IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Oasis Vorige pagina | Volgende pagina
Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 11-10-2009 22:42 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Doe mij maar... uh... eigenlijk werd voor mij muziek pas vanaf de jaren zeventig (echt) bijzonder, met enkel uitzonderingen voor Bob Dylan en The Doors.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-10-2009 22:42 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2009 22:31 schreef Schaffelaer het volgende:
Heb ik ook... Af en toe een leuk nummer, maar die adoratie, verering en heiligverklaring... ik snap er niks van!! Doe mij dan maar the kinks, vele vele malen beter.


The Kinks waren ook zeer goed! Voor die tijd trouwens bijzonder hard. Ik heb wel eens iemand Guns n' Roses zien vergelijken met The Kinks. Met name omdat GNR net als The Kinks een aardig extreem imago had, ruige muziek maakte, maar die toch zo goed was dat de mainstream luisteraar er niet om heen kon.

Treffende vergelijking vond ik dat.

Adoratie, verering en heiligverklaring heb ik ook niks mee, maar de Beatles hebben gewoon zo'n grote stempel op de mainstream muziek geschiedenis gedrukt dat ik me niet kan voorstellen dat mensen ze niet bijzonder vinden.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 11-10-2009 22:46 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

The kinks is echt niet alleen hard hoor. GnR is echt een rockband, the kinks is zoveel meer. Op bv hun bekende album "Lola versus Powerman and the Moneygoround" staan zat rustiger nummers en ballads. Geniale arrangementen met veel toetswerk en briljante tweestemmige samenzang!


Dear dirty delightful old drunken old days


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-10-2009 22:49 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2009 22:42 schreef Onweerwolf het volgende:
The Kinks waren ook zeer goed! Voor die tijd trouwens bijzonder hard. Ik heb wel eens iemand Guns n' Roses zien vergelijken met The Kinks. Met name omdat GNR net als The Kinks een aardig extreem imago had, ruige muziek maakte, maar die toch zo goed was dat de mainstream luisteraar er niet om heen kon.

Treffende vergelijking vond ik dat.

Adoratie, verering en heiligverklaring heb ik ook niks mee, maar de Beatles hebben gewoon zo'n grote stempel op de mainstream muziek geschiedenis gedrukt dat ik me niet kan voorstellen dat mensen ze niet bijzonder vinden.

Toch heb ik dat ook. De nummers van the Beatles vind ik niet pakkend op de één of andere manier, zelfs LSD met dat grappige psychedelische tintje blijft een slap nummer als je de arrangementen weglaat. Terwijl b.v. The Kinks en The Who met een paar simpele akkoorden al nummers gaaf kunnen laten klinken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-10-2009 22:51 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2009 22:46 schreef Schaffelaer het volgende:
The kinks is echt niet alleen hard hoor. GnR is echt een rockband, the kinks is zoveel meer. Op bv hun bekende album "Lola versus Powerman and the Moneygoround" staan zat rustiger nummers en ballads. Geniale arrangementen met veel toetswerk en briljante tweestemmige samenzang!


Tuurlijk.

Maar the Kinks was wel een van de eerste ruige bands die veel mainstream succes boekten naast The Who.

GNR heeft trouwens ook genoeg ballads natuurlijk.



Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 11-10-2009 22:54 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

On topic?


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-10-2009 22:55 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2009 22:49 schreef bastianus het volgende:
Toch heb ik dat ook. De nummers van the Beatles vind ik niet pakkend op de één of andere manier, zelfs LSD met dat grappige psychedelische tintje blijft een slap nummer als je de arrangementen weglaat. Terwijl b.v. The Kinks en The Who met een paar simpele akkoorden al nummers gaaf kunnen laten klinken.


Tsja, da's wellicht het verschil tussen rock en pop. Ik ben in principe ook meer een popliefhebber dan een rockliefhebber.

Als ik in de 60's had moeten kiezen tussen The Stones en The Beatles dan was ik ook absoluut voor The Beatles gegaan.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-10-2009 22:56 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2009 22:54 schreef Alterprince het volgende:
On topic?


Gezien het feit dat Oasis Britpop maakt lijkt me deze discussie prima on topic.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 11-10-2009 23:02 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Ik vind dit toch meer een Oasis topic dan een Britpop topic. Maar discussier gerust verder ik gaat naar bed


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 12-10-2009 19:17 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Wisten jullie dat er ook een britpoptopic is?

*hint, hint*


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 12-10-2009 19:20 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Oasis is toch uitmekaar nu? (feeststje)


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 12-10-2009 19:21 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Jij hebt niet echt terug gelezenen, hè?


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 12-10-2009 19:28 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Klopt als een bus, dus ik ga maar gouw weg hier


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 12-10-2009 19:37 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

En dat feestje dan?


 


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 12-10-2009 19:42 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2009 19:37 schreef Forever After het volgende:
En dat feestje dan?

Dit weekend weer, maar wieken is altijd veest wat mij betrefd


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 12-10-2009 20:03 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 12 oktober 2009 19:37 schreef Forever After het volgende:
En dat feestje dan?


Nee, het is een feeststje.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 12-10-2009 20:04 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Ah vandaar dat het niet doorgaat...


 


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 27-10-2009 21:01 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 11 oktober 2009 20:31 schreef De Tegenpartij het volgende:
Opruiming? Ze zullen allebei wel solo dingen gaan doen nu, lijkt me.



Hopsakeetje:

Liam Gallagher wil nieuwe band

AMSTERDAM - Liam Gallagher wil een nieuwe band formeren. De oud-Oasis-zanger is klaar met zijn broer Noel en wil zo snel mogelijk een nieuwe groep starten.
© NU.nl/Erik Blokland

"Ik wil iets doen, gewoon om te kijken waar het heen gaat. En dat is niet Oasis, maar iets anders", zegt Liam tegen de Britse krant The Guardian.

De eeuwige ruzie tussen de Gallagher-broeders bereikte in augustus vlak voor een optreden een hoogtepunt, waarna Oasis uiteenspatte.

Hoewel Liam een hekel heeft aan Noel, vergeet hij de mooie herinneringen aan Oasis nooit meer.

Naam

"Ik ga Oasis heel erg missen. Het was verdorie mijn band. Het is wie ik ben, maar gelukkig is het alleen maar een naam", mijmert de 37-jarige zanger.

"Ik wil kijken of ik nu iets nieuws kan opzetten. Het wordt misschien bar slecht, maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd."

Kledinglijn

Liam zegt nog niet te weten wanneer hij weer muziek gaat maken. Voorlopig stort hij zich eerst op zijn kledinglijn. Oasis scoorde in de jaren negentig hits met onder meer Wonderwall en Don't Look Back in Anger.


Spectre, what's the story nog gechecked?


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 27-10-2009 21:48 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 27 oktober 2009 21:01 schreef De Tegenpartij het volgende:
Hopsakeetje:De oud-Oasis-zanger is klaar met zijn broer Noel en wil zo snel mogelijk een nieuwe groep starten.
quote:
Liam zegt nog niet te weten wanneer hij weer muziek gaat maken. Voorlopig stort hij zich eerst op zijn kledinglijn.



"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 27-10-2009 21:54 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Hij is wel vaker er niet helemaal met het koppetje erbij.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 27-10-2009 22:44 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Als Liam zingt zal het wel goed zijn.


Heidenkloon
Usericon van Heidenkloon
Posted 27-10-2009 22:54 by Heidenkloon Wijzig reactieProfiel van HeidenkloonQuote dit bericht

O jezus, mijn vrees is dat niets zo gay is als Oasis. Hun CD's pis, blij dat hun tijd geweest is. Feest dus.

Ik had zo rappert kunnen worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Heidenkloon op 27-10-2009 23:12]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-10-2009 22:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

misplaatste genialiteit met nasale klanken


signature


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 27-10-2009 22:59 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 27 oktober 2009 22:54 schreef Heidenkloon het volgende:
O jezus, ik vrees dus dat niets zo gay is als Oasis.

Ik had zo rappert kunnen worden.


Mc Martin kan wel ophouden.


Heidenkloon
Usericon van Heidenkloon
Posted 27-10-2009 23:11 by Heidenkloon Wijzig reactieProfiel van HeidenkloonQuote dit bericht

Ik heb mijn deffe rhyme nog doper gemaakt.


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen