IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Traqs Deel 4 (Drugs topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 19-01-2007 15:51 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Ok, ik heb mijn mening aangepast.

Van 'Óf geheel legaliseren, óf geheel verbieden.', naar 'Geheel verbieden.'.

Waarom? Een documentaire over de politie in Colombia. Het leed dat de drugsmaffia de politiemensen en de bevolking daar aandoet is dermate ernstig, dat ik de vrijheid om te eten en drinken wat je wilt er niet tegenop vind wegen. (Ik wist dit natuurlijk al, maar beelden maken altijd meer indruk dan verhalen) Verder heb ik voortaan een hekel aan elke teringhippie die drugs gebruikt, terwijl hij roept dat het zielig is om asielzoekerts terug te sturen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 19-01-2007 15:53 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Gelukkig leven we in Nederland, niet in Colombia.


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-01-2007 15:54 by spectre Profiel van spectre

Jeemig


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 19-01-2007 16:17 by Schaep Profiel van Schaep

De eerste cannabisapotheek ter wereld is vandaag officieel geopend, natuurlijk in Groningen.

Het was leuk en interessant!

Helaas stopte mijn camera er na een halve minuut mee omdat de tas waarin ik hem gisteren meenam kennelijk niet alle regen had tegengehouden. Hij doet het inmiddels gelukkig wel weer.


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-01-2007 16:18 by spectre Profiel van spectre

Maar is dat op recept halen daaro?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 19-01-2007 16:20 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 19 januari 2007 15:51 schreef Misanthrope het volgende:
Ok, ik heb mijn mening aangepast.

Van 'Óf geheel legaliseren, óf geheel verbieden.', naar 'Geheel verbieden.'.

Waarom? Een documentaire over de politie in Colombia. Het leed dat de drugsmaffia de politiemensen en de bevolking daar aandoet is dermate ernstig, dat ik de vrijheid om te eten en drinken wat je wilt er niet tegenop vind wegen. (Ik wist dit natuurlijk al, maar beelden maken altijd meer indruk dan verhalen) Verder heb ik voortaan een hekel aan elke teringhippie die drugs gebruikt, terwijl hij roept dat het zielig is om asielzoekerts terug te sturen.

Hippies zijn gewoon kut, of ze nou drugs gebruiken of niet.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 19-01-2007 16:21 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 19 januari 2007 16:20 schreef Leviathanica het volgende:
Hippies zijn gewoon kut, of ze nou drugs gebruiken of niet.
Dat is waar.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 19-01-2007 16:22 by stigma Profiel van stigma



Subtiel kamerolifantje


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 19-01-2007 16:23 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 19 januari 2007 16:22 schreef stigma het volgende:

Jij bent geen hippie, jij bent een knuffelbeertje!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 19-01-2007 16:24 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Schaep, klopt het nou dat mediwiet pauperkwaliteit THC heeft maar wel 2x zo duur is als shopwiet?


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 19-01-2007 16:25 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Ik heb wel eens mediwiet gehad, maar dat was alles behalve pauperkwaliteit.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 19-01-2007 16:26 by stigma Profiel van stigma

quote:
Op 19 januari 2007 16:24 schreef Slechtheid het volgende:
Schaep, klopt het nou dat mediwiet pauperkwaliteit THC heeft maar wel 2x zo duur is als shopwiet?

Ja. Dat zegt iedereen en vooral veel kankerpatienten dus is het zo.


Subtiel kamerolifantje


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 19-01-2007 16:28 by stigma Profiel van stigma

quote:
Op 19 januari 2007 16:23 schreef Misanthrope het volgende:
Jij bent geen hippie, jij bent een knuffelbeertje!

Waarom ben ik nou weer geen hippie? Goddamn!!

P.s. Ik luister nu toevallig wel Scott McKenzie - San Fransisco in mijn wijdpijpige broek. Verdorie!


Subtiel kamerolifantje


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 19-01-2007 16:38 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 19 januari 2007 16:25 schreef Murdering Monk het volgende:
Ik heb wel eens mediwiet gehad, maar dat was alles behalve pauperkwaliteit.
Ben jij getraind gebruiker?



Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 19-01-2007 16:39 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 19 januari 2007 16:26 schreef stigma het volgende:
Ja. Dat zegt iedereen en vooral veel kankerpatienten dus is het zo.
SCHANDALIG!!!ONE1een


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 19-01-2007 16:42 by stigma Profiel van stigma

Waarom is dat schandalig?

Heb er een tijd geleden een documentaire over gezien en daar vertelden heel veel mensen dat ze hun wiet bij de shop haalden omdat de mediwiet het niet deed.

Met een heel schattig oud vrouwtje met Alzeimer en uh jicht ofzo en allemaal pijn en nare dingen die de hele dag knetterstoned gehouden werd door haar oude mannetje. Zat ze daar in de verte te kijken met ogen op half 7 en die man was er van overtuigd dat ze echt niet knetterstoned was hoor.


Subtiel kamerolifantje


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 19-01-2007 16:51 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 19 januari 2007 16:38 schreef Slechtheid het volgende:
Ben jij getraind gebruiker?



Mooie omschrijving, maar ja, zo zou ik mezelf wel kunnen noemen ja.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 19-01-2007 16:53 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 19 januari 2007 11:03 schreef Snaack het volgende:
Lucy schijnt waanzinnig relaxt te zijn vergeleken met een paddotrip. Veel "cleaner", geen pieken, en veel beter te sturen.. In een paddotrip moet je echt meegaan, terwijl je Lucy kan vertellen waar jij heen wilt





quote:
Op 19 januari 2007 12:40 schreef Panzerke het volgende:
De controle kun je echt met geen mogelijkheid houden, terwijl dat bij acid wel zo schijnt te zijn.


Huh? Dat lijkt me nou echt heel sterk. Paddo's schijnen juist een veel mindere trip te geven in tegenstelling tot lsd. En kun je lsd sturen? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Wikipedia:

De effecten van de paddestoel beginnen circa 30-45 minuten na inname en houden zo'n 3 tot 6 uur aan, sommigen beschrijven het effect als vergelijkbaar met LSD, maar kalmer, goedaardiger en aardser.

Lsd: Gebruikers zijn door de indrukwekkende en misleidende interpretatie van de omgeving niet altijd in staat om rationeel te denken en een zogenoemde "trip sitter" of "trip guide" is altijd sterk aan te raden om de "tripper" in het oog te houden.

Een LSD-trip is meestal gebaseerd op wat er in je leeft, wat je van de trip verwacht, fantasieën en/of angsten ("set") of op wat er in de directe omgeving te vinden is ("setting"). Hiervan afhankelijk kan dit in een zeer positieve of juist een zeer negatieve ervaring (een bad trip) resulteren. Het is niet goed van tevoren te voorspellen hoe een trip zal verlopen, maar het kiezen van een juiste "set" en "setting" heeft hierop een positieve invloed.



Natuurlijk licht het aan de hoeveelheid paddo's of lsd die je neemt. Met paddo's is dat niet zo moeilijk, maar met lsd weet je niet hoeveel je neemt, als je zo'n vloeitje (postzegel) neemt.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 19-01-2007 18:03 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 19 januari 2007 16:18 schreef spectre het volgende:
Maar is dat op recept halen daaro?


Ja.

quote:
Op 19 januari 2007 16:24 schreef Slechtheid het volgende:
Schaep, klopt het nou dat mediwiet pauperkwaliteit THC heeft maar wel 2x zo duur is als shopwiet?


Of de wiet die afkomstig is van stichtingen voor mediwiet een goede hoeveelheid THC bevat durf ik niet te zeggen, maar de wiet die verkocht wordt in de apotheek bevat een erg goede hoeveelheid THC. In veel coffeeshops is die hoeveelheid te klein.
De wiet uit de apotheek wordt geleverd door het Bureau voor Medicinale Cannabis en is van veel hogere kwaliteit (minder troep en meer THC) dan de meeste coffeeshopwiet.

Het probleem was alleen de prijs, bij een gewone apotheek betaal je 9 euro per gram en daardoor werd door huisartsen vaak aan patienten aangeraden om gewoon wiet in de coffeeshop te kopen.
De grootste oorzaak van de hoge prijs in apotheken zijn de kosten van het inpakken van de wiet, wat al gebeurd voordat de wiet de apotheek binnenkomt.
Bij de cannabisapotheek is dat anders. Zij verkopen maar één product en hebben het na veel moeite voor elkaar gekregen om een vergunning te krijgen voor het afnemen van grotere hoeveelheden wiet. Daarom hebben ze de mogelijkheid om de wiet zelf in te pakken, wat de kosten erg drukt. Bij de cannabisapotheek kost een gram 6 euro en is de kwaliteit toch een stuk beter dan coffeeshopwiet.

Uiteindelijk koop je dus wiet van een hogere kwaliteit voor dezelfde prijs, mits je de wiet bij de cannabisapotheek koopt en niet bij een reguliere apotheek. Dat is ook niet meer nodig, want recepten kunnen vanuit heel Nederland worden doorgefaxt en vervolgens wordt de wiet opgestuurd.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 20-01-2007 9:13 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Ok, dat heerscht.
Het zou schandalig zijn Stigma, als het omgekeerd was, en dus al kwetsbare mensen in hun reet geneukt werden. Maar dus niet het geval.

Op recept dus. Maar enkel en alleen voor MS patienten? MS asin Multiple Sclerose, de zenuwaandoening.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 20-01-2007 11:18 by Schaep Profiel van Schaep

Nee, een arts kan altijd wiet als medicijn voorschrijven, dus ook in andere gevallen.

Veel voorkomende redenen zijn inderdaad multiple sclerose en ook ruggenmergschade, kanker, hiv, aids en zenuwpijnen.

Maar het kan dus ook om andere redenen worden voorgeschreven.

Een bijkomend voordeel is dat het ook aan mensen onder de 18 jaar kan worden voorgeschreven, omdat het een medicijn is.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 20-01-2007 12:38 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Nee heb ik, ja kan ik krijgen. :D


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 20-01-2007 13:21 by Schaep Profiel van Schaep

Succes!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-01-2007 13:43 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

straks gaan kinderen kanker krijgen om zo wiet te kunnen scoren


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 20-01-2007 13:45 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

lol enzo


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen