IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Ziektekosten en het nieuwe zorgstelsel Volgende pagina
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 15-12-2005 1:09 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik wou eens even weten wat men zoal vindt van het nieuwe zorgstelsel... en waarom?

En, ga je erop achteruit of niet?

Ik ga er, mede dankzij de inkomensafhankelijke bijdrage en omdat mijn werkgever veel minder gaat betalen er meer dan 1200 euro netto op achteruit in 2006. Ik ben dan wel aanvullend verzekerd (net als nu), bij Avéro Achmea.

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 08-12-2006 23:30]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 15-12-2005 8:52 by *Sander* Wijzig reactieProfiel van *Sander*Quote dit berichthttp://www.facebook.com/sander.vd.meer

Zoals het er nu uit ziet ga ik er iets op vooruit(iets van 10 Euro ofzo). Was voorheen particulier verzeker bij de Iza.


But there is no real me: only an entity, something illusory................


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 15-12-2005 9:00 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Ik heb geen idee, net zoals de meeste van de loonadmin jongens nog niet.
Eerst eens zien wat er netto overblijft allemaal.
Komt nog bij dat de collectieve zooi nog in de steigers staat. (al komt dat meestal duurder en slechter dekkend uit dan als ik het zelf regel LOL)

Maar ik zal er vast op achter uit gaan. Dat mag duidelijk zijn.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 15-12-2005 9:07 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Ik mag fijn meer dan het dubbele gaan betalen...


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 15-12-2005 9:11 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2005 9:07 schreef Mark Z het volgende:
Ik mag fijn meer dan het dubbele gaan betalen...
Same here. CZ ontfermt zich trouwens over mij. Bij jou?


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 15-12-2005 9:17 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2005 9:11 schreef Slechtheid het volgende:
Same here. CZ ontfermt zich trouwens over mij. Bij jou?


Ik zit ook bij CZ ja. Nog wel althans, binnenkort toch eens gaan rondkijken of het ergens anders niet goedkoper kan.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-12-2005 9:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Heb laatst aanbod van huidige verzekeraar gekregen maar ga nog ff rondshoppen ...

Word iig meer maar je krijgt meer via loon terug ...


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 15-12-2005 9:38 by Aaargh Wijzig reactieProfiel van AaarghQuote dit berichthttp://www.zwangerschapspagina.nl

Zoals Fat Bastard het in een ander universum al zo mooi verwoordde (vrij vertaald):

Je wordt genaaid waar je bij staat.



“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


AndreV
pffffffffff
Usericon van AndreV
Posted 15-12-2005 9:43 by AndreV Wijzig reactieProfiel van AndreVQuote dit bericht

Verzekerings maat. zijn legale oplichters.

Maar ik blijf maar bij de zelfde waar ik nu zit, kep vergeleken maakte haast niet uit waar ik heen ga (de basis dan).Ga er wel een paar euro op achteruit


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 15-12-2005 10:32 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik was verzekerd via het ziekenfonds, dus ik ga er een met de nieuwe regeling stukje op achteruit. Waarschijnlijk stap ik over op Zilveren Kruis/Achmea aangezien mijn werkgever en ZK een overeenkomst over een collectieve verzekering hebben afgesloten. Hierdoor krijg ik 10% korting op m'n premie.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 15-12-2005 10:40 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Gewoon bij de Ohra, daar zat ik al.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 15-12-2005 10:48 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Zit bij het Zilveren Kruis / Achmea. De premie is wel 2x zo hoog geworden, moet nog kijken wat ik terug krijg. Net even gekeken is ga er zo'n 10 euro p/m op achteruit, valt nog mee.

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 15-12-2005 11:02]


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 15-12-2005 11:13 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2005 9:38 schreef Aaargh het volgende:
Zoals Fat Bastard het in een ander universum al zo mooi verwoordde (vrij vertaald):

Je wordt genaaid waar je bij staat.




idd ja

Maar ja, ik zal net als de rest toch ook zo'n geval af moeten sluiten.

Ben nu verzekerd bij Stad Rotterdam (collectief via werkgever), maar die is met die basisverzekering zo'n beetje het duurste van allemaal.
Ik heb nu een hele luxe polis en die wil ik straks weer.

Ik heb begrepen, dat er bij ons een nieuwe collectieve polis geregeld wordt bij de Amersfoortse, tegen een zeer interessante prijs. Gaat me waarschijnlijk maar iets van een euro of 10 per maand meer kosten voor het hele gezin.
Aangezien ik per 1-1 een leuke loonsverhoging krijg en ook mijn leasebudget fors is verhoogd, hoor je mij momenteel niet klagen.

Kan me voorstellen, dat mensen die iets minder fortuinlijk zijn, nu echt in de problemen gaan komen (voor zover ze dat al niet waren).

De in het artikeltje genoemde premieverhogingen van 20% zijn m.i. zeer reëel. Ook de verzekeraars en overheid weten dit. Vandaar dat zij al vast maatregelen treffen. Lees dit maar.

En Hoogervorst blijf maar dromen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-12-2005 11:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Kerel, kennelijk heb je iets gemist en dat is dat je middels je salaris minder voor ziektekosten gaat betalen, en allen de laagste verdienenden en de hoog verdieners er iets op achteruit gaan


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 15-12-2005 11:22 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2005 11:16 schreef Jenje het volgende:
Kerel, kennelijk heb je iets gemist en dat is dat je middels je salaris minder voor ziektekosten gaat betalen, en allen de laagste verdienenden en de hoog verdieners er iets op achteruit gaan


Klopt, maar ik verdien 1,5 - 2 maal modaal en wil bijzonder uitgebreid verzekerd zijn. Dan moet je over het algemeen toch diep in de buidel tasten. Maar zoals aangeven, zal ik er hoegenaamd niets van merken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-12-2005 11:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ja hallo, als jij luxe wilt, moet je luxe betalen en dan niet miepen.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 15-12-2005 11:24 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Als je meer dan modaal verdient kan je het wel missen.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 15-12-2005 11:29 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2005 11:24 schreef Leviathanica het volgende:
Als je meer dan modaal verdient kan je het wel missen.


Dat is wel een heel makkelijke opmerking. Ik ben alleenverdiener en moet hier wel een vrouw en 3 kinderen mee onderhouden.

Maar zoals ik al zei, ik klaag niet, want ik kan mijn hoofd nog goed boven water houden.
Velen zijn minder gelukkig, lees dit maar.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-12-2005 11:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

1. drie kinderen nemen is je eigen keus
2. je vrouw kan ook werken

dus dit vind ik beetje klagen om niks


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 15-12-2005 11:32 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2005 11:24 schreef Leviathanica het volgende:
Als je meer dan modaal verdient kan je het wel missen.


Dat vind ik nou weer een pauper opmerking

Wij worden al genoeg gemolken


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 15-12-2005 11:32 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Ik ben het eingelijk wel een beetje met Jenje eens.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 15-12-2005 11:33 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2005 11:23 schreef Jenje het volgende:
Ja hallo, als jij luxe wilt, moet je luxe betalen en dan niet miepen.


Grootste probleem is, dat die basisverzekering vrijwel niets vergoed, maar meer is opgebouwd uit goedkope alledaagse ingrepen.

Heb vorig jaar een ongeluk gehad en daarvoor intensieve fysiotherapie gehad. De basisverzekering dekt dat niet!
Dit soort ongein kan je dus een aardige bak geld gaan kosten, als je denkt dat je er met je goedkope verzekering denkt te zijn.
We krijgen hier straks echt Amerikaanse toestanden in de zorg. Ben je voor een ingreep niet verzekerd en kun je het geld niet ophoesten, dan crepeer je maar. Dan neem ik toch liever het zekere voor het onzekere, zeker gezien mijn medische geschiedenis.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-12-2005 11:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Er zijn in Nederland over potjes en fondsjes voor. Je laten creperen gebeurd gewoonweg niet.


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 15-12-2005 11:38 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2005 11:30 schreef Jenje het volgende:
1. drie kinderen nemen is je eigen keus
2. je vrouw kan ook werken

dus dit vind ik beetje klagen om niks


Mee eens, maar hoe zit het met de uitkeringen die ik financiëer met mijn bovengemiddelde belastingafdrachten.

Ik werk hard en krijg daar ook voor betaald (in mijn ogen niet meer dan normaal). Gevolg is dat ik dus ook meer belasting betaal, om diegenenen die niet werken van een inkomen te voorzien. Ik kan ook thuis gaan zitten en mijn handje ophouden.
Er zijn genoeg mensen die niet kunnen werken en daar zul me nooit een slecht woord over horen zeggen, maar er zijn er ook genoeg, die gewoon profiteren van alle voorzieningen die dit land biedt.



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 15-12-2005 11:38 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Voor M (die er duidelijk niets van snapt wat betreft zijn achteruitgang )

http://www.nu.nl/news/641797/36/Hoofdbrekens_over_het_loonstrookje_van_januari.html



Nu nog eens de zorgplicht voor onverzekerden schrappen. Dat scheelt ook al een bak premie voor ons....


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


verlepte theedoek
dikke doei
Usericon van verlepte theedoek
Posted 15-12-2005 11:40 by verlepte theedoek Wijzig reactieProfiel van verlepte theedoekQuote dit berichthttp://www.myspace.com/carnalleftovers

[quote]Op 15 december 2005 11:33 schreef Fat Bastard het volgende:

We krijgen hier straks echt Amerikaanse toestanden in de zorg. quote]

Niet alleen in de zorg fucking eu wil gewoon op amerika lijken en daarom veramerikaniseerd alles wat ik persoonlijk een zeer slechte zaak vind


www.myspace.com/fuckshopgrindcore www.myspace.com/carnalleftovers bier zonder alcohol is als een bh aan de waslijn- al het goede is eruit


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen