IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Dierenleed Vorige pagina | Volgende pagina
Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 25-07-2005 20:43 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 24 juli 2005 15:49 schreef valfar het volgende:
http://www.strasbourgcurieux.com/fourrure/

Dit is het gruwelijkste filmpje dat ik ooit heb gezien. Pas op want het is echt schokkend. Door zo'n situaties zou ik bijna'een vliegticket kopen naar china of wat dan ook en die vet zelf eens zo'n behandeling geven.

O, die ja... Ik zie niet in waarom die man niet gewoon een dier kan doodmaken zonder dat ie zo mishandelt word, als ie zo nodig met wasberen moet smijten kan ie dat ook wel als ze al dood zijn...



valfar
Usericon van valfar
Posted 25-07-2005 20:44 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 25 juli 2005 10:33 schreef 1337_misanthrope het volgende:
Ik kan het me van een chinees in een kut-land waar het erg lastig is om aan de kost te komen nog beter voorstellen dan van de man met de rat of het katje. Die chinees verdient er geld mee en die andere gevallen zijn helemaal zinloos. Begrijp me niet verkeerd, ik kende het filmpje al en ik werd er ook behoorlijk onpasselijk van, maar in sommige landen zijn dieren echt niet meer dan gereedschap. Ik vraag me eveneens af of het er in onze bio-industrie allemaal wel zo fris aan toe gaat, of in proefdiercentra. Eerlijk gezegd geloof ik daar ook geen hout van. Hoe meer ik erover nadenk, hoe neerslachtiger ik dr van wordt, eerst maar es koffie...


Ik zag laatst een reclame op animal planet tegen dierenproeven. Echt gruwelijk, zie je zo'n kleine puppy in 1 of andere bak, die z'n ogen dicht heeft van de pijn. Of allemaal honden met puppies in oude verrotte schuren, met een paar dode puppies die ernaats liggen. Zo'n reclames zouden ze nou eens op de grote zenders uit moeten zenden zoals TRL 4 enzo, zoiets is confronterend en effectiever dan die reclames die ze nou hebben. Maar ik ben ook tegen dierproeven, tenzij het onderzoek echt heel heel belangrijk zou zijn en er echt geen andere manier is.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-07-2005 3:33 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

er is niet snel een andere manier, bovendien zijn 750000 proefdieren in nederland niets in vergelijking met de bioindustrie beestjes.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 27-07-2005 1:41 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

27 juli 2005

Metallica-zanger James Hetfield heeft een indrukwekkende hoop jachttrofeeën aangeboden op de internetveilingsite e-bay. Volgens Hetfield hebben ze allemaal in zijn woonkamer opgehangen, maar moet hij ze van zijn vrouw de deur uit gooien. De opbrengst van de veiling gaat naar het goede doel.

=> den james toch ... wss keiveel gaan jagen in z'n zatte periode(s)



Faustian Spirit of the Earth


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-07-2005 2:48 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

dat jagen is dan zieliger voor de bomen geweest


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 27-07-2005 2:53 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

ik had vandaag maar 2 gepaneerde hamburgers gemaakt ipv 1 omdat ik weer vergeten was aardappels te kopen


Je moeder.


Sater
Usericon van Sater
Posted 27-07-2005 6:56 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Maar jij hebt je naam al niet mee.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-08-2005 21:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

bah, vind hier juist keiharde kattemishandelingsfoto's, gore tem


signature


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 28-08-2005 22:57 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

ik zeg maar zo ..
toen ik de mensen leerde kennen.. kreeg de dieren lief
en ik denk dat dit motto ook wel blijft hangen

[Dit bericht is gewijzigd door BerserkerWoman op 28-08-2005 22:58]


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 28-08-2005 23:02 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2005 22:57 schreef BerserkerWoman het volgende:
ik zeg maar zo ..
toen ik de mensen leerde kennen.. kreeg de dieren lief
en ik denk dat dit motto ook wel blijft hangen


Nee. Ik snap er niets van.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 28-08-2005 23:03 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2005 22:57 schreef BerserkerWoman het volgende:

toen ik de mensen leerde kennen..
Nu de taal nog...


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


slome
Usericon van slome
Posted 28-08-2005 23:03 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2005 20:44 schreef valfar het volgende:
Ik zag laatst een reclame op animal planet tegen dierenproeven. Echt gruwelijk, zie je zo'n kleine puppy in 1 of andere bak, die z'n ogen dicht heeft van de pijn. Of allemaal honden met puppies in oude verrotte schuren, met een paar dode puppies die ernaats liggen. Zo'n reclames zouden ze nou eens op de grote zenders uit moeten zenden zoals TRL 4 enzo, zoiets is confronterend en effectiever dan die reclames die ze nou hebben. Maar ik ben ook tegen dierproeven, tenzij het onderzoek echt heel heel belangrijk zou zijn en er echt geen andere manier is.


Ehm, die voorbeelden die daar gaf... Die doen me nu niet gelijk denken aan een labsituatie. Als je dieren moet gebruiken voor een test wil je er wel zeker van zijn dat het beestje in goede conditie is wanneer deze de proef ondergaat, anders weet je nog niet wat de bijwerkingen van bijvoorbeeld een nieuw medicijn zullen wezen. Proefdieren zullen daarom altijd onder goede omstandigheden gehouden worden.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 28-08-2005 23:15 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 28 augustus 2005 23:03 schreef BARABAS het volgende:
Nu de taal nog...


e-integreren is niet makkelijk


Suck my piss


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-08-2005 23:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2005 23:03 schreef slome het volgende:
Ehm, die voorbeelden die daar gaf... Die doen me nu niet gelijk denken aan een labsituatie. Als je dieren moet gebruiken voor een test wil je er wel zeker van zijn dat het beestje in goede conditie is wanneer deze de proef ondergaat, anders weet je nog niet wat de bijwerkingen van bijvoorbeeld een nieuw medicijn zullen wezen. Proefdieren zullen daarom altijd onder goede omstandigheden gehouden worden.
Ja die honden worden dagelijks uitgelaten en krijgen een topopvoeding


NOT


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 28-08-2005 23:31 by stoomfiets Wijzig reactieProfiel van stoomfietsQuote dit bericht

Dit is misschien wel het meest untrui-je topic op dit hele forum.


Vreemd dat ik 'm niet gestart had.


I am the 1%.


slome
Usericon van slome
Posted 28-08-2005 23:33 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2005 23:27 schreef Jenje het volgende:
Ja die honden worden dagelijks uitgelaten en krijgen een topopvoeding


NOT


Honden worden voor zover ik weet amper als proefdier gebruikt. Het merendeel van de proefdieren bestaat uit knaagdieren en deze worden als huisdier ook nooit uitgelaten. Dus dat valt erg mee.

Wat ik iig met mijn vorige post bedoelde was dat een dergelijke reclame waarin proefdieren in een oude schuur liggen weg te rotten weer eens heerlijk overtrokken is.


slome
Usericon van slome
Posted 28-08-2005 23:34 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2005 23:31 schreef stoomfiets het volgende:
Dit is misschien wel het meest untrui-je topic op dit hele forum.


Vreemd dat ik 'm niet gestart had.


Geeft niet, dankzij jou hebben we nu een goed lopende schoenen discussie en niet te vergeten het bowling-topic


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 28-08-2005 23:55 by stoomfiets Wijzig reactieProfiel van stoomfietsQuote dit bericht

Ha, dat is wel een troost ja


I am the 1%.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 29-08-2005 13:49 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik vind het altijd fijn om kleine spinnen op een brandend peuk zien te vangen. Ze bewegen al gauw niet meer....en las je er langer op laat knappen ze met een fijne knal.

Heers.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-08-2005 13:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Spinnen zijn ongedierte ...

Een klap met een vuistje (zo;n stratenmakershamer) overleven ze in de regel niet

To become one with mijn sierbestrating


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-08-2005 15:57 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Gejank over op brute wijze geslachtte dieren die bij "ons" als aaibare huisdieren te boek staan vind ik lame..

Kan me talloze paardrijdende mutsen herinneren die, bij wijze van met de resten van een Big Tasty tussen de kiezen verkondigen dat ze geen paardenvleesch eten omdat ze dat sielûg vinden en dat die Italianen met hun chorizo allemaal klootzakken zijn.

Ik kan me nog een filmpje herinneren van een Japanse kok die een uiterst aaibaar levend katje de keel doorhakte om hem vervolgens in mootjes gehakt in een wok te donderen. Verontwaardiging alom.

Wat is het verschil, in bovenstaande gevallen, met een ander dier dat je in in stukken gezaagde en gesneden stukken naar binnen werkt?

Een Indiër walgt van het idee dat "wij" rund eten, de moslim walgt van het idee dat "wij" varken eten, wij walgen van de Koreaan die hond eet etc etc etc.

Wees consequent of houd je muil.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 29-08-2005 15:59 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2005 15:57 schreef Snaack het volgende:
Kan me talloze paardrijdende mutsen herinneren die, bij wijze van met de resten van een Big Tasty tussen de kiezen verkondigen dat ze geen paardenvleesch eten omdat ze dat sielûg vinden en dat die Italianen met hun chorizo allemaal klootzakken zijn.



quote:
Chorizo is a pork sausage originating from Spain. It is made from coarsely chopped fatty pork and usually seasoned with chili and paprika.




KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-08-2005 16:02 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

paardrijvrouwen zijn vaak genoeg varkens


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-08-2005 16:03 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik ben vegetariër heh, dus ik weet dat allemaal niet precies

Die Italianen hebben toch één of ander worstje dat van paardenvleesch is gemaakt?


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 29-08-2005 16:03 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2005 15:57 schreef Snaack het volgende:
Gejank over op brute wijze geslachtte dieren die bij "ons" als aaibare huisdieren te boek staan vind ik lame..

Kan me talloze paardrijdende mutsen herinneren die, bij wijze van met de resten van een Big Tasty tussen de kiezen verkondigen dat ze geen paardenvleesch eten omdat ze dat sielûg vinden en dat die Italianen met hun chorizo allemaal klootzakken zijn.

Ik kan me nog een filmpje herinneren van een Japanse kok die een uiterst aaibaar levend katje de keel doorhakte om hem vervolgens in mootjes gehakt in een wok te donderen. Verontwaardiging alom.

Wat is het verschil, in bovenstaande gevallen, met een ander dier dat je in in stukken gezaagde en gesneden stukken naar binnen werkt?

Een Indiër walgt van het idee dat "wij" rund eten, de moslim walgt van het idee dat "wij" varken eten, wij walgen van de Koreaan die hond eet etc etc etc.

Wees consequent of houd je muil.


Gewoon een verschil in belevingswereld, ik vind het ook zielig als er katten doodgaan terwijl een biefstukje eet. Maar dat is puur gebaseerd op belevingswereld.


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen