IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Dierenmishandeling en de Nederlandse wet Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-09-2005 16:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik kijk eigenlijk dagelijks naar het programma "Animal Cops" op Animal Planet, en ik vraag me nu eigenlijk af hoe het met de regels/wetten en de naleving hiervan in Nederland zit.

Ik ken geen aparte tak van justitie die zich met dieren bezighoud eigenlijk, is die er wel of?


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 02-09-2005 16:23 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

Er staat e.e.a. over dierenmishandeling in het Wetboek van Strafrecht: opzettelijk letsel toebrengen aan dieren met het oogmerk blabla. kan het maandag wel voor je opzoeken als je wilt.

O)h, en als het in het WvS staat dan kun je er donder opzeggen dat er ook een afdeling bij het Ministerie van Justitie is die zich hiermee bezig houdt. Zo zijn ze dan ook wel weer

[Dit bericht is gewijzigd door Unholy Mary op 02-09-2005 16:24]


Hatsjikidee!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-09-2005 16:24 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik zou het niet weten eigenlijk. Van mij mag die er komen en zijn en actief bezig zijn....NADAT....justitie voldoende capactieit heeft om zich met de echt serieuze zaken bezig te houden (inbraak, verkrachting, geweldpleging tegen mensen, moord e.d.). Totdat die er niet is vind ik dat de schaarse resources niet t.b.v. opsporing van dierenmishandeling aangewend dienen te zijn.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-09-2005 16:24 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

@Marie: Ja graag, lijkt me wel interessant ...

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 02-09-2005 16:25]


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 02-09-2005 16:25 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 16:24 schreef Jenje het volgende:
@Marie: Ja graag, lijkt me wel interessant ...


Ik ga heel erg mijn best doen om het te onthouden .


Hatsjikidee!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-09-2005 16:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 16:24 schreef Chelman het volgende:
Ik zou het niet weten eigenlijk. Van mij mag die er komen en zijn en actief bezig zijn....NADAT....justitie voldoende capactieit heeft om zich met de echt serieuze zaken bezig te houden (inbraak, verkrachting, geweldpleging tegen mensen, moord e.d.). Totdat die er niet is vind ik dat de schaarse resources niet t.b.v. opsporing van dierenmishandeling aangewend dienen te zijn.
Hmm opsporen van dierenmishandeling/voorkomen ervan is imho net zo serieus als geweldpleging tegen mensen ..

Zie weinig verschil tussen een kind neer meppen of een hond schoppen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-09-2005 16:28 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 16:26 schreef Jenje het volgende:
Hmm opsporen van dierenmishandeling/voorkomen ervan is imho net zo serieus als geweldpleging tegen mensen ..

Zie weinig verschil tussen een kind neer meppen of een hond schoppen.


Ik toch duidelijk wel.

Ik ben dan ook een tegenstander van dierenrechten. Wel een voorstander van dierenwelzijn. Ik ben gewoon een ouderwetse reactionaire anthropocentrist en plaats mijn eigen soort nu eenmaal boven andere soorten.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-09-2005 16:28 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Qua wetgeving is het aardig goed geregeld. De naleving zal vast te wensen overlaten maar bij welke wet is dat niet het geval?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-09-2005 16:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 16:28 schreef Chelman het volgende:
Ik toch duidelijk wel.

Ik ben dan ook een tegenstander van dierenrechten. Wel een voorstander van dierenwelzijn. Ik ben gewoon een ouderwetse reactionaire anthropocentrist en plaats mijn eigen soort nu eenmaal boven andere soorten.

Tja rechten rechten .. ik vind wel dat de eigenaren van dieren verplicht is te zorgen voor adequate voeding, onderdak en zorg bij ziekte e.d. en als de eigenaar dat niet doet dat die daarvoor boetes/gevangenisstraffen kan krijgen.



oscura
Usericon van oscura
Posted 02-09-2005 16:36 by oscura Wijzig reactieProfiel van oscuraQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 16:32 schreef Jenje het volgende:
Tja rechten rechten .. ik vind wel dat de eigenaren van dieren verplicht is te zorgen voor adequate voeding, onderdak en zorg bij ziekte e.d. en als de eigenaar dat niet doet dat die daarvoor boetes/gevangenisstraffen kan krijgen.




Absoluut en niet te vergeten aandacht! Je kan een dier dan nog zo goed verzorgen maar verzorging van de psyche hoort daar ook bij uiteraard


carcasstrid


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-09-2005 16:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 16:36 schreef oscura het volgende:
Absoluut en niet te vergeten aandacht! Je kan een dier dan nog zo goed verzorgen maar verzorging van de psyche hoort daar ook bij uiteraard
Dat volgt elkaar automatisch op imho, als je met ene beest dagelijks bezig begint krijg je een band etc etc ...

Maar de noodzakelijkste benodigdheden voor een normaal leven dienen door de wet beschermd te worden ...



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-09-2005 16:38 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 16:36 schreef oscura het volgende:
Absoluut en niet te vergeten aandacht! Je kan een dier dan nog zo goed verzorgen maar verzorging van de psyche hoort daar ook bij uiteraard





Daarlijk ga je boetes uitdelen voor het niet genoeg aandacht aan je hond besteden. Als boete zal je hem verplicht naar een hondenpsycholoog moeten nemen.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


oscura
Usericon van oscura
Posted 02-09-2005 16:41 by oscura Wijzig reactieProfiel van oscuraQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 16:38 schreef Chelman het volgende:


Daarlijk ga je boetes uitdelen voor het niet genoeg aandacht aan je hond besteden. Als boete zal je hem verplicht naar een hondenpsycholoog moeten nemen.





Hehe.. ik wist dat deze reactie zou komen eigenlijk.. maar boeit me verder niet.


carcasstrid


oscura
Usericon van oscura
Posted 02-09-2005 17:02 by oscura Wijzig reactieProfiel van oscuraQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 16:38 schreef Chelman het volgende:


Daarlijk ga je boetes uitdelen voor het niet genoeg aandacht aan je hond besteden. Als boete zal je hem verplicht naar een hondenpsycholoog moeten nemen.




Trouwens.. je hebt toch net als bij mensen zowel geestelijke als lichamelijke mishandeling? Dus zo lachwekkend vind ik het niet eigenlijk


carcasstrid


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 02-09-2005 17:37 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 2 september 2005 17:02 schreef oscura het volgende:
Trouwens.. je hebt toch net als bij mensen zowel geestelijke als lichamelijke mishandeling? Dus zo lachwekkend vind ik het niet eigenlijk


En moet er dan bij iedere hondenbezitter door de politie gekeken worden of dat de hond wel met zijn staart kwispelt?



oscura
Usericon van oscura
Posted 02-09-2005 17:59 by oscura Wijzig reactieProfiel van oscuraQuote dit bericht

Pfffff.... hier kan wel eindeloos over worden gediscussieerd. Het blijft een feit dat het bijna niet te controleren is helaas.


carcasstrid


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-09-2005 18:18 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 16:28 schreef Chelman het volgende:
Ik toch duidelijk wel.
Ik ben gewoon een ouderwetse reactionaire anthropocentrist en plaats mijn eigen soort nu eenmaal boven andere soorten.


libertarier, voorvechter van ID, antrhropocentrist.... komt er geen einde aan jouw duistere kanten...

maar die argumentatie is raar naar mijn mening in een maatschappij die volledig is gericht op het heil van de mens. Wij, als soort(in een westelijk maatschaapij), zullen er NIKS onder lijden als er een eindelijk fastoenlijk werk wordt gemaakt van dierenwelzijn (en dan maar wettelijk als we op een individueel niet aan kunnen om verantwoordlijk met "zwakkeren"om te gaan).



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-09-2005 18:27 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 18:18 schreef attila_de_hun het volgende:
libertarier, voorvechter van ID, antrhropocentrist.... komt er geen einde aan jouw duistere kanten...

maar die argumentatie is raar naar mijn mening in een maatschappij die volledig is gericht op het heil van de mens. Wij, als soort(in een westelijk maatschaapij), zullen er NIKS onder lijden als er een eindelijk fastoenlijk werk wordt gemaakt van dierenwelzijn (en dan maar wettelijk als we op een individueel niet aan kunnen om verantwoordlijk met "zwakkeren"om te gaan).



UIteraard zullen we er niet onder lijden. Mij gaat het om de prioretisering.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


oscura
Usericon van oscura
Posted 02-09-2005 18:32 by oscura Wijzig reactieProfiel van oscuraQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 18:27 schreef Chelman het volgende:
UIteraard zullen we er niet onder lijden. Mij gaat het om de prioretisering.



Jij zou zo in de 2e kamer kunnen.. lekker onverstaanbaar Nederlands (?) spreken, zodat niemand het begrijpt en lekker je eigen gang gaan.. de mensen begrijpen het immers toch niet


carcasstrid


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-09-2005 18:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 17:37 schreef Kramy het volgende:
En moet er dan bij iedere hondenbezitter door de politie gekeken worden of dat de hond wel met zijn staart kwispelt?
Als een hond bij minste of geringste aanvalt, is de hond vaak mishandelt of verkeerd behandelt ....


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-09-2005 18:33 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 18:32 schreef oscura het volgende:
Jij zou zo in de 2e kamer kunnen.. lekker onverstaanbaar Nederlands (?) spreken, zodat niemand het begrijpt en lekker je eigen gang gaan.. de mensen begrijpen het immers toch niet


Wat is hier nou zo moeilijk aan om te begrijpen:

quote:
Op 2 september 2005 16:24 schreef Chelman het volgende:
Ik zou het niet weten eigenlijk. Van mij mag die er komen en zijn en actief bezig zijn....NADAT....justitie voldoende capactieit heeft om zich met de echt serieuze zaken bezig te houden (inbraak, verkrachting, geweldpleging tegen mensen, moord e.d.). Totdat die er niet is vind ik dat de schaarse resources niet t.b.v. opsporing van dierenmishandeling aangewend dienen te zijn.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


oscura
Usericon van oscura
Posted 02-09-2005 18:34 by oscura Wijzig reactieProfiel van oscuraQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 18:33 schreef Chelman het volgende:
Wat is hier nou zo moeilijk aan om te begrijpen:





U hebt gezocht op prioretisering:

Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies


carcasstrid


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-09-2005 18:34 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 18:32 schreef Jenje het volgende:
Als een hond bij minste of geringste aanvalt, is de hond vaak mishandelt of verkeerd behandelt ....


Laten we vooral vage en onmeetbare criteria zoals de causaliteit tussen aanvallen en mishandelen invoeren.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 02-09-2005 18:34 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

't is een vrouw


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 02-09-2005 18:35 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 16:26 schreef Jenje het volgende:
Hmm opsporen van dierenmishandeling/voorkomen ervan is imho net zo serieus als geweldpleging tegen mensen ..

Zie weinig verschil tussen een kind neer meppen of een hond schoppen.

Ik zie dan wel weer verschil tussen het aanwenden van de schaarse politiecapaciteit voor moordzaken, berovingen, geweldpleging en fraude dan voor de mishandelde paarden en honden van dit land.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-09-2005 18:36 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 18:34 schreef Chelman het volgende:
Laten we vooral vage en onmeetbare criteria zoals de causaliteit tussen aanvallen en mishandelen invoeren.

Zeker zeker, maar jij kent zo ook wel, die honden die gebruikt worden om zo agressief mogelijk te zijn, soms tot aan honden gevechten, ook mishandeling imho.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen