IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Drumvellen Vorige pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-09-2005 21:48 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Hmmm, de snare klinkt zeker lekker, geeft op zich een mooi contrast met de zware gitaren.

Aan de andere kant zou een hele dikke lompe snare ook wel vet zijn.

Gave band trouwens!!!


Er zijn trouwens, zeker in de death/ grind, best veel drummers die een piccolo gebruiken.

Wel een wat dunner geluid, maar die dingen zijn fucking EXPLOSIEF, dus bij snelle blasts hou je nog een redelijk volume. Bijv. een 15" piccolo zodat je toch nog wat laag en bottom overhoudt.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 27-09-2005 21:54 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

indeed, wat is een goedkope optie voor een piccolo? en ik weet dat tim yeung ook 1 gebruikt en zijn snare geluid heerst de pan uit!! even als stef broks... anyhoo...

ik denk dat ik met een evans al behoorlijk ver kom naar mijn smaak.. ofniet?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-09-2005 21:56 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Een Pearl Firecracker is een geinig ding, kost volgens mij 110 euro nieuw.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 27-09-2005 21:59 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

fucking christ... voor een snare vel!!!?

en en check dit...http://www.smnnews.com/board/showthread.php?t=36630&page=1&pp=30

dit was die gast zijn 3rd jam met die gasten...


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-09-2005 22:02 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Roddy gebruikt ook een behoorlijk ondiepe snare als mainsnare (hij gebruikt er 3..)

quote:
Op 27 september 2005 21:54 schreef jbassist het volgende:
ik denk dat ik met een evans al behoorlijk ver kom naar mijn smaak.. ofniet?


Merk maakt niet echt veel uit,

Als je echt zo'n hoog funky geluid zoekt kan je beter een enkellaags vel nemen, of een enkellaags vel met een dempring erin.

Bijv. een Remo Controlled Sound, Remo Powerstroke III, Evans Powercenter reverse dot.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-09-2005 22:04 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2005 21:59 schreef jbassist het volgende:
fucking christ... voor een snare vel!!!?


Nee joh, voor een piccolo!

quote:
en en check dit...http://www.smnnews.com/board/showthread.php?t=36630&page=1&pp=30

dit was die gast zijn 3rd jam met die gasten...


*downloading*


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 27-09-2005 22:07 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2005 22:04 schreef Snaack het volgende:
Nee joh, voor een piccolo!



cool, eem kieken op ebay


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-09-2005 22:47 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2005 22:04 schreef Snaack het volgende:
*downloading*


Hmmm.. Erg indrukwekkend, maar jammer van de "mix".. Ik hoor vooral gieter en bassdrum.

Wat een polsen heeft die gast trouwens, damned!!


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 18-09-2006 13:02 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Ik heb tot nu toe vooral met Clear Pinstripes en Ebony Pinstripes gespeeld maar die komen mij de strontgaten uit. Ik wil dus een minder plastic en ietsje opener sound. Pinstripes coated zijn dus ook nog te vettig denk ik.

Iemand ervaring met Evans G2 of Coated Ambassadors?


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 18-09-2006 17:51 by Borthulaz Wijzig reactieProfiel van BorthulazQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2006 13:02 schreef Jällö het volgende:
Ik heb tot nu toe vooral met Clear Pinstripes en Ebony Pinstripes gespeeld maar die komen mij de strontgaten uit. Ik wil dus een minder plastic en ietsje opener sound. Pinstripes coated zijn dus ook nog te vettig denk ik.

Iemand ervaring met Evans G2 of Coated Ambassadors?


Ik heb coated Ambassadors met een dempringetje (een halve) en dat geeft voor mij de ideale sound. Redelijk "dik" en even geluid. Niet geschikt voor andere muziekstijlen zoals jazz bijvoorbeeld IMO. Voor de snare heb ik het zelfde vel, superstrak aangespannen aan de bovenkant en de onderkant net ietsje minder. Fucking hoog geluid en superstrak. Met repetities torent hij boven al het andere lawaai uit



ADHD
Goreju!
Usericon van ADHD
Posted 19-09-2006 20:51 by ADHD Wijzig reactieProfiel van ADHDQuote dit bericht

die evans g2 klinken echt te gek.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 19-09-2006 21:09 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Ik heb zo'n vermoeden dat die G2's me wel aan gaat staan ja.
Bassdrum wordt waarschijnlijk een Evans EMAD dus. Het zal mij benieuwen.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ADHD
Goreju!
Usericon van ADHD
Posted 20-09-2006 19:34 by ADHD Wijzig reactieProfiel van ADHDQuote dit bericht

op de kick heb ik aquarian superkick 2. de rest op het moment g2. maar omdat ik een andere snare heb gekocht ga ik ook nog op de snare de aquarian high energy proberen. klonk erg lekker bij mijn oude snare.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 05-10-2006 12:56 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Ik kwam toevallig een Aquarian filmpje tegen:
http://www.youtube.com/watch?v=ot31HbyOlWE

Tof verschillende vellen zo es naast elkaar te horen.
Dat coated vel heeft mijn voorkeur, hoewel die laatste (Double Thin) ook niet verkeerd klinkt.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Haxiod
Usericon van Haxiod
Posted 06-11-2006 20:28 by Haxiod Wijzig reactieProfiel van HaxiodQuote dit bericht

Remo


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 06-11-2006 21:27 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar die pinstripes ben ik inmiddels wel van genezen. Op m'n oude kitje zitten ze nog wel, omdat ik op dit moment geen zin heb om daar nu geld voor betere vellen aan te besteden. Ik gebruik op m'n recording custom clear emperors en ben daar best tevreden over. Lekker fel. Ik heb er laatst nog een kitje bijgekocht en daar zitten clear ambassadors op. Ook leuk, iets "ronder" qua geluid (ofzo ;-) ).


Touché, pussycat!


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen