IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Eten/koken II Vorige pagina | Volgende pagina
SQT
Usericon van SQT
Posted 21-08-2005 16:03 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Dat klinkt verdomme goed, die staafmixersoep van jou.


SQT
Usericon van SQT
Posted 21-08-2005 16:06 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 21 augustus 2005 16:02 schreef M. het volgende:
Iedereen kan koken, je moet het alleen willen.

Zo'n soepie is een goed voorbeeld. Denk "ik wil tomatensoep", loop door de supermarkt, zoek uit wat je lekker vindt en flikker het in de pan. Zo leer je ook vanzelf hoe bepaalde dingen smaken.
Ga voor jezelf bedenken, "wat wil ik eten". Pasta? Aardappels? Oosters? Iets uit de oven?
Zoek vervolgens een bijbehorend recept, en ga het maken! En als je niet weet hoe je een paprika moet snijden bel je je moeder.

Punt is dat het zo wel elke keer erg duur wordt, en dat is jammer. Als ik ooit geld teveel heb ga ik me ook eens verdiepen in gerechten die verder gaan dan de maaltijden die ik nu over het algemeen naar binnen schuif.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 21-08-2005 16:09 by M. Profiel van M.

Oplossing = voor meerdere dagen koken.

(toen ik student was ging het meeste op aan eten, haha. één van de dingen waar ik niet op wilde bezuinigen. Ik zag er dan wel weer uit als een zwerver )

Het hoeft niet duur te zijn. Dit soepie is echt cheapo eten. Zeker als je slim met kruiden omgaat kan het allemaal prima.
Ik heb stoneleeks én veldui in de soep gegooid, maar je kunt net zo goed een zakje witte ui gebruiken, als het in de aanbieding is.
En je hoeft echt niet elke dag lamsvlees te hebben. Of pijnboompitten én mozzarella.

Met knolselderij kan je ook lekkere dingen maken, of boerenkool. Of bieten.... etc.
En goedkoper dan pasta, dat kán niet eens. Of het moet die zak rijst van vijf kilo zijn voor, wat is het, 1 euro. Gewoon rondkijken....

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 21-08-2005 16:10]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


SQT
Usericon van SQT
Posted 21-08-2005 16:16 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Ik besteed zeker aandacht aan wat ik eet, in de zin van dat het niet smerig en eentonig standaard 'studentenvoedsel' is, maar culinaire hoogstandjes, neu. Enfin, we gaan komend jaar met het huis waarschijnlijk meer samen eten dan afgelopen jaar is gebeurd, dus dan wordt het sowieso al goedkoper, misschien dat ik er dan ook echt wat van kan maken. We zullen zien.


renYek
Usericon van renYek
Posted 21-08-2005 17:03 by renYek Profiel van renYek

Gisteren gegeten. Cheap ass, goedkoop en lekker (muv de kalkoen -> niet cheap):

risotto di funghi (kant en klaar kopen), knoflook, rode ui fruiten in olijfolie en vervolgens courgette erbij flikkeren, ff soorbakken en dan kant en klare pastasaus erbij flikkeren. nog ff op het vuur laten staan en klaar!

Voor de nietvergatariers had ik er nog kalkoenfilet bij (in marinade van een beetje zout, veel peper, een beetje sambal en ketjap).

Voor op tafel nog wat olijfjes en feta erbij en het feest was compleet

Zometeen eten we daar de overblijfselen van van op


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 22-08-2005 17:13 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 26 april 2005 22:39 schreef zillah-morte het volgende:
Zelfgemaakt receptje voor Maracroni:

Kies een macaroni (strikjes, sponge bob, whatever)
Pesto (2 eetlepels, moet je even naar smaak zelf bepalen)
Tapernade (zie hoeveelheid pesto)
Danisch blue (voor veel macaroni, 1 pakje)
Ham of smack, gehakt wat je wil
zongedroogde tomaten (half potje, gesneden)
pijnboompitjes (eerst even in de pan roosteren)
En voeg maar bij elkaar. Als laatste wat parmasaanse kaas KLAAR
Eten maar

Edit: knoflook niet vergeten

volgens mij ben jij ook 1 van de weiningen die smac in een recept durft te zetten
Smack heerscht de pan uit.

Bugh.. hele topic doorgespit maar niet echt iets gevonden. Ben echt inspiratie loos.
Net wel een recept gevonden die ik denk ik vanavond ga klaarmaken. Maar de rest van de week nog.. Iemand tips? Geen vis, geen cocos liefst italiaans (dus pasta's) met vlees

'k zal dat receptje nog ff opschrijven:
5 gr. cashewnoten
150 gr. pasta
2 teentjes knoflook
4 el olijfolie
600 gr. panklare spinazie
1 1/2 el fijngehakte salie
zout
zwarte peper
50 gr. geraspte Parmezaanse kaas

Bereiding:

Kook de pasta gaar volgens de gebruiksaanwijzing.
Pel de knoflook en snijd in dunne plakjes. Hak de cashewnoten grof. Verhit een pan en rooster de cashewnoten goudbruin. Schep de cashewnoten op een bordje, verhit 2 el olie in de pan en fruit de knoflook even aan.
Schep de spinazie in gedeelten erdoor, laat de spinazie op hoog vuur al omscheppend slinken, laat het vocht verdampen. schep de pasta en salie door de spinazie en breng het gerecht op smaak met zout en peper. Schep de pasta met spinazie op twee warme borden en strooi de cashewnoten erover. Maal er wat peper boven en besprenkel met olijfolie. Geef de Parmezaanse kaas er apart bij.

oh nog 1 gevonden die wel de moeite waard is.( alleen een beetje karig heb ik het idee)
500 gram verse spinazie
2 dl slagroom
200 gram parmaham
parmezaanse kaas
olijfolie
boter

Bereiding:

Smoor de spinazie in olie en boter, voeg de slagroom toe en even laten doorkoken. Reepjes parmaham erbij, door de tagliatelle roeren en parmezaanse kaas erover


maar ja om nou elke dag spinazie te eten..

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 22-08-2005 17:16]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 22-08-2005 17:23 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Tering, smack is wel zo goor. Zal wel met vroeger te maken hebben, toen ging dat bij mij thuis ook altijd in de macaroni. Brrr. Maar het blijkt maar weer, smaken verschillen.

Vandaag staat er hutspot op het menu. Uien, peentjes en aardappelen ennn draadjesvlees. Tis dat ik vrij heb, want dat moet dus minimaal 2 uur pruttelen in de pan, wat dan ook nu gaande is.

Gewoon weer eens een hollandsche maaltijd, af en toe bruut lekker. Hoewel gisteren de wraps met stukjes zelf gemarineerde varkenshaas en ui/paprika/zakje seasoningmix/runderbouillon/cayennepoeder/sla en zure room ook heerlijk was.

[Dit bericht is gewijzigd door Oud Vuil op 22-08-2005 17:28]



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 22-08-2005 17:58 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Ik doe het rustig aan vanavond:

Een kipschnitzeltje of twee, met gebakken aardappeltjes. Sausje maken met room, dille, zout, peper en kaas, over de erps en vleesch, en klaar!


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 22-08-2005 18:03 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

draadjes vlees mijn oma kan dat echt zooooo lekker maken


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


watery black
Usericon van watery black
Posted 22-08-2005 18:04 by watery black Profiel van watery black

ik wil ook draadjesvlees


en hutspot heerscht....



mag ik niet bij jou komen eten wim?


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


CurseOfDeath
Precious Maybe
Usericon van CurseOfDeath
Posted 22-08-2005 18:05 by CurseOfDeath Profiel van CurseOfDeathhttp://photobucket.com/albums/v737/CurseOfDeath/

Draadjesvlees is ranzig. En ik heb Japans gekookt vanavond. Men vond het heerlijk, ikzelf ook trouwens.


Bloodied by the thorns beside the leaves


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 22-08-2005 18:05 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Wil je niet bij mij komen eten ?

Het zijn nondeju jullie kipschnitzeltjes.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


watery black
Usericon van watery black
Posted 22-08-2005 18:06 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 22 augustus 2005 18:05 schreef Illusione het volgende:
Wil je niet bij mij komen eten ?

Het zijn nondeju jullie kipschnitzeltjes.


nou dan hoop ik dat je ze ingevroren had


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 22-08-2005 18:07 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 22 augustus 2005 18:06 schreef watery black het volgende:
nou dan hoop ik dat je ze ingevroren had


Tuurlijk. Vanmorgen uit de vriezer gehaald, nu op perfecte temperatuur om te bakken.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


watery black
Usericon van watery black
Posted 22-08-2005 18:08 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 22 augustus 2005 18:07 schreef Illusione het volgende:
Tuurlijk. Vanmorgen uit de vriezer gehaald, nu op perfecte temperatuur om te bakken.



okee dan! geniet ervan en denk aan ons als je ze eet


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 22-08-2005 18:09 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 22 augustus 2005 18:08 schreef watery black het volgende:
okee dan! geniet ervan en denk aan ons als je ze eet


Bij elke hap zal ik denken 'Jacky en Loo!'. Het kan zijn dat ik een tijdje doe over m'n avondeten..


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


watery black
Usericon van watery black
Posted 22-08-2005 18:09 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 22 augustus 2005 18:09 schreef Illusione het volgende:
Bij elke hap zal ik denken 'Jacky en Loo!'. Het kan zijn dat ik een tijdje doe over m'n avondeten..



je mag ook gewoon alleen "jacky" denken, ik heb ze namelijk betaald


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 22-08-2005 18:11 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 22 augustus 2005 18:09 schreef watery black het volgende:
je mag ook gewoon alleen "jacky" denken, ik heb ze namelijk betaald


Jaaaa, nee, da's niet hetzelfde natuurlijk.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


ravenheart
Usericon van ravenheart
Posted 22-08-2005 18:28 by ravenheart Profiel van ravenheart

net wat gebakken aardappeltjes met slaatje gegeten, mayonaise en appelmoes erbij en ik vond t wel best...
had echt nergens zin in, laatste vakantiedag...... :cry:


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 22-08-2005 19:29 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 22 augustus 2005 17:13 schreef Cadaveria het volgende:
volgens mij ben jij ook 1 van de weiningen die smac in een recept durft te zetten
Smack heerscht de pan uit.

Bugh.. hele topic doorgespit maar niet echt iets gevonden. Ben echt inspiratie loos.
Net wel een recept gevonden die ik denk ik vanavond ga klaarmaken. Maar de rest van de week nog.. Iemand tips? Geen vis, geen cocos liefst italiaans (dus pasta's) met vlees

'k zal dat receptje nog ff opschrijven:
5 gr. cashewnoten
150 gr. pasta
2 teentjes knoflook
4 el olijfolie
600 gr. panklare spinazie
1 1/2 el fijngehakte salie
zout
zwarte peper
50 gr. geraspte Parmezaanse kaas

Bereiding:

Kook de pasta gaar volgens de gebruiksaanwijzing.
Pel de knoflook en snijd in dunne plakjes. Hak de cashewnoten grof. Verhit een pan en rooster de cashewnoten goudbruin. Schep de cashewnoten op een bordje, verhit 2 el olie in de pan en fruit de knoflook even aan.
Schep de spinazie in gedeelten erdoor, laat de spinazie op hoog vuur al omscheppend slinken, laat het vocht verdampen. schep de pasta en salie door de spinazie en breng het gerecht op smaak met zout en peper. Schep de pasta met spinazie op twee warme borden en strooi de cashewnoten erover. Maal er wat peper boven en besprenkel met olijfolie. Geef de Parmezaanse kaas er apart bij.

oh nog 1 gevonden die wel de moeite waard is.( alleen een beetje karig heb ik het idee)
500 gram verse spinazie
2 dl slagroom
200 gram parmaham
parmezaanse kaas
olijfolie
boter

Bereiding:

Smoor de spinazie in olie en boter, voeg de slagroom toe en even laten doorkoken. Reepjes parmaham erbij, door de tagliatelle roeren en parmezaanse kaas erover


maar ja om nou elke dag spinazie te eten..


Kom je ook een keer bij me macaroni eten dan?


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 22-08-2005 19:31 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Vanavond droge broodjes met pindakaazs!

Klassieker@!


trol
Usericon van trol
Posted 22-08-2005 19:33 by trol Profiel van trolhttp://www.dimensional-psychosis.com

Net aan het verterende: Tosties extra kaas met chili peper, 4 seizoenen peper en knoflook.

KVLT!


[Dit bericht is gewijzigd door trol op 22-08-2005 19:34]


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 22-08-2005 19:34 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

Er w88 zo aardappeltjes, sla en een of ander stuk vlees op mij. Maar wel erg lekker. Mijn ouders kunnen beide goed koken.
Smaakvol.
*hoopt dat er nog wat ijs is, voor na*


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 22-08-2005 19:36 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Eten is overrated!

Ik baal er meer van dat er geen bier meer is.

Godverdomme!


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 22-08-2005 19:38 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 22 augustus 2005 19:36 schreef Burzum het volgende:
Eten is overrated!

Ik baal er meer van dat er geen bier meer is.

Godverdomme!

Heb je ooit dan wel lekker gegeten?
Ik hou echt van (ik wou zeggen lekker eten maar dat is een beetje raar.... )
smaakvol eten, er wat tijd voor nemen. Je mag me voor goed eten echt midden in de nacht wakker maken.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen