IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Death Metal en Chuck Vorige pagina | Volgende pagina
Dolen
Usericon van Dolen
Posted 26-10-2003 13:24 by Dolen Wijzig reactieProfiel van DolenQuote dit bericht

Ja, laten we bijna 3 jaar na dato allemaal elkaars handje vasthouden en samen een potje huilen! Stelletje sukkels!!



Jebes
Usericon van Jebes
Posted 26-10-2003 13:47 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 26 oktober 2003 13:24 schreef Dolen het volgende:
Ja, laten we bijna 3 jaar na dato allemaal elkaars handje vasthouden en samen een potje huilen! Stelletje sukkels!!




Idioot.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 26-10-2003 13:49 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 26 oktober 2003 13:24 schreef Dolen het volgende:
Ja, laten we bijna 3 jaar na dato allemaal elkaars handje vasthouden en samen een potje huilen! Stelletje sukkels!!




zeker geboren in 1989 ofzo.


Oud Vuil.


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 26-10-2003 14:54 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Chuck!!!


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Dolen
Usericon van Dolen
Posted 26-10-2003 15:39 by Dolen Wijzig reactieProfiel van DolenQuote dit bericht

HA!! Stelletje fucks! Huilebalken! Jullie zouden beter passen in het discussiegroepje van Oprah Winfrey dan op een metal platform!

[Dit bericht is gewijzigd door Dolen op 26-10-2003 15:40]


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 26-10-2003 15:40 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

* gaap *



Oud Vuil.


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 26-10-2003 16:15 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

Wie de fuck is chuck?


this user is dead


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 26-10-2003 16:20 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 26 oktober 2003 16:15 schreef JFrost het volgende:
Wie de fuck is chuck?


Ja, is dat niet gewoon die pop van die enge film?



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 26-10-2003 16:21 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 26 oktober 2003 16:15 schreef JFrost het volgende:
Wie de fuck is chuck?


Chuck was één van de grootste en eerste talenten in death metal.

Lees maar eens wat over zijn muziek:

http://www.emptywords.org/WORKS.htm


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 26-10-2003 16:38 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2003 16:21 schreef Mutilator het volgende:
Chuck was één van de grootste en eerste talenten in death metal.

Lees maar eens wat over zijn muziek:

http://www.emptywords.org/WORKS.htm

Dikke vette punt.


Bazzio Attacks!!!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-11-2003 18:48 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

November 24,2003 Monday

Message from the Schuldiner family in respons to Hammerheart Records' press release:
Dear fans, This is Chuck's mom. The latest threat of Guido (Heynen/Hammerheart Records) is that he will release a demo of Chuck's music on CD if the Schuldiner family does not do what he wants. The courts here in the US will decide the rights to that album and neither GH/HHR nor the Schuldiner family has the right to release any part of it until it is decided by a judge and jury here in the US. He is taking advantage of and damaging Chuck's reputation and memory, and is hurting this family and the release of Chuck's album enormously in the process. It is sacrilege. I am asking that none of you buy this CD and that you respect Chuck's memory by waiting for the full album. Just as the people who sell shirts and merchandise are making money off Chuck's memory, if you do not buy it, then it will fail. If GH/HHR does go against Chuck's attorney's advice and releases that music, then the album will not be released. What would be the point? Jane Schuldiner


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-11-2003 18:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Andere kant:

- CONTROL DENIED -

< press release Control Denied CD >


--------------------------------------------------------------------------------

Press-release : CONTROL DENIED CD


As of today we are announcing a release on CD by Chuck Schuldiner's CONTROL DENIED.

It will feature incomplete, unfinished recordings which were meant for the new album, which unfortunately was never finished, at least up until the moment of this press-statement.

We have requested to get the Master tapes on these recordings, but Chuck's family do not wish to communicate or talk with us anymore, let alone send us the Master tapes (which are 75% finished) that should have been with us long ago.

Probably there will be a lot of talk and discussions appearing, which we can understand obviously, but a fact is that we signed a contract with Chuck that he was very happy about, paid the full advance in 2000, have been asking for a solution during 2002 and 2003, but in all honesty we never really got a reply.

The only honest and valid reason why the "real" album by CONTROL DENIED is still not released is very simple; the legal heritors of Chuck (= his family) refuse to do anything concerning this release, if they will claim differently it is time for them to prove us wrong, we have been waiting for 18 months. I think they should stop fooling around with the record-label and the fans, the time to act in honesty is now or never !!! We are not lying, not cheating and in no way disrespectful, if someone disagrees he will need to prove us wrong, it is in the hands of Chuck's family.

Possible release date is: spring 2004.

Now let us see on a few topics guided by Jane Schuldiner's statement (from September 7th 2003) on the website EMPTY WORDS, because I have many questions on this. (check: www.emptywords.org/NEWS.htm), the quotes are direct from Jane Schuldiner.


"Since I was attacked by Guido through his attorneys..."

: this is very strange, which attorney attacked the Schuldiners before September ??? Not ours.


"I am surprised he would make false comments of his own."

: which ones ??? Details please, support music, not rumours !!!


"Chuck's sister and I received... record those messages."

: I indeed had the chance to speak with Jane a lot of times (during the first half of 2002), and it were nice conversations, with Bethan I only spoke three times, with a total time of 30 minutes I think. The third conversation Bethan took the phone and said I should never call again. Until today I still do not know why ??? Can anyone tell me ???


"After saying the same thing... what that position is and why."

: in all honesty I do not know what their position is on Chuck's work. They never explained this to me, so what is the position of the Schuldiner family and what does Chuck's will actually say ?


"There is no need for any more contact with Guido, that is why we each have attorneys."

: we were asking for months for a legal contact on these matters, and we never until November 17th received anything ever from an attorney related to the Schuldiners. After announcing to spread this press-release we received a letter from their attorney within days. Need I say more ?


"We wanted as much... last promises to Chuck to fulfil."

: what are those promises, no one ever told me what Chuck said in his testament or his will ??? Easy to claim you are fulfilling Chuck's last promises, but no one knows what these look like, right ? And releasing the album a.s.a.p must be a joke, since the family received the Master tapes from Jim Morris already in December 2001 and since then they have not even called the studio once, nor did any of the other musicians involved ever got an invitation to finish the album.




Six quotes that I would like to see answered in a justified/honest way, not claiming something without any proof, making us look like the unwilling party in this conflict.



Guido Heijnens

On behalf of a very disappointed record-label called HAMMERHEART RECORDS.


invictis
Usericon van invictis
Posted 24-11-2003 18:59 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

...

[Dit bericht is gewijzigd door invictis op 22-03-2004 2:24]


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 24-11-2003 19:08 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 18 december 2001 11:05 schreef Dwaallicht het volgende:
Omdat niemand het doet, doe ik het maar. Naar aanleiding van de vervuiling in het Chuck condoleance topic werd voorgesteld om een topic over wat death metal dan wel is en wat er wel en niet in thuishoort te openen. Welnu, daar gaan we.

Even over Chuck: van mij hoeft het niet. Sterker nog: ik vind het een beetje gedweep. Mensen gaan dood; dat soort dingen gebeuren. Het is vervelend dat hij pas halverwege z'n leven was en dan al dood moet gaan, maar hij is zeker niet de enige. 'Shit happens, and it will happen again'. Accepteer het maar.
Ik snap niet dat zoveel mensen een soort massahysterie beginnen rond iemand die ze niet kennen, en nog verontwaardigd worden ook als je ze daarop aanspreekt. Het lijkt de Libelle wel.

Dat muzikanten een nummer aan hem opdragen vind ik veel beter te pruimen: voor hun is een gewaardeerd collega gestorven, en dat laten ze op deze manier eventjes merken. Dat vind ik veel discreter en een veel mooiere manier dan de emotionele hartuitstortingen op Internet.

Dat 'save Chuck' fonds vond ik ook al onbegrijpelijk: de meeste mensen in de underground zijn zo arm als een kerkrat (omdat alle centen naar de muziek gaan), en dan ga je daarvan geld vragen omdat je in het ziekenhuis ligt? Schaamteloos!
Verder bekroop mij een walging als ik alle christelijke retoriek lees die ermee verbonden is. De 'god bless you all's zijn niet van de lucht. Flikker op, het gaat over DEATH METAL!!

En dat brengt ons naar het andere gedeelte waar ik het over had willen hebben, over die prachtige muziek: DEATH METAL. Death Metal is geen pretpunk; de bands tooien zich met duistere namen als Morbid Angel of gewoon Death, de CD's druipen van het bloed en de ingewanden of zijn zeer duister. Moord, dood en verderf zijn schering en inslag. Hoe serieus moeten we dat dan nemen? Vrij serieus!
Natuurlijk zijn die teksten geen letterlijke weergave van wat er zou moeten gebeuren; je moet het dan ook als een metafoor opvatten. Hetzij vrij letterlijk: de meeste mensen zijn nl. zombies die werken, eten en slapen. Ta-daa, het zombie-thema is geboren. Of je zou kunnen zeggen dat iedereen keihard werkt en niemand doet waar hij zin in heeft. Oftewel: verkrachting door een heel groot monster (nl. 'het systeem'). Maar dat is allemaal vrij simpel en letterlijk, een band die op die manier teksten gaat schrijven mag zich wel eens op z'n hoofd krabben.
Op een meta-niveau zie je dat death metal gloriëert in het duistere, lelijke en onaanzienlijke. De 'bovengrondse' symbooltaal wordt op een gewelddadige manier afgewezen, ook bv. door middel van zang. Door death metal te maken ontken je als het ware de 'normale' manier van doen. De maatschappij is namelijk KUT en aangezien punk niet geholpen heeft zal het ook KUT blijven. Het normale werkt niet? Goed, dan verheffen wij het niet-normale tot de nieuwe 'norm'. DEATH METAL!!

Death metal is dus nihilistische muziek; waarden worden ontkend en met speelsheid, vrolijkheid en een groot plezier verkracht men lijken en vermoordt men onschuldigen in de death metal. En zo willen we het houden.

Chuck heeft zelf een keer aangegeven dat hij niet meer de 'stupid satanic lyrics' in zijn muziek wou. Chuck heeft het dus niet begrepen. Niet dat alle bands met 'stupid satanic lyrics' het dan wèl begrepen zouden hebben; dat zeg ik niet. Maar 'clever satanic lyrics' kwamen in Chuck's boekje niet voor, en dat is jammer.

Stay metal!




KEN WEL, DEATH METAL IS GEWOON BEUKEEEEEEEEUH!!! GODVERREDOMME.


Kortom, als ik er zo over na ging denken zou ik geen gore bloederige walgelijke "viola holt in string" death metal tekst meer kunnen schrijven. Laat R(ommel) & B(agger) zichzelf maar erg serieus nemen, dan kenne wij gewoon moshen, diven en gaaf raggen onder het genot van bier/sinas of joint/zoethout (geen sXe ers vergeten ).

ik denk dat dat een betere erfenis is voor Chukie

[Dit bericht is gewijzigd door SkinPeeleR op 24-11-2003 19:09]


Een kleine snol zit zo vol.


GRAFTAK
ZesVoetenOnder
Usericon van GRAFTAK
Posted 24-11-2003 19:47 by GRAFTAK Wijzig reactieProfiel van GRAFTAKQuote dit berichthttp://www.scrotum.tk      \m/    http://www.judgementday.nl

quote:
Op 26 oktober 2003 15:39 schreef Dolen het volgende:
HA!! Stelletje fucks! Huilebalken! Jullie zouden beter passen in het discussiegroepje van Oprah Winfrey dan op een metal platform!


Hou maar op met en ga terug naar je platform



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 13-12-2003 1:09 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Vandaag Chuck memorial day...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 13-12-2003 1:32 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

gaat er nog iets gebeuren dan.


Oud Vuil.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 13-12-2003 2:40 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

De hele dag Death draaien in ieder geval; er zijn verschillende benefietconcerten maar ietwat te ver weg...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


invictis
Usericon van invictis
Posted 13-12-2003 3:16 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

...

[Dit bericht is gewijzigd door invictis op 22-03-2004 2:24]


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


invictis
Usericon van invictis
Posted 13-12-2003 3:18 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

...

[Dit bericht is gewijzigd door invictis op 22-03-2004 2:24]


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 13-12-2003 3:19 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2003 3:18 schreef invictis het volgende:
jij moet gewoon je gore tyfusbek dichthouden metalNooB!!!!
WTF? was jij ook al tr00 d00m?

[edit] hint : reactie op een oude post, snel gereageerd, tr00 d00m

ik edit het maar ff om het topic niet te verkankeren...

[Dit bericht is gewijzigd door Voice Of Doom op 13-12-2003 3:27]


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


invictis
Usericon van invictis
Posted 13-12-2003 3:23 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

...

[Dit bericht is gewijzigd door invictis op 22-03-2004 2:25]


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 15-12-2003 12:29 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Iedereen die DEATH mist in de stijl van The Sound Of Perserverance zou deze band eens kunnen checken (ok bandnaam slaat nergens op maar sound & stijl komen aardig overeen): GORY BLISTER - ART BLEEDS



[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 15-12-2003 12:30]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 15-12-2003 12:43 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal

Ik vind ook de muziek van Necropaghist wel wat van de stijl van Death hebben.
Goeie band. Ook live, ik heb ze een paar jaar geleden gezien op Fuck the Commerce.


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


Grom
>4&X
Usericon van Grom
Posted 15-12-2003 12:54 by Grom Wijzig reactieProfiel van GromQuote dit bericht

Death is zo ongelofelijk geniaal, die muziek raak je nooit beu. Mijn favoriete album is dan ook Individual Thought Patterns, het hele album zit vol met allerlei leuke technische en onvoorspelbare dingetjes, elke keer als je em luisterd ontdek je weer iets nieuws.

(iemand enig idee waar ik death shirts/longsleeves kan halen eigenlijk?)


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen