IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Riverside Volgende pagina
Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 17-10-2004 12:42 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

iemand bekend met deze prog rock/metalband?

Ik luister nu naar hun debuut plaat 'Out Of My Self' en dat klinkt erg goed! Prog gemixt met latere Anathema en Katatonia. En natuurlijk artwork van Travis Smith

http://www.riverside.art.pl/index.php



mcoenen
Sun Caged and Stormider Guitarist
Usericon van mcoenen
Posted 17-10-2004 12:45 by mcoenen Wijzig reactieProfiel van mcoenenQuote dit berichthttp://www.marcelcoenen.com

Heb ze gezien op Prog Power

Ik was totaal verrast !

Ik kende de band helemaal niet maar vond het waanzinnig !!

Hele mooie sfeer inderdaad



Malekith
Usericon van Malekith
Posted 17-10-2004 12:47 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

Pools, hm


Ken ze niet, maar beschrijving lijkt me wel wat; jammer dat er geen MP3's op hun site staan.


"Obras son amores y no buenas razones"


Daops
Usericon van Daops
Posted 17-10-2004 12:55 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Jazeker, wij ontvingen voor ProgPower hun cd een jaar geleden. Gelukkig hebben we ze als 'vervanger' (zou me bijna schamen) dit jaar kunnen boeken.

Ze waren de verrassing van het festival volgens velen. Hun eerste optreden buiten Polen en meteen zoiets neerzetten..


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 17-10-2004 13:54 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

En ik maar buiten zitten zuipen

Maar ik heb de muziek nu binnen, en idd : geweldig!! Dikke trip hehe


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-10-2004 0:28 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Het is een topic van Tormented Soul dus het kan eigenlijk bij voorbaat niks zijn. Edoch doen de overige reacties mij nieuwsgierig worden.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 19-10-2004 12:50 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 19 oktober 2004 0:28 schreef Chelman het volgende:
Het is een topic van Tormented Soul dus het kan eigenlijk bij voorbaat niks zijn. Edoch doen de overige reacties mij nieuwsgierig worden.

Soms zit er wel wat Porcupine Tree-sfeer in, dat vind je vast wel leuk. Riverside verdient wel wat aandacht


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 25-11-2004 11:12 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Eindelijk heb ik " Out of Myself" orgineel, na de mp3's helemaal 'grijs te hebben gedraait'. Dit is heel goed


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 12-12-2004 21:19 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Die plaat gaat mijn jaarlijstje nog wel halen, ideale kost voor mensen die de laatste Anathema net wat te ver vinden gaan... En dat nummer "In Two Minds" deed me zelfs sterk aan de sfeer van Opeth denken.


no text supplied


JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 13-12-2004 8:13 by JuronymouS Wijzig reactieProfiel van JuronymouSQuote dit bericht

Out of Myself is een erg fijne schijf! Wordt veel vergeleken met Anathema en Opeth en bij vlagen klopt dat ook wel, al vind ik persoonlijk dat Riverside een goed eigen geluid neerzet. Vind het wat progressiever dan Anathema of Opeth.


Op je knie en pijp voor genade!


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 13-12-2004 17:14 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Ja, juist die progstukken maken het geheel wegens de variatie zo boeiend...
En ik heb het album gelijk maar gereviewed voor Gothtronic, hopelijk krijgen ze dan ook enige respons vanuit de gothic rock hoek.

[Dit bericht is gewijzigd door lykle_wolfheart op 13-12-2004 23:35]


no text supplied


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 30-12-2004 11:39 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik heb de MP3 even geluisterd op hun site en ik moet zeggen dat me dit erg goed bevalt.
Ik ga op zoek naar het album!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 30-12-2004 11:40 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Zeker doen, top album. Drie woorden voor 'Out of myself': Innovatief, technisch en emotioneel


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 30-12-2004 12:27 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Meen dat ik er laatst een recensie van gelezen heb in de Aardschok die me deed denken dat ik er zeker eens naar moest kijken. De reacties hier maken me nu wel heel nieuwsgierig. Effe kijken of ik nog geld over heb


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 30-12-2004 12:36 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

Cleane vocalen, offeh grunt?


"Obras son amores y no buenas razones"


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 30-12-2004 17:51 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Cleane vocalen, beetje in de stijl van Opeth en Anathema.


no text supplied


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 09-01-2005 17:04 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Heb vandaag voor de eerste keer die CD gehoord, en ik ben eigenlijk meteen verkocht! Echt zalige muziek, vooral allebei die Reality Dreams


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 09-01-2005 18:36 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2004 17:51 schreef lykle_wolfheart het volgende:
Cleane vocalen, beetje in de stijl van Opeth en Anathema.
Laat die twee bands nou net ook muziek maken/hebben gemaakt met grunts erin


Nee, weet wat je bedoelt, dankzij Tormented Soul en een doorgestuurde mp3-track!

Enkel de titeltrack gehoord so far, maar ben zeker benieuwd naar de rest, klonk erg goed.

[Dit bericht is gewijzigd door Malekith op 09-01-2005 18:36]


"Obras son amores y no buenas razones"


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 09-01-2005 19:47 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

ga zo door!


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 09-01-2005 19:55 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Maar eens beluistert....

Wat ongelofelijk en onthutsend SAAI.
Er gebeurt gewoon helemaals niets.
Alles gladjes, kalmpjes, gladgestreken.

Neen, zet dan 100x liever een Dream Theater, Katatonia of Pink Floyd cd op. Dat zijn groepen welke Riverside af en toe (letterlijk) naspeeld, maar 't zijn juist bands welke wel eens buiten de platgebaande paden treden.

Bah.

Delete map.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 01-04-2005 10:10 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik heb gisteren hun nieuwe mini gehaald: Voices in my head. 5 nieuwe nummers (met meer akoestische en elektronische invloeden), plus 3 live nummers (Loose heart, I believe en Out of myself). Uitstekende mini, maar ik weet niet of er een europese release volgt. Ik heb de Poolse import.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 19-05-2005 0:51 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Heb net die EP van het internet geplukt en dit bevalt mij weer prima. Erg relaxed allemaal.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 19-05-2005 11:09 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Vooral Loose heart live is geweldig, damn mogelijk nog beter dan op cd. Echt balen dat ik ze in april heb moeten missen


Havermout
Usericon van Havermout
Posted 19-05-2005 16:28 by Havermout Wijzig reactieProfiel van HavermoutQuote dit berichthttp://www.havermout.net

quote:
Op 1 april 2005 10:10 schreef Tormented soul het volgende:
Ik heb gisteren hun nieuwe mini gehaald: Voices in my head. 5 nieuwe nummers (met meer akoestische en elektronische invloeden), plus 3 live nummers (Loose heart, I believe en Out of myself). Uitstekende mini, maar ik weet niet of er een europese release volgt. Ik heb de Poolse import.


Zeg nooit nooit, maar in principe is het een in eigen beheer uitgebrachte release die alleen in Polen is uitgebracht (soort van fanclub CD).

Het zijn wat rustigere nummers, maar zeker erg lekker.


watery black
Usericon van watery black
Posted 19-05-2005 17:16 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

okee. twee woorden:

Dikke Heersch!!!








"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 20-05-2005 17:19 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Absoluut .

En inderdaad, wellicht wordt die plaat nog als bonus cd bij een nieuwe release gepropt.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen