IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Drumvellen Volgende pagina
MystuS
Usericon van MystuS
Posted 20-07-2004 17:23 by MystuS Wijzig reactieProfiel van MystuSQuote dit bericht

Ik plaats dit per se in een apart topic, daar dit niet over drummen in het algemeen gaat, maar echt specifiek over drumvellen.
Dusch.

Aan alle drummers:

Ik heb net een nieuwe drumset besteld, welke hopelijk binnenkort zal binnenkomen.
Echter, ik loop weer tegen het bekende vellen-probleem aan...
Welke vellen zal ik bij deze set aanschaffen?

Dusch, drummers, welke vellen gebruiken jullie, en waarom?
En welke vellen hebben jullie gebruikt, en waarom?
Deze vraag geldt voor voor zowel bass, snare als toms.

Gaarne jullie ervaringen!!


[Dit bericht is gewijzigd door helmet op 20-07-2004 17:25]


Drummer nodig?


Colcothar
RottenGijs
Usericon van Colcothar
Posted 20-07-2004 17:52 by Colcothar Wijzig reactieProfiel van ColcotharQuote dit bericht

Ik neem maar even aan dat je metal gaat spelen

Base: Remo Pinstripe, Remo Powerstroke 3, Remo Emperor, Evans G2,

Snare: Remo Ambasador coated.

Toms: Remo Prowerstroke, Emperor of Pinstripe, Evans G2.

Zelf heb ik:
Powerstroke 3 op basedrums, Emperor op Toms, Ambasador op snare, Pinstripe op floortom.


Suck on this


Tongerloft
Usericon van Tongerloft
Posted 20-07-2004 17:56 by Tongerloft Wijzig reactieProfiel van TongerloftQuote dit berichthttp://www.baumstrunk.org/joensuu

REMO Ebony Pinstripes (de zwarte dus) klinken naar mijn idee nog een tikkie vetter dan normale Pinstripes en zien er ook lekker strak vind ik (al helemaal op een zwart drumstel). Op m'n snare gebruik ik een Powerstroke 3. Deze haalt zonder extra te hoeven dempen toch de irritantste boventonen uit de klank.
Op m'n bassdrums heb ik (uiteraard) Falam-slams geplakt, geeft een iets duidelijker tik en de vellen gaan een stuk langer mee.

M'n volgende setje bassdrumvellen wordt wel weer Remo Powerstroke 3; dubbele vellen met aan de binnenrand zelfs nog een 3de laag.
Enkel laags vellen op de toms is ook wat voor te zeggen, klinkt namelijk minder vet maar wel helderder. Het stemmen is dan wel een stuk lastiger en daar ben ik nou eenmaal te lui voor.


Back to the Baumstrunk


Joep 777
Usericon van Joep 777
Posted 20-07-2004 18:00 by Joep 777 Wijzig reactieProfiel van Joep 777Quote dit bericht

Ik zou beginnen met Pinstripes op toms en bassdrum. Op de snare een ambassador coated. Ik heb zelf nu emperors erop liggen maar die zijn toch lastiger te stemmen dan pinstripes



Colcothar
RottenGijs
Usericon van Colcothar
Posted 20-07-2004 20:03 by Colcothar Wijzig reactieProfiel van ColcotharQuote dit bericht

Maar ik vind ze wel lekkerder klinken dan Pinstripes.
Ze klinken wat subtieler, maar als het moet kan het flink knallen.
Pinstripes kunnen eigenlijk alleen maar knallen.


Suck on this


Colcothar
RottenGijs
Usericon van Colcothar
Posted 20-07-2004 20:06 by Colcothar Wijzig reactieProfiel van ColcotharQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2004 17:56 schreef Tongerloft het volgende:
M'n volgende setje bassdrumvellen wordt wel weer Remo Powerstroke 3; dubbele vellen met aan de binnenrand zelfs nog een 3de laag.
Enkel laags vellen op de toms is ook wat voor te zeggen, klinkt namelijk minder vet maar wel helderder. Het stemmen is dan wel een stuk lastiger en daar ben ik nou eenmaal te lui voor.


Powerstroke 3 zijn enkellaags vellen met een binnenrand, Powerstroke 4 zijn dubbellaags vellen met een binnenrand.
Er is me verteld dat Powerstroke 4 het niet haalt bij Powerstroke 3.
Vooral omdat Powerstroke 4 erg gedempt klinkt.


Suck on this


MystuS
Usericon van MystuS
Posted 20-07-2004 20:27 by MystuS Wijzig reactieProfiel van MystuSQuote dit bericht

Hmmm, even voor de duidelijkheid, ik ben geen beginner. Het vellenprobleem speelt alleen iedere keer weer op, en ik vroeg me af wat de ervaringen van andere drummers waren.

Zelf ben ik redelijk gecharmeerd van Evans. Vraag me niet waarom. Voor toms wordt het waarschijnlijk evans G2, voor bassdrum waarschijnlijk evans EQ 2 of 3, alleen mijn snare blijft een vraagstuk. Het is een houten snaredrum, en ik wil een korte felle klap, die toch de warmte van het hout houdt.
Heeft iemand hier ervaring met kevlar vellen?


Drummer nodig?


Colcothar
RottenGijs
Usericon van Colcothar
Posted 20-07-2004 20:30 by Colcothar Wijzig reactieProfiel van ColcotharQuote dit bericht

Ik heb wel eens een snare gehoord met een kevlar vel, en vond het niet echt super anders klinken.
Wel kort en droog, die snare was 14x5.
En rimshots kwamen er ook lekker uit.


Suck on this


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 20-07-2004 21:36 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

Ik hoor drummers altijd zeggen dat je dan olievellen moet nemen.
Zijn duurder dan normaal, maar schijnen beter te klinken en steviger ook???


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Colcothar
RottenGijs
Usericon van Colcothar
Posted 20-07-2004 23:07 by Colcothar Wijzig reactieProfiel van ColcotharQuote dit bericht

Zorgt voor een ander geluid, vooral vetter en meer laag.
Ze zijn wel erg duur, en er zit niet echt super veel verschil in met Pinstripe.
Ook heb je minder terugslag dan bij een normaal vel.


Suck on this


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 21-07-2004 13:14 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Heeft trouwens iemand ervaring met zo'n fallem(?) slampad voor op je bassdrum? Je schijnt zo'n tik in je bass mee te krijgen? Ik wil namelijk liever niet met trigers werken...



E.
Usericon van E.
Posted 21-07-2004 19:05 by E. Wijzig reactieProfiel van E.Quote dit bericht

ik heb een tijd aquarian kevlar vellen gebruilkt op mijn snare . klinkt erg gaaf en is letterlijk zo sterk als een kogel vrij vest [zelfde materiaal]
een aanrader !


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-09-2004 14:18 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Jammer dat die Aquarians zo slecht verkrijgbaar zijn :@

Ik gebruik zelf Evans:
* op de kick een EQ3 (als die op is zet ik er een clear Emad op)
* toms G2 coated slagvellen, resonance clear reso
* snare power center reverse dot, hazy 300 reso

In principe alles ongedempt. Ik heb wel een doosje moongel, soms leg ik een stukje op mijn snare en floor.

Ik heb voorheen altijd G2 clear's gebruikt op de toms maar ik vind de attack van clear vellen niet mooi. "PETS!" zeg maar. Veel attack waardoor de sustain een beetje wegvalt.

Coated vellen hebben minder attack, "ZOEMMmm" zeg maar, en dat is precies de klank die ik zoek


Depraved ini
Usericon van Depraved ini
Posted 20-09-2004 21:58 by Depraved ini Wijzig reactieProfiel van Depraved iniQuote dit berichthttp://www.myspace.com/fracturedinsanity

leg overal olievellen op. De meesten leggen enkele vellen op hun snaire, maar ik leg er olievellen op. en snairevel goed strak aanspannen...

olievellen =>gaan langer mee



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 20-09-2004 22:01 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 20 september 2004 21:58 schreef Depraved ini het volgende:
leg overal olievellen op. De meesten leggen enkele vellen op hun snaire, maar ik leg er olievellen op. en snairevel goed strak aanspannen...

olievellen =>gaan langer mee

Ja maar het gaat om de klank...
Volgens mij klinkt het voor geen meter

[Dit bericht is gewijzigd door Audiophile op 20-09-2004 22:02]



Depraved ini
Usericon van Depraved ini
Posted 20-09-2004 22:04 by Depraved ini Wijzig reactieProfiel van Depraved iniQuote dit berichthttp://www.myspace.com/fracturedinsanity

quote:
Op 21 juli 2004 13:14 schreef Audiophile het volgende:
Heeft trouwens iemand ervaring met zo'n fallem(?) slampad voor op je bassdrum? Je schijnt zo'n tik in je bass mee te krijgen? Ik wil namelijk liever niet met trigers werken...


van zo'n slampad krijg je heus geen triggersound hoor =>slampad's dienen alleen als bescherming voor uw ("duur") basvel

voor diegeene die een tik in hun beats willen => gewoon 2 stukken van een euro op uw vel (of op de slampad)op de plaats dat uw beaters kloppen. i like the sound...



Depraved ini
Usericon van Depraved ini
Posted 20-09-2004 22:06 by Depraved ini Wijzig reactieProfiel van Depraved iniQuote dit berichthttp://www.myspace.com/fracturedinsanity

quote:
Op 20 september 2004 22:01 schreef Audiophile het volgende:
Ja maar het gaat om de klank...
Volgens mij klinkt het voor geen meter


als uw vel genoeg aanspant wel



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 20-09-2004 22:07 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 20 september 2004 22:04 schreef Depraved ini het volgende:
van zo'n slampad krijg je heus geen triggersound hoor =>slampad's dienen alleen als bescherming voor uw ("duur") basvel

voor diegeene die een tik in hun beats willen => gewoon 2 stukken van een euro op uw vel (of op de slampad)op de plaats dat uw beaters kloppen. i like the sound...

De ouwe truuk met de knaken... ik had het kunnen weten....



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-09-2004 22:12 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Een olievel op je snare

Dodelijk voor je sound.


Depraved ini
Usericon van Depraved ini
Posted 20-09-2004 22:20 by Depraved ini Wijzig reactieProfiel van Depraved iniQuote dit berichthttp://www.myspace.com/fracturedinsanity

quote:
Op 20 september 2004 22:12 schreef Snaack het volgende:
Een olievel op je snare

Dodelijk voor je sound.


denken er veel, onwetendheid,...

snairevel is bij mij zo strak gespannen dat het bijna niet meer kan worden bijgespannen



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 20-09-2004 22:24 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

agh voorlopig zit er bij mijn snare gewoon nog de coated 250 hazy van tama, die klinkt in combinatie met mijn black nickel plated snare(tama) nog erg lekker. Als ik door dat vel heen ben en ik heb eld over is het misschien tijd voor wilde experimenten.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-09-2004 22:40 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2004 22:20 schreef Depraved ini het volgende:
denken er veel, onwetendheid,...


Nee hoor, praktijkervaring

Demping kan nodig zijn om je snare wat droger te maken maar een olievel dempt alle klank uit je snare..

quote:

snarevel is bij mij zo strak gespannen dat het bijna niet meer kan worden bijgespannen




*denkt aan Metallica's St. Anger*

*bibber*

Aparte manier van stemmen

Ik stem mijn ketels op de toonhoogte die ik mooi vind.

quote:
Op 20 september 2004 22:24 schreef Audiophile het volgende:
agh voorlopig zit er bij mijn snare gewoon nog de coated 250 hazy van tama, die klinkt in combinatie met mijn black nickel plated snare(tama) nog erg lekker.


Das een standaard RESO-vel van Tama toch? Is wel errug dun..

Je snare spreekt vast snel aan en is errug fel, maar je hebt weinig bottom/ punch...

quote:

Als ik door dat vel heen ben en ik heb eld over is het misschien tijd voor wilde experimenten.


Dat is sowieso een goed idee

Ik heb op mijn nieuwe snare met meerdere vellen geƫxperimenteerd (Evans G2 coated, HD dry coated, Power center reverse dot) en ben momenteel bij de laatste "gestrand". In het midden lekker droog, de buitenkant veel boventonen. Ik gebruik wel een stukje moongel om hem wat droger te maken.


ADHD
Goreju!
Usericon van ADHD
Posted 22-09-2004 20:55 by ADHD Wijzig reactieProfiel van ADHDQuote dit bericht

hmz... k vind op de snare toch remo powerstroke 4 de lekkerste.en op de bassdrum heb ik altijd aquarian super kick 2.


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 20-10-2004 12:16 by judge paul Wijzig reactieProfiel van judge paulQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 20 september 2004 22:04 schreef Depraved ini het volgende:
van zo'n slampad krijg je heus geen triggersound hoor =>slampad's dienen alleen als bescherming voor uw ("duur") basvel

voor diegeene die een tik in hun beats willen => gewoon 2 stukken van een euro op uw vel (of op de slampad)op de plaats dat uw beaters kloppen. i like the sound...


Op die manier sleet ik drie vellen per jaar. De derde keer was tijdens een optreden. Niet leuk als dan de gulden door het vel heentrapt. Neem dan gewoon metalen ringen van de gamma of praxis or whatever. Daar zitten geen uitstekende randjes op. scheelt een hoop ! Ik heb ook wel eens iemand Flippo's zien gebruiken ervoor. geeft een wat minder kille klank.


Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 20-10-2004 12:43 by Katablaster Wijzig reactieProfiel van KatablasterQuote dit berichthttp://www.toxocara.com

Pinstripe's op de toms
Powerstroke 4 op de bassdrums
Coated ambassador op de snare
Er gaat niks boven remo zegt ik



Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 20-10-2004 12:46 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

Gebruik zelf op mijn toms Remo pinstripes (Vroeger Evans (zwart) die waren ook prima).
Snare: Remo (?Wheaterking?) snare vellen. Bassdrums: Aquarian.

Dat triggergeluid doe ik met gewone slampads en houten kloppers op mijn pedalen. Maar speel je live, dan kun je dit heel simpel via de PA regelen, door wat laag uit je Bassgeluid te halen en er wat meer hoog in te gooien.

Grote fout die vaak gemaakt wordt, is de bassdrum vol proppen met dempingsmateriaal.

Ik heb de binnenkant van mijn bassdrums voor de helft (alleen onderste gedeelte) bekleed met zo'n simpel campingmatrasje met noppen (5 tot 10 cm dik). Vellen staan goed strak. Resultaat, korte droge klap, maar 2 tot 3 maal meer volume, dan een volledig gedempte bassdrum. Dan heb je gewoon geen triggers nodig.

Live gebruik ik wel extra triggers, om gewoon zeker te zijn, dat je signaal goed doorkomt op de PA. Ik gebruik hiervoor gewoon simpele DDrum Redshot triggers en een Alesis DM Pro drum module. Maar het is niet echt nodig.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen