IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Brommers en motoren endezo Vorige pagina | Volgende pagina
DecomposingBitch
Schwa
Usericon van DecomposingBitch
Posted 18-12-2007 11:47 by DecomposingBitch Wijzig reactieProfiel van DecomposingBitchQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2007 22:49 schreef Creepmime het volgende:
Wat kost dat nou zo'n motorrijbewijs halen tegenwoordig? Hoeveel lessen is standaard en hoe zit het hier met het slagingspercentage.


Er is wel een gemiddelde ergens te vinden, maar het verschilt echt enorm per persoon. Ik schijn een vrij gemiddeld lespakket te hebben gehad.
Mij heeft het een 1000 euro gekost vorig jaar. Je hebt natuurlijk 3 examens die je moet halen. Theorie, Voertuigbeheersing en Wegbeheersing. Ik heb alles in 1 keer gehaald. En de meeste mensen doen over de theorie meerdere keren en met een beetje geluk lukt de rest in 1 keer.
Het scheelt wel of je je autorijbewijs al hebt. Dan heb je over het algemeen niet zoveel lessen op de weg nodig. Ik heb ongeveer 15 voertuigbeheersingslessen gehad en ik geloof 7 weglessen. Ik ken mensen die het geheel in 15 lessen hebben gehaald, maar ook mensen die er 30 hebben gehad.
Een les kostte iets van 45-50 euro en de examens, theorie 30 en de rest ong 180 euro. Maar vaak kun je bij een rijschool een voordelig pakket kopen met daarin een aantal lessen plus alle examens ( 1 keer opgaan).
Niet goedkoop dus, maar wel te doen als je even spaart!
Succes!


"Victimize me, vilify me. Vilipend and amend the sins you condign. You are nothing and you speak for all that never was."


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 18-12-2007 14:03 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

Ha, vriendelijk bedankt hier heb ik wat aan. Ik heb in juni mijn rijbewijs gehaald en ik heb zoiets hoe dat als ik snel mijn motor er achteraan doe dat het dan sneller en makkelijker is. Theorie zal wel ongeveer hetzelfde zijn als auto en dat vond ik simpel. Kennen jullie ook nog fijne rijscholen hier in de provincie Utrecht (Amersfoort)?


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


DecomposingBitch
Schwa
Usericon van DecomposingBitch
Posted 18-12-2007 14:42 by DecomposingBitch Wijzig reactieProfiel van DecomposingBitchQuote dit bericht

Wel een tip nog:
Als je tijd hebt, vraag dan meteen het eerste examen aan als je begint met lessen. Er zit nl vaak een flinke wachttijd op die examens. Ik had steeds ong. 2 tot 3 lessen (met voertuig) per week gepland en theorie ergens tussendoor gedaan. Er zat bij mij een goede 5 weken tussen aanvragen en opgaan van zowel voertuig als weg examen. En ik heb het niet in een piekperiode gehaald. Soms moet je dan wel 8 weken wachten...
Ik heb zo alles in 2,5 maand gehaald.


"Victimize me, vilify me. Vilipend and amend the sins you condign. You are nothing and you speak for all that never was."


watery black
Usericon van watery black
Posted 30-04-2008 0:08 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

effe een handig linkje:

www.repairmanualclub.com

manuals te downloaden. altijd makkelijk

edit: let wel, eerst registeren en inloggen, dan email bevestigen, dan kun je aan de slag. download limiet van 100mb (damn, die wat ik moet hebben is er 181... ) en max 3 bestanden per keer. je kan de download wel verhogen door lid te worden van de site, maar daar ga ik dus niet aan beginnen. te vroeg gejuichd dus... naja, misschien heeft iemand anders er wat aan.

[Dit bericht is gewijzigd door watery black op 30-04-2008 0:17]


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-04-2008 0:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

gewoon brommer inpluggen en gefixed!!! Waaw!


signature


watery black
Usericon van watery black
Posted 08-05-2008 23:19 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht



"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 20-05-2008 14:44 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Ik heb een vraag, als je een beginnende motor bestuurder bent, tot hoeveel kw mag je een motor besturen? Ik ben momenteel 23, geldt voor mij die regel dan ook? Of is het met rijervaring gebonden?


Against God and Government


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 20-05-2008 14:51 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Nee, volgens mij(!) is het niet gebonden aan rij-ervaring. Dat is ook het achterlijke aan die regel.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 20-05-2008 14:58 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2008 14:44 schreef Rotzak het volgende:
Ik heb een vraag, als je een beginnende motor bestuurder bent, tot hoeveel kw mag je een motor besturen? Ik ben momenteel 23, geldt voor mij die regel dan ook? Of is het met rijervaring gebonden?

Volgens mij is het min. 3 jaar motor rijbewijs en minimaal 23 jaar oud.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 20-05-2008 15:08 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Tijdelijke beperking rijbewijs categorie A (art 20 Reglement Rijbewijzen)

Als rij-examen is gedaan op een lichte motorfiets (cilinderinhoud van meer dan 125 cm3 en vermogen minder dan 35 kw) mag tot 2 jaar na afgifte van het rijbewijs A alleen een motorfiets bestuurd worden waarvan het vermogen niet meer bedraagt dan 25 kw en tevens niet meer dan 0,16 kw per kg ledige massa bedraagt.

Voor vaststelling van het vermogen en gewicht, raadpleeg het kentekenbewijs of raadpleeg het kentekenregister.

Na twee jaar na afgifte van de "lichte" categorie A, is er geen beperking meer.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 20-05-2008 15:28 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Maar is iedere motor terug te brengen naar die aantal kw? Of moet je eerst met een veredelde brommer beginnen?


Against God and Government


watery black
Usericon van watery black
Posted 20-05-2008 19:40 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2008 14:58 schreef Creepmime het volgende:
Volgens mij is het min. 3 jaar motor rijbewijs en minimaal 23 jaar oud.


niet helemaal correct.

als je voor je 23e je rijbewijs haalt les je op een lichte motor en mag je de eerste 2 jaar ook alleen op een lichte motor rijden.

als je ouder bent dan 23 jaar mag je kiezen waar je op gaat lessen, maar als je dan op een lichte begint betekent dat dus ook dat je de eerste 2 jaar alleen op een lichte mag rijden.

(dus: wat Jällö zegt maar dan iets duidelijker uitgelegd )

[Dit bericht is gewijzigd door watery black op 20-05-2008 19:44]


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


watery black
Usericon van watery black
Posted 20-05-2008 19:43 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2008 15:28 schreef Rotzak het volgende:
Maar is iedere motor terug te brengen naar die aantal kw? Of moet je eerst met een veredelde brommer beginnen?


het is in ieder geval mogelijk om bepaalde motoren naar beneden te schroeven (ik heb 2 jaar op een gecastreerde honda shadow 600 gereden) maar of dat bij alle motoren mogelijk is weet ik niet. lijkt me persoonlijk trouwens ook niet leuk om op een vette motor te rijden terwijl ie maar presteert als een kleintje... maar das iets persoonlijks natuurlijk.


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 20-05-2008 20:29 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

Vette vmax watery, zelfs een amerikaanse uitvoering.. mn pa heeft ook een max. Echt een geniale machine. Binnenkort ook nog een upside down vork erop monteren $$$$. Ik hou het zelf nog even op mijn ducati monster, en af en toe lekker touren op de honda shadow die er nog staat. Zit wel aan aan een Vmax te denken over een tijdje, doe nog fftjes rustig aan



De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 20-05-2008 20:46 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

En nog steeds heeft niemand een ouwe puch maxi voor weing te koop staan?


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 20-05-2008 22:34 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 20 mei 2008 20:46 schreef De Tegenpartij het volgende:
En nog steeds heeft niemand een ouwe puch maxi voor weing te koop staan?


Net weg gedaan voor 80 euro, sorry


Against God and Government


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 21-05-2008 20:53 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Echt waar?

Damnerdedamnerdedamn!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 21-05-2008 20:56 by BitchSlap Wijzig reactieProfiel van BitchSlapQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2008 20:46 schreef De Tegenpartij het volgende:
En nog steeds heeft niemand een ouwe puch maxi voor weing te koop staan?


zeg, ik heb mn autorijbewijs, mag ik dan ook op zo'n puch rijden? zit er aan te denken er een aan te schaffen maar dan liever een cita


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 21-05-2008 20:58 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 21-05-2008 21:02 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Had vroeger een Honda MT-5, toffe herenbrommer.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 21-05-2008 21:06 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 21 mei 2008 21:02 schreef Lionheart het volgende:
Had vroeger een Honda MT-5, toffe herenbrommer.


Ik een yamaha DT, een zwarte. M'n broer had een mt5. Die was een stuk goedkoper op te voeren, 70cc cilinder was een stuk goedkoper.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 21-05-2008 21:09 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2008 21:06 schreef De Tegenpartij het volgende:
Ik een yamaha DT, een zwarte. M'n broer had een mt5. Die was een stuk goedkoper op te voeren, 70cc cilinder was een stuk goedkoper.


De uitlaat van mijn brommer maakte toendertijd zoveel lawaai dat als ik mijn brommer startte in de buurt van scooters dat het alarm van de scooters afgingen hehe.


Cees
Usericon van Cees
Posted 21-05-2008 21:52 by Cees Wijzig reactieProfiel van CeesQuote dit bericht

Yeah, ik ga binnekort even kijken voor een :

Ben daarvoor aan het sparen, nog wel een brommer hoor.


The trend is dead.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 21-05-2008 22:05 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 20 mei 2008 19:40 schreef watery black het volgende:
niet helemaal correct.

als je voor je 23e je rijbewijs haalt les je op een lichte motor en mag je de eerste 2 jaar ook alleen op een lichte motor rijden.

als je ouder bent dan 23 jaar mag je kiezen waar je op gaat lessen, maar als je dan op een lichte begint betekent dat dus ook dat je de eerste 2 jaar alleen op een lichte mag rijden.

(dus: wat Jällö zegt maar dan iets duidelijker uitgelegd )


Kijk hier heb ik wat aan, dank!


Against God and Government


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 03-06-2008 11:19 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht






Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen