IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Eten/koken II Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-09-2005 23:01 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

biefstukworst .... are you mad?


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 03-09-2005 5:34 by she_devil Profiel van she_devilhttp://shedevil.wiebel.nl

vnaaf peking eend!!! En k heb ook wel zin in fried eggplant met gehakt en pepertjes en gefrituurde suikerbanaan


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 03-09-2005 15:54 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Vanavond..

Begint de maaltijd met een verse rundercarpaccio. Hieroverheen een lichte dressing, zwarte peper, zeezout en geroosterde pijnboompitjes. Toefje sla in het midden, en taddaaaaa. Uiteraard verse carpaccio van de keurslager.

Hierna volgt een stuk fricandeau van 600 gram. Vantevoren opengesneden op meerdere plekken met daarin teentjes knoflook, zeezout, peper en geitenkaas.. alles laten braden in de oven voor een wat langere tijd zodat alles goed doortrokken is. Aan de zijkant het bord wat frisse ijsbergsla met dressing en gebakken aardappelschijfjes, overstrooid met paprikapoeder. Hier een stevige rode wijn bij, dat kan 't best hebben.

Als toetje een paar bolletjes appel-sorbetijs, gevolgd door een kopje verse Braziliaanse koffie en een rokertje. Bij het kopje koffie een lekker koekje met chocola.

Een uitstekende maaltijd als je eens een avond lekker thuis bij wilt komen.. wat precies mijn intentie is.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Jansuh
Roken is gay.
Usericon van Jansuh
Posted 03-09-2005 15:55 by Jansuh Profiel van Jansuh

Klinkt lekker! Je hebt 't weer voor elkaar.



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 03-09-2005 15:56 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Een mens mag zichzelf wel eens verwennen.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Jansuh
Roken is gay.
Usericon van Jansuh
Posted 03-09-2005 15:56 by Jansuh Profiel van Jansuh

quote:
Op 3 september 2005 15:56 schreef Illusione het volgende:
Een mens mag zichzelf wel eens verwennen.

:

[Dit bericht is gewijzigd door Jansuh op 03-09-2005 15:57]



renYek
Usericon van renYek
Posted 03-09-2005 16:13 by renYek Profiel van renYek

Ik zit voor werk dit weekend buiten de deur:

Gisteren was het een of andere hindeblabla in reepjes met vage groenten (erg lekker!) vooraf en het hoofdgerecht bestond uit 3 moten zalm en elke was op een andere manier klaargemaakt.

Vanavond weet ik nog niet.

ff zo duur mogelijk restaurant uit zoeken hehe. Mijn baas zei letterlijk: "Ga maar wat doen en zorg dat het veel geld kost. Declareer maar." U vraagt wij draaien hehe.


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 03-09-2005 17:04 by she_devil Profiel van she_devilhttp://shedevil.wiebel.nl

okee....ik heb zojuist hier in Peking dus serieus HOND gegeten!!met chilli en peper.. en ik moet zeggen dat het heel erg lekker was!!!!nooit verwacht!


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-09-2005 17:06 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

En dan raar vinden dat dat land nog zo achterlijk is ...


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 03-09-2005 17:09 by she_devil Profiel van she_devilhttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 3 september 2005 17:06 schreef Jenje het volgende:
En dan raar vinden dat dat land nog zo achterlijk is ...
sommige dingen zijn inderdaad erg achterlijk maar de keuken zeker niet! die mensen weten wat lekker is!


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-09-2005 17:13 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 3 september 2005 17:06 schreef Jenje het volgende:
En dan raar vinden dat dat land nog zo achterlijk is ...


Waarom?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-09-2005 17:34 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Zit toch geen vlees op een hond ...


renYek
Usericon van renYek
Posted 03-09-2005 19:07 by renYek Profiel van renYek

quote:
Op 3 september 2005 17:34 schreef Jenje het volgende:
Zit toch geen vlees op een hond ...


kan het nog wel lekker zijn!


Curunír
Usericon van Curunír
Posted 03-09-2005 21:10 by Curunír Profiel van Curunír

En welk woefkesgerecht was het dat je voorgeschoteld kreeg? Geschoren poedel in eigen nat ofzo?!



"I find your lack of faith disturbing."


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 03-09-2005 22:06 by M. Profiel van M.

Nieuwe tip: gegrilde aubergine (had het nog nooit op deze manier gemaakt)!

Vanaaf had ik dat, naast die andere vijf gerechten die ik gemaakt had

Benodigd keukengerei: messen, snijplank, grillpan, ronde schaal.

Ingredienten (voor zo'n 5 personen): 2 aubergines, ca. 2 eetl. verse thijmblaadjes (mix andere verse tuinkruiden naar eigen inzicht, oregano doet het erg goed in ieder geval), 5 teentjes knoflook fijngehakt, vers gemalen zeezout, vers gemalen zwarte peper, ca. 125 ml. olijfolie, ca. 50 ml. aceto balsamico.
Alles verkrijgbaar bij de Adolf Heijn.

Bereidingswijze:

Neem twee aubergines en snij ze over de lengte in plakken van zo'n cm. dik. Snij die plakken dan stuk voor stuk ook nog eens diagonaal doormidden (anders zijn ze te groot).
Verwarm de grillpan zodat hij door en door warm is, maar niet allesverzengend heet (meestal een minuut of 5-10 op middelhoog vuur). Zet daarna het vuur laag en leg de plakken aubergines erop. Evt. kan je dit in etappes doen, voor alles tegelijk heb je nl. nogal een grote grillpan nodig. Keer na een minuut of vijf de aubergines om. Ze moeten iig mooie goudbruine strepen gekregen hebben, en wel aan beide kanten.
Laat ze afkoelen (dit is de beste tijd om die kloterige thijmblaadjes te ritsen en de knoflook te pellen + hakken). Als ze afgekoeld zijn, bestrooi ze dan aan beide kanten met het zout en de peper.
Dan moeten de tuinkruiden en de knoflook eroverheen. Een handige manier om dit te doen is een laagje aubergines in een ronde schaal te leggen, kruiden+knoflook erbij, aubergines erboven op, nog meer kruiden, etc.
Roer de olijfolie en de aceto balsamico goed door elkaar en giet dit mengsel vervolgens over de aubergines heen in de schaal.

Koud serveren bij bv. pasta met een groot stuk vleesch. Tot mijn verbazing was het bijzonder lekker, echt een vondst! En ook lekker makkelijk. Het schijnt dat als je deze aubergines luchtdicht afsluit en koel bewaart, ze nog lang (i.e. maanden) goed blijven.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 03-09-2005 22:09 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

Nog een tip:

Pommes Currywurst! net gehaald, ERG lekker


Bruce Banner


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 03-09-2005 22:10 by M. Profiel van M.

*zucht*....


Eten/KOKEN!!!!!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 03-09-2005 22:13 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

Dat wordt toch ook bereid? Dat een stel turken dat doet laat ik even buiten beschouwing.

verder, het is eten en koken. Als het geen eten is.. etc... Lekker man, pommes currywurst!!!


Bruce Banner


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 03-09-2005 22:14 by M. Profiel van M.

Hondevoer is het ja.... barbaar...


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 03-09-2005 22:15 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

hmmmmz halve Duitser he


Bruce Banner


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-09-2005 22:30 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Eet je veel jodenkoeken?


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 04-09-2005 1:34 by she_devil Profiel van she_devilhttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 3 september 2005 17:34 schreef Jenje het volgende:
Zit toch geen vlees op een hond ...
ligt er aan, voor dit vlees gebruiken ze hele grote


wait for me dragon, we'll meet in the sky


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 04-09-2005 2:08 by BARABAS Profiel van BARABAS

Sint Bernards zeker..

Sint-bernard commerciële
hit in China
door Tjyying Liu
PEKING - Chinezen zijn dol op de sint-bernardhond, de nationale trots van Zwitserland. Maar de Zwitsers zijn niet onder de indruk van al die aandacht uit China. De zachtaardige, mensenreddende hond is door zijn enorme omvang een commerciële hit in het land waar hondenvlees al sinds tijden een veel genoten delicatesse is.
Restaurant De Honden Koning in de Chinese hoofdstad Peking doet goede zaken. Op het menu staan meer dan 50 variaties van hondenvlees en de vraag stijgt nog jaarlijks. Chinese fokkers zijn bijzonder geïnteresseerd in de sint-bernardhond, omdat de mensenvriend kolossaal van omvang is, niet snel ziek wordt en jaarlijks zo'n acht tot twaalf puppy's baart, bijna twee keer zoveel als andere honden.
Volgens een videoadvertentie van een staatsfokkerij in de noordoostelijke stad Shenyang is de sint bernard uitermate geschikt om mee te fokken omdat ze zachtaardig is en niet bijt. Het Chinese bedrijf importeert de honden uit Zwitserland en kruist de hond met een lokaal ras. Vervolgens worden de honden doorverkocht voor een prijs van rond de 2,50 gulden per 500 gram. De staatsfokkerij in Shenyang beweert dat er inmiddels meer dan 48 fokkerijen zijn en 5000 honden verspreid over tien provincies.
De idee dat een van hun nationale symbolen in de buiken van Chinese veelvraten verdwijnt, zit de Zwitsers niet lekker. Onlangs ondertekenden 11.000 fokkers en eigenaren van sint-bernhardshonden een petitie tegen de handel in de honden.
Dierenbeschermingsorganisaties hebben verontwaardigd gereageerd op het feit dat de honden worden gefokt voor hun vlees en hebben de Chinese regering gevraagd om via wetgeving dierenmishandeling tegen te gaan. "Hoe zouden de Chinezen zich voelen als de Zwitsers de Chinese pandabeer zouden gaan consumeren?" vroeg een westerse dierenbeschermster zich af.
Volgens een woordvoerster van de sint-bernardfokkerij is er geen sprake van dat de sint-bernard in de pannen van de Chinese restaurants verdwijnt. "Daar is het ras te duur voor", verklaarde ze. De honden worden zelden voor consumptie gebruikt en bijna uitsluitend gefokt als huisdieren.
"Chinezen die een hond als huisdier hebben, zullen die nooit opeten omdat ze echt van hun hond houden. Ze worden bijna als hun eigen kind beschouwd", aldus hondenvleesconsument Zhang Lei. Maar de honden die in restaurant de Honden Koning worden geprepareerd, zijn niet zoals huisdieren volgens Zhang. "Deze honden worden gefokt voor hun vlees, net als kippen, schapen en koeien, daarom vindt met het hier niet raar om ze te eten."

Bron: Dagblad De Telegraaf 10-04-2001

Edit: Toevallig ook bij 'De Honden Koning' geweest?

[Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 04-09-2005 2:16]


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 04-09-2005 16:35 by she_devil Profiel van she_devilhttp://shedevil.wiebel.nl

hehe nee gewoon in n klein restaurant in Peking...niet duur trouwens!! omgerekend rond de 3 euro voor een klein bordje..goed te doen...
ze gebruiken trouwens alleen een bepaald soort grote hond om te slachten is mij verteld...zou goed een sint bernard kunnen zijn ja


wait for me dragon, we'll meet in the sky


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 04-09-2005 17:27 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

balletjes in tomatensaus vandaag


Faustian Spirit of the Earth


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen