IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Respect (voor Sporters) Volgende pagina
kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 23-05-2005 9:13 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

" In landen als de Verenigde Staten of Frankrijk is het respect voor een sporter veel groter" - Martin Verkerk

Tenisser Verkerk vind dus dat hij in Nederland niet genoeg Respect krijgt.

Nu vraag ik me af: hoeveel respect verdient een topsporter? Verdient zo' n persoon wel enig respect? Zoja, waarom dan? Ze hebben een leuk salaris, om een beetje te sporten, iets wat normale mensen als tijdsverdrijf doen en als ze in de media verschijnen is het meestal om te mekkeren over blessures. Persoonlijk heb ik niet veel respect voor het fenomeen topsporter. Jullie wel?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 14-10-2006 17:04]


And my marlboro light


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 23-05-2005 9:16 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

Niet meer dan een ander, lijkt me. Het is donders knap als je de 100 meter in 9,nogwat kan rennen, maar om nou meteen druiven gevoerd te krijgen door Noorse slavinnen (bij wijze van spreken dan) is ook niet nodig.

*vroeg *


Bruce Banner


Rutan
Deine Mutti
Usericon van Rutan
Posted 23-05-2005 10:05 by Rutan Wijzig reactieProfiel van RutanQuote dit berichthttp://www.derat.nl

Respect is voor negers.


What do you mean I ain't kind? Just not your kind...[Swedish StairSkiing Team]


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 23-05-2005 10:17 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

OoooH! je zei negers!


Bruce Banner


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 23-05-2005 10:40 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

Mensen in hun waarde laten is al een vorm van respect tonen.

Ik ga hier dus verder niet op in..


Suck my piss


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-05-2005 12:19 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2005 9:13 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
Persoonlijk heb ik niet veel respect voor het fenomeen topsporter. Jullie wel?


op zich wel want ik kan een goede prestatie van een persoon altijd waarderen. vooral als die persoon door hard te werken en keiharde discipline tot deze prestatie is gekomen. en of dit nu een wetenschapper, zakenman, politicus of een sporter is doet er dan niet toe.

maar respect moet je niet verwarren met domme verering. dat is heel wat anders.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 23-05-2005 12:19]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-05-2005 13:52 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

naar respect kan je niet vragen, respect kan je alleen maar krijgen als het publiek vind dat je het verdient.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-05-2005 14:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Respect moet je verdienen ... dat komt niet automatisch.



altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 23-05-2005 14:27 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

IK EIS RESPECT JA EN WEL NU!!!








Tering wat een debiel...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 23-05-2005 14:38 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Een beter vraag vind ik: "Wat vind jij een topsporter?"

Tiger Woods?
Gary Kasparov?
Lance Armstrong?
Pieter v.d. Hoogenband?

Om iemand boven-gemiddeld respect te geven moet je m.i. versteld staan van iemands prestatie op een bepaald gebied.
Woods en Kasparov zijn geen atleten. Ze hebben goede hand-oog coordinatie en brein respectievelijk.
Lance en Pieter zijn wel atleten maar missen verder het denkvermogen van bovengenoemden. Waar kijk JIJ naar?

Ik kan best een atleet respecteren maar om aanbeden te worden zitten topsporters met het nuchtere nederlandse volk hier verkeerd.


{edit}
En wat te denken van F1-coureurs? Ook alleen hand-oog coordinatie en reactievermogen maar ik benijd eerder de hoeveelheid pitpoezen.


[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 23-05-2005 14:40]



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-05-2005 14:44 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2005 14:38 schreef Mikeee het volgende:
{edit}
En wat te denken van F1-coureurs? Ook alleen hand-oog coordinatie en reactievermogen maar ik benijd eerder de hoeveelheid pitpoezen.



Oei....hier maak je en fout. Een F1 coureur is wel degelijk een atleet. F1 is fysiek enorm inspannend en die gasten zijn enorm afgetaind.

Ga maar eens een uurtje onafgebroken karten....daar ga je al behoorlijk van zweten en dit is nog een tikkie zwaarder en langer.


Golf zou ik ook niet direct afschrijven als een atletische sport. Mensen die niet goed getrainde spieren hebben en flink met de club gaan zwaaien hebben binnen no time allemaal blessures. Maar het is inderdaad geen wielrennen wat dat betreft. Golf heerscht.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 23-05-2005 14:45 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

"Een tikkie"


Bruce Banner


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-05-2005 14:49 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2005 14:44 schreef Chelman het volgende:
Golf heerscht.


effe offtopic. ik heb nog nooit gegolfd maar het lijkt me heel cool. is er een mogelijk te golven zonder gelijk diep in de buidel te moeten tasten?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-05-2005 14:56 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2005 14:49 schreef attila_de_hun het volgende:
effe offtopic. ik heb nog nooit gegolfd maar het lijkt me heel cool. is er een mogelijk te golven zonder gelijk diep in de buidel te moeten tasten?


Ja.

Het is een Nederlands vooroordeel dat golfen gelijk duur moet zijn. Er zijn veel open clubs waar je nagenoeg vrijblijvend een kennismaking kan doen.

Jij werkt toch op een universiteit? Bij ons had je een universitaire golf club. Bij hun kon je clinics volgens voor een knaak.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-05-2005 15:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Op VWO hadden we leraar Engels die eigenaar van de golfbaan in Elst (GLD) was/is, konden we als keuzeonderwerp lesje golf krijgen


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 23-05-2005 15:21 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ik heb respect voor iedereen, dus ook voor sporters.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-05-2005 15:30 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2005 14:56 schreef Chelman het volgende:
Ja.

Het is een Nederlands vooroordeel dat golfen gelijk duur moet zijn. Er zijn veel open clubs waar je nagenoeg vrijblijvend een kennismaking kan doen.

Jij werkt toch op een universiteit? Bij ons had je een universitaire golf club. Bij hun kon je clinics volgens voor een knaak.


dat is een heel goed idee "yoda".


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-05-2005 15:35 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik heb weinig respect voor sporters om de simpele reden dat ik het ontiegelijk nutteloos vind als iemand bijvoorbeeld:

* 100 meter kan rennen binnen 10 seconden
* 4 meter hoog kan springen

Ik bedoel, wat heb je daar nou aan in het dagelijkse leven?

Ik heb overigens wel waardering voor de discipline van mensen die topsport bedrijven maar toch denk ik "GA TOCH WERKEN HEAUMEAU", ookal verdienen een aantal topsporters per jaar meer dan ik in heel mijn leven zal verdienen.

Maar goed, sport vind ik sowiezo iets om te doen en niet om naar te kijken, dus.

Tenzij het natuurlijk dames beachvolleybal is


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-05-2005 15:36 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

En voor muzikanten dan Snaack?




Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-05-2005 15:39 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2005 15:36 schreef Jenje het volgende:
En voor muzikanten dan Snaack?





Daar heb ik al helemaal geen respect voor, bierzuipende, lamballende nietsnutten zijn het!


AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 23-05-2005 15:40 by AngelOfDeath Wijzig reactieProfiel van AngelOfDeathQuote dit bericht

Drummen is een sport, ik teisterende knie-blessure, eerst onder het mes. Dan weer TRAINEN


"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-05-2005 15:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2005 15:39 schreef Snaack het volgende:
Daar heb ik al helemaal geen respect voor, bierzuipende, lamballende nietsnutten zijn het!
That's the spirit!

Respect hebben voor iedereen zijn zinloze en naieve uitspraken. Aangezien 90% van de mensen asocialen klootzakken zijn, mogen ze bij mij eerst bewijzen dat ze mijn aandacht, en later misschien mijn respect waard zijn.

Of ze zijnm lekker kaal van boven en heten Nico, dan staan ze in mijn hall of fame


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-05-2005 15:48 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2005 15:40 schreef Jenje het volgende:
That's the spirit!

Respect hebben voor iedereen zijn zinloze en naieve uitspraken. Aangezien 90% van de mensen asocialen klootzakken zijn, mogen ze bij mij eerst bewijzen dat ze mijn aandacht, en later misschien mijn respect waard zijn.


Precies. Door met respect te strooien vulgairiseer je de waarde van respect.

En de meeste mensen zijn inderdaad mijn aandacht, laat staan mijn respect niet eens waard.

quote:

Of ze zijnm lekker kaal van boven en heten Nico, dan staan ze in mijn hall of fame


Neuken?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-05-2005 15:48 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

"Vulgairiseer"


Ik heeft geleert een woordjuh!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 23-05-2005 15:49 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Misschien is meer respect voor mensen met een goede opleiding en dito baan meer op z'n plaats.
over onderwaardering gesproken.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 23-05-2005 15:52 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2005 14:49 schreef attila_de_hun het volgende:
effe offtopic. ik heb nog nooit gegolfd maar het lijkt me heel cool. is er een mogelijk te golven zonder gelijk diep in de buidel te moeten tasten?

bij de kleinere clubs kun je zo terecht voor weinig, je mag natuurlijk niet zomaar op de baan natuurlijk, maar dat is voor je eigen veiligheid, en voor die van anderen.
Heb het zelf vroegah gedaan, met pappa mee in eerste instantie, jeugdtoernooitjes ook enzo, kon het nog best aardig.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen