IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Auteur:
Topic : Beste Film? Vorige pagina | Volgende pagina
el mariachi
Live to burn, ride the fire
Usericon van el mariachi
Posted 04-11-2004 21:41 by el mariachi Wijzig reactieProfiel van el mariachiQuote dit bericht

Heeft iemand de cultfilm Doberman gezien?


ZeroTheHero
death metal is gay en overrated
Usericon van ZeroTheHero
Posted 04-11-2004 22:09 by ZeroTheHero Wijzig reactieProfiel van ZeroTheHeroQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2004 19:22 schreef 0Tolerence het volgende:
Evenals the Shawshank Redemption.



hij is er nu op ook een van mijn favorieten!

holy grail en se7en zijn toch wel mijn all time favorites.


Ik distancieer me volledig van ZM


Yoorisz
Usericon van Yoorisz
Posted 04-11-2004 23:53 by Yoorisz Wijzig reactieProfiel van YooriszQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2004 21:41 schreef el mariachi het volgende:
Heeft iemand de cultfilm Doberman gezien?

ja, lang geleden... vond m wel vet


StillLife
Usericon van StillLife
Posted 14-11-2004 19:19 by StillLife Wijzig reactieProfiel van StillLifeQuote dit bericht

The life of David Gale.
Gister gezien, goeie film.


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 14-11-2004 20:01 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Morgil op 14-11-2004 20:34]


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 14-11-2004 20:12 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Laatst Solaris gezien, een remake van een Russische film uit de jaren 70 ofzo. Echt een tripfilm met van die ambient muziek en heel weinig dialoog. Over een ruimteschip in een of andere gaswolk waar iedereen zijn geliefde overledenen tegenkomt, lekker vreemd. Moet hem nog een keer gaan bekijken, want in de eerste instantie kreeg ik het niet echt allemaal mee. Staat met stip in mijn top 10 van heerschende films.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Phygor
Huiver ende beef
Usericon van Phygor
Posted 14-11-2004 20:47 by Phygor Wijzig reactieProfiel van PhygorQuote dit bericht

Bij de beste film ooit gaat het mij vooral om het script, en niet de special effects. Films die vernuftig in elkaar steken wil je sowieso vaker zien dan films die er gaaf uitzien. Hier een lijstje;

Mulholland Drive
Lost Highway
Memento
Magnolia
Being John Malkovich
Adaptation

Verder zijn films met een realiteit in een realiteit ook meestal gaaf, als is het plot op den duur niet origineel meer;

The Matrix
eXistenZ
The Thirteenth Floor
Avalon

Ook films met schizofrenie etc kunnen gaaf zijn, maar dat wordt nu wel erg vaak gebruikt;

Beautiful Mind
Fight Club
Identity

Tot slot zijn er dan nog de 'gewone' speelfilms die soms gewoon erg goed kunnen zijn;

The Talented Mr. Ripley
Scarface/Godfather/Goodfellas etc.
Amadeus
Man on the moon
The Ninth Gate

Drugsfilms doen het ook goed;

Fear and loathing in Las Vegas
Requiem for a dream
Trainspotting
The Salton Sea

En tot slot de grote publieksfavoriet van onze leeftijd, de 'moderne criminelen' films

Boondock Saints
Snatch
Long stock and two smoking barrels
Reservoir Dogs
Pulp Fiction
Natural Born Killers

Zo, dit is zo'n beetje mijn smaak qua films. Een beste film bestaat uiteraard niet, er zijn honderden geniale films.


Penumbra hoards ye, God of revulsion


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 14-11-2004 23:37 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Honderden geniale films? Dat vind ik toch wel tegenvallen. Uit jouw rijtje vind ik Fight Club, Reservoir Dogs en Natural Born Killers wel heerschend, maar ik heb niet alles gezien wat je daar neerzet.
Mijn topfilms blijven toch nagenoeg hetzelfde als altijd, Texas Chainsaw Massacre, Hellbound, Jacob's Ladder, Mr. Frost, Falling Down en sinds kort schaar ik Solaris ook bij dat rijtje.
Tegenwoordig word er zoveel rommel gemaakt, ik zit echt niet te wachten op die films met een held en 200 doden en explosies waar we mee worden bestookt. En moderne horrorfilms vind ik ook niets om over naar huis te schrijven. Braveheart is ook wel een goede film. En Trainspotting noemde je al, dat is ook wel een goede film. En 13 monkeys en Snatch vond ik ook wel te pruimen. Die Brad Pitt vind ik trouwens een goede acteur, ondanks dat hij eigenlijk in de eerste instantie eigenlijk bekend werd omdat 'ie de vrouwtjes een natte onderbroek bezorgde. Ik vind hem echt de laatste échte acteur die Hollywood heeft voortgebracht.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-11-2004 0:02 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 14 november 2004 20:12 schreef Heiden het volgende:
Laatst Solaris gezien, een remake van een Russische film uit de jaren 70 ofzo. Echt een tripfilm met van die ambient muziek en heel weinig dialoog. Over een ruimteschip in een of andere gaswolk waar iedereen zijn geliefde overledenen tegenkomt, lekker vreemd. Moet hem nog een keer gaan bekijken, want in de eerste instantie kreeg ik het niet echt allemaal mee. Staat met stip in mijn top 10 van heerschende films.

die heb ik nog niet gezien, was er een beetje huiverig voor aangezien het een US-remake van een Rusland-film betreft

Soylaris (of Solaris), is in ieder ook een erg trippy film, naast dat hij erg goed is. Je moet er wel geduld voor hebben.

quote:
Op 14 november 2004 23:37 schreef Heiden het volgende:
Die Brad Pitt vind ik trouwens een goede acteur, ondanks dat hij eigenlijk in de eerste instantie eigenlijk bekend werd omdat 'ie de vrouwtjes een natte onderbroek bezorgde. Ik vind hem echt de laatste échte acteur die Hollywood heeft voortgebracht.

Zijn er inderdaad niet veel meer, maar ik zou van die generatie nog Johnny Depp willen toevoegen, die ook erg goede rollen speelt (meestal).

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 15-11-2004 0:04]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 15-11-2004 0:24 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Solaris is niet een film voor iedereen, er is geen aktie, geen vuur en geen moord. Maar als je de film hebt gezien ben je echt van de kaart, ik twijfelde aan alle begrippen zoals goden, religie, realiteit en waarheid toen ik hem had gezien. Echt een film die je stoned moet kijken en als hij is afgelopen blijf je nog gewoon 3 uur op je bank zitten omdat je moet nadenken. Je hoeft niet stoned te zijn natuurlijk, hij heeft ook een impact op het nuchtere brein. Ook de fotografie, tussen de scenes gewoon 5 seconden zwart beeld en dan doemt de volgende scene weer op gepaard met trippende ambient tonen enzo. Ik vond het een ervaring.

Yep, Johnny Depp is ook best een goede acteur, maar ik kan hem niet zo goed hebben op de een of andere manier, hij irriteert me een beetje. Ik ben een erg jaloerse gast en als ik met mijn vriendin naar een film kijk word ik gek van het idee dat ze op die gast zit te geilen ofzo. Wat dat betreft ben ik psychopathisch aangelegd.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 15-11-2004 0:33 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Heiden, heb je de remake gezien? Het origineel is volgens mij ook zeer het bekijken waard... is toch een film van Tarkovsky?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 15-11-2004 0:34 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 14 november 2004 20:47 schreef Phygor het volgende:
Bij de beste film ooit gaat het mij vooral om het script, en niet de special effects. Films die vernuftig in elkaar steken wil je sowieso vaker zien dan films die er gaaf uitzien. Hier een lijstje;

Wel een beetje saaie smaak. Waarom staan er nauwelijks europese films tussen?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 15-11-2004 1:39 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2004 0:33 schreef M. het volgende:
Heiden, heb je de remake gezien? Het origineel is volgens mij ook zeer het bekijken waard... is toch een film van Tarkovsky?


Yep ik heb de remake gezien met George Clooney. Pfff, dat weet ik niet zo 1,2,3. Ik heb alleen gehoord dat de Russische versie nog minimalistischer is, echt een uur zonder dialoog enzo. Hij is ook meer dan een uur langer als de moderne remake. Ik weet alleen de schrijver van het boek, Stanislaw Lem. Ik raad iedereen deze film aan als je eens wat anders wilt. Het is trouwens echt een low budget film, je ziet eigenlijk alleen het ruimteschip van binnen, 2 of 3 decors zijn genoeg en hier en daar zie je een shot van het ruimteschip wat in die wazige gaswolk ligt. Erg low budget voor een Hollywood productie, maar zo heerschend! Gaat dat zien als je eens wil denken bij een film in plaats van wat hersendood naar schietparijen ende explosies zitten te kijken.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 15-11-2004 1:49 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Even gekeken, M. , het origineel is inderdaad van Andrej Tarkovsky.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-11-2004 8:57 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2004 1:39 schreef Heiden het volgende:
Yep ik heb de remake gezien met George Clooney. Pfff, dat weet ik niet zo 1,2,3. Ik heb alleen gehoord dat de Russische versie nog minimalistischer is, echt een uur zonder dialoog enzo. Hij is ook meer dan een uur langer als de moderne remake.

Ik weet niet of er een uur (achter elkaar) zonder tekst inzat, maar er zitten wel lange lappen in waarin er niets gezegd wordt. Het wordt in ieder geval allemaal erg aangrijpend in beeld gebracht, een van de weinige films die voor de toeschouwer ondoorgrondelijk blijven.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 15-11-2004 9:07 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Van het weekend heb ik "der untergang" gezien. Mijn god, wat is dat een indrukwekkende film zeg.


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 15-11-2004 10:31 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

ik wil nog volgende films toevoegen:

Cidade de Deus
Lucia y el sexo
Todo sobre mi madre


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-11-2004 13:07 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Full Metal Jacket vind ik een erg goede oorlogsfilm het gaat gelukkig niet over een soldaatje die op een vrouwtje verlieft wordt of over overdreven helden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-11-2004 17:58 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Apocalypse Now.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-11-2004 18:02 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2004 1:39 schreef Heiden het volgende:
Yep ik heb de remake gezien met George Clooney. Pfff, dat weet ik niet zo 1,2,3. Ik heb alleen gehoord dat de Russische versie nog minimalistischer is, echt een uur zonder dialoog enzo. Hij is ook meer dan een uur langer als de moderne remake. Ik weet alleen de schrijver van het boek, Stanislaw Lem. Ik raad iedereen deze film aan als je eens wat anders wilt. Het is trouwens echt een low budget film, je ziet eigenlijk alleen het ruimteschip van binnen, 2 of 3 decors zijn genoeg en hier en daar zie je een shot van het ruimteschip wat in die wazige gaswolk ligt. Erg low budget voor een Hollywood productie, maar zo heerschend! Gaat dat zien als je eens wil denken bij een film in plaats van wat hersendood naar schietparijen ende explosies zitten te kijken.


Lem is een fantastische en bizarre schrijver.

Hier zijn officiele pagina: http://www.lem.pl/



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 15-11-2004 18:08 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

quote:
Op 14 november 2004 20:47 schreef Phygor het volgende:

Drugsfilms doen het ook goed;

Fear and loathing in Las Vegas
Requiem for a dream
Trainspotting
The Salton Sea


Kijk 'Spun' eens, ik vond dat een geweldige drugsfilm.
Compleet vaag.


Yoorisz
Usericon van Yoorisz
Posted 18-11-2004 10:33 by Yoorisz Wijzig reactieProfiel van YooriszQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2004 18:08 schreef CoenV het volgende:
Kijk 'Spun' eens, ik vond dat een geweldige drugsfilm.
Compleet vaag.

ha, wilde ik net zeggen... supervette film!

met kleine rollen voor Rob Halford en Ron Jeremy...


HiddenWitch
Crazy little Lilith
Usericon van HiddenWitch
Posted 18-11-2004 10:59 by HiddenWitch Wijzig reactieProfiel van HiddenWitchQuote dit bericht

1) The ninth Gate
2) Sleepy hollow
3) From Hell
4) Pulp Fiction
5) Jacky Brown


Roses don't hurt but you have opened my soul with pain...


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 19-11-2004 20:03 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2004 19:43 schreef Filth Lucre het volgende:
Ik zag The Punisher vandaag, tering man wat een brute film . Een aanrader .


wat een KUTfilm, zelfs als je er niks van verwachtte zoals ik. Die film komt nergens van de grond, ik voelde zéér weinig medeleven voor de hoofdpersoon, en na een veel te lang actieloos stuk komt de eindscene... die in een poep en een scheet over is. Bah


el mariachi
Live to burn, ride the fire
Usericon van el mariachi
Posted 19-11-2004 22:16 by el mariachi Wijzig reactieProfiel van el mariachiQuote dit bericht

Heeft iemand de films old boy en bongiorno notte al gezien?


Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen