IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Drumvellen Vorige pagina | Volgende pagina
Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 20-10-2004 12:53 by Katablaster Wijzig reactieProfiel van KatablasterQuote dit berichthttp://www.toxocara.com

quote:
Op 20 oktober 2004 12:46 schreef Fat Bastard het volgende:
Gebruik zelf op mijn toms Remo pinstripes (Vroeger Evans (zwart) die waren ook prima).
Snare: Remo (?Wheaterking?) snare vellen. Bassdrums: Aquarian.

Dat triggergeluid doe ik met gewone slampads en houten kloppers op mijn pedalen. Maar speel je live, dan kun je dit heel simpel via de PA regelen, door wat laag uit je Bassgeluid te halen en er wat meer hoog in te gooien.

Grote fout die vaak gemaakt wordt, is de bassdrum vol proppen met dempingsmateriaal.

Ik heb de binnenkant van mijn bassdrums voor de helft (alleen onderste gedeelte) bekleed met zo'n simpel campingmatrasje met noppen (5 tot 10 cm dik). Vellen staan goed strak. Resultaat, korte droge klap, maar 2 tot 3 maal meer volume, dan een volledig gedempte bassdrum. Dan heb je gewoon geen triggers nodig.

Live gebruik ik wel extra triggers, om gewoon zeker te zijn, dat je signaal goed doorkomt op de PA. Ik gebruik hiervoor gewoon simpele DDrum Redshot triggers en een Alesis DM Pro drum module. Maar het is niet echt nodig.
hangt er van af wat voor geluid je will en met hoeveel punch je speelt.



Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 20-10-2004 14:06 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

@Katablaster

Mee eens, maar de meeste mensen denken dat je die punch alleen krijgt door de bassdrums vol te proppen (deed ik zelf vroeger ook).
Maar het kan dus ook anders. Voordeel vind ik zelf, dat het volume harder is zonder demping.

Ik speel zelf de bass altijd op gevoel (meestal met blote voeten, als het kouder wordt met sokken aan ). Zonder extreme demping en iets strakker gespannen vellen, voelt de rebound van mijn pedalen iets natuurlijker.
Het grotere volume maakt het voor het gehoor ook makkelijker om te checken of je in de maat zit.

Ben het trouwens met je mening over Remo vellen geheel eens!


[Dit bericht is gewijzigd door Fat Bastard op 20-10-2004 14:08]


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 20-10-2004 14:17 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Ja waarom met blote voeten of sokken? Ik speel alytijd met kisten aan en heb nooit probleemen...



Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 20-10-2004 14:53 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

Ach ja, is door de loop van de tijd zo ontstaan. Vind het nu gewoon het lekkerste spelen. Je voelt direct wat je speelt.


Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 20-10-2004 23:27 by Katablaster Wijzig reactieProfiel van KatablasterQuote dit berichthttp://www.toxocara.com

punch krijg je door met gevoel hard te spelen.



It Dies Today
Usericon van It Dies Today
Posted 07-06-2005 20:29 by It Dies Today Wijzig reactieProfiel van It Dies TodayQuote dit bericht

Het gaat toch om de klank van de vellen toch niet om hoelang ze meegaan. Remo vind ik het fijnst. wat je er op gooit ligt aan je stijl en aan je smaak maar voor de bas zou ik zeker een powerstroke 3 aanraden. maar welke winkel ga je? als ze je dat daar niet kunnen vertellen moet je misschien eens overwegen een ander adres te zoeken?

je moet in ieder geval zorgen dat je fatsoenlijk spul hebt dus: 1 Remo
2 Evans
3 sommige andere merkjes als Aquarian en attack ofzo maar daar zou ik pas aan beginnen als remo en evans niks wordt


It Dies Today
Usericon van It Dies Today
Posted 07-06-2005 20:32 by It Dies Today Wijzig reactieProfiel van It Dies TodayQuote dit bericht

wat de basdrum betreft een muffle op het voorvel en een soort van kussentje/dempingsmatje aan de binnenkant (dit is allemaal te koop maar je kan met een beetje creativiteit ook een eind komen) maar prop hem zoals de anderen zeiden niet vol met kleden en kussens etc.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 07-06-2005 21:25 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 7 juni 2005 20:32 schreef It Dies Today het volgende:
wat de basdrum betreft een muffle op het voorvel en een soort van kussentje/dempingsmatje aan de binnenkant (dit is allemaal te koop maar je kan met een beetje creativiteit ook een eind komen) maar prop hem zoals de anderen zeiden niet vol met kleden en kussens etc.


Kan verrassend goed uitpakken hoor! Wat je moet doen is experimenteren...



Imotep
metal drummer
Usericon van Imotep
Posted 08-06-2005 21:56 by Imotep Wijzig reactieProfiel van ImotepQuote dit berichthttp://listen.to/imothep

Ik had remo weatherking pinestripe bassdrumvellen. Deze zaten al een tijd op het drumstel (2e hands gekocht) en deze heb ik vervangen door RMV classic-performer.

Tomvellen had ik remo ebony weatherking met zo'n witte rand rondom. Deze waren uitgedroogd en heb ik vervangen door remo ebony weatherking batter.

Snare vel had ik een remo weatherking, deze had ik doorgeslagen en nu zit er al een hele tijd een merkloos vel op.

Ik moet zeggen dat ik totaal geen verstand van vellen heb. Ik heb wel zo'n catalogus hier liggen, maar je hebt zoveel aanbod! Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik zie dat sommigen hier er veel vanaf waten; hoe komen jullie aan die kennis? Vaak vellen uitgeprobeerd?


blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!!


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 08-06-2005 23:15 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

sinds twee weken een kevlar/marching snarevel op mn pearl maple freefloating snare... en oe oe oe wat gaat dat hard en wat staat dat strak...




In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Ivo
Usericon van Ivo
Posted 09-06-2005 0:08 by Ivo Wijzig reactieProfiel van IvoQuote dit bericht

Remo - Weatherking Emperor

Is niet bijzonder populair in metal omdat ze minder krachtig klinken dan bijv. Pinstripes.

Voor mij is het vooral dat ze wat warmer klinken, meer toon hebben. Maakt het gezelliger oid

bassdrum is een powerstroke 3, met slagvakjes voor wat extra attack

[Dit bericht is gewijzigd door Ivo op 09-06-2005 0:10]


Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 09-06-2005 12:46 by Katablaster Wijzig reactieProfiel van KatablasterQuote dit berichthttp://www.toxocara.com

slagvlakjes?



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-06-2005 19:52 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2005 20:29 schreef It Dies Today het volgende:
je moet in ieder geval zorgen dat je fatsoenlijk spul hebt dus: 1 Remo
2 Evans
3 sommige andere merkjes als Aquarian en attack ofzo maar daar zou ik pas aan beginnen als remo en evans niks wordt


Waarom?


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 09-06-2005 23:20 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

evans genera dry... (ja die met die gaatjes) perfect vel voor je snare



In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Skip
Usericon van Skip
Posted 10-06-2005 14:33 by Skip Wijzig reactieProfiel van SkipQuote dit berichthttp://members.home.nl/yoko

Ik wil bij deze even flink wat kankeren:

1. naar iedereen die 1 dempmethode voorschrijft als 'de beste'. Er is geen beste dempmethode dit hangt af van je voorkeuren. De een wil een langere sustain dan de ander, en een hecht niet veel waarde aan een hoog volume etc. etc.

2. Je kunt ook wel veel over vellen praten maar als je niet mooi kunt stemmen ben je nog nergens. Als ik hoor hoe de toms van sommmige metaldrummer (niet perse in dit topic) klinken terwijl ze stoere Evans G2's hebben denk ik, leer eerst stemmen ofzo.

3.
quote:
dan kun je dit heel simpel via de PA regelen, door wat laag uit je Bassgeluid te halen en er wat meer hoog in te gooien.

Zo is dat, jammer dat veel geluidsmannen dat na jaren 'ervaring' nog niet snappen. Geluidsmannen die weten hoe drums uit te versterken in wat hardere metalbands zijn provincie volgens mij op 1 hand te tellen.
Zo nu ontopic;
quote:
Op 21 juli 2004 13:14 schreef Audiophile het volgende:
Heeft trouwens iemand ervaring met zo'n fallem(?) slampad voor op je bassdrum? Je schijnt zo'n tik in je bass mee te krijgen? Ik wil namelijk liever niet met trigers werken...

Dat is echt zwaar overdreven/overschat/ een utopie, je krijgt nauwelijks meer click/attack van een remo falam slam op je vel t.o.v. een vel zonder patch, durf zelfs te wedden dat je er nog minder attack door kunt krijgen. Heb er al verschillende gekocht van Remo, je geluid wordt zoieso wat minder vet. Nee, Falam Slams koop je voor bescherming, niet voor geluid

Het gebruiken van houten/kunststof kloppers ipv. vilten kloppers heeft dan veel meer effect.

[Dit bericht is gewijzigd door Skip op 10-06-2005 15:04]



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 10-06-2005 14:35 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Je raad nog steeds de flippo's aan? Ik kan namelijk alleen maar Beyblades vinden...



Skip
Usericon van Skip
Posted 10-06-2005 14:38 by Skip Wijzig reactieProfiel van SkipQuote dit berichthttp://members.home.nl/yoko

Kunststof plaatjes icm. kunststof/houten kloppers werkt erg goed voor veel click ja. Veel attack is trouwens erg handig voor de hoogste tempo's zonder triggers, je hoort ook op zachte volumes nog goed wat je speelt als er veel tick/attack/click in je geluid zit en je kunt je fouten beter horen

Heb nu 2 vellen zonder patch en met vilten kloppers. De houten Danmar Red Woods komen pas over een paar weken binnen dus heb nog niet bedacht wat te gebruiken. Ik blijf nu even bij de blackmetal trueness methode. Speelt trouwens voor geen ene meter die goedkope lichte vilten kloppers, kutdingen

[Dit bericht is gewijzigd door Skip op 10-06-2005 14:42]



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 10-06-2005 23:19 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 8 juni 2005 23:15 schreef Aaaarco het volgende:
sinds twee weken een kevlar/marching snarevel op mn pearl maple freefloating snare... en oe oe oe wat gaat dat hard en wat staat dat strak...




Dit klinkt ook wel interresant. Keihard knetteren... Ik heb een stalen snare drum(tama rockstar), kan iemand voorspellen hoe het geluid ongeveer gaat klinken?



blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 11-06-2005 3:26 by blastmaster Wijzig reactieProfiel van blastmasterQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Zo ff een vette Powerstroke 3 voor op m'n bassdrum gehaald woensdag.



Ivo
Usericon van Ivo
Posted 11-06-2005 14:02 by Ivo Wijzig reactieProfiel van IvoQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2005 12:46 schreef Katablaster het volgende:
slagvlakjes?


sorry, ik bedoelde van die patches


Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 21-06-2005 16:10 by Borthulaz Wijzig reactieProfiel van BorthulazQuote dit bericht

Toms: Coated Ambassadors
Snare: Coated Ambassador
Kick: Pinstripe

Niet zeuren, geen gelul



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-09-2005 21:03 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

*kick* ()

Aangezien ik met mijn rockband gekapt ben en tegenwoordig weer in een metalband drum, ga ik mijn snare pimpen.

Ik heb al een ander matje besteld (Puresound Blasters), nu nog andere vellen.

Ik zet er iig een dunner ondervel op omdat ik wil dat de snare erg snel aanspreekt (o.a. t.b.v. de one-hand roll tijdens het blasten.) Dat wordt waarsch. een Evans Hazy 200.

Slagvel ben ik nog niet over uit. Ik wil een vel dat lekker stuitert, zo weinig mogelijk boventonen en korte sustain.

Warme maak ik me geen zorgen over, heb een 1 piece maple snare met maple woodhoops van Lignum.

Ik heb een Evans HD Dry geprobeerd, deze had wel de klankeigenschappen die ik zoek maar het voelde aan alsof er een handdoek op mijn snare lag. (dubbellaags vel met dempring..) Zacht dus, en ik zoek juist een stuitervel.

Mijn drumleraar heeft een Evans Hydrolic op zijn snare liggen, deze vind ik op zich lekker klinken en lekker spelen.

Maar, er is natuurlijk meer verkrijgbaar

Nu viel mijn oog o.a. op de Evans Rock AF. Een marching-snare vel dat gepimpt is voor "normaal" gebruik.

Normaal bestel ik gewoon zo'n vel en probeer ik hem uit (heb denk ik nog een stuk of 6 snarevellen liggen..) maar deze kost 50 euro

Iemand ervaring met dit vel??

Ook lijkt de Aquarian High Energy me wel wat, iemand ervaring met dit vel?

Euhm, heeft iemand misschien nog aanraders??

Thnx


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 27-09-2005 21:10 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

oeh en wat is de vetste maar eveneens meest goedkope evans snarevel?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-09-2005 21:39 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ligt er natuurlijk helemaal aan wat jij "vet" vind.

Ik denk dat een G2 coated je wel kan bekoren, dubbellaags vel. Fel, niet teveel boventonen, voelt strak aan.

Kost 15 euro ofzo.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 27-09-2005 21:43 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

cool,

ik ben behoorlijk into de veel tehoog getunede deathmetal snares en de snare in b.v veel funk/fusion shit...

en dit:

http://download.tesseractband.co.uk/TesseracT-Sunrise.mp3

de vocals staan veeeeeel teluid in de mix maar ach... je krijgt een aardig idee van de snare.. anders hier een zonder zanger

http://tesseractband.co.uk/sounds.php


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen