week ontvangen en ik moet zeggen ik ben helemaal weg van deze band. Instrumentale muziek spreekt mij zowiezo erg aan. Lijkt nog het meeste op een heavy doomy versie van K2B. Geen drone zoals ik op andere sites heb gelezen. Wel veel low end.

Kortom ga dat zien.

[Dit bericht is gewijzigd door Vow op 04-07-2004 20:02]


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 04-07-2004 20:04 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Het enige wat ik van ze weet is dat ze in de VS welleens met Mastodon opgetreden hebben.

maarre waar gaan ze dan optreden in NL?


Vow
Usericon van Vow
Posted 04-07-2004 20:07 by Vow Wijzig reactieProfiel van VowQuote dit bericht

Cafe Extase, Tilburg


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 04-07-2004 20:44 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 4 juli 2004 20:07 schreef Vow het volgende:
Cafe Extase, Tilburg

ik bedoelde: in welke echte zaal? en evt. zalen?


Arson
1010010110
Usericon van Arson
Posted 04-07-2004 20:57 by Arson Wijzig reactieProfiel van ArsonQuote dit bericht

doet me wel wat denken aan een Isis zonder zang... niks mis mee


None of us are saints - Albert Fish


psychopathologist
nou breekt mijn klompvoet
Usericon van psychopathologist
Posted 04-07-2004 21:56 by psychopathologist Wijzig reactieProfiel van psychopathologistQuote dit berichthttp://www.cerebraltumor.com

klinkt idd lekker, het oudere werk is nog iets smeriger.

die andere releases van hydrahead zijn ook interessant, vooral mare


grind on . . . . . . . cerebral tumor


Vow
Usericon van Vow
Posted 07-07-2004 19:50 by Vow Wijzig reactieProfiel van VowQuote dit bericht

quote:
ik bedoelde: in welke echte zaal? en evt. zalen?

Ben nog nooit op deze locatie geweest. Maar het is in Club Undergound.


Der_Pim
Hertog Jan
Usericon van Der_Pim
Posted 08-07-2004 14:26 by Der_Pim Wijzig reactieProfiel van Der_PimQuote dit berichthttp://www.officiumtriste.com

Op de site van Pelican zelf staat dat ze op 1 aug in Frankrijk spelen.
Het is te gekke muziek dus wat mij betreft mogen ze wel naar Nederland komen.


jimmyk
p. james kevorkian
Usericon van jimmyk
Posted 08-07-2004 21:51 by jimmyk Wijzig reactieProfiel van jimmykQuote dit bericht

is inmiddels veranderd in tilburg, café extase. het lijkt wel of dit soort muziek het beter doet in tilburg (sounds!).


o dark grace of the death of god


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 09-07-2004 16:41 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Pelican is tof. Goede reden om mijn voormalige stamkroeg Extase weer eens te bezoeken


no text supplied


jimmyk
p. james kevorkian
Usericon van jimmyk
Posted 12-07-2004 12:14 by jimmyk Wijzig reactieProfiel van jimmykQuote dit bericht

quote:
Op 4 juli 2004 20:01 schreef Vow het volgende:
Lijkt nog het meeste op een heavy doomy versie van K2B. Geen drone zoals ik op andere sites heb gelezen. Wel veel low end.

Kortom ga dat zien.


Wat is low end?


o dark grace of the death of god


Vow
Usericon van Vow
Posted 12-07-2004 17:58 by Vow Wijzig reactieProfiel van VowQuote dit bericht

Lage stemming van de instrumenten / veel bas.

[Dit bericht is gewijzigd door Vow op 12-07-2004 19:42]


jimmyk
p. james kevorkian
Usericon van jimmyk
Posted 12-07-2004 21:32 by jimmyk Wijzig reactieProfiel van jimmykQuote dit bericht

quote:
Op 12 juli 2004 17:58 schreef Vow het volgende:
Lage stemming van de instrumenten / veel bas.


OK. Down-tuning.


o dark grace of the death of god


Vow
Usericon van Vow
Posted 02-08-2004 14:23 by Vow Wijzig reactieProfiel van VowQuote dit bericht

Was erg


jimmyk
p. james kevorkian
Usericon van jimmyk
Posted 08-08-2004 10:06 by jimmyk Wijzig reactieProfiel van jimmykQuote dit bericht

moest verstek laten gaan
nog meer zm-ers geweest?


o dark grace of the death of god


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 15-04-2005 23:11 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Ze hebben een nieuwe EP uit, getiteld "March into the Sea". Wat rauwer dan "Australasia", maar toch weer meesterlijk goed...


no text supplied


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 29-04-2005 0:56 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

March into the Sea is briljant! Prachtig opgebouwd nummer; eerst een typisch pelican-riff-festijn dan een beetje postrock-stuk met veel echo over de gitaren en als laatste een soort van akkoestisch ambientstuk. Prima nummertje van 20 min. Check it out!



NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 29-04-2005 0:58 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ga ik zeker doen! Kreeg net deze tip van een maat van me.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 05-08-2005 18:35 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Iemand die me kan vertellen hoe "The fire in our throats will beckon the thaw" is?


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 06-08-2005 8:28 by Melk is Goed Wijzig reactieProfiel van Melk is GoedQuote dit bericht

aaaaaaaaaaargh! nieuw pelican album, waarom heb ik dat nog niet!?


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 06-08-2005 16:25 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2005 18:35 schreef Rasputin het volgende:
Iemand die me kan vertellen hoe "The fire in our throats will beckon the thaw" is?


Fire in our... is een prima album geworden alleen wat meer postrock als dat was te horen op Australasia. Dat vind ik wel beetje jammer omdat al die postcore bands (isis, CoL) al richting de postrock gaan (hoewel allemaal op hun eigen manier). Fire in our.. is daarom meer op structuur gebaseerd dan op riffs. Echte riff-festijnen komen veel minder voor dan op Australasia. March to the sea is wel een typisch riffgeorienteerd nummer, maar nummers in de stijl van Night&Day en Drought zijn helaas spaarzaam. Ook zijn er meer akkoestische passages te vinden.

Goed album, daar niet van, maar niet wat ik gehoopt had.

8



NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 23-08-2005 19:00 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 23-08-2005 19:00]


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 26-01-2006 17:24 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Wie gaat er 8 februari allemaal naar Pelican & Cave In, in de 013


The Chosen
Usericon van The Chosen
Posted 26-01-2006 18:38 by The Chosen Wijzig reactieProfiel van The ChosenQuote dit bericht

10 februari zeker aanwezig in Groningen. Dit mag ik absoluut niet missen.


She Said Destroy in Black New York


metalmook
Usericon van metalmook
Posted 26-01-2006 22:16 by metalmook Wijzig reactieProfiel van metalmookQuote dit bericht

8 februari spelen ze weer in tilburg (013) absoluut aanwezig!


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen