IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Fotografie deel IV Vorige pagina | Volgende pagina
Nix
Usericon van Nix
Posted 14-11-2005 23:44 by Nix Profiel van Nix

Een foto van mij wordt gebruikt al kerstkaart! Whoei! Toch wel een beetje trots.

[Dit bericht is gewijzigd door Nix op 14-11-2005 23:45]


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 15-11-2005 0:18 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

welke foto?


Zenial


Nix
Usericon van Nix
Posted 15-11-2005 0:25 by Nix Profiel van Nix

Zal het kerstkaartje inscannen zodra het af is. Bedrijfskerstkaartje.




I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 15-11-2005 7:26 by Morgil Profiel van Morgil

quote:
Op 14 november 2005 23:41 schreef Valorian het volgende:
Ik heb onlangs posterafdrukken laten maken van een aantal foto's bij de AH. Die hadden zo'n 50% korting actie (inmiddels voorbij) .. Dat zag er erg goed uit moet ik zeggen. Zelfs een 50 x 75 cm foto bleef zeer mooi (wel 8 megapixel, maar op dat formaat is het toch behoorlijk opgeblazen) .. Maar voor standaardformaat foto's is AH wel duur.

De DIRK van de broek is ook goedkoop, ik geloof 11 cent (vanaf honderd foto's) .. Voordeel is dat je dan gewoon een CD kan inleveren en niet dat gekut met uploadsystemen hebt (best handig hoor, maar als je 200 foto's wil afdrukken...)


Bij de AH kun je ook gewoon een cd inleveren hoor! Maar nu is de aanbieding voorbij en vind ik ze weer te duur. Mijn afdrukken zijn trouwens ook allemaal heel mooi geworden!


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 15-11-2005 10:10 by Morgil Profiel van Morgil



bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 15-11-2005 14:41 by bazzio Profiel van bazzio

quote:
Op 15 november 2005 7:26 schreef Morgil het volgende:
Bij de AH kun je ook gewoon een cd inleveren hoor! Maar nu is de aanbieding voorbij en vind ik ze weer te duur. Mijn afdrukken zijn trouwens ook allemaal heel mooi geworden!


Ik had wat 30x45 posters bij Hema (zou één van de betere moeten zijn) laten afdrukken, maar ben niet echt tevreden. Kwaliteit van de afdruk is goed, echter de papierkwaliteit niet. Foto's blijven op sommige stukjes plakken aan het glas van de fotolijst, met Kruidvat posters (Agfa papier) had ik dit niet.


Bazzio Attacks!!!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 15-11-2005 18:25 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 15 november 2005 7:26 schreef Morgil het volgende:
Bij de AH kun je ook gewoon een cd inleveren hoor! Maar nu is de aanbieding voorbij en vind ik ze weer te duur. Mijn afdrukken zijn trouwens ook allemaal heel mooi geworden!


Weet ik , ik doelde met mijn opmerking meer op het gemak van supermarkten t.o.v. zo'n internetdiscounter als Pixdiscount welke Mindlessmayo eerder noemde als optie.


NB: Posters van AH zijn op Kodak papier. Ik ben ZEER tevreden over de kwaliteit, zowel kleurechtheid (al is dat natuurlijk lastig te zeggen aangezien je camera ook nooit 100% kleurecht is en je monitor al helemaal niet, en je dus niet echt weet wat je moet verwachten) als qua papier en dergelijke. Enige nadeel is dat de poster wel zeer kwetsbaar zijn voor vuiligheid enzo, dit resulteerde meteen in een beschadiging toen ik een vuile kattenpoot wilde wegvegen (gelukkig op een deel wat er toch nog moest worden afgesneden om de poster te kunnnen inlijsten) ..
Maar als je ze meteen achter droog en stofvrij glas doet dan is het bovenstaande natuurlijk geen probleem..


Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 16-11-2005 0:59 by Saphire Profiel van Saphire

mooie foto morgil!



lolbraaaiiinss


cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 16-11-2005 8:30 by Morgil Profiel van Morgil

quote:
Op 16 november 2005 0:59 schreef Saphire het volgende:
mooie foto morgil!

*gave foto*

lolbraaaiiinss


Gaaf Saphire! Je hebt altijd zo'n typische mond. Echt leuk!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-11-2005 18:26 by Chelman Profiel van Chelman

quote:

Geen onscherpe foto's met nieuwe camera


AMSTERDAM - Fotograferen kan soms knap frustrerend zijn. Heb je met die dure digitale camera een foto van een doelpunt gemaakt, blijkt die foto achteraf onscherp te zijn. Gelukkig kunnen onscherpe foto's wel eens voor altijd tot het verleden gaan behoren. Zdnet meldt namelijk dat onderzoekers aan een camera werken die past focust nadat de foto is genomen.

Bij de huidige digitale camera's registreert een sensor achter de lens de lichtsterkte op iedere pixel van het oppervlak. Als de lichtstralen niet juist gebundeld zijn, ontstaat onscherp beeld. Een team van de Amerikaanse Stanford University hebben een methode bedacht waarmee de lichtstralen kunnen worden bijgesteld nadat ze de camera hebben bereikt.

Sensor

De onderzoekers hebben volgens Zdnet een plaatje tussen de lens van de camera en de sensor gezet. Op dit plaatje zitten 90.000 lenzen, elk van slechts 125 micrometer (0,125 mm) doorsnee. Van elke microlens wordt onthouden hoeveel licht deze ontving en in welke hoek dit binnenkwam.

Software zou deze waarden vervolgens voor elke microlens aanpassen om te berekenen hoe het beeld eruit had gezien als het was scherpgesteld. Niet alleen de complete afbeelding, maar ook elk onderdeel van de foto kan apart worden ingesteld.

De onderzoekers hebben nog niet bekend gemaakt wanneer de eerste commerciële versie verwacht kan worden.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 17-11-2005 21:01 by bazzio Profiel van bazzio

Hmzz, klinkt mooi....


Bazzio Attacks!!!


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 17-11-2005 21:15 by mental Profiel van mental

vage foto's hier...


Fuck the world and fuck you


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 17-11-2005 23:35 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 15 november 2005 10:10 schreef Morgil het volgende:



Heel mooi!


..."Hate can only create more hate"...


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 18-11-2005 15:46 by Morgil Profiel van Morgil

quote:
Op 17 november 2005 23:35 schreef Immortella het volgende:
Heel mooi!


Dankje! Het belichten was echt een klus.


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 18-11-2005 15:49 by Sharteel Profiel van Sharteelhttp://www.photopit.be

quote:
Op 17 november 2005 18:26 schreef Chelman het volgende:



Als dit er ooit van komt dan stop ik ermee.. er lopen nu al zoveel mensen rond die denken omdat ze een digitale camera heben dat ze fotograaf zijn.. Als je al niet meer hoeft scherp te stellen kan mijn neefje van 3 professioneel fotograaf worden..
Om te huilen vind ik zo'n evolutie


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 18-11-2005 16:00 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 18 november 2005 15:49 schreef Sharteel het volgende:
Als dit er ooit van komt dan stop ik ermee.. er lopen nu al zoveel mensen rond die denken omdat ze een digitale camera heben dat ze fotograaf zijn.. Als je al niet meer hoeft scherp te stellen kan mijn neefje van 3 professioneel fotograaf worden..
Om te huilen vind ik zo'n evolutie

hmz, als je fotograaf bent en je vak kent kun je nog mt kop en schouders boven alle amateurs steken, dan heb je tenimnste weet van lichtinval, helderheid en heb je ook veel meer feeling voor fotografie.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 18-11-2005 20:45 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 18 november 2005 15:49 schreef Sharteel het volgende:
Als dit er ooit van komt dan stop ik ermee.. er lopen nu al zoveel mensen rond die denken omdat ze een digitale camera heben dat ze fotograaf zijn.. Als je al niet meer hoeft scherp te stellen kan mijn neefje van 3 professioneel fotograaf worden..
Om te huilen vind ik zo'n evolutie


thebeer
BIERTJE..........?
Usericon van thebeer
Posted 18-11-2005 21:53 by thebeer Profiel van thebeerhttp://WWW.STARTVAGINA.NL

quote:
Op 15 november 2005 10:10 schreef Morgil het volgende:




Keurig!!!!



enlil
Sub titel
Usericon van enlil
Posted 19-11-2005 14:13 by enlil Profiel van enlil

Enlil maakt ook wel eens plaatjes

Mooi zonnetje



Beetje mist



En een plaatje van een fotoshoot. Ik probeer dit soort dingen in de motormagazines te krijgen.


[Dit bericht is gewijzigd door enlil op 19-11-2005 14:26]


Signature


enlil
Sub titel
Usericon van enlil
Posted 19-11-2005 14:21 by enlil Profiel van enlil

quote:
Op 18 november 2005 15:49 schreef Sharteel het volgende:
Als dit er ooit van komt dan stop ik ermee.. er lopen nu al zoveel mensen rond die denken omdat ze een digitale camera heben dat ze fotograaf zijn.. Als je al niet meer hoeft scherp te stellen kan mijn neefje van 3 professioneel fotograaf worden..
Om te huilen vind ik zo'n evolutie


Gemak dient de mens. Automatisch scherpe foto's, heel handig, al geloof ik er nog niks van. Zelfs met statief zijn mijn foto's soms nog niet 100% scherp vanwege soms lange belichtingstijd, dus een knappe camera die automatisch alles helemaal scherptrekt!
Fotografie is gelukkig wel meer dan alleen scherpstellen. Een goede fotograaf houdt ook rekening met mooie lichtinvallen, compositie, en sfeer. Dat kan men nimmer nooit in een camera inbouwen.


Signature


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 19-11-2005 16:14 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 16 november 2005 0:59 schreef Saphire het volgende:
mooie foto morgil!



lolbraaaiiinss
whoa leipe pic!! cool zeg!


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 19-11-2005 16:57 by windkracht10 Profiel van windkracht10

quote:
Op 16 november 2005 0:59 schreef Saphire het volgende:
mooie foto morgil!



lolbraaaiiinss

Op een vreemde manier heel mooi. Compositie lijkt een beetje uit ballans maar mischien komt dat door de tanden.


mvg wk10


ofhellsfire
Usericon van ofhellsfire
Posted 19-11-2005 19:03 by ofhellsfire Profiel van ofhellsfire

wat fotos genomen vanaf balkon vorige week. niet echt superkwaliteit, goedkoop cameraatje, geen statief gebruikt enzo, maar ik vond de plaatjes wel mooi. vooral die 2e is spooky. zijn niet gephotoshopped, alleen wat kleiner gemaakt.





the cold, suffocating dark goes on forever, and we are alone.


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 19-11-2005 23:01 by Brujo Profiel van Brujo

quote:
Op 15 november 2005 10:10 schreef Morgil het volgende:
*foto van volle maan*



Jep, leuk wederom


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 20-11-2005 19:07 by bazzio Profiel van bazzio

quote:
Op 19 november 2005 19:03 schreef ofhellsfire het volgende:





Mooi!, jammer van die kraan.


Bazzio Attacks!!!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen