IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : België Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-03-2012 22:18 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht



Belgen zijn stom! John Cleese vindt het ook!


Quis moderabat ipsos moderatores?


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 26-03-2012 22:20 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Belgiëuh.... Bel-Giee-UHHHH!!!!



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-03-2012 22:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2012 22:18 schreef Ascendant Grotesque het volgende:


Belgen zijn stom! John Cleese vindt het ook!


Er zijn niet veel Belgen meer dus dat komt wel goed


signature


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 29-08-2012 23:31 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Waar is de andere helft van Bart de Wever gebleven?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-08-2012 23:34 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Vind het er eng uitzien. Ik denk dat ik wat van hem overgenomen heb.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 31-08-2012 9:35 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Op verkiezingsaffiches ziet De Wever er nu echt als een Adolf (zonder snor) uit. Iets dikker vond ik hem er toch een beetje sympathiek uitzien.
Benieuwd of hij de nieuwe Antwerpse burgemeester wordt, dat zou de reputatie van't Stad absoluut geen goed doen, in ieder geval


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-02-2014 12:02 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-02-2014 12:04 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2014 12:02 schreef Hypnos het volgende:
http://www.dailyfinance.com/2013/04/14/think-your-taxes-are-high-the-5-countries-with-the/

met dank aan de traditionele partijen



Tsja, gaat over mensen met inkomens van "$100,000 and $300,000 per year". Dat is een goed staaltje "veel meer dan modaal", vermoedelijk


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-02-2014 12:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2014 12:04 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Tsja, gaat over mensen met inkomens van "$100,000 and $300,000 per year". Dat is een goed staaltje "veel meer dan modaal", vermoedelijk


niet echt hoor,

dat is dus per koppel (vanaf samenwonend) per jaar

100.000 / 1,37 = 73000 euro

73000 / 13,92 (inclusief eindejaarspremie en vakantiegeld) = 5243 euro per maand aan brutoloon.

dat is elk 2621,86 euro, dat is niet ongelofelijk veel. En dan komt er nog niets bij van andere inkomsten/tegoeden van spaarrekening, alimentatie, terugbetaling kosten, eventuele premie of opbrengst van iets.

no no, reken maar dat dit modaal is

en dan spreken we nog niet over de 33% patronale bijdragen die je baas op je loon mag betalen...

van netto Wn naar bruto werkgeverskost is het x 2,66

(ik doe HR, ben op de hoogte )


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-02-2014 12:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

allemaal in het teken van de herverdeling.

als je meer dan 2500 euro bruto verdient in België dan wordt solidaiteit eringepompt als bij foie gras ganzen.

BAH!


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-02-2014 12:22 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2014 12:11 schreef Hypnos het volgende:
niet echt hoor,

dat is dus per koppel (vanaf samenwonend) per jaar

100.000 / 1,37 = 73000 euro

73000 / 13,92 (inclusief eindejaarspremie en vakantiegeld) = 5243 euro per maand aan brutoloon.

dat is elk 2621,86 euro, dat is niet ongelofelijk veel. En dan komt er nog niets bij van andere inkomsten/tegoeden van spaarrekening, alimentatie, terugbetaling kosten, eventuele premie of opbrengst van iets.

no no, reken maar dat dit modaal is

en dan spreken we nog niet over de 33% patronale bijdragen die je baas op je loon mag betalen...

van netto Wn naar bruto werkgeverskost is het x 2,66

(ik doe HR, ben op de hoogte )

Ja, blabla, alleen staat er in het rapport dit "Calculations assume individual is single with no children."

Terzijde, belasting is niet per se slecht.

Samengevat: eerst lezen en denken voor je onderbuik los mag gaan

edit: als we even van het BBP uitgaan is 100,000 dollar ruim 2 keer het gemiddelde (43K voor België), en 300,000 dus net geen 7 keer het gemiddelde https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)_per_capita

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 25-02-2014 12:26]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-02-2014 12:41 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2014 12:22 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ja, blabla, alleen staat er in het rapport dit "Calculations assume individual is single with no children."

Terzijde, belasting is niet per se slecht.

Samengevat: eerst lezen en denken voor je onderbuik los mag gaan

edit: als we even van het BBP uitgaan is 100,000 dollar ruim 2 keer het gemiddelde (43K voor België), en 300,000 dus net geen 7 keer het gemiddelde https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)_per_capita


ola ola!! die schalen tellen ook voor samenwonenden en gehuwden

en als je kinderen hebt dan dalen de belastingsschalen lichtjes.

en als 43.000 het gemiddelde is, dan zitten daar heel veel mensen boven. Want reken maar dat de 100.000 leefloners in België en de 300.000 invaliden in België 0,00000 € belastingen betalen en die zitten allemaal onder die grens. Ook de bijna 2 miljoen gepensioneerden betalen niets en zitten onder die grens. Wie een beetje werkt in België staat de helft van zijn loon af aan belastingen. Minstens.

http://financien.belgium.be/nl/binaries/fc2013-0615nl_tcm306-239202.pdf

ik betaal zelf van bruto naar netto 45%, dan gaat er nog eens vanalles en nog wat af aan "bijkomende maatregelen" voor sociale tralala en nog eens bij de personenbelasting.

en ik zit geeneens zo slecht op dat vlak. Mensen met een 5.000 / 6.000 euro hier gaan van bruto naar netto -58% ... en dan hebben ze nog nettovergoedingen

het komt dan ook dikwijls voor dat mensen loonsverhogingen weigeren omdat ze anders minder overhouden op het einde van de maand... Geen zever!


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-02-2014 12:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

om even te vergelijken:

ik doe de lonen van verschillende landen
dus ik kan het zo zien:

vertegenwoordiger , 3200 euro bruto, met bedrijfswagen, geen kinderen


een Duitse vertegenwoordiger met een loon van 3200 € houdt netto 2100 euro over (met privé pensioenopbouw WN en Werkgevergedeelte meegerekend alsook privé SZ)
een Nederlandse vertegenwoordiger met bruto 3200 € houdt 1920 € over, inclusief pensioenspaarplan, 300 euro per maand privé!

een Belg zonder kinderen (de andere ook) 1620, zonder groepsverzekering! Dus niets extra pensioen.

Dat is toch hilarisch...


signature


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 25-02-2014 12:50 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2014 12:41 schreef Hypnos het volgende:
en als 43.000 het gemiddelde is, dan zitten daar heel veel mensen boven. Want reken maar dat de 100.000 leefloners in België en de 300.000 invaliden in België 0,00000 € belastingen betalen en die zitten allemaal onder die grens. Ook de bijna 2 miljoen gepensioneerden betalen niets en zitten onder die grens. Wie een beetje werkt in België staat de helft van zijn loon af aan belastingen. Minstens.



Ligt eraan of het gemiddelde inkomen per inwoner berekend is over de gehele bevolking of over de beroepsbevolking. Als het over de beroepsbevolking gaat, worden invaliden en pensioeneurs niet meegeteld en is die 43.000 gewoon 43.000.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-02-2014 12:52 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2014 12:41 schreef Hypnos het volgende:
ola ola!! die schalen tellen ook voor samenwonenden en gehuwden

Dan nog, het rapport vergelijkt alleenstaanden.
quote:
en als 43.000 het gemiddelde is, dan zitten daar heel veel mensen boven.

Vermoedelijk zitten er veel meer mensen onder het gemiddelde dan erboven.




Naar mijn idee is het vergelijken van belastingen voor mensen die 100K$ en 300K$ verdienen weinig representatief. Matig rapport, dus.
quote:
Op 25 februari 2014 12:50 schreef iPim het volgende:
Ligt eraan of het gemiddelde inkomen per inwoner berekend is over de gehele bevolking of over de beroepsbevolking. Als het over de beroepsbevolking gaat, worden invaliden en pensioeneurs niet meegeteld en is die 43.000 gewoon 43.000.

"GDP per capita"

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 25-02-2014 12:53]


Quis moderabat ipsos moderatores?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-02-2014 13:01 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 februari 2014 12:47 schreef Hypnos het volgende:
om even te vergelijken:

ik doe de lonen van verschillende landen
dus ik kan het zo zien:

vertegenwoordiger , 3200 euro bruto, met bedrijfswagen, geen kinderen


een Duitse vertegenwoordiger met een loon van 3200 € houdt netto 2100 euro over (met privé pensioenopbouw WN en Werkgevergedeelte meegerekend alsook privé SZ)
een Nederlandse vertegenwoordiger met bruto 3200 € houdt 1920 € over, inclusief pensioenspaarplan, 300 euro per maand privé!

een Belg zonder kinderen (de andere ook) 1620, zonder groepsverzekering! Dus niets extra pensioen.

Dat is toch hilarisch...



Zeur niet! jullie huizen zijn goedkoper


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-02-2014 13:04 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2014 12:52 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dan nog, het rapport vergelijkt alleenstaanden.

Vermoedelijk zitten er veel meer mensen onder het gemiddelde dan erboven.




waarvan de meeste leeglopers, invaliden, werklozen, gepensioneerden (!), ...

geen werkende mensen dus

quote:




Naar mijn idee is het vergelijken van belastingen voor mensen die 100K$ en 300K$ verdienen weinig representatief. Matig rapport, dus.

"GDP per capita"


ja, idd matig, maar het geeft wel iets aan, en ik grijp het aan om eens kak en schijt te roepen over het BE-belastingssysteem.

http://www.ey.com/BE/en/Newsroom/News-releases/NL_Tax-Liberation-Day

ik bedoel maar: tot op mijn verjaardag werk ik voor de staat, en hoe meer je verdient, hoe langer je voor de staat werkt. proportioneel onwerkelijk veel langer. Werken wordt afgestraft. Alé, ik bedoel: werken om geld te verdienen wordt afgestraft. Beter doe je maar halftijds werken in nonprofit, dan kun je nog overal van genieten qua voordelen, zit je in een schaaltje van 20% belastingen ipv 50 en hoef je niet ambitieus te zijn...


dat zit bij jullie toch net iets beter in elkaar, zelfs met die mottige pensioen- en lijfrente toestanden.


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-02-2014 13:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2014 13:01 schreef ElitE het volgende:
Zeur niet! jullie huizen zijn goedkoper


WABLIEF!!!

ik was van plan naar Zeeuws-Vlaanderen te verhuizen omdat je daar voor 300.000 een villa kunt kopen!

wij verkopen ons huis:
http://www.hebbes.be/immo/zoeker/gerenoveerde-rijwoning/7979683

meteen drie gegadigden die de vraagprijs willen geven! En het is nu niet meteen spectaculair groot

misschien is het in de steden wel erger bij jullie, maar er is ook ander goedkoop spul op het platteland

en het uitzicht is veel mooier!

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 25-02-2014 13:07]


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-02-2014 13:08 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ZV is inderdaad belachelijk goedkoop


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-02-2014 13:08 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2014 13:04 schreef Hypnos het volgende:
waarvan de meeste leeglopers, invaliden, werklozen, gepensioneerden (!), ...

geen werkende mensen dus

Vermoedelijk zitten ook de meeste werkenden onder het gemiddelde inkomen onder werkenden.
quote:
ja, idd matig, maar het geeft wel iets aan, en ik grijp het aan om eens kak en schijt te roepen over het BE-belastingssysteem.

http://www.ey.com/BE/en/Newsroom/News-releases/NL_Tax-Liberation-Day

ik bedoel maar: tot op mijn verjaardag werk ik voor de staat, en hoe meer je verdient, hoe langer je voor de staat werkt. proportioneel onwerkelijk veel langer. Werken wordt afgestraft. Alé, ik bedoel: werken om geld te verdienen wordt afgestraft. Beter doe je maar halftijds werken in nonprofit, dan kun je nog overal van genieten qua voordelen, zit je in een schaaltje van 20% belastingen ipv 50 en hoef je niet ambitieus te zijn...


dat zit bij jullie toch net iets beter in elkaar, zelfs met die mottige pensioen- en lijfrente toestanden.

Nederlandse belasting is nu ook weer niet zoveel lichter dan Belgische hoor. En ja, progressief belastingstelsel, etc. Nog levert een verdiende euro dan meer op dan die euro niet verdienen (de echte onderkant uitgezonderd, dan, dáár hoeft dat niet te gelden).

En nogmaals, belasting is niet per se slecht.

Tenminste, wij leggen er mooie snelwegen van aan. Geen idee wat jullie ermee doen, maar het gaat in ieder geval niet naar de snelwegen


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-02-2014 13:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2014 13:08 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Vermoedelijk zitten ook de meeste werkenden onder het gemiddelde inkomen onder werkenden.


als ik 2500 als basis neem in een optiek van samenwonend/gehuwd, dan zit +/-70% er boven van alle mensen die ik bij PepsiCo verwerkte

bij DM was dat nog meer (minder arbeiders)


hier ligt het in de buurt, maar dat mag ik niet zomaar zeggen :s

http://statbel.fgov.be/nl/statistieken/cijfers/arbeid_leven/lonen/maandloon/

---> zegt heeeeel veel, en de cijfers zijn al 3 jaar oud!


quote:



Tenminste, wij leggen er mooie snelwegen van aan. Geen idee wat jullie ermee doen, maar het gaat in ieder geval niet naar de snelwegen



+1

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 25-02-2014 13:28]


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-02-2014 13:32 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2014 13:25 schreef Hypnos het volgende:
hier ligt het in de buurt, maar dat mag ik niet zomaar zeggen :s

http://statbel.fgov.be/nl/statistieken/cijfers/arbeid_leven/lonen/maandloon/

---> zegt heeeeel veel, en de cijfers zijn al 3 jaar oud!

Sorry, ik kan hier niet zo goed uithalen wat je precies wil zeggen

Mijn *stelling* is dat meer dan de helft van de werkenden(/verdienenden) minder inkomen heeft dan het gemiddelde.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 25-02-2014 13:32 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 25 februari 2014 13:08 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Tenminste, wij leggen er mooie snelwegen van aan. Geen idee wat jullie ermee doen, maar het gaat in ieder geval niet naar de snelwegen



Weet je wat het ergste is? Hier gaat even veel geld naar de snelwegen als bij jullie, maar ze worden er niet beter van!


Willekeur en dictatuur!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-02-2014 13:33 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2014 13:32 schreef Hérésie het volgende:


Weet je wat het ergste is? Hier gaat even veel geld naar de snelwegen als bij jullie, maar ze worden er niet beter van!

Ja joh? In totaal? Of per bewoner? Per kilometer?

Hoe dan ook gaat er iets heel erg verkeerd dan


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 25-02-2014 13:38 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 25 februari 2014 13:33 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ja joh? In totaal? Of per bewoner? Per kilometer?

Hoe dan ook gaat er iets heel erg verkeerd dan

Geen idee man, ik heb geen cijfers. Ik stel alleen vast dat er altijd en overal werken bezig zijn, en dat het resultaat vaak ofwel nog slechter is, ofwel is het wegdek twee jaar later al compleet kapot. Maar wat wil je ook, aannemers zijn hier maar twee jaar aansprakelijk voor hun wegen. In Oostenrijk bv. tien jaar. Met andere woorden: hier moeten wegen maar twee jaar meegaan ;')


Willekeur en dictatuur!


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen