IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Auteur:
Topic : Spinvis Vorige pagina | Volgende pagina
F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 06-05-2017 21:11 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Heb ik aan meegeholpen.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 06-05-2017 21:13 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Je hebt 5 stuks van het Ayreon album aangeschaft en maar 1 van Spinvis?


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 06-05-2017 21:22 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ik ga zeker geen album van Ayreon aanschaffen.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 06-05-2017 22:16 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487



Hopsakeetje.

Kijk nou, het hele optreden. En wat een setlist!

Alleen die liedjes met Ronnie, live ook altijd, ik vind ze niet zo.



0:00 Oostende
5:35 Voor ik vergeet
10:15 Artis
15:35 Bagagedrager
22:20 Ik wil alleen maar zwemmen
29:30 De kleine symfonie
35:45 Ronnie knipt zijn haar
38:35 Op een ochtend in het heelal
43:43 Hallo, Maandag
50:28 Van de bruid en de zee
55:35 Een kindje van god
1:03:15 Tienduizend zwaluwen
1:07:50 In de staat van narcose
1:12:38 Club Insomnia
1:21:48 Dageraadplein
1:26:40 De grote zon
1:29:55 Trein vuur dageraad
1:38:30 Alles blijft andreas
1:41:39 Kom terug




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 06-05-2017 22:29]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-05-2017 14:39 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

weet je, ik denk dat ik 'Trein, Vuur, Dageraad' welhaast het beste album van Spinvis vind


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-05-2017 17:28 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik heb die nieuwe single Artis gehoord op de radio. En het is een recept voor mij om krankzinnig te worden, die plaat. Waar de tekst vooral dromerig en mijmerend bedoeld lijkt te zijn, barst de muziek van de storende geluiden die dat effect juist totaal teniet doen. Die tegengestelde beweging had de muziek van Spinvis altijd een beetje, maar zelden zo storend. Waar ik normaliter geen moeite heb met drukte in muziek, vind ik het hier erg irritant. Dat, plus zijn stem.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 12-05-2017 22:19 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Storende geluiden? De piano in het begin is misschien wat paniek zaaiend oid? Ik snap anders niet zo goed wat je bedoelt.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-05-2017 22:47 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Je hebt gelijk, ik bedoelde het nummer Hallo maandag. Heb het net even opgezocht, van de week was het op de radio. Dat arrangement stoort me, is te druk en leidt af van de andere zaken.
Wat me ook irriteert, is dat hij bij alle titels de zelfstandige naamwoorden met een hoofdletter schrijft. Nepduitser.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-05-2017 22:50 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Bagagedrager vind ik trouwens weer een geniaal nummer. Daar klopt alles met elkaar. Die tekst klopt aan alle kanten, de muziek ondersteunt dat ook. Het kan m.i. met Spinvis twee kanten op: mateloos storend of juist helemaal geweldig.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-05-2017 22:51 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik dacht aan Artis omdat dat de single van het album is. Maar dat nummer valt mee inderdaad.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 12-05-2017 23:04 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 12 mei 2017 22:50 schreef bastianus het volgende:
Het kan m.i. met Spinvis twee kanten op: mateloos storend of juist helemaal geweldig.


Mooi dat 1 artiest dat iig bij 1 iemand opgewekt heeft. Of mooi, knap, hehe.

Bagagedrager is een beetje zijn wonderwall. Gelukkig niet kapot gedraaid op de radio.

Ik heb spinvis btw ontdekt omdat claudia de breij (oid) Bagagedrager draaide op 3fm in 19lang geleden. Ik weet het nog goed, op m'n werk. Ik bleef stilstaan en kreeg gelukkig de kans toen om het hele nummer af te luisteren. M'n bek viel op de grond...

Die storende gelluiden in hallo maandag, ik denk dat ik weet wat je bedoelt, de eerste twee tonen waar het nummer mee begint? Die gaan het hele nummer door. Gaaf!




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 12-05-2017 23:05]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 13-05-2017 0:01 by Deceptikoen Wijzig reactieProfiel van DeceptikoenQuote dit bericht

Ik ben er eens heel serieus voor gaan zitten.

Ik vind het hele mooie muziek, met hele mooie teksten. Bagage drager vind ik inderdaad een mooi liedje, Artis, en verder ben ik nog niet zo bekend met de titels.



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 13-05-2017 0:08 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 12 mei 2017 14:39 schreef spectre het volgende:
weet je, ik denk dat ik 'Trein, Vuur, Dageraad' welhaast het beste album van Spinvis vind


Ik vind nachtwinkel niet echt iets toevoegen, al wel eens live gezien, tijdje terug. Mja, waarom?

Voor de rest. Er staan knallers op, en buiten die knallers is er zoveel moois te ontdekken. Ik ben niet eerder zo positief over een nieuwe spinvis plaat geweest, na de eerste.

edit.

Ik vergeet te zeggen dat ik de nieuwe plaat geweldig vind, de beste, naast de eerste, durf ik wat mij betreft al te stellen.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 13-05-2017 1:19]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-05-2017 10:31 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2017 23:04 schreef F.Jacobse het volgende:
Mooi dat 1 artiest dat iig bij 1 iemand opgewekt heeft. Of mooi, knap, hehe.
Daar ben ik het nu eens helemaal mee eens. Ik heb liever dat muziek heel veel bij me oproept (zelfs irritatie) dan dat het vlekkeloos langs me heen gaat. Opbokken met je geluidsbehang.
quote:

Ik heb spinvis btw ontdekt omdat claudia de breij (oid) Bagagedrager draaide op 3fm in 19lang geleden. Ik weet het nog goed, op m'n werk. Ik bleef stilstaan en kreeg gelukkig de kans toen om het hele nummer af te luisteren. M'n bek viel op de grond...
Ik woonde na het stranden van mijn eerste relatie tijdelijk bij een vriendin in huis, met wie ik helaas weinig contact meer heb. Helaas, zo gaan die dingen. Maar zij draaide heel veel Spinvis, brengt me terug naar die tijd. Het ging toen heel slecht met ons allebei, maar haar muziek van Spinvis bracht rust en gezelligheid. Ook danste ik veel met haar dochter op de muziek van Mr. Bungle, als er weer wat leven in de brouwerij moest komen. Allebei muziek die veel oproept, mooi is dat ja.
quote:
Die storende gelluiden in hallo maandag, ik denk dat ik weet wat je bedoelt, de eerste twee tonen waar het nummer mee begint? Die gaan het hele nummer door. Gaaf!

Dat is inderdaad exact wat ik bedoel. Triggert mijn concentratiestoornis.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 13-05-2017 16:34 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 12 mei 2017 22:50 schreef bastianus het volgende:
Bagagedrager vind ik trouwens weer een geniaal nummer. Daar klopt alles met elkaar. Die tekst klopt aan alle kanten, de muziek ondersteunt dat ook. Het kan m.i. met Spinvis twee kanten op: mateloos storend of juist helemaal geweldig.


Ik vind de eerste Spinvis-plaat fantastisch, omdat muziek en tekst perfect in balans zijn. De muziek is heel erg sfeervol en ook naar de vage en amateuristische kant, net als de teksten.

Trein Vuur Dageraad doet mij niks. De teksten zijn te Spinvisserig voor mij en de instrumentatie te vol.



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 17-05-2017 19:54 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

De eerste zit ook vol knip en plakwerk, zeg maar. Sommige loopjes eindigen niet altijd fraai, maar dat heeft een een versterkend effekt, imo.

Bijvoorbeeld hier. 2:56



Té spinvisserig? Als in over de top?

Te vol, tsja, dat kan, natuurlijk. Jammer, want er staan echte pareltjes weer op.

Maar de eerste vind je dus wel helemaal te gek? Toen ik die in 2002 aanschafte, heb ik er tig kopietjes van gemaakt, want ik wilde het aan iedereen laten horen en iedereen moest het goed vinden. Anyway, Lampje vond het dus ook vreselijk.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-05-2017 20:01 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Wat staat dit topic vaak bovenaan zeg.


When your people matter, menstrual health matters


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 17-05-2017 20:02 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

De haters vinden het ook leuk hier, dus dubbel druk.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-05-2017 20:05 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Damn son! Haters gonna hate! Spinfish be like "what da fuuuuuuuuuck! I ain't havin that!!"


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-05-2017 20:23 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

welke aandoening heeft die zanger?


signature


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 17-05-2017 21:05 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Het syndroom van melancholie.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-07-2017 12:02 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2017 16:34 schreef HierIsMike het volgende:
Trein Vuur Dageraad doet mij niks. De teksten zijn te Spinvisserig voor mij en de instrumentatie te vol.


Ikzelf vind elk album beter dan de voorganger, ook al ga ik er elke keer in met de gedachte dat dat niet kan. Kijk, de meeste kritiek op zijn teksten zijn vooral van dat debuut af, wat inderdaad soms lijkt alsof het maar random op papier is geknald, Smalfilm bijvoorbeeld. Ik noem dat soort teksten typisch 'Spinvisserig', als je er een label op moet plakken. Op Trein, Vuur, Dageraad is hij veel concreter. Instrumentaal heeft hij dat debuut nooit meer benadert, dat klopt.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-07-2017 12:04 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2017 20:23 schreef Hypnos het volgende:
welke aandoening heeft die zanger?


volgens mij Alzheimer, in bovenstaand liedje in ieder geval


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 03-07-2017 21:24 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 3 juli 2017 12:02 schreef spectre het volgende:
Ikzelf vind elk album beter dan de voorganger, ook al ga ik er elke keer in met de gedachte dat dat niet kan. Kijk, de meeste kritiek op zijn teksten zijn vooral van dat debuut af, wat inderdaad soms lijkt alsof het maar random op papier is geknald, Smalfilm bijvoorbeeld. Ik noem dat soort teksten typisch 'Spinvisserig', als je er een label op moet plakken. Op Trein, Vuur, Dageraad is hij veel concreter. Instrumentaal heeft hij dat debuut nooit meer benadert, dat klopt.


Die eerste is natuurlijk een heel knip en plakwerk gebeuren. Wat geweldig goed uitpakte. Maar ik vind dat hij als muzikant enorm is gegroeid. Op de laatste plaat is zijn gitaarspel echt goed te noemen en dat stelde op de eerste nog niet zoveel voor.

Ik vind zijn nummers ook steeds sterker worden, hij wordt ook steeds beter in componeren. Die eerste is natuurlijk ook gewoon zó goed, omdat het ook nog eens wat nieuws was. Zelf heeft hij gezegd in een interview dat hij best nog een bagagedrager kan schrijven, maar dat hij wil niet weer hetzelfde "grapje" maken.

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/03/16/een-liedje-is-als-een-polaroid-7349843-a1550412

Check dit ook, staat ergens in het begin van het topic.

"Spinvis is er weer. Vanaf 1 december ligt Dagen Van Gras, Dagen Van Stro, het tweede album in de winkels. Het is de opvolger van het titelloze debuutalbum, waarmee Spinvis in 2002 onverwacht vele harten stal en een kassucces werd voor het Excelsior label met meer dan twintigduizend verkochte cd's. Toch is er volgens Erik de Jong, het gezicht achter Spinvis, weinig veranderd. "Ook dit keer heb ik het meeste thuis opgenomen. Al kon ik het me dit keer wel permitteren meer muzikanten partijen live in te laten spelen: cello, live drums. Dat is wat bewerkelijker, maar het betaalt zich terug in een veel mooiere klank."

Voor een artiest die met een debuutalbum overrompelt, is de opvolger traditiegetrouw een lastige. De Jong wil zich er niet door laten afleiden: "Tuurlijk, de verwachtingen zijn er. Dat speelt zeker. Maar ik probeer me daar niet te veel van aan te trekken. Het raast niet de hele dag in mijn hoofd. Mensen vinden het vorige album toch altijd beter. Dat is een wetmatigheid. Als ik straks een derde maak, is deze weer heel goed."




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


spectre
Usericon van spectre
Posted 04-07-2017 8:46 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

alles is


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen