IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Archeologie Vorige pagina | Volgende pagina
she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 18-12-2004 11:23 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 17 december 2004 17:22 schreef Shredhead het volgende:
goed bezig han: http://www.nu.nl/news.jsp?n=457183&c=20
hehe , dat wordt dus veel vondstverwerking ...:p aan één kant jammer dat ik niet voor nabije oosten heb gekozen...t is toch de bakermat van de civilizatie...


wait for me dragon, we'll meet in the sky


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 18-12-2004 22:40 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 17 december 2004 17:22 schreef Shredhead het volgende:
goed bezig han: http://www.nu.nl/news.jsp?n=457183&c=20


En dat te bedenken dat er vast nog veel meer te vinden is in Syrië. En ook in Irak, waar helaas grote gebieden ruw en destructief worden afgegraven (en dat alleen maar voor de zwarte markt).


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 21-12-2004 23:50 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 18 december 2004 22:40 schreef RrroooaaarrR het volgende:
En dat te bedenken dat er vast nog veel meer te vinden is in Syrië. En ook in Irak, waar helaas grote gebieden ruw en destructief worden afgegraven (en dat alleen maar voor de zwarte markt).
niet alleen in irak...zelfs hier in nederland lopen dat soort sukkels rond....af en toe komen er wel eens mensen rondneuzen bij een opgraving,net alsof ze heel geinteresseerd zijn... en als wij dan naar huis zijn gaan ze effe alles lekker omspitten met hun lompe schoppen


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Blitzkruchekuch
Usericon van Blitzkruchekuch
Posted 17-05-2005 23:16 by Blitzkruchekuch Wijzig reactieProfiel van BlitzkruchekuchQuote dit bericht

ik als archeologiefreak...ik zou t ook doen hoor......ik graaf in limburg in de nacht bij t laatst opgegraven romeinse beeldje...ik wil mee om te zoeken naar de gezonken vloot..ik wil naar egypte om te zoeken.....beter in handen van een particulier met liefde dan een museum met overvolle magazijnen!!!!!!


slome
Usericon van slome
Posted 18-05-2005 19:23 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

Volgens mij verneuk je het dan flink voor de professionals. Als je de boel in het donker gaat afgraven met zoals She_devil ze noemt: lompe schoppen, dan kan het maar zo zijn dat je waardevolle/leerzame zaken beschadigd die je dan waarschijnlijk ook nog eens over het hoofd ziet. En daarbij, als een 'particulier' ze mee naar huis neemt, kan er weinig research op verricht worden. Ook best zonde als je als Opgravingsteam zijnde juist iets er van wilt leren. Of wou je er zelf wat over publiceren?


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 18-05-2005 19:41 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Niet alleen voorwerpen vertellen iets over de geschiedenis, maar ook de diverse grondlagen waar zo'n voorwerp in/onder ligt.

Zo'n freak vernietigt meer dan je lief is...

edit: typo

[Dit bericht is gewijzigd door RrroooaaarrR op 18-05-2005 22:05]


slome
Usericon van slome
Posted 18-05-2005 19:51 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2005 19:41 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Niet alleen voorwerpen vertellen iets over de geschiedenis, maar ook de diverse grondlagen waar zo'n voorwerp in/onder ligt.

Zo'n freak vernietigd meer dan je lief is...


Inderdaad. En dat, plus dat je niet kan zien wat er in de directe omgeving van bijvoordeeld een aantal scherven van aardewerk ligt. Zo kom je er waarschijnlijk ook niet achter waar het voorwerp voor gebruikt werd.

[Dit bericht is gewijzigd door slome op 18-05-2005 19:52]


Blitzkruchekuch
Usericon van Blitzkruchekuch
Posted 18-05-2005 23:48 by Blitzkruchekuch Wijzig reactieProfiel van BlitzkruchekuchQuote dit bericht

o nee zeker niet...een "freak" verzameld en koestert zijn bezit en zal er met meer vreugde mee omgaan dan een museum met oh...nummertje 300 van deze....doe maar in het magazijn piet!!...enne...over dat graven...jullie hebben helemaal gelijk!Ik zal t niet durven..maar dan droom ik t nog wel...


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 19-05-2005 11:18 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

Niets dommer dan mensen die hun eigen geschiedenis vernietigen. Voor straf keien laten sjouwen in de sahara.


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 19-05-2005 13:02 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 18 mei 2005 19:23 schreef slome het volgende:
Volgens mij verneuk je het dan flink voor de professionals. Als je de boel in het donker gaat afgraven met zoals She_devil ze noemt: lompe schoppen, dan kan het maar zo zijn dat je waardevolle/leerzame zaken beschadigd die je dan waarschijnlijk ook nog eens over het hoofd ziet. En daarbij, als een 'particulier' ze mee naar huis neemt, kan er weinig research op verricht worden. Ook best zonde als je als Opgravingsteam zijnde juist iets er van wilt leren. Of wou je er zelf wat over publiceren?
adt is waar....als iets eenmaal "out of context" is, wordt het ontzettend moeilijk om er nog iets zinnigs over te vertellen...
wordt deze zomer ook nog spannend in Mongolie...daar gaan we een oude stad blootleggen en een aantal grafheuvels..
in de buurt zit een goudmijn en daar zitten ontzettend veel illegele chinezen...als die daar lucht van krijgen kunnen wij mooi soldaatjes in gaan huren...


wait for me dragon, we'll meet in the sky


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 19-05-2005 13:03 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Spannend!


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 19-05-2005 13:04 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 19 mei 2005 13:03 schreef BARABAS het volgende:
Spannend!
cannot wait!!!


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 19-05-2005 14:30 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

zelfde probleem speelt in Peru, het stikt er van de archeologische hotspots, maar er is geen geld voor bewaking. De inschatting is dat de helft van deze plekken over een jaar of tien leeg vernietigd zullen zijn en de poppetjes, maskers etc. zullen in boetiekjes liggen in New York en Parijs.


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 19-05-2005 16:49 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 19 mei 2005 14:30 schreef Brujo het volgende:
zelfde probleem speelt in Peru, het stikt er van de archeologische hotspots, maar er is geen geld voor bewaking. De inschatting is dat de helft van deze plekken over een jaar of tien leeg vernietigd zullen zijn en de poppetjes, maskers etc. zullen in boetiekjes liggen in New York en Parijs.
ook typisch dat ze in verschillende landen "huizen" op bouwen zodat ze in de " kelder" lekker hun gang kunnen gaan


wait for me dragon, we'll meet in the sky


slome
Usericon van slome
Posted 19-05-2005 18:29 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2005 16:49 schreef she_devil het volgende:
ook typisch dat ze in verschillende landen "huizen" op bouwen zodat ze in de " kelder" lekker hun gang kunnen gaan


En met ze bedoel je de illegale Gravers? Ik zou zo denken: Can't beat them? Copy Them... Gewoon zelf en 'huisje' met een 'keldertje' er neer zetten. Scheelt ook weer een boel plastic in geval van regen en het lost gelijk een aantal problemen die je met lang kamperen krijgt op.

edit: Met de juiste ecomotions komt de post toch beter tot zijn recht.

[Dit bericht is gewijzigd door slome op 19-05-2005 18:31]


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 19-05-2005 21:30 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

[quote]Op 19 mei 2005 18:29 schreef slome het volgende:
En met ze bedoel je de illegale Gravers? Ik zou zo denken: Can't beat them? Copy Them... Gewoon zelf en 'huisje' met een 'keldertje' er neer zetten. Scheelt ook weer een boel plastic in geval van regen en het lost gelijk een aantal problemen die je met lang kamperen krijgt op.
quote]werkte het maar zo


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 19-05-2005 21:37 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2005 21:30 schreef she_devil het volgende:
Op 19 mei 2005 18:29 schreef slome het volgende:
En met ze bedoel je de illegale Gravers? Ik zou zo denken: Can't beat them? Copy Them... Gewoon zelf en 'huisje' met een 'keldertje' er neer zetten. Scheelt ook weer een boel plastic in geval van regen en het lost gelijk een aantal problemen die je met lang kamperen krijgt op.
quote]werkte het maar zo

Hej ik had ff een vraagje. Weet jij misschien een boek of een (wetenschappelijk) archeologisch magazine waar ze onderzoek doen naar de samenstelling en opbouw van de bevolking zo omstreeks de IJzertijd?

Hier in (noord-)west Europa bedoel ik.

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 19-05-2005 21:52]


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 19-05-2005 21:39 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

o, dat wil ik ook wel weten.

Om nog even terug te komen op het vorige.
quote archeonet:"Van de circa 100 hunnebedden die ons land mogelijk geteld heeft, zijn er nog slechts 53 over."

[Dit bericht is gewijzigd door Brujo op 19-05-2005 21:55]


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


slome
Usericon van slome
Posted 20-05-2005 22:00 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

En die worden zo nu en dan ook nog eens door hangjeugd (deden ze dat maar letterlijk) beklad of anders beschadigd. Dubbel


El Kapitån Oscuro
Usericon van El Kapitån Oscuro
Posted 25-05-2005 0:22 by El Kapitån Oscuro Wijzig reactieProfiel van El Kapitån OscuroQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2005 21:39 schreef Brujo het volgende:
o, dat wil ik ook wel weten.

Om nog even terug te komen op het vorige.
quote archeonet:"Van de circa 100 hunnebedden die ons land mogelijk geteld heeft, zijn er nog slechts 53 over."


Waarvan nog vele in Drenthe (heersch ), maar een beetje meer toezicht en bescherming verdienen deze cultuurhistorische erfgoedjes wel. Beetje respect voor het verleden!


Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 25-05-2005 8:15 by Saphire Wijzig reactieProfiel van SaphireQuote dit bericht

quote:
Op 21 december 2004 23:50 schreef she_devil het volgende:
niet alleen in irak...zelfs hier in nederland lopen dat soort sukkels rond....af en toe komen er wel eens mensen rondneuzen bij een opgraving,net alsof ze heel geinteresseerd zijn... en als wij dan naar huis zijn gaan ze effe alles lekker omspitten met hun lompe schoppen


Bwahahaha sorry, maar hier moest ik ff op reageren.

Mijn pa, hobbyarcheoloog, deed dat ook wel eens. Alleen heeft hij meerdere keren "professionele opgravingen" gedaan dus die kwam echt niet met een schofel aanzetten.
Hij verkocht/verkoopt verder ook niets, hij heeft al zijn schatten heel mooi uitgestald in een vitrine in de kelder. Zonde eigenlijk aangezien ze alleen stof liggen te verzamelen majh, hij is er trots op en wil het echt no-way allemaal verkopen.


Eugh, 'tis vroeg.


cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


slome
Usericon van slome
Posted 25-05-2005 21:02 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2005 8:15 schreef Saphire het volgende:
Bwahahaha sorry, maar hier moest ik ff op reageren.

Mijn pa, hobbyarcheoloog, deed dat ook wel eens. Alleen heeft hij meerdere keren "professionele opgravingen" gedaan dus die kwam echt niet met een schofel aanzetten.
Hij verkocht/verkoopt verder ook niets, hij heeft al zijn schatten heel mooi uitgestald in een vitrine in de kelder. Zonde eigenlijk aangezien ze alleen stof liggen te verzamelen majh, hij is er trots op en wil het echt no-way allemaal verkopen.


Eugh, 'tis vroeg.


Dat neemt niet weg dat hij nog steeds een onderzoek heeft verstoord.


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 25-05-2005 22:03 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2005 8:15 schreef Saphire het volgende:
Bwahahaha sorry, maar hier moest ik ff op reageren.

Mijn pa, hobbyarcheoloog, deed dat ook wel eens. Alleen heeft hij meerdere keren "professionele opgravingen" gedaan dus die kwam echt niet met een schofel aanzetten.
Hij verkocht/verkoopt verder ook niets, hij heeft al zijn schatten heel mooi uitgestald in een vitrine in de kelder. Zonde eigenlijk aangezien ze alleen stof liggen te verzamelen majh, hij is er trots op en wil het echt no-way allemaal verkopen.



erg zonde, inderdaad. Nou ja, later als jullie het erven kun je de scherfjes naar de echte archeologen brengen


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 25-05-2005 23:03 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 25 mei 2005 22:03 schreef Brujo het volgende:
erg zonde, inderdaad. Nou ja, later als jullie het erven kun je de scherfjes naar de echte archeologen brengen
die der als volgt waarschijnlijk vrij weinig aan hebben, tenzij dr vader nauwkeurige databases heeft opgesteld


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 25-05-2005 23:05 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2005 23:03 schreef she_devil het volgende:
die der als volgt waarschijnlijk vrij weinig aan hebben, tenzij dr vader nauwkeurige databases heeft opgesteld


Dat denk ik ook..
Maar beter als dit kon ik niet bedenken


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen